[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:35

Heel mooi tuig Vief! Zelf heb ik bruine Ariat laarzen. Zitten goddelijk en ik vind ze ook nog eens mooi! Niks voor jou?
Succes op wedstrijd Mootje!

Vanmorgen met Stief 2 rondjes BB gereden. Hij liep al wat stoerder rond dan 2 weken geleden en had al wat meer galoppade. Hier en daar nog wel een vreselijke but-afstand, maar Stief doet gewoon een pasje bij of gaat groot. Beide parcoursen een balkje, maar dat deert niet. Parcours was kijkerig genoeg dus ik was al lang tevreden over de manier waarop hij rondliep!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 13:11

Vief, hoe is de kwaliteit van het leer? Mooi tuig.

Merrie krijgt nu echt "last" van het veulen, als ze voor het rijden niet plast kan ze het niet zo goed ophouden, gevolg was dat ik het hele gangpad kon schoonspoelen.
Ze was trouwens met afzadelen erg stout, heb even helemaal ruzie met der gehad en voel me daar dan niet prettig bij :o

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 13:33

Ach gos, klinkt niet fijn voor Rabette, dat plas niet goed op kunnen houden.

We maken allemaal wel eens ruzie toch? Vergeeft ze je vast snel. :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 13:45

Heel mooi tuig Vief! Dat hoofdstel vooral. Hooks heeft hele mooie spullen, gave set!

Vervelend van je wagenziekte Mirthe. Hopelijk helpen die pilletjes bij jou! Ik wist eerst ook helemaal niet van verenigingskampioenschap af. Schijnt bij ons in Gelderland wel groot te zijn, deden ook dacht ik 19 teams mee. Maar als ik de verdeelsleutel van de Hippiade zie doen er idd verder in de rest van het land weinig teams mee.

Fijn Simmie! Die afstanden komen wel, kan je iig met lekker gevoel naar WW gaan om daar te springen.

Vervelend voor je merrie Roos. Die ruzie zal ze je wel vergeven. ;)

Succes op wedstrijd vandaag Mootje!

Ik krijg nu trouwens ook dat Welkom nieuwe gebruiker ervoor, weet niet wie dat pas zei. Dacht Roos, maar ik heb het nu ook.

Ga zo maar eens aan de studie, over goede week tentamen en heb er nog niets aan gedaan. O:)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 13:50

Studeer ze. En doe lief tegen je ouders. :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:26

Simmie schreef:
Heel mooi tuig Vief! Zelf heb ik bruine Ariat laarzen. Zitten goddelijk en ik vind ze ook nog eens mooi! Niks voor jou?
Succes op wedstrijd Mootje!

Die laarzen zitten inderdaad héérlijk! Ik heb ze in het zwart :)

@ Mirthe: balen van je wagenziekte..
@ Roos: Ik merk er bij Nudine nog niks van, maar die rijd ik natuurlijk ook niet erg intensief. Jammer van je ruzie ;)
@ Mootje: heel veel succes op wedstrijd! Geef ze van Jetje hè ;)
@ Simmie: Fijn dat Stief het zo goed oppakt allemaal!

Weer erg fijn met Jer gereden. Wat leert dat paard toch snel!!! Wissels gaan al veel makkelijker. Moet er nu alleen om gaan denken dat hij niet zelf teveel vooruit gaat denken! Ook drafgedeeltes gingen erg lekker, dus was in mijn nopjes :). Met Nudine buitenritje gemaakt. Ze was erg braaf, vond alleen al dat ruizende gras en riet wel een beetje spannend maar ze ging mooi door. Voor het eerst een klein stukje weer gegaloppeerd, ging ook goed. Al met al een geslaagd paardendagje dus ;)

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 15:02

gr_roos schreef:
Vief, hoe is de kwaliteit van het leer? Mooi tuig.

Merrie krijgt nu echt "last" van het veulen, als ze voor het rijden niet plast kan ze het niet zo goed ophouden, gevolg was dat ik het hele gangpad kon schoonspoelen.
Ze was trouwens met afzadelen erg stout, heb even helemaal ruzie met der gehad en voel me daar dan niet prettig bij :o

Weet je zeker dat dat door het veulen komt Roos? Daar heb ik nl nog nooit wat over gehoord en mijn merries hebben er ook nooit last van gehad. Lijkt mij meer op iets anders, misschien last van haar blaas. Het is naar mijn idee nog wel erg vroeg om al last van het veulen te krijgen....
Ach en ruzie maken we allemaal wel eens met de paarden, ik weet precies hoe je je voelt, maar vaak zijn ze de dagen erna wel een stuk braver!

Wie van jullie gaan er morgen naar Ermelo??

