[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 10:49

Leuke set Rianne, waar heb je het besteld? Zo op de foto zie je het verschil niet echt, zeker niet storend.
Misschien zie ik je wel in Neede, dan kan ik je in ieder geval herkennen aan je set :)
Start je op zaterdag of op zondag?

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 11:34

Wauw gave set!!!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:24

Bedankt allemaal :D

MizzMontana schreef:
Leuke set Rianne, waar heb je het besteld? Zo op de foto zie je het verschil niet echt, zeker niet storend.
Misschien zie ik je wel in Neede, dan kan ik je in ieder geval herkennen aan je set :)
Start je op zaterdag of op zondag?

Heb 'm via ebay, vriendin van mij had daar ooit al een capcover besteld. Ze heeft ook een site design a cover .nl :)
Ik start zondags in de bb jij dan? Zou leuk zijn als je me zou zien.. altijd leuk om gezichten bij een boktnaam te hebben. Mocht je me zien spreek me dan gerust aan want ik ben heel slecht in mensen herkennen haha. :P

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:20

Ik start zondag ook in de BB met een jonkie, als ik denk dat ik je zie zal ik je aanspreken :) Zelf start ik in het knalblauw.

Gisteren met de vijfjarige in de L in Gorssel gereden en op een tweede plaats geëindigd!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:24

Netjes MM

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 01:26

Zijn er komend weekend twee SGW wedstrijden? Mijn dochter start in Lisse. Gisteren heeft ze nog even getraind in Baarle, de enige waterbak die nog over was in de omgeving om te trainen. Dit wordt de eerste officiële wedstrijd, geen BB deze keer maar voor het echie ;) Spannend maar leuk.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:39

Leuke set, en heel netjes Montana!! Knap met zo'n jonkie!

Hier heb ik vandaag even de 4-jarige aan de longe over de balkjes heen laten gaan. Na een paar keer had ze het wel gezien en werd ze een beetje jolig. Ze kon er ook mooi tussenuit piepen want de baas stond met een mobiel, longeerlijn en longeerzweep in één hand. := =:) *-:)

Gister er voor het eerst afgedonderd. Ik zette haar net weg in draf tussen de maisvelden toen er ineens een groep wandelaars uit het veld kwam zetten. Voor ik goed en wel doorhad wat er gebeurde had ik een groot paardenhoofd boven me met een blik van "ik weet niet waarom jij op de grond bent gaan liggen, maar ik wil hier zo snel mogelijk weg!!" _O- :') Gelukkig geen pijn gedaan en ze bleef ook echt bij me staan. Muts :') :')

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:48

Haha, wat lief dat ze bij je bleef.

Opstappen bij mij gaat al iets beter, gewoon even blijven oefenen.
Vandaag voor het eerst gesprongen met die van mij. Deed ze netjes <3

Ga misschien zaterdag naar Lisse, met vriendin mee.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:51

Haha Eef, echt grappig zoals ze de laatste keer langs dat kruisje piept. De andere springen zien er echt heel netjes uit en ze let goed op wat ze moet doen.
Lief ook dat ze bij je bleef na je duikeling.

Tia fijn dat het opstappen al weer iets beter gaat

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:28

Rianne wat een leuke set!!

Ik ben misschien zondag ook wel in Neede te vinden, misschien kunnen we wel met wat meer mensen even meeten. :j

Mizzmontana gefeliciteerd met je 2e plek! super!

Uk_eef; schitterend dat filmpje, mooi ondeugend bokje na de langsloper. gelukkig heb je je niet bezeerd met de val. fijn dat ze met de val zo bij je bleef eigenlijk, dat zegt toch wat over het karakter :)

Fijn dat het beter gaat Tia :j

Hier gaat het ook goed. paard is nu een maandje geleden verhuist als ik 't goed heb. Hij staat fijn, is mooi ondergeschikt in de groep. Blijkbaar is hij wel regelmatig aanstichter van renpartijen :D
Hij komt al beter in de bespiering en lijkt ook meer balans te krijgen nu. zondag paar keer een kruisje gesprongen, vanavond gaan we voor t eerst proberen op les echt wat dingetjes mee te springen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:59

Je staat er geblokt op Rianne :D Leuke set.

Wat een leuk filmpje Eef.

Fijn dat het zo goed gaat in de groep Rianne! Hij moet natuurlijk wel even laten zien hoe hard hij kan!

Gefeliciteerd Mizzmontana!

Irene2: Jouw paard wil gewoon laten zien hoe hard hij kan!

