[SGW] oefencross Broekelo 9 en 10 oktober

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 16:14

_Lorette_ schreef:
Ik doe ook mee. Eigenlijk snap ik niet waarom ik het mezelf aandoe. Ik ben toch wel zo ontzettend bang. Zo erg dat ik er al dagen misselijk van ben. :') :=

Paard heeft 2x een BB parcoursje gesprongen. Tot zover onze springervaring. :Y) Crossles of iets dergelijks heb ik nooit gehad. Wel 1,5 jaar geleden een keer een mini boomstammetje gesprongen in Bussloo, maar op dat moment waren de sprongetjes die hij had gemaakt in zijn leven nog op 1 hand te tellen, dus heb ik niet veel gedaan. Ik lig er ook nogal snel naast in het bos, omdat hij bang is voor bomen/boomstammen, mensen, paraplu's, etc. Kortom, ik ben nog niet helemaal overtuigd dat ik er goed aan heb gedaan om me op te geven.

Wel heel leuk dat er zoveel Bokkers meedoen!

Als je overal gewoon de lage neemt kan het makkelijk. ;) Vorig jaar hadden wij ook nog nooit een BB parcoursje gesprongen en misschien ooit 1 boomstam verder niet. :+ Alleen als je nu al weet dat je over geen enkele hindernis heen komt is het misschien niet zo handig.. :P

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 16:15

Mooi! Ben echt blij dat de bodem beter is als vorig jaar, hopen dat we daardoor iets meer tempo kunnen gaan maken. Ben ook benieuwd naar de hindernissen waar geen foto van was. Heb er iig heel veel zin in. Loop normaal de cross altijd 2 keer maar ga deze denk ik 1x lopen. Of lijkt het jullie verstandiger 2 keer te doen?

edit; zie net dat de foto's van de andere hindernissen er ook opstaan :)

Valyra

Re: oefencross Broekelo 9 en 10 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 16:22

haha rianne je gaat die cross toch geen 2 keer lopen, als het nou een korte cross was haha:P
de route spreekt voor zich, je hebt de foto's gezien 1x lopen lijkt mij genoeg als je gewoon even oplet met bochten etc, maar volgens mij staan alle hindernissen ver uit de bocht dus hebben ze mooi tijd om te kijken!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 16:26

Grotere wedstrijden waar ik het terrein niet goed kende liep ik altijd wel twee keer. Maar dat was L en M :+ Ik ga er vanuit dat ik dit met 1 keer lopen red, zeker omdat ik de foto's al gezien heb :j

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 17:25

Ik loop hem ook 1x..
De route is (volgens dat kaartje) niet heel veel anders dan vorig jaar, behalve start/finish..
Dus ik denk dat ik het ook wel red met 1x lopen :)

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 18:03

Heb net de cross gefietst, zag er goed uit. Hoop dat het droog blijft en de bodem goed blijft. Verder begin ik toch eerst met wat lage sprongetjes voor het vertrouwen :)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 18:32

ik heb ook net de cross gelopen en een heel plan gemaakt

Hindernis 0 (een laag wit hekje) spring ik wel (je mag er om heen)

hindernis 1 (de schijven) spring ik de hoge

hindernis 2 (indianendorp) spring ik de lage, omdat de hoge boomstam kijkeriger is omdat er wat water instaat. Aan het einde van het pad is de bocht naar het maisveld scherp dus ik draaf verder en spring op het maisveld weer aan

hindernis 3 (berkenval) spring ik de hoge. Daarna een heel eind galoperen.

hindernis 4 (houtstapel) spring ik de hoge die ligt mooier in lijn en is denk ik heel goed te doen

hindernis 5 (trekzaag) ik spring de lage. Die lijn is minder prettig, maar de hindernis is zeer kijkerig en dan ga ik voor het vertrouwen voor laag.

hindernis 6 (afgebrande schuur) ik spring de lage. Er zit een witte grondbalk een stukje voor de hindernis en met een vergelijkbaar hekje op crossles was ze doodsbang van de grondlijn, dus geen risico hier.

hindernis 7 (bomenwagen) ik neem hier zeer waarschijnlijk de lage. De aanrijdlijn daarvan is veel mooier. Je ziet de lage al en voor de hoge moet je dan een bocht maken en op 2 of 3 galopsprongen rijden. Prima te doen met een goed controleerbaar en zeker paard, maar ik denk voor die van mij iets teveel van het goede.

hindernis 8 (stro) ik spring de hoge die heeft een mooiere landing. De landing bij laag is in een hobbel.

hindernis 9 (dubbelsprong) ik spring de hoge.

Hindernis 10 (de beuk) ik ben nog in twijfel en laat het afhangen van hoe ze reageert. Het is een massieve sprong van 80cm, je ziet de hoge al van ver maar er staan wat bloemetjes omheen dus ik laat het afhangen van of ze gaat kijken of niet. Al vind ik dat ik eigenlijk mijn eigen lef wat moet opschroeven en voor hoog moet gaan.

hindernis 11 (paddestoelen) ik spring de hoge. Hoge ziet er mooi uit en ik vind het een zeer goede oefening. Daarna vol in de rem want na een meter of 50 begint het stapgedeelte (iemand toevallig een anker te leen??? )

hindernis 12 (de booghaag of hoe het heet) ik spring de hoge.

hindernis 13 (de brug). Ik spring de hoge dit is een afsprong van zo een 90 cm

hindernis 14 (zigzag) ik spring de hoge aangezien die niet echt hoog is.

hindernis 15 (coffin). Ik noem dit een trakhener. Ik spring de hoge omdat deze een echte greppel eronder heeft (lage een bak) en de hoogte met laag weinig uit maakt en ik dit dan een betere oefening vind.

