[SGW] sgw ermelo: Afgelast! Herkansing: L-pa 16 augustus

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rosalie123

Re: sgw ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 11:23

Wat leuk dat ze de route geplaatst hebben! Ik ga dinsdag nog een crosstraining doen als het goed is. Zag dat ze bij onze club nog gingen trainen, dus net maar even een mailtje gestuurd of ik nog mee kon doen. Anders was ik sowieso wel even naar het terrein gegaan volgende week, maar met instructie erbij is het wel zo verstandig.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:22

De cross loopt langs de dressuurringen: zal ook nog wel voor leuke reacties zorgen :D .

Ben benieuwd hoor.
Op de laatste lijn richting finish liggen wel veel hindernissen op een rijtje, dat vind ik wat minder.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:35

Ik vind alleen het gat onder de brug niet echt groot. Je ziet ook het paard op de foto als vergelijkingsmateriaal hoe laag het eigenlijk is.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:01

Gat onder de brug is hoog zat hoor. Foto geeft iets een verkijkend beeld.

ai_luf_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:15

jeuj heb er zo zin in! beetje raar met dat gekruis in de route. voor het zelfde geld bots je ofzo!
de brug ziet er ook heel leuk uit!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:03

Ben idd ook echt benieuwd naar andere fotos van de hindernisen

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:16

Leuke route, die brug wordt wat. Heb er langs gestaan en toen vond hij het al super spannend! Onder de brug is trouwens een soort van dal, dus de doorgang is groter dan die lijkt.

Dit is overigens laatste lijntje, rechts naast de boompjes een kleien waterbak en daarvoor (niet op de foto) een dikke boomstam maar heb ik evt. ook nog wel foto van.

Afbeelding

Ik vind het nu al flink spannend kan ik zeggen, weinig hindernissen die ik ken in Ermelo dus maakt het nog lastiger. Weet iemand trouwens hoe het zit met BB. Kun je evt. hindernissen overslaan als je op die ene strandt of wordt je dan gelijk uitgesloten?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:17

Als ze de vlaggen niet gelijk naast de hindernis hebben staan dan mag je er langs mits je tussen de vlaggen blijft!

Hoop zo dat het droog word ga maar weer dansen!

ai_luf_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:54

@bienotje, kun je die foto ook plaatsen? :)
door foto's krijg ik altijd zo veel zin in de cross!!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:16

manic schreef:
In dit parcours wat zichzelf een paar keer kruist is het trouwens ook aanwezig dat je elkaar tegenkomt. Wie gaat er dan voor?

hahaha "verkeer" van rechts heeft voorrang.... :P ik neem aan dat een parcoursbouwer daar wel over nagedacht heeft dat het kwa afstand en tijd elkaar niet zou moeten bijten, maar wanneer 1 van de deelnemers in de cross een weigering heeft gaat dat niet op en zou ik als ik zelf al 1 weigering heb de ander zowieso voor laten.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:20

Bestaan daar eigenlijk regels voor? Ikzelf zou ook als ik al een weigering heb de ander voor laten gaan, maar je weet nooit of iedereen dat doet..

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:35

hetismij schreef:
Bestaan daar eigenlijk regels voor? Ikzelf zou ook als ik al een weigering heb de ander voor laten gaan, maar je weet nooit of iedereen dat doet..

Regels van fatsoen denk ik ..?? en anders zou ik denken rechts heeft voorrang...want 1 van beide zal toch moeten inhouden anders bots je op elkaar. Ga ook ff op de site kijken.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:40

Zullen inderdaad wel regels van fatsoen zijn, maar zoals ik het parcours van het L zie is het bijna onmogelijk om elkaar daar bij de kruisingen tegen te komen (tenzij er een aantal weigeringen in het spel zijn). Tis wel te hopen dat ik niet die brug onder moet als er diegene achter mij er net overheen gaat ;) Denk niet dat paardjelief gedender op een houten (weliswaar met zand bedekte) brug boven haar hoofd heel erg gaat waarderen!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:57

hahaha....boven langs onderlangs.... :') wel grappig..

