[SGW] SGW Texel (10/11 September)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TeeGee

Re: SGW Texel (10/11 September)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 16:44

Thanks Sim! Toch wat minder druk op de voorbereiding als met T haha!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 16:49

Tis ook "maar" een B-crossje. :D

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 18:12

Ik hoorde dat de katapult eruit is (die staat ook afgevlagd), maar ook de muur? Alleen staat die niet afgevlagd...

Bodem schijnt inderdaad behoorlijk zwaar te zijn.

Het springparcours tegen het eind van de L was echt een beetje eng... Een hoop paarden gleden weg in de afzet van de voorlaatste hindernis.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:18

De katapult en de laatste hindernis "tot ziens in Steen" zijn er uit gehaald. De finish is verlegd tot net na de wijnvaten.
Het springen is na de L-paarden verzet. \
Prima 1e dag gehad, gelukkig geen echte brokken gehad.
Nu zo lekker slapen, en morgen voor een mooie 2e dag, maar ik hoop wel dat het nu stopt met regenen.

vascol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:23

Oh mensen... dr gaat me hier toch een bui over! Het spoelt en dondert....... De buienradar zegt dat het met 10 min over is... Ik hoop het maar... Net lekker met m'n kleine meissie in bad geweest, maar ben zo stijf als een plank! Heel wat kilometers gemaakt maar zo ontzettend genoten!! Als het heftigste onweer geweest is maar mijn bedje op gaan zoeken, morgenochtend weer vroeg die kant op!!! Tot morgen!!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:26

Klinkt goed. Jammer van de modder. Wat heb je een korte nacht gehad, Texelse!
Ik zie inderdaad op buienradar dat het hard regent bij jullie nu. Hopelijk stopt het snel!
Onze paarden staan ingevlochten te glimmen op stal. Auto vol geladen. Wat moet je toch veel meenemen met 2 ruiters en 2 paarden :oo
Henk heeft geen last meer van zijn nek en arm, dus morgen kunnen we lekker rijden!

Tot morgen!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:24

Ik kom nu net thuis, ben echt dwars af.... %) het laatste 40 minuten van stal naar mijn huis rijden net was echt mega drama, waar ik nromaal 120 rijd kon ik nu maar 50, was gewoon eng zoveel als het flitste. Maar goed. Nu net veilig thuis even een appeltje voor de laatste honger bakkie koffie en maar snel douchen en naar bed. Verslag komt later.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:28

Hier een heel erg tevreden deelnemer van de cross, iedereen veel plezier en succes morgen!

Het enige stuk dat echt slecht was was het laatste stuk bij de katapult, in de M heb ik die nog (heel rustig) gereden en dat was wel echt heel drassig, ging er wel simpel overheen maar zakte toch best wel weg in de afzet en landing dus mooi dat hij er daarna uit is gehaald.

De hindernissen waren heel mooi gevarieerd en ook leuk uitdagend, alleen "de coffin" vond ik persoonlijk een vervelende hindernis met die afsprong/water/greppel (mijn persoonlijke mening dus, hoeft niemand zich aangesproken over te voelen ;) ), maar verder echt top!

Mijn complimenten aan de organisatie en vrijwilligers +:)+ , hopelijk valt er niet te veel regen en hebben jullie morgen weer zo'n prachtige dag!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 07:08

Fijn dat het goed ging, eef!
Wij staan al bij de boot, we waren vroeg.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 07:35

Wij rijden nu op de afsluitdijk :) zijn ook mooi op tijd voor de boot

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 08:19

Wat was er dan vervelend aan die sprong Evie?
Kan me voorstellen dat het eng autorijden was Bianca, het ging echt behoorlijk tekeer!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:04

Eigenlijk vat het naam-probleem de sprong al samen, de 3 hindernissen stonden vermeld als coffin maar de middelste hindernis was een afsprong met water erachter en een schuine landing.
Wat er vervelend aan die sprong was, was dat je een dikke tripple had en zo'n 6m erachter een boom met een soort afsprong erachter, de bodem van de afsprong was echter een greppel die schuin omhoog liep (soortgelijk aan de greppels in WW) en waar direct achter "de afsprong" water lag, veel paarden snapten die hindernis niet goed en stopten voor "de afsprong" en veel anderen sprongen heel groot over het water heen naar voren ipv als een afsprong waarbij je dus erg hard landde op de schuine helling er tegenover en als het ware stilviel en dat met je snufferd vlak voor weer een hele dikke tripple.
De middelste hindernis was gewoon een erg lastige hindernis voor zowel ruiters als de paarden, en een dikke tripple ervoor en erachter maakte het nog lastiger, de twee tripple's ergens anders en de afsprong/greppel los of gewoon helemaal niet had mij persoonlijk een betere keus geleken.

