[SGW] Broekelo 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Re: Broekelo 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 13:44

Ik ben terug en kapot van het lopen. Vandaag of er morgen verschijnt er een topic of album!

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 13:47

Heb je 153 op de foto gezet?

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 13:56

Hee ik ben al weer thuis :)
Ging super goed :) alleen een langsloper op die nr 3 denk ik met die bomen die in het midden lager waren. En verder foutloos :) waterbak ook rare sprong maar wel in een keer, en paar keer een lage hindernis gepakt ipv hoog want vond sommige knap hoog staan

Ik was nr 141, die zo raar de waterbak insprong/ viel
Met die sterrentjes rood wit blauw muts

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 14:17

Ik ben ook al paar uur terug, maar vond de bodem vanmorgen nog redelijk. Was wel ff ontdaan van de inrijbak en de hindernis voor 1, paard liet zich echt van zijn slechtste kant zien. Daardoor 1 laag gesprongen, maar daar begon paard eindelijk zich te gedragen, dus vanaf daar gung het perfect! Gesprongen wat voor me neus kwam, meeste wel hoog. De hindernis waar ik voor kwam, de brug, was er ook uitgehaald, dat vond ik toch wel ronduit k*t :(

Heb een aantal fotograven gezien, iemand een idee waar ik die ga terug vinden?

Ik was overigens de bontste combi: bont paard met knalgroene set, bruin tuig

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 14:54

ja fotowvd heeft foto's gemaakt

sofie189

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 15:29

Ook er weer pfoe kapot van het lopen, maar wel super leuk gehad met mijn nichtje! Ik heb hindernis een toch maar laag gedaan, die vervelende grondbalken ervoor maakte hem moeilijker maar had het eigenlijk niet echt door meer toen ik reed. Voor de rest ging het super een hindernis een klunzige weigering bij de dubbel, maar dat was echt mijn eigen fout! Maar wat hebben we een super leuke dag gehad.
Jaa zag een aantal fotografen :P

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 15:35

Is er een hoefsmid aanwezig?

enefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 15:35

Ik heb vandaag heerlijk gereden!
Ik ben foutloos rond gekomen, heerlijk rondje in draf gereden, paar stukken galop en een beetje gestapt, teammaatje had op hindernis 1 weigering, voor de rest ging het fantastisch!

We trokken ook wel redelijk veel bekijks, iedereen vond kleine Silver fantastisch :)
Afbeelding

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 15:46

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:29

Ik ben ook weer terug van Broekelo 2013 :D
*\o/* Ik vond het echt geweldig! *\o/*
Heb alles hoog gesprongen.

Spek en bonen hindernis Goed erover heen.
Hindernis 1 Voor hindernis 1 ff een miscommunicatie, pony vloog namelijk rechtdoor de bosjes in i.p.v. rechts rii de hindernis :Y)
Even snel pony gedraaid en vervolgens de hindernis foutloos kunnen springen.
Hindernis 2 Goed erover heen.
Hindernis 3 Ik zat ff te dromen dus reed niet tussen de paaltjes door, ff een volte gedraaid en vervolgens de hindernis goed gesprongen :)
Hierna was het wel even een beetje modderig .
Hindernis 4 Stuk hiervoor is erg modderig, heb hem dus goed doorlaten galopperen.
Hindernis vind ik een beetje lastig aan te rijden maar dit ging prima en hij sprong hem heel goed.
Hindernis 5 Ponylief was een beetje kijkerig maar ging er wel overheen!
Hindernis 6 Goed er overheen.
Hindernis 11 Wist dat afstand hiertussen niet perfect is voor een D-pony.
Maar heb hem op 1 grote galopsprong goed kunnen rijden :)
Voor de paarden zal dit dus wel een beetje inhouden zijn (?)
Hindernis 12 Vond dit zelf een beetje eng omdat je namelijk direct linksaf moet slaan na de sprong. Dus rustig op aan gereden en kon toen de bocht goed draaien.
Hindernis 13 Afgelopen 3 jaren altijd problemen met beugels eraf/afgebroken. Dit jaar gelukkig geen last van :D
Hindernis 14 Goed erover heen.
Hindernis 15 Goed erover heen.
Hindernis 16 Stuk hiervoor was wel modderig maar goed te doen.
Bij de hindernis nog ff snel iets naar de jury geschreeuwd aangezien we bij het parcours verkennen nog ff met die jongens hebben lopen praten.
Hindernis 17 Goed erover heen.
Hindernis 18 De laatste hindernis is de waterbak waar we fanatiek op afreden, helaas zat ponylief ff te dromen en schrok hij toen hij het water zag.
Pony ging vol in de remmen maar heb hem toen binnen een paar seconden toch kunnen overtuigen dat hij best dat water wel in kan springen.
Helaas was dit het moment waarop ik zat te dromen......
Bij de insprong verlies ik mijn evenwicht.
Natuurlijk proberen om weer goed in het zadel te komen (een nat pak is namelijk ook niet echt geweldig), terwijl mn pony door de waterbak heen draaft.
Ik kon mij nog vasthouden, tot het moment waarop ponylief uit de waterbak sprong............
https://www.facebook.com/photo.php?v=53 ... =2&theater

edit; toch iets langer geworden dan verwacht ;)

Xmyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:40

Ik ben ook alweer wat uurtjes thuis. Dit was mijn eerste cross en wat was het leuk! Ik heb zeker genoten! *\o/* Ben rond gekomen met wel wat weigeringen maar alsnog hartstikke tevreden voor de eerste keer. Ik ben ook hartstikke trots op m'n lieve pony! <3 Super gezellig en mooie hindernissen! Volgend jaar weer!? :D ben wel benieuwd of er foto's zijn gemaakt....

meagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:08

wat fijn dat de meeste allemaal tevreden is hoe het is gegaan
hoop dat na vanavond ook nog de bodem zo goed als goed blijft
het zit niet echt mee met het weer

maar heb er super veel zin in
ben er hellemaal klaar voor

fUrytjj_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:46

Roxxiejj, enefde en cookie2222 dan heb ik jullie zien rijden!!
Roxxiejj wat had jij een gave set aan! Vet gave kleur!
Enefde, inderdaad die shet trok bij ons ook al de aandacht, wat een superleuk ding!
En cookie2222, jullie heb ik door de waterbak zien gaan.

Leuke verhalen om hier te lezen allemaal. Ik zal morgen mijn verslagje ook ff plaatsen.
Als iemand foto's heeft gemaakt, ik was nr 235 en reed bitloos en zadelloos. Ik heb trouwens nog een grappige foto van nr 29 door de waterbak.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:55

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 20:18

Door de nogmaals enorme regen hebben mare73 en ik besloten om niet te starten morgen...

Vind het erg jammer, we keken er erg naar uit, maar met deze regen is het onverantwoord om de paarden de modder in te sturen.. :( jammer jammer

Voor de mensen die wel starten morgen, heel veel plezier!!!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 20:31

Anne Lauren, ik was ook niet gestart als ik jou was! Is zojuist nog meer water gevallen en de bodem was natuurlijk na 200 combinaties al niet al te best meer.. :n

janneke_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:05

Ik heb me aan het begin van de avond ook afgemeld. Heb de cross aan het eind van de middag gelopen en heb besloten als er nog meer regen zou gaan vallen ik me zou afmelden.

Vind t erg jammer, want de cross zag er leuk uit! Maar wil graag mijn paard heel houden.
Succes en veel plezier voor diegene die morgen nog starten!

Bengell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:26

Ik heb ook besloten me af te melden. :( Baal wel enorm, we hadden er veel zinin. Maar veiligheid staat voorop...

Voor de mensen die besloten hebben wel te starten, succes en veel plezier!

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:29

Als ik morgen zou moeten zou ik het ook hebben overwogen. Of ik zou alleen maar gestapt hebben en de sprongen gegalopeerd. Maar voor sommige hindernissen is het echt heel slecht.
Nog even een tip: Denk niet tussen 2 en 3 slim te zijn en bij het maisland aan de rechterkant van het pad te rijden. Daar zak je gevaarlijk ver weg.

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:32

Wij gaan het morgen eens bekijken, het heeft nog wel veel geregend ja. Maar we wonen zo dicht bij, gaan het eerst eens bekijken (als de organisatie het niet zelf al af last).

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:36

Ik ga morgen gewoon inrijden en proberen te starten. Als de omstandigheden zo slecht worden/zijn dan stap/draaf ik de rest uit.
Wat een enorme pech voor de organisatie. Tot en met donderdag was er nog niets aan de hand. Daar ben je dan een heel aantal weken druk mee...

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:37

Wij zijn rond half 6 wezen kijken
Erg nat inderdaad maar ook goed stukken
Dus we zien het wel
Lus voor de paarden zal wel dicht blijven zondag
Dus korte route

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:45

Jenny_S schreef:
Is er een hoefsmid aanwezig?

Ja is er; onze pony heeft gisteravond even beide ijzers eraf getrapt in een uurtje buiten.... Organisatie een berichtje gestuurd, hij is bij het parkeren aanwezig; mogen vast ook wel! Wij hadden vanmorgen snel de ijzers er weer onder. :j Pb je het nummer wel even!

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:49

Als het goed is is Hoefsmederij Anton van der Burg aanwezig inderdaad.

enefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:51

fUrytjj_04 schreef:
Roxxiejj, enefde en cookie2222 dan heb ik jullie zien rijden!!
Roxxiejj wat had jij een gave set aan! Vet gave kleur!
Enefde, inderdaad die shet trok bij ons ook al de aandacht, wat een superleuk ding!
En cookie2222, jullie heb ik door de waterbak zien gaan.

Leuke verhalen om hier te lezen allemaal. Ik zal morgen mijn verslagje ook ff plaatsen.
Als iemand foto's heeft gemaakt, ik was nr 235 en reed bitloos en zadelloos. Ik heb trouwens nog een grappige foto van nr 29 door de waterbak.

Oke ik vind dat zadelloos wel echt heel leuk klinken, leg uit? :)

En ja die shet trekt altijd super veel aandacht, iedereen altijd: Kijk wat een lief klein ding, ik altijd: Nou ze ego is net zo groot als die van die paarden hoor!