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 15:04

Vief mooie set hoor :j
Mistid balen dat je ziek word in de auto ken er nog 1 ;) jetske zat ook een x bij mij.. was echt helemaal wit :=
Caro oh oke, das wel balen dat het nu niet gaat! kan je geen lage neusriem proberen?
Simmie wel fijn dat stief het goed op pakt :)
Noor fijn dat de wissels makelijker gaan.

Heb ook gehobbelt liep lekker!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 15:25

@ corienn die heb ik er nu juist aan :o

Ik ga mijn spullen pakken. Moet tot volg week dinsdag op mijn ouders huis en de paarden passen. Daarnaast werk ik volgende week 40 uur en moet nog een keer jureren. Heb de beestenboel ook maar verhuisd naar mijn ouders. Als ik eraan denk hoe druk het wordt.... :+

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 15:39

Simmie schreef:
Ach gos, klinkt niet fijn voor Rabette, dat plas niet goed op kunnen houden.

Met rijden merk je er niks van, maar als ze langer dan een uur loopt en ze heeft van te voren niet geplast dan moet ze nu heel nodig. Had er nog een emmer onder gezet, maar toen kneep ze het al weer een beetje af.
Onder de man plast ze niet, pony had ik aan de hand mee en die moest plassen, ze doet dan niet met hem mee.

Citaat:
We maken allemaal wel eens ruzie toch? Vergeeft ze je vast snel. :D

Rabetje niet hoor, die wilde eerst geen wportel aannemen en daarna nam ze hem aan en wendde ze der hoofd af. Ze kan echt arrogant zijn. Zo van hoe durf jij mij...... We noemen der niet voor niets queen(ie)

Billy, ze heeft nog nooit op stenen geplast en sinds ze drachtig is al 2 keer. Zelfs met een hele dag crossen met bijbehorende autorit plast ze niet terwijl ze dan meestal 12 uur onderweg is. Haar urine is heel helder en ze krijgen nu wel heel veel vocht binnen ook. Ik heb ze 24/7 buiten staan en hier regent het helaas de laatste week behoorlijk veel.
Mijn pony plast ook altijd als hij moet, maakt hem niet uit waar die staat. Persoonlijk heb ik dat liever dan wanneer ze het ophouden. Heb het al een keer aan mijn dierenarts gevraagd en volgens hem kan het best voorkomen. De 26ste komt hij weer, zal ik het nog eens navragen.

Ik ga helaas niet naar Ermelo, ik moet morgen om 11.00 in wassenaar zijn om mijn merrie der been te late scannen, als dat er goed uit ziet hoop ik weer te mogen springen, vind ik net iets belangrijker eerlijk gezegd :+

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 16:11

We zijn gisteren met ons verenigingsteam 5e geworden op de gelderse.
Ik zat in het spring team en heb foutloos gesprongen met m'n draver.! De rest reed ook goed.

We mogen door naar het NK.!!! :D :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 16:39

Ik ga zeker kijken in Ermelo Billy. Geloof dat Gomir en Lielle ook plannen hebben om te komen kijken.

Gefeliciteerd Marielle!

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 16:45

dank je..

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 17:04

Marielle, gefeliciteerd!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 17:31

Gefeliciteerd :).

Zo ik heb de paardjes weer binnen staan. Met Sofie even een wandeling gemaakt :).
Net even een hapje gegeten en nu maar naar het werk.
Hoop dat het niet te druk is. Zal als ik thuis komt om 00.00 de paarden nog even hooi geven en dan lekker slapen :D.

Vanmorgen naar het schimmeltje geweest. Die was heel braaf :D. Morgen mag hij wat harder aan het werk :Y). Maar hij liep fijn vandaag.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 17:37

Roos: dat is niet fijn dat Rabette zo haar urine laat lopen. Geeft ook zo'n zooi iedere keer.
Marielle: gefeliciteerd
Kim: fijn dat de schimmel goed ging!

Vanochtend crosstraining van de ponyclub gehad. Pa gaf les en mijn zusje ging daar ook even rond rijden met haar paard. Dus ons kleintje mocht ook weer mee. Heb meneer toen maar uit de trailer gehaald met hoofdstelletje om. Heeft weer veel geleerd vandaag: wachten en luisteren. Is toch wel erg moeilijk als je een welshkaraktertje hebt. Uiteindelijk had hij het toch wel begrepen. Maar ben er goed moe van.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:52

Caro oh oke sorry :o das wel balen dat het dan idd tobben is..
Marielle gefeliciteerd!
Kim bobo ging wel goed dus!
sussie ging wel dan de training lekker!

Jack was ook braaf :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 20:37

Marielle, Gefeliciteerd!
Roos, Balen van Rabette, hopelijk is het niets ernstigs!
Kim, Fijn dat bobo zo goed ging :j
Billy, Ik wilde wel komen kijken, maar ik vind het te weinig combinaties om er een vrije dag voor op te nemen :D Ik hoop maar dat het droog blijft morgen voor de starters en kijkers in Ermelo!
Simmie, Fijn dat stief al stoerder liep dan vorige keer!

