[SGW] SGW Westerbork 13/14 April (ook nog vrijwilligers gezocht)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rosa_

Re: SGW Westerbork 13/14 April (ook nog vrijwilligers gezocht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:18

Jakkes. Hier plenst het ook al iig sinds half zeven. Hoop niet dat het weer zo'n modder bende als vorig jaar wordt.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:25

Denk dat dat wel meevalt, de bodem is zo droog, dat kan vast wel wat hebben (tenminste dat hoop ik :D )

Vorig jaar heeft het langduriger geregend dacht ik.

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:28

ow hier miezert het wat (Assen), :Y) maar de bodem was zo droog dat er nog lang geen plassen staan! :j vorig jaar hadden we veel meer regen gehad met dikke hoosbuien die geen enkele bodem aan kon dus dat wordt dit jaar nooit zo erg!!! ;) ik ga vanavond parcours lopen en zal eens een kritische bodem inspectie doen ;)
ik laat het jullie weten! *D

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:30

Haha ben benieuwd Anne. Waarom vanavond al lopen? Hier is bodem ook erg droog, maar daardoor ook keihard. Hier echt veel plassen daardoor, het zakt niet direct weg.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:24

ik ga vanavond ook al heen voor de bijeenkomst voor vrijwilligers!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:25

Beetje regen voor de stof is wel lekker.... :D Ik ga zo nog even geld overmaken, dat zou ik bijna vergeten.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:39

De regen is inderdaad helemaal niet verkeerd! Mijn bak stoof de laatste weken behoorlijk, en na gisteren was de bodem perfect. Het regent trouwens ook niet echt. Het is een beetje miezerig, dus beter kan het niet! Ik denk dat het helemaal goed moet komen in Westerbork.

Zelf nogal druk deze dagen, heb tentamens morgen en maandag, en vrijdagavond en zaterdag moet ik werken. Zondag de SGW dus veel tijd om te leren heb ik ook niet meer :o

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:29

Hier ook alleen maar wat gemiezer. Volgens mij was het vorig jaar veel erger. De bodem zal hopelijk dit jaar dus wel meevallen.

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:48

LEUK BVW!!!!!!!!!!!!!!!! ik ga ook naar de avond van de vrijwilligers!!! wanneer ga jij helpen? ik start zaterdag en help zondag! leuk!!!! tot vanavond dan!
Daarom loop ik ook vanavond Rosa ;) ik moet toch heen ;)

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:56

Aaah vandaar!! Doe vooral maar een hindernisinspectie dan, ben zoooo benieuwd!

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:10

Horsemaniac schreef:
LEUK BVW!!!!!!!!!!!!!!!! ik ga ook naar de avond van de vrijwilligers!!! wanneer ga jij helpen? ik start zaterdag en help zondag! leuk!!!! tot vanavond dan!
Daarom loop ik ook vanavond Rosa ;) ik moet toch heen ;)

Ik kan wel ff heen gaan :D Mijn buurvrouw gaat ook

Finlandia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:53

Ik ben van plan om zondag te gaan. De waterbak ziet er al goed uit :) Ik ben hier niet eerder geweest, maar is het inloop met een uitsprong? :)

Afbeelding

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:54

Volgens mij komen we van de andere kant de waterbak in, dus over de boom het water in en dan een uitloop :)

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:58

ja precies :)

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:00

Wel superleuk als je er zondag zou zijn Finlandia :) Ik houuu van mooie foto's!

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:01

Ik ga ook heen voor foto's . Lekker oefenen

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:34

Ik heb de B paarden gelopen en die is erg vriendelijk gebouwd! geen gekke lijnen en een opsprongetje in het bos... verder zit op de bovenstaande waterbak voor de B paarden een alternatief door het bos met een hekje als sprongetje. niet heel bijzonder.... ik voorzie bij de B paarden verder geen problemen. 16 hindernissen en net ietsje meer dan 1800 meter volgens mij... ik heb er zin in!
de bodem is op de meeste plaatsten super en kan nog heel wat water hebben. op sommige plekken is het wel glad dat komt meer door de harde ondergrond waar modder op blijft liggen maar als het vrijdag nacht droog is heb je daar geen last meer van... organisatie is er druk mee bezig! bovendien staan daar amper hindernissen... echt goed te doen, maar wel stoten draaien denk ik!!!

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:38

Hebben ze serieus een alternatief op het water voor het B terwijl het de kampioenschappen zijn? Goh, dat snap ik niet goed.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:40

cross ben ik niet zo bang voor qua bodem. Maar springen wel want gras wordt toch snel glad (en dat was vorig jaar daar ook zeker)

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:41

Ik had vorig jaar dikke punten erin, van die vierkanten, twee centimeter en vond het springen echt niet glad. Wat had jij in Mendy?

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:45

KLopt Rosa het verbaasde mij ook! :P !! maar het kost wel duidelijk meer tijd (niet heel veel trouwens) dus als je voor het kampioenschap gaat neem je het water ;) tenzij je de tijd makkelijk haalt dan kun je kiezen voor zonder water ;) :j hoort er wel bij vind ik. Maar in westerbork schijnen ze altijd een alternatief te hebben. mijn paard is altijd wel voorzichtig maar doet het wel... gewoon doen ;) maar dat is voor mij makkelijk praten ;) :Y)
voor het parcours hoef je niet bang te zijn! Bodem van het springen was nu super droog gras! :j die kan nog aardig wat hoos buien hebben voordat die blank staat. verbaasde me wel dat daar kort geleden mest gestrooid is want naar mijn idee maakt dat het juist glad... is wel heel fijn verdeeld hoor.. je ziet het amper... maar het is er wel...

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:49

het dressuur veld is trouwens lekker rustig en afgelegen van de cross en het springen. dus voor die mensen die dat prettig vinden! ;) TOP VELD! al komt wel iedereen met de trailer er langs bij aankomst... ik vind het persoonlijk erg netjes...
De L,Men Z paarden start op het veld bij de manege, de B paarden een stukje verder op in het bos!

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:51

Inderdaad raar dat er alternatied op het water zit. Missbay zou wel blij zijn haha.
De kans zit erin dat die van mij niet in een keer wil maar hij moet het toch leren dus ga het water gewoon doen. Heb je foto's gemaakt??

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 22:09

Vorig jaar hadden ze alleen op b ponys een alternatief, b paarden sowieso niet. Vorig jaar startte b paarden ook op veld bij manege, wel wat veranderd dus. Ik doe water ook zeker wel, winnie is DOL op water haha dat wil ik haar niet afnemen.

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 22:14

Ik heb mijn foto's in mijn app... maar het lopen ging op zoon hoog tempo dat ik geen tijd had alles dubbel op te nemen ;) maar ik ga proberen de foto's te importeren naar de computer en dus ook internet ;) ben al bezig hihi