[SGW] SGW Wieringerwerf, 21-22 augustus, Voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: SGW Wieringerwerf, 21-22 augustus, Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 07:02

Helaas kan ik zaterdag niet mee met jetske_ :(
Mag zelf mee rijden als chauffeur met de truckrun!

Kan alleen de startlijsten niet openen...

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 10:35

dat is toch ook leuk corien!

Nicole_ros

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:16

ik heb mijn plek aan een reserver gegeven!

Heel dom wij gingen gister naar het bos.. en dachten als ze nou hebben gebouwd ofzo of ergens staat dat je er niet in mag rijden we door naar het andere bos die er naast ligt.
er stond niks ook niet op startlijsten enzo. en aangezien in de krant stond dat daar gister nog een marathon was namen wij niet aan dat ze alles al hadde opgebouwd. dus ik rij gewoon rustig door het bos en zag wat hindernissen dus dacht meer van zal wel nog van oefencross zijn geweest ofzo heb werkelijk hele weg gestapt (paard vind bos zelf enger dan hindernissen en dergelijke daarom gingen we naar bos.)
ik heb serieus hele weg gestapt want om te draven en galoperen met dat beestje gaat niet als er niet iemand in de buurt is want hij ken nog wel is raar doen. (ook fout alleen naar het bos natuurlijk). moeders ongerust dat ik nog niet aan het einde was dus die kwam me tegemoed lopen.

naja we komen het bos uit. en staat de cross bouwer daar (die kennen we vrij goed) en we lopen zo heen en hij zegt direct gediscalifiseerd.
dus wij echt van uhh.. waarom enzo toen zei die dat we parcour al hadde verkent enzo maar wiste wij veel. als er gewoon een bod had gestaan waren we nooit het bos daar in gegeaan!! en die hindernissen stonde allemaal op Z hoogte!! daar kom ik nooit met B paard overheen!
(tevens vond ik Z niet echt hoog staan ofzo) maar de hindernissen waren ook nog niet aangekleed alleen het hout enzo stond er al.
en we vroegen ook waarom er dan geen bord stond dat we er niet in mochten anders waren we echt naar het andere bos ernaast gegaan.
toen vertelde die dat ze dat altijd wel hadden maar vaak eraf werd gesloopt en dit jaar niet hebben gehad. dus wij hebben eigelijk niks fouts gedaan als het nergens staat vermeld hoe moeten we het dan weten. we begrijpen hun kant ook natuurlijk!!! maar zet er dan een bord neer!

dus naja wij hebbe er geen probleem gemaakt ik zou toch niet voor een plaatsing me kunnen rijden met dit paard en meer als oefening zien en of ik de cross uberhaubt vol kan houde was echt nog de vraag (heb ziekte van pfijfer)

Gister avond werden we wel gebeld dat na overleg dat ik hc kon starten ik vertelde die man dat ze voortaan toch op startlijst of op website enof bij het bos gewoon een bord moeten plaatsen want het is gewoon super gevaarlijk ook!!! iemand die weinig verstand heeft en denkt leuk we gaan springen ken nog puur lelijk vallen!!
ik heb me vrijwillig van de lijst gehaald omdat ik niet hoef te starten en geen gezijk ervan wil hebben.
heb snel twee andere wedstrijden voor dit weekend opgegeven }>

dus let op het bos kun je niet meer in!!!!

in ww is nagenoeg niets gevallen!!! gister einde van de dag was 1 slootje vol dat eerste slootje slootje voor piano was bijna geen water denk 5 a 10 cm.
waterbak was meer leeg dan vol!! bodem was niet nat!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:20

Nicole, Dat is balen, maar het is algemeen bekend dat het bos sluit na de oefencross! I.m.o. is dit dus een beetje 'eigen schuld, dikke bult'.

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:20

Aah zonde zeg!