Hindernis 16 (piano op). Ik neem de piano met 2 treden en daarna volgt een afsprong

hindernis 17 (tafel/piano af) ook hier de hoge

hindernis 18 (waterbak) ik kies voor de insprong als oefening.

En dan hebben we er bijna 5200 meter opzitten en zijn we officieel op!

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 18:44

ik moet me helaas afmelden, paard is niet helemaal fit.. =( jammer :j

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 19:43

@Joki, wat leuk, zo'n uitgebreid verslag! Ik heb er ook zo'n zin in. Ben erg benieuwd hoe het gaat. Het blijft droog, dus de bodem is vast goed!

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:15

Ik doe ook mee!!
Ik moet om 14.48 met Firestone.
Heb er zo veel zin in!! Heb vanavond al parcours gelopen.
Mooi droog en weer prahcige hindernissen!!

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:16

ah wat jammer zeg daphne!!

ik heb hem ook gelopen! Ga igg alle hoge proberen te springen!
heb wel m'n twijfels bij hindernis 4 en de paddestoelen..
maar we zullen zien!

ik moet morgen om 5 over 2 starten! :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:24

Als er nog iemand in de buurt woont die het leuk vind om mij een beetje te helpen dan hoor ik het graag. Ik ga helemaal alleen op stap morgen namelijk.

Ik ga in principe denk ik ook overal voor hoog, tenzij ik een goede reden heb om dat niet te doen. Ik ga voor de ervaring en het paard kan simpel genoeg over die 80 cm dus dan zien we het wel :j

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:25

Mijn pony kan het ook makkelijk, alleen ben ik diegene die twijfelt..

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:26

ik ben benieuwd naar de hindernissen,
bij de brug neem ik zowizo de lage als de afsprong 90 cm is.

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:30

Iedereen succes morgen.

Daphne jammer dat je niet mee kunt doen

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:35

Ik doe zelf niet mee, maar ik help volgende week zaterdag de hele dag van 's ochtens 7 tot 's avonds 18 uur!
Dan moet ik waarschijnlijk bij een van de hindernissen zitten.
as. zondag is er een vergadering op het terrein waar ik ook bij moet zijn en waar dan de taken worden verdeeld en de route wordt gelopen.
Nog meer vrijwilligers die meehelpen? :)

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:38

renske_13 schreef:
Ik doe zelf niet mee, maar ik help volgende week zaterdag de hele dag van 's ochtens 7 tot 's avonds 18 uur!
Dan moet ik waarschijnlijk bij een van de hindernissen zitten.
as. zondag is er een vergadering op het terrein waar ik ook bij moet zijn en waar dan de taken worden verdeeld en de route wordt gelopen.
Nog meer vrijwilligers die meehelpen? :)

Jij bent denk ik in de war met boekelo ;)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:40

Wij vertrekken zondag thuis rond een uur of 12 om richting Broekelo te gaan. Ik zal zo mijn camera opladen en ponpons maken :P Ik kom dus kijken, aanmoedigen en kijken hoe jullie alle lastige dingen op gaan lossen in de hoop dat ik er ook nog iets van opsteek.

Renske: Jij bedoeld duidelijk een andere wedstrijd :P Broekelo is dit weekend al. Morgen begint het. Ik denk dat jij Boekelo zonder R bedoelt :)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:56

hoe lang rijden jullie eigenlijk los. Ik ben daaar echt heel erg over aan het twijfelen aangezien de cross zelf ook nog behoorlijk zwaar is

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:13

Ik weet dat ik ongeveer een half uurtje los zou rijden zoals ik normaal ook bij springen en crossles doe. Eerst een 5 minuten stappen (begin aan de losse teugel, dan oppakken en inbuigen) dan ga ik hem altijd in draf aan de hulpen zetten, overgangen rijden enz... Beetje meer oprichten, aangaloperen, links en rechts galoperen. Dan de losspring sprongen nemen en klaar is trees. Tussendoor zou ik misschien nog wat stappen en ik zou zelf niet veel langer dan een half uur los willen rijden omdat ik zelf dan dood neer zou vallen na die vele km's O:)
Als ik nog moet wachten en eigenlijk al klaar ben met losrijden, dan stap ik wat, draaf aan een langere teugel en probeer hem vooral wakker te houden. Duurt het echt lang, dan spring ik nog een keer een sprongetje.

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:13

Daar ben ik ook al over aan het nadenken joki..
aan de ene kant wil ik er ook echt niet te lang opzitten omdat de cross al best pittig is..
maar aan de andere kant wil ik der ook niet voor de leeuwen gooien zegmaar. :+

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:17

Jammer Daphne!
Joki: ik denk ongeveer 20 minuten a een half uur, maar dat doe ik altijd.

Ik moet morgen eerst Witje maar even wassen voor de cross (hoe erg is dat?!) ze is zo vies :P

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:19

Ik rij ook ongeveer 20 minuten los. Warm is warm en veel meer hoef je niet te doen. Springen kun je ze daar toch niet meer leren :+

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:22

Ik heb ook 20 min gerekend. Normaal doe ik een half uurtje, maar nu hoef ik alleen maar beetje losmaken, galopje links en rechts, paar keer sprongetje en dan vind ik het ook genoeg, cross is lang genoeg :)

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:25

Vorig jaar heb ik een paar keer op en neer langs de weg gedraafd en in de cross zelf pas losgesprongen (lage hindernissen, want het is een C-pony).
Toen was de bodem zo slecht, dat ik dat de beste optie vond. En het ging prima moet ik zeggen :)