Bij te lezen dat het zo vooruit gaat met het opstijgen Tia, misschien zien we elkaar wel zaterdag in Lisse alleen weet ik niet hoe jij er uit ziet dus dikke kans dat ik je straal voorbij loop :D

[naam] heeft haar crossset bijna compleet. Alleen het horloge ontbrak nog maar dat is besteld en inmiddels verstuurd. Ze zal in blauw/bruin aan de start verschijnen.
Ze kan helaas haar paard deze week niet zelf rijden maar we hebben sinds kort een lieve verzorgster/bijrijder die hem twee keer in de week rijdt en ik longeer hem tussendoor dus dat moet lukken.
Haar school is helaas te ver weg om doordeweeks thuis te komen.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 08:47

Ik heb je dochter (en jou) volgens mij een keer gezien in Baarle Nassau, toen stonden jullie naast mij (wit vrachtwagentje). Herkende de pony van een topic.
Zou alleen Rianne herkennen aan set, de rest denk ik niet.
Welk nummer hebben jullie? Dan hou ik het in de gaten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:43

Dat zou goed kunnen. Mijn dochter heeft toen meegedaan met haar pony aan de oefencross. Weet vooral nog dat het echt heel erg koud was, heb een half uur voor zo'n kachel gezeten tot mijn tenen en vingers weer normaal waren :D
Ze doet nu mee met haar paard. Ze is nr. 32 en start dressuur in ring 5. Paard is een rode vos met een bles.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:08

MizzMontana: Hoelaat moet je in neede? ik moet 9.28, zal vast bij jou in de buurt zitten.

UK_eef: Ziet er netjes uit, en paard ziet er ook steeds mooier en voller uit, super!

Irene: Ja leuk een mini-meeting hihi!
Fijn dat je paard zich thuis voelt op zn nieuwe plekje!

Percy: Fijn dat jullie iemand hebben die het paard een beetje kan bijrijden, scheelt toch vaak een hoop stress als je zelf een keer niet kunt.

Tiahastrona ik ben nummer 18.

Hier wat minder gereden laatste tijd, vorige week paar dagen stilgezet en deze week ben ik al sinds maandagavond ziek dus heb ik alleen gisteren even een buitenritje gemaakt. Morgen nog een keer trainen in boekelo en dan zijn we er hopelijk klaar voor.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:03

*\o/* Ik heb zo fijn gereden in mn eerste privé dressuurles met Epp!!

instructie was erg te spreken over zn stap en galop, dat geeft toch bevestiging dat je een beetje kijk erop hebt.

toen hij goed van achter ging liepen ging ie voor zo lekker met zn halsje lopen. Echt een topgevoel :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:23

Fijn Irene2 dat het zo lekker ging. Dat kan zo'n fijn wauw moment geven.

_Rianne: wij zitten met het probleem dat mijn dochter in Limburg op school zit. Wij wonen in de kempen dus dat wil zeggen dat ze zondagavond vertrekt en vrijdagavond weer thuis komt. Een van de twee paarden is thuis, de andere staat op school. Het paard wat thuis is, daar worden, als het kan, ook de wedstrijden voor de knhs mee gestart.

Deze situatie hebben we sinds afgelopen december toen het paard er bij kwam en ja, dan loop je toch tegen het probleem aan dat het thuispaard te weinig doet. Ik kan eventueel op het kleine paard en mijn man op de grote maar het komt er vaak niet van. Meerdere dagen per week longeren was het ook niet dus is mijn dochter op zoek gegaan naar een bijrijder. Ik had er een hard hoofd in, je hebt toch wel iemand met ervaring nodig maar we hebben iemand gevonden en dat gaat super goed. Natuurlijk moet ze wennen aan de paarden maar ze komt er wel en wij kunnen natuurlijk altijd helpen.
Nu wordt het paard wat thuis staat tenminste twee keer per week gereden. In de weekenden rijdt ze zelf en met een keer longeren er bij houden we die goed op conditie.
We zijn hartstikke blij met haar!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:13

Gisteren voor het eerst alleen naar buiten!!
En eerste crosstraining opgegeven :), 10 november

Vandaag naar Lisse geweest, stond leuke cross.
Hoe is het gegaan Percy? Was al weer op tijd weg, dus jullie niet gezien

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:11

Super Tia, behalve dan het wachten op de uitslagen. Dat ging keer op keer fout, punten van de een stonden bij de ander, tijden van de cross klopten niet etc. Uiteindelijk bijna drie uur op de prijsuitreiking moeten wachten maar het was de moeite want ze had de vijfde plaats/prijs.