Bedankt voor de tip! Wij zouden misschien vandaag nog heen gaan
Laatst bijgewerkt door daandriaan op 17-08-10 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:22

ik vind het sneu voor je nicole, maar eerlijk gezegd snap ik ook echt niet dat je vijf dagen voor de wedstrijd nog daar gaat rijden. Misschien dat jij er niet wilde oefenen voor de wedstrijd, er zijn helaas te veel onsportieve ruiters die dat wel doen, en dus vind ik diskwalificatie (en dus niet eens uitsluiting) niet meer dan terecht.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:39

Ik vind het ook sneu, maar inderdaad wel terecht Nicole, hier op bokt is ook vaak zat voorbij gekomen dat het bos na de oefencross gesloten is.
Ik vind het ook goed goed gehandeld van de parcoursbouwer dat hij jullie heeft uitgesloten, en dat je wel de mogelijkheid gekregen hebt om hc te starten, aangezien ik best geloof dat het een oprechte vergissing was.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:41

Wij gaan dit jaar voor het eerst starten in deze cross. We hebben een poosje op de reservelijst gestaan maar staan nu toch echt op de startlijst! Het is voor de combinatie de 2de cross.

2 weken terug hebben we de oefencross gereden. En die ging heel fijn. We rijden wel meer daar in het bos. Maar zelfs wij wisten dat je vanaf 9 augustus niet meer te paard het bos in mag! Dat is eigenlijk altijd al zo.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:41

Nicole, jij hebt zo vaak in W'werf gereden en nu speel je een beetje de vermoorde onschuld. Je komt er al vanaf dat je heel klein was en dan weet je dus ook dat de cross niet binnen een paar dagen staat.

Hoe vaak ze niet alles opgebouwd hebben en dan daags erna de hoefafdrukken zien staan. Zeer terecht dat ze je gediskwalificeerd hebben. In het bos heb je nu gewoon niets te zoeken. Bord plaatsen heeft geen zin, het is niet een bos waar je als onbekende even heen rijdt vanwege de vele ruiterpaden. Iedereen in de omgeving weet dat de cross er is en dat het bos dicht gaat een week van te voren.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:49

Weet iemand wat dat NHK betekend op de startlijst?

Nicole_ros

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:50

ja wij snappen het ook! maar als je geen oefencross rijdt.. hoe moet ik dan weten dat bos dicht is. terwijl we er best vaak heen gaan:P en.... dat er ook nog in de krant stond dat er zondag nog een MENmarton was geweest dan verwacht je niet dat maandag middag om 3 uur alles is opgebouwd... en als er gewoon bordje stond.. of op internet stond waren we nooit naar dijkgatbos gegaan maar naar robbennoordbos of hoe dat andere bos ook heet:P
Maar nu ook als iemand niet op bokt zit ik heb zelf trouwensook niet het hele toppic gelezen eerlijk gezegt hoor :+ dan weetje het nog niet.

maar wij zijn dan nog niet eens over iets geweest ofzo maar je hebt ook van die mensen die wel komen en die alles gaan springen maar dat is gewoon LEVENS gevaarlijk!!! maar als dat gewoon recreanten zijn of iemand die niet start.
daarom moeten ze gewoon een bord daar neer zetten dat het verboden voor ruiter is deze week!
ik begrijp ook dat ik niet mag starten en het maakt mij ook niks uit!!!
heb het nog geen moment jammer gevonden ook dat ik nie kan starten.
vind springen toch veel leuker dan crosse :+
En ik vind het van de organisatie ook heel sportief dat ik eventueel hc zou mogen starten!! en ook helemaal terecht dat je niet mag starten want het is gewoon oneerlijk als je alles eerst gaat springen enzo. maar dan hadden ze het wel duidelijk ergens moeten neer zetten of bij de startlijsten. of bord bij het bos.

maar ik hoop dat ze hier iets van hebben geleerd want er zullen wel mensen hebben die er heel veel zin in hadden en graag wille crosse! en die het heel erg vinde als ze niet kunnen starten.

