Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MargreetW schreef:Laten we 1 ding niet vergeten dat én de oefencross en beide wedstrijddagen heel goed verlopen zijn met prachtig weer en dat de organisatie een groot compliment verdient voor alles wat er geregeld is en vooral wat er op het laatste moment nog even geregeld moest worden.
Noor crosst nu 2 jaar en ik heb nog geen enkele verslag gezien met alleen maar positief commentaar, en dat zal nooit lukken ook.
Ik heb 2 mooie dagen gehad en ik denk de meeste mensen die er geweest zijn ook.
texelse schreef:SGWuppie, dan volgt er een standaard opmerking: "hindernis wordt in hoogte en breedte aan de klasse aangepast" o.i.d. En daar heb je dus ook niets aan.
SGWuppie schreef:texelse schreef:SGWuppie, dan volgt er een standaard opmerking: "hindernis wordt in hoogte en breedte aan de klasse aangepast" o.i.d. En daar heb je dus ook niets aan.
Was een reactie op de opmerking van Roos dat je als deelnemer dient te weten hoe hoog en breed het mag staan en dat je op basis daarvan zou moeten redeneren dat de bewuste hindernis dús alleen maar wordt verlaagd, omdat de breedte blijkbaar is toegestaan. Dit terwijl je de hindernis dik vindt en er op basis van eerdere ervaringen (dus achteraf ten onrechte) vanuit gaat dat de achterste boom weg gaat. Als er dan een briefje had gehangen met alleen de opmerking 'wordt in hoogte en breedte aangepast' en niet met 'achterste boom gaat weg', dan weet je dus wel degelijk waar je aan toe bent en dat de hindernis een oxer blijft, aleen wat smaller en lager. Dat de parcoursbouwer en TA altijd weten wat zij doen is niet waar, daar zijn legio voorbeelden van.
Veiligheid lijkt mij belangrijker dan de eigenwijsheid van een parcoursbouwer. Briefje ophangen is een kleine moeite en draagt bbij aan de veiligheid. Bovendien is het verplicht. Dus waarom niet doen??
texelse schreef:Het is i.m.o. ook heel "klantvriendelijk" om bij de hindernissen aan te geven wat er gewijzigd wordt. Maar als dat alleen het aanpassen in hoogte en breedte is, dan is het niet zo zinvol, omdat de deelnemers weten (horen te weten) hoe hoog en breed de hindernissen mogen zijn in hun klasse.
Dus resumerend: ik ben groot voorstander van het ophangen van briefjes bij de hindernissen over de wijzigingen, maar een eenvoudige sprong die alleen maar 10 cm per klasse zakt, daar kan dat briefje van mijn achterwege blijven.
Als het nog niet expliciet verplicht is in het reglement, dan mogen ze dat vandaag nog veranderen wat mij betreft.
texelse schreef:Het is i.m.o. ook heel "klantvriendelijk" om bij de hindernissen aan te geven wat er gewijzigd wordt. Maar als dat alleen het aanpassen in hoogte en breedte is, dan is het niet zo zinvol, omdat de deelnemers weten (horen te weten) hoe hoog en breed de hindernissen mogen zijn in hun klasse.
Dus resumerend: ik ben groot voorstander van het ophangen van briefjes bij de hindernissen over de wijzigingen, maar een eenvoudige sprong die alleen maar 10 cm per klasse zakt, daar kan dat briefje van mijn achterwege blijven.
Als het nog niet expliciet verplicht is in het reglement, dan mogen ze dat vandaag nog veranderen wat mij betreft.
Citaat:Daar gaat het nu om, is het ook verplicht om het op te hangen als het alleen in hoogte en breedte wordt aangepast. Zie mijn eerdere post waar ik uit het regelement citeer en ook nog de link plaats. Dat het handiger is heb ik ook al gezegd, maar of het verplicht is als een hindernis hetzelfde blijft, maar alleen aan de klasse wordt aangepast daar ging deze discussie dus over
SGWuppie schreef:texelse schreef:SGWuppie, dan volgt er een standaard opmerking: "hindernis wordt in hoogte en breedte aan de klasse aangepast" o.i.d. En daar heb je dus ook niets aan.
Was een reactie op de opmerking van Roos dat je als deelnemer dient te weten hoe hoog en breed het mag staan en dat je op basis daarvan zou moeten redeneren dat de bewuste hindernis dús alleen maar wordt verlaagd, omdat de breedte blijkbaar is toegestaan. Dit terwijl je de hindernis dik vindt en er op basis van eerdere ervaringen (dus achteraf ten onrechte) vanuit gaat dat de achterste boom weg gaat. Als er dan een briefje had gehangen met alleen de opmerking 'wordt in hoogte en breedte aangepast' en niet met 'achterste boom gaat weg', dan weet je dus wel degelijk waar je aan toe bent en dat de hindernis een oxer blijft, aleen wat smaller en lager. Dat de parcoursbouwer en TA altijd weten wat zij doen is niet waar, daar zijn legio voorbeelden van.
Veiligheid lijkt mij belangrijker dan de eigenwijsheid van een parcoursbouwer. Briefje ophangen is een kleine moeite en draagt bbij aan de veiligheid. Bovendien is het verplicht. Dus waarom niet doen??
_Noor schreef:De boom lag er bij de L-paarden nog wel op hoor, Tody. Ik heb hem ook gesprongen.
Evony schreef:Noor: die boom was er af hoor bij het L!
Bianca: die discussie wordt vaker gehouden, mag alleen niet als goed is!