Dressuur had ze 190 punten, hij had wat spanning in zijn lijf. Bij het springen was het nogal glad waardoor ze op 6 niet goed uitkwam, die redde hij nog maar toen pakte hij op 7 een balkje. Cross ging foutloos in 4min.13.

We zijn een rozet, paraplu en 15 euro rijker :D Nou ja, [naam] heeft dat gewonnen natuurlijk. Zij is vooral blij dat de eerste 2 winstpunten binnen zijn.
Was wel een heel lang dagje. 10.15 vertrokken van huis en om 21.00 uur terug thuis.

Waar heb je die training en van wie?

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:40

Leuk om te lezen dat er in een kleine tijd weer ontwikkelingen plaats gevonden hebben.
- bijrijder: @Pecy het lijkt mij een goeie keuze, kan veel rust geven.
- leuk setje@ Rianne
- knap paard die mooie sprongen laat zien:@ UK-eef
- goeie eind plek 2de: Gefeliciteerd @mizzmonta!
- goeie dressuur les: @Irene2, daar kun je echt zo van genieten
- buiten rit alleen: En ging het goed: @Tiahastrona? Blijft toch altijd wel spannend zo de eeste keer naar buiten.

Hier weer een week aan het trainen, ze pakte het super op na mijn vakantie. Ze heeft toch bijna 3 weken stil gestaan. Het heeft haar denk ik ook goed gedaan, alle dressuur oefeningen die we flink hebben geoefend voor de vakantie had ze goed opgeslagen en pakte het zonder elke moeite op. Nu gaan we komende tijd meer richten op het springen...zin in...

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 22:09

Netjes van Caressa!!!!! Ga naar Moordrecht, bij Michiel Brons. Les ik ook gewoon bij (dressuur en springen)

Lekker springen Neesa :)

Buitenrit(je) ging goed. Af en toe beetje stuurloos en wat huppels tussendoor, maar mag nog. Was al keer of 5 met stalgenoot mee geweest. Vind dat ze altijd veel leren als ze alleen mee gaan.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:05

Irene: Super zeg!

Percy: Het klinkt in ieder geval ondanks de niet al te praktische situatie alsof de pony genoeg beweging krijgt en jullie het goed geregeld hebben zo :)
Gefeliciteerd, super hoor!

Tiahastrona: Goed zeg! Geeft toch altijd een trots gevoel voor het eerst alleen naar buiten.
Ben nu ook twee keer alleen naar buiten geweest en hij loopt zo dapper door dat ik bij thuiskomst dan echt trots gevoel heb dat ie zonder te ze*ken braaf doorliep haha!
Gaaf je eerste crosstraining, waar?
Oh lees het al, leuk!

Neesa: Wat fijn dat je na die drie weken zo weer kon opstappen en wegrijden! :)

Gisteren een fijn training gehad in boekelo. Veel dingen kunnen doen dus denk dat ik wel klaar ben voor neede!
Fotos zijn beetje mislukt helaas dus nog 1 leuk fototje:
Afbeelding

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 12:58

Hoe is het bij jullie gegaan in Neede?

Bij mij ging het fijn! Bij 2 vond ie het toch wel heel spannend dus daar even een volte gereden, daarna nog wat spannend over het pad naar drie en vanaf toen ging de knop om en sprong die simpel rond. Weer een boel geleerd!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:47

Ik heb Neede niet gereden, maar een aantal weken geleden BB in Norg gestart. Ging erg fijn voor de eerste keer. Foutloos rondgekomen :).
De eerste dressuur wedstrijd staat ook gepland. Over 2 weken gaan we dat proberen ;).
De BB parcoursjes springt ze erg fijn. Wordt haar eigenlijk al te simpel.. Maar wil rustig aan doen, dus toch nog maar even km maken in het BB.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:52

Rustig hier :)
Ik heb ook niet veel te melden.

Opstappen ging vandaag super (alleen), toen ik zat bleef ze braaf staan met los teugeltje. Kon haar zelfs nog even over neus aaien. Rijden gaat fijn, balans in galop is nog moeilijk, maar komt vanzelf. Misschien volgende week weer rondje buiten, kan ik lekker rechtuit.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 21:25

Vandaag een tripalon gehad, 1e prijs behaald yey!!
Hij sprong alles toppie, niet bang voor de rare hindernissen en liep goed door!