Ik ben niet voor niets op wedstrijd geweest, 1x 3de en 1x 1ste met 2x 190. Paard liep op ong. 40% van hoe hij loopt in de les, dus dat belooft nog wat! Tweede proef had ik dezelfde jury als vorige wedstrijd. Ze kwam nog naar mij toe dat hij zo veel fijner liep dan 3 weken terug. Altijd leuk om te horen!

*Gaat nu onderschrift aanpassen*

Edit: Aangepast :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:46

ik ben weer terug na een enerverend weekendje Brugge. Na in VP te zijn gestopt op hindernis 7 in de cross en in Maarsbergen al voor het springen me te hebben afgemeld, ben ik nu niet eens aan de dressuur toegekomen. Ukkie schrok met losrijden, ik viel eraf en zij ging in vliegende vaart naar stal en vervolgens onderuit op het beton. Schade bedroeg een aantal schaafwonden (ukkie), een beurse onderrug (ikke) en een volkomen geruineerd zadel. De wedstrijd hebben we maar laten schieten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 20:48

Jeetje Lielle, dat was schrikken :(:) Fijn dat jij en Ukkie er relatief goed vanaf zijn gekomen. Wel balen van je zadel!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:53

Jemig Lielle, dat is niet wat je hoopt als je op wedstrijd gaat. Gelukkig zijn jij en Ukkie er nog relatief goed vanafgekomen. Wel balen dat je zadel volledig veruineerd is. Boom gebroken?

edit: Mootje gefeliciteerd met je punten en je prijzen!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:56

Goedenavond.

Simie: Fijn dat stief het zo goed deed!
Caro: Succes met werk huis een beestenboel.
Marielle: Gefeliciteerd!
Kim: Fijn dat Bobo het zo goed doet.
Sussie: Fiijn dat je het kleintje een beetje hebt kunnen opvoeden.
Even een late reactie, maar ik weet denk ik welke wedstrijden jij hebt opgegeven laatst Corien, ik stond ook al opgegeven voor het springen en zat te twijfelen over de dresuur dat weekend daarna in wassenaar?! ;)
Mootje: Gefeliciteerd, mooie punten!
Lielle: Jeetje dat is schrikken! gelukkig zijn jullie allebei nog heel :(:) . Kl.ote van je zadel!

Ik heb mijn paard erg blij gemaakt vandaag, voor de derde dag op rij van de trailer getrokken maar vandaag mocht ie springen ipv dressuren, heb mijn paard nog nooit zo blij gezien :Y) . Eerste parcours ging heel lekker, lekker ritme en helaas een balkje in de eerste fase. In het klassiek was ik bang dat hij moe zou zijn na 3 dagen wedstrijd, maar nee hoor hij ging als een raket het parcours in :+ , halverwege even de rem opgezocht en de laatste helft fijn gecontroleerd gesprongen helaas nog een balkje ergens in het begin.

Het was wel een slagveld vandaag, ontzetten veel stops overal in het parcours maar vooral op de dubbel, heb mijn instructeur zijn vliegen toen zijn paard stuikelde en viel in de tweede van de dubbel, en nog een amazone gezien die met één been over het paard en twee handen om de hals als een circusartiest de halve ring doorging :oo paard is overigens gewoon gestopt en amazone lande met beide voeten op de grond :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:05

Goedenavond!
Ik ben naar Inception geweest, gaave film! Ik houd wel van die ietswat moeilijke films <3
Vorstin was weer lekker fris vandaag. Ik voel wel aan dat ze niet helemaal goed is. Wel qua kreupelheid, maar niet qua spieren. Gelukkig komt de HA masseuse volgende week maandag.

Lekker van Stief Sim!
Vervelend voor Rabet Roos
Succes met studeren Sannn
Heerlijk paardendagje dus Noor :D
Lekker dat je fijn gereden hebt Corien
Dat wordt idd aardig druk Caro!
Gefeliciteerd Marielle!
Fijn dat schimpie goed ging Kim
Haha Sussie, leuk die karakters!
Gefeliciteerd Mootje! Nette punten :D
Jeetje Lielle, was schrikken! Ik moet gelijk aan het ongeluk in VP denken. Dan kom je er zo nog redelijk vanaf :(:) Sterkte met alles
Jammer van je balkjes Evie. Gefeli met je winstpunten!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:08

Mootje gefeliciteerd!!!
Evie zal wel dat bam het leuke vond!! jeetje ging lekker dan daar in maasdijk!
Lielle! :(:)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:28

Jemig Lielle, wat een kl0te toestand!Heb er geen andere woorden voor! :(:)