Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

misschien zitten we wel bij elkaar. Welk niveau cross jij?
 misschien zitten we wel bij elkaar. Welk niveau cross jij?                                                         

. Je kan mij met gemak een L cross voor zetten, maar een B springparcours vind ik nog wel lastig.
. Je kan mij met gemak een L cross voor zetten, maar een B springparcours vind ik nog wel lastig.  

). Ben heel benieuwd hoe een crosslesje gaat uitpakken. Zijn natuurlijk veel langere lijnen allemaal. Wat voor mijn man trouwens goed werkt is alleen wedstrijden inschrijven waar je voor de B uit ook een rondje BB kan doen. Die zijn er zat, en met een beetje geluk is het enige verschil tussen BB en B de hoogte, maar blijft het parcours gelijk. Dan pak je sneller een winstpuntje mee.
 ). Ben heel benieuwd hoe een crosslesje gaat uitpakken. Zijn natuurlijk veel langere lijnen allemaal. Wat voor mijn man trouwens goed werkt is alleen wedstrijden inschrijven waar je voor de B uit ook een rondje BB kan doen. Die zijn er zat, en met een beetje geluk is het enige verschil tussen BB en B de hoogte, maar blijft het parcours gelijk. Dan pak je sneller een winstpuntje mee.                                                         

Jenny_S schreef:Ik vind een gewoon springconcours heel wat anders dan een cross
In de cross heb je vaak meer ruimte en is vaak in een groene omgeving
Springwedstrijd is in een bak. Je moet wendbaar zijn en de hindernissen ogen uiteraard anders

zo zieke hoe die insteek allemaal verschilt!
  zo zieke hoe die insteek allemaal verschilt!                                                         
 ) maar die komen me qua terreinen voor de b niet uit
 ) maar die komen me qua terreinen voor de b niet uit
SplashIsLief schreef:Jenny_S schreef:Ik vind een gewoon springconcours heel wat anders dan een cross
In de cross heb je vaak meer ruimte en is vaak in een groene omgeving
Springwedstrijd is in een bak. Je moet wendbaar zijn en de hindernissen ogen uiteraard anders
Ik vind dat er ook in de cross ook een stuur op moet zitten en waar leer je dat beter dan in een bak in het parcours?

. Scheelt ook dat ik nu met rijden veel meer controle heb over het paard dan een jaar geleden. Hij is veel fijner te rijden nu.
 . Scheelt ook dat ik nu met rijden veel meer controle heb over het paard dan een jaar geleden. Hij is veel fijner te rijden nu.