gl_roos normaal stond het altijd op startlijsten vanaf wanneer het bos was gesloten en er stond nog niks!!! we zijn wel is vaker rond deze tijd naar het bos gegaan en toen was er ook nog niks en als we het hadden geweten waren we nooit naar dat bos gegaan!! en als we het opzettelijk hadden gedaan waren we echt niet midden op de dag erheen gegaan :P en met onze trailer die iedereen wel kent uit de buurt!!
Wij gaan namelijk altijd naar dat bos!!!!! en bijna nooit naar ander bos gegaan.
en we zaten nog in auto van als er nou staat dat je er niet inmag ofzo dan rijden we door maar er stond niks en ik zei nog bloed nuchter tegen me meoder dat we aan het opzadelen waren van der staat nog een hindernis van de oefencross.
en als er in de krant staat dat er nog een men marathon een dag ervoor is geweest verwacht je ook niet dat er opgebouwd is binne paar uur..

dus het is echt niet opzettelijk geweest en dat weet meneer beukers ook! want we liepen zo naar hem toe van hey effe praatje maken en toen krege we dat dus te horen.

Nicole_ros

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:51

daandriaan schreef:
Aah zonde zeg!

Bedankt voor de tip! Wij zouden misschien vandaag nog heen gaan

niet heen gaan dus:P

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:51

ponyparadijs schreef:

Noord-Hollands Kampioenschap :)

Edit: Nicole, ik vind het jammer voor je, maar sluit me aan bij de rest. Ten eerste is het niet meer dan logisch dat je het parcours NIET gaat verkennen een paar dagen voor de cross omdat ze bezig zijn met bouwen. Dat is echt not done hoor :n (En ookal heb je alleen gestapt, dat is ook het parcours verkennen!). Zie ook de discussie die hieromtrent gevoerd is in het voorbesprekingstopic van SGW Vlietlanden: [SGW] SGW Vlietlanden 26 & 27 juni - Voorbespreking
Ten tweede is het toch wel een feit van algemene bekendheid dat het bos gesloten is na de oefencross. De datum van de oefencross had je wél kunnen opzoeken.

Ik ben bezig met een website voor SGW Dijkgatbos. Dit is zeker een aandachtspunt om daarop te vermelden!
Laatst bijgewerkt door _Noor op 17-08-10 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicole_ros

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:52

ponyparadijs schreef:

Noord Hollands Kampioenschap ;)

Nicole_ros

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:53

gr_roos schreef:
Nicole, jij hebt zo vaak in W'werf gereden en nu speel je een beetje de vermoorde onschuld. Je komt er al vanaf dat je heel klein was en dan weet je dus ook dat de cross niet binnen een paar dagen staat.

Hoe vaak ze niet alles opgebouwd hebben en dan daags erna de hoefafdrukken zien staan. Zeer terecht dat ze je gediskwalificeerd hebben. In het bos heb je nu gewoon niets te zoeken. Bord plaatsen heeft geen zin, het is niet een bos waar je als onbekende even heen rijdt vanwege de vele ruiterpaden. Iedereen in de omgeving weet dat de cross er is en dat het bos dicht gaat een week van te voren.

Als er een bord had gestaan waren wij stukje door gereden;)
we hadden echt niet verwacht dat het al was opgebouwd we zaten zo te rekenen van die bouwen dinsdag/woensdag hindernissen op donderdag uitvlaggen dressuurbanen en etc. en vrijdag de planten en aankleding...? dat is toch niet heel raar bedacht.. of wel?