(Maar nogmaals, dit is mijn persoonlijke mening, niemand hoeft zich aangevallen te voelen ;) )

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:23

Even kort bericht van mij :)

Na de dressuur stond ik gedeeld eerste. Paar kleine foutjes in de proef, ik had Jer er behoorlijk scherp aan staan ;) Springen begon hij heel raar, geen fijne sprongen maar dat werd later ietsje beter. Helaas 1 pechbalkje op de laatste....
Toen de cross. Tijdens het lopen vond ik hem al mooi en uitdagend, met name de 'coffin'. Maar Jer was echter supersafe :D Zo fijn gereden!! Coffin/afsprong nam hij in 1 grote sprong maar dat had ik al ingecalculeerd.. Uiteindelijk 3e geworden, dus dik tevreden!

Jer staat nu vanaf vanmorgen vroeg al in de bak bij Margriet, dus die gaan we zo even ophalen en dan bij Karen en Aussie kijken!

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:15

Net dressuur gereden, toen ik erop stapte liep ie direct heel fijn. Het liep in en combinatie voor me was er niet, dus direct de ring in gegaan. Hij was heel braaf alleen kon niet lekker lopen in de hoeken en korte zijden omdat de hoeken helemaal kapot waren. Straks springen en (hopelijk :P) crossen :)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:40

Wat moet je eigenlijk verder doen om de bootkosten de helft terug te krijgen ?? Ik heb de bon namelijk wel bewaard en er zit een envelop in de tas die mijn groom heeft meegenomen bij het secretariaat. Maar daar zit verder niks in ??

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:02

Die had je daar gister in moeten leveren. Ik ben hem ook vergeten. Even een pbtje naar texelse. :)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:10

Margriet_ schreef:
Die had je daar gister in moeten leveren. Ik ben hem ook vergeten. Even een pbtje naar texelse. :)

oohh...lekker dom..ik dacht dat je dat naderhand namelijk pas kon declareren... :o die envelop was bedoeld om die bon in te stoppen dus... :P en achterlaten op secretariaat....na ja...weer wat geleerd voor de volgende keer, maar zal nu ook nog wel goedkomen.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:18

Haha ja nou wij dachten ook zoiets en dat je anders niet de boot op kon! :+

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:41

Hier nog zo'n handige miep ;-) bon en envelop in m'n hand op zoek naar de kassa van de veerboot. Niet dus.. heb super weekend gehad. Dressuurscore viel me tegen, maag met 1 balk in t springen en 1 weigering in de cross was het een topresultaat voor onze 3e SGW. Top georganiseerd en heerlijk broodje garnalen gegeten. Volgend jaar wee hoor:-)

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 13:28

Springen een balk, met cross trok ie direct lekker aan op 1, maar daarna helaas wel een stop op 2 :+ op 7 ook een weigering.
waterbak ging echt super, hij draafde mooi door zonder te aarzelen! :D

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:27

Voor degenen die hun bootkaartje vergeten zijn in te leveren:
het kaartje in de envelop die je van ons gekrgen hebt, de gegevens die we vragen daarop invullen, en dan het hele spul in een andere envelop en opsturen naar SGW Texel, Postweg 29, 1795 JJ De Cocksdorp, dan komt het nog goed, mits je er niet te lang mee wacht.

Hopelijk hebben de deelnemers het naar hun zin gehad. De bodem werd op sommige stukken wel al slechter, maar gelukkig heeft iedereen kunnen starten.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:38

Mijn bootkaartje ligt klaar... :D les voor de volgende keer. Ik heb de tas pas thuis open gemaakt joh.... :P Mijn groom zei : er zit niks bijzonders in hoor..... ;)

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:38

Ik heb een leuke wedstrijd gereden. Dank aan de organisatie! _/-\o_

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:42

Mooi Heleen, ik geef het door tijdens de evaluatie. Jammer dat Henk niet zo'n mazzel had vandaag.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:47

Kan ik me alleen maar bij aansluiten Heleen. Nog een hele dikke :(:) voor Texelse en die weet wel waarvoor.