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 22:36

Marlies komt goed joh!! hoor je denk niet echt goed hoor :)

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:56

leuk dat die plattegronden op de site staan! Ben wel erg blij dat vrijdag de dressuur voor L paarden niet in ring 4 en 5 is! Als Arany vlak naast de ring die fluitjes van de hindernisjury's hoort, kan ik m'n proef helemaal wel vergeten!
Begin alweer gezonde spanning te krijgen voor vrijdag! Heeeel veel zin in, maar wel benieuwd hoe ze weer aanpakt. Wel geinig dat precies een jaar geleden daar onze 'cross-carrière' is begonnen met het NK 5 jarigen!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:58

Oh oh, ik moet in ring 4... :')
Nouja, dressuur is toch niet ons sterkste punt maar kan er hopelijk wel wat uit rijden dan als naast de cross ligt...
Mijn tijden waren wat veranderd, moest nog wat vroeger springen en crossen. :j hele fijne tijden heb ik zo. :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:59

Ah joh, krijg je vast mooie oprichting door impuls van buitenaf. :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:01

_Sim_ schreef:
Ah joh, krijg je vast mooie oprichting door impuls van buitenaf. :D

:')

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:11

Ze hebben de startlijst weer wat veranderd, want nu is er ook een groep van de B ruiters die vrijdag moet dressuren en zaterdag moet springen en crossen. Dat was eerst niet zo dacht ik, zal clubgenootje eens smsje sturen. Die kan alleen zaterdag want werkt op vrijdag avond. Wel grappig dat er van mijn club nu ineens stuk of wat mee doen die normaal nooit crossen want het is te ver. :P

Hoelaat moet iedereen van de instructieweken weg dan de vrijdag? Want heb je dan niet juist die overlap als wij moeten dressuren en alles?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:12

Positief bekijken, Mel ;)
Ik denk dat we al blij mogen zijn dat het doorgaat (als het doorgaat). Het weerbericht voor deze week is bar en boos, of zal de regen Ermelo sparen deze week?
Sannn, meestal is de instructieweek om 13.00 afgelopen met de keuzelessen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:13

Sannnn schreef:
Wel grappig dat er van mijn club nu ineens stuk of wat mee doen die normaal nooit crossen want het is te ver. :P

Denk dat er best wel wat mensen die in Ermelo voor het eerst gaan crossen ed, gewoon omdat het zo dichtbij is en veel daar al eens een les gedaan hebben :))

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:15

Sannn, was dat al niet zo gesplitst? Volgens mij wel namelijk :j

Ik start zaterdag eind van de middag BB als eerst alle pony´s en daarna ook de helft BB er al overheen is geweest. Ben benieuwd, ik ga in ieder geval voor de ervaring het springparcours doen en dan beslis ik ter plekke nog of ik de cross met de bodem nog goed genoeg vind ofzo :)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:15

Jaa idd Melanie. Hoor er op club ook ineens stuk meer over, ze gingen van onze vereniging ook trainen in Ermelo. Terwijl ze dat nooit deden, wel grappig. Vond het niet erg kon ik zelf ook even kijkje nemen op het terrein. :))

Zoals de wei/ het bos hier nu is denk ik wel dat het doorgaat, ik zit er dichtbij. De wei hier is goed te doen en er zijn nu meer buien ipv echt constant. Als ze wat kuiltjes graven en misschien wat extra zand storten op sommige plekken denk ik dat het wel te doen is. Hangt dan ook af van het weer de komende dagen..
Ik neem aan dat Ermelo geleerd heeft van vorig jaar toen ze het NK moesten aflasten. Ze zullen het denk ik nu niet zo snel aflasten en ze kunnen er nog wat aan doen.
Neemt niet weg dat als je zaterdag moet starten het stuk moeilijker is dan als je vrijdag als 1 van de eersten mag starten.

edit: Dan heb ik het misschien gemist dat het gesplitst was Jakobien. Sms voor de zekerheid toch maar even. :)
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 18-07-11 10:17, in het totaal 2 keer bewerkt

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:17

Ik ben een van de laatsten op zaterdag en zie het somber in :\ Maar ik moet natuurlijk positief blijven enzo, dus zal straks maar even een anti-regendansje gaan doen ofzo :D