Nicole_ros

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:56

maar ik zeg toch niet dat ik het niet begrijp!!!! ik begrijp het voorkomen!!! maar ik vind wel dat ze een bord neer moeten zetten! of iets op startlijsten en dat hebben we ook gezegt! en nu gaan ze dat waarschijnlijk wel doen want als je dan in het bos komt kunnen ze je altijd zegge van het mag niet en nu wisten we het serieus echt niet!! anders waren we echt niet zo stom geweest om er in te gaan rijden! en kans te hebben om niet te mogen starten!!! er waren btw wel meer mensen geweest want er zaten meer hoefsporen voor mij

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:58

Nicole, nu moet je niet gaan overdrijven. Er staan nooit borden dat de cross is iopgebouwd en ieder jaar zijn er een aantal malloten die toch het bos in gaan om te springen. Die plannen het gewoon zo in. Die mensen zien geen gevaar en die trekken zich ook niets aan van een bord, als ze willen springen doen ze het toch wel.
Het enige wat het kan voorkomen is geen cross bouwen. Als ze donderdag na het aankleden weggaan staan er vrijdag weer verse sporen.

Ik blijf erbij dat het een algemeen bekend iets is dat je een week van te voor niet in het bos moet komen. Aangezien de groep vrijwilligers niet groot is, pakken ze de eerste kans aan om te bouwen, maandag dus in dit geval. Meestal gaan ze op zondag heen. Je denkt toch serieus niet dat ze een cross binnen 2 dagen opzetten, aankleden en alle discussies met TA voeren. Dat gaat er bij mij niet in en dat weet je zelf ook heel goed ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:59

Nicole, Ik vind het een beetje naïf dat je denkt dat een cross binnen 3 dagen is opgebouwd :o Eer dat alle hindernissen zijn klaargelegd, opgebouwd dmv shovel / mensen, vastgezet en gecontroleerd ben je zo een week verder!

Tja, je kan onverstandige mensen wel overal voor gaan behoeden dmv wetten, regels, bordjes, linten en gele verf, maar er bestaat ook nog zoiets als 'common sense'!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:00

Ik bedoel alleen te zeggen dat als je logisch had nagedacht, je geweten had dat ze aan het bouwen waren en dat je dus niet meer in het bos mag komen!
Ik ben het overigens met je eens dat ze dit ergens duidelijk moeten aangeven, begrijp me niet verkeerd!

Wel fijn dat je HC mag starten. Als ik het goed begrijp, heb je een angstig paard dus dat is wel fijn dat je toch kan oefenen!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:02

Nicole_ros schreef:
ponyparadijs schreef:

Noord Hollands Kampioenschap ;)

Moet je daar maar 1 wedstrijd voor rijden?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:03

Nicole_ros schreef:
we hadden echt niet verwacht dat het al was opgebouwd we zaten zo te rekenen van die bouwen dinsdag/woensdag hindernissen op donderdag uitvlaggen dressuurbanen en etc. en vrijdag de planten en aankleding...? dat is toch niet heel raar bedacht.. of wel?

Ik vind het wel een beetje raar gedacht. Jij gaat dus uit van TWEE dagen bouwen ?? dat vind ik imo wel HEEEL erg knap van vrijwilligers. Ik weet niet eens wat de werkelijke bouwtijd is van een cross, maar ik dacht toch echt wel zeker een week als vrijwilligers dit in avond uren ed moeten doen. Misschien zelfs wel langer. Er kunnen nl ook altijd dingen tegenzitten en dan lijkt me twee dagen echt onhaalbaar.

Ik zit zelf ook nog niet eens zo gek lang in de SGW maar dit wist ik van mijzelf al zonder dat iemand het me ooit gezegd heeft. Misschien een kwestie van beter meedenken ???

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:05

Ik heb ook NHK bij mn naam staan, dat was ik dus echt glad vergeten!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:06

ponyparadijs schreef:
Moet je daar maar 1 wedstrijd voor rijden?

Yep!

Jaaaa, Karen. Wel voor het eggie dus ;)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:08

Oe spannend! Ik vergeet dat soort dingen altijd. Dus we nemen nooit deel aan kampioenschappen. Nu dus spontaan wel!
Zal het niet verder vertellen dat houdt de zenuwen een beetje in bedwang!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 13:10

ik vind het altijd al knap dat ze in ww zo snel bouwen. Meestal mag je namelijk een maand voor de wedstrijd niet meer op een terrein komen.

spannend TG :D