[SGW] SGW Vlietlanden - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: SGW Vlietlanden - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:46

Scum, Ik heb jou helemaal gemist zaterdag :o
Het was idd de picknicktafel (ingegraven) voor de M!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:50

Ik heb jou ook niet gezien Mo (maar ik weet ook nog niet hoe je eruit ziet). Ik was goed beschermd tegen de zon, met een hoed en een zonnebril op. Ben dus ook niet verbrand :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:51

Ik zat bij hindernis 3 als jury. Hoed en zonnebril komen erg bekend voor :D

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:54

Daar ben ik wel 1x voorbij gelopen (de andere keren heeft vriend alleen verkend). Maar als je bij H3 zat dan heb je wel een aardige portie zon gehad. Daar waren geen struikjes met schaduw om je te verstoppen :n

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:02

Klopt, alleen in het Z konden we in de schaduw zitten. Gelukkig had ik nog een shirtje met vleesmuismouwen bij mij en iets voor over mijn benen en heel veel zonnebrandcrème! De wind was aangenaam maar rond half 5 was deze helaas gaan liggen!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:30

Wat gaat het snel hier! Elke keer als ik wil reageren zijn we alweer een paar pagina's verder. 8)7

Nessah, als er op de uitslagenlijst op de wedstrijd 1 weigering stond, en nu op het internet 2 dan zou ik daar zeker achteraan gaan.
Normaalgesproken mag je alleen op de wedstrijd reageren, maar dat kon in dit geval niet omdat ze achteraf de stand aangepast hebben.

Breng het als: ik denk dat er een foutje zit in de uitslagenlijst op internet, zondag stond ik met 20 strafpunten op de lijst, dat is correct. Maar nu zie ik dat er 60 strafpunten achter mijn naam staan en er twee weigeringen gerekend zijn op hindernis zoveel. Dat is niet correct. Ik hoop dat de juiste uitslag aan de KNHS doorgegeven zijn. In geval van twijfel heb ik mijn sprong over die hindernis ook nog op film staan ter info. Vriendelijk bedankt, Nessah.

Het springen uit stilstand staat in de SGW reglementen al jaren als weigering, dat is niet nieuw. Het is anders dan bij het springen, vandaar dat er vaak verwarring over ontstaat. En voor water en afsprongen ligt het weer iets anders, zie het reglement.

Wat zijn vleesmuismouwen? :D

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:32

Of stuur meteen het filmpje mee als het overtuigend is.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:33

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:34

O, ik dacht een tikfout, dat het moest zijn vleermuismouwen, hihi.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:11

Net toch even contact gehad met de knhs en die hebben gezegd dat er geen wijzigingen meer mogen plaats vinden als er een definitieve uitslagenlijst heeft gehangen.

Zij zeiden dat ik de organisatie moest bellen/mailen omdat zij de gegevens nog niet binnen hadden. Dit heb ik gedaan en kreeg een hele vriendelijke vrouw aan de telefoon. Die vroeg of ik het wilde mailen. Dat heb ik gedaan, dus ik zie het nu wel :)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:12

Hoop dat het netjes wordt opgelost!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:13

Nou, Nessah, dat klinkt in ieder geval hoopvol!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:16

Ik ga duimen dat snel goed komt hoor !!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:43

Nielsie stond jij nou op het dressuurterrein met een oranje hesje?

Nielsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:44

Zaterdag tot 11.30 stond ik op het dressuurterrein in een oranje hesje ja :)
Zondag van 10.00 tot 14.30 bij de springring gezeten voor parcourbouw (zat onder de boom aan de overkant)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:02

Met dank aan Nielsie toch nog 1 foto van ons op de Vlietlanden.
Hindernis 1 van het BB springparcours. In de bocht naar de volgende sprong stopte ze.
Afbeelding

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:03

_Irene11_ schreef:
Is alles goed afgelopen met dat paard? Want hij viel toch best hard :(:)

kleine update: ik ben inmiddels er wel zo'n beetje achter waar hij allemaal heen is gegaan, maar of ik het nu echt wilde weten :o wat een verhalen :o

met Karrimh gaat het gelukkig weer wat beter, hij heeft aardig wat schaafwonden over zijn hele lichaam (zelfs op zijn hoofd). knie linksachter een grote bloeduitstorting, die sinds vanmorgen bijna weg is en dit terwijl de DA gister nog zei dat hij hem binnenkort open moet maken want hij gaat niet uit zichzelf weg. Karrimh moest ook een week boxrust, maarja... Karrimh???? volgens de DA wil hij de 1e week echt niet lopen dus boxrust is ook geen probleem :(:) maar zondag toch maar na het afspuiten (in het weitje) even op een stoel erbij gaan zitten, kijken hoe hij zich gedraagd (vast natuurlijk). gister toch maar een paddock gemaakt en daar in laten staan met kuil en water onder zijn neus: wat een survice / bediening. volgens de DA is dit geen probleem, of hij nu op stal staat of daar ;)

daar staat hij nu dus nog steeds en sinds vandaag is alles een stuk dunner :D meneer krijgt natuurlijk al weer wat praatjes en loopt al zelf wat in zijn paddock :7

tanx iedereen voor alle lieve berichtjes en reacties :D

Nielsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:06

Karrimh schreef:
_Irene11_ schreef:
Is alles goed afgelopen met dat paard? Want hij viel toch best hard :(:)

kleine update: ik ben inmiddels er wel zo'n beetje achter waar hij allemaal heen is gegaan, maar of ik het nu echt wilde weten :o wat een verhalen :o

met Karrimh gaat het gelukkig weer wat beter, hij heeft aardig wat schaafwonden over zijn hele lichaam (zelfs op zijn hoofd). knie linksachter een grote bloeduitstorting, die sinds vanmorgen bijna weg is en dit terwijl de DA gister nog zei dat hij hem binnenkort open moet maken want hij gaat niet uit zichzelf weg. Karrimh moest ook een week boxrust, maarja... Karrimh???? volgens de DA wil hij de 1e week echt niet lopen dus boxrust is ook geen probleem :(:) maar zondag toch maar na het afspuiten (in het weitje) even op een stoel erbij gaan zitten, kijken hoe hij zich gedraagd (vast natuurlijk). gister toch maar een paddock gemaakt en daar in laten staan met kuil en water onder zijn neus: wat een survice / bediening. volgens de DA is dit geen probleem, of hij nu op stal staat of daar ;)

daar staat hij nu dus nog steeds en sinds vandaag is alles een stuk dunner :D meneer krijgt natuurlijk al weer wat praatjes en loopt al zelf wat in zijn paddock :7

tanx iedereen voor alle lieve berichtjes en reacties :D

Ik ken de 2 dames die bij de hindernis zaten achter de springring, schijnt dat hij over hun heen is gesprongen en dat ze net op tijd weg konden duiken.
Ze schrokken zich levenloos zeiden ze ;)
Sterkte!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:08

Donna, Fijn dat het al iets beter gaat met Karrimh!

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:17

Fijn dat het beter gaat! :) Sterkte.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:21

Gelukkig gaat het met jullie beiden weer aardig goed! Had heel anders af kunnen lopen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:59

Wat fijn dat het beter met hem gaat :-)

Wat was er gebeurd?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:19

Fijn dat het met jullie aardig goed gaat Donna!
Wat was er nou idd gebeurd? Er zijn meerdere versies in de omloop volgens mij.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:23

Wat ik heb gezien, is dat dat het paard weigerde in het springparcour, ruiter ging zonder paard over de hindernis. Paard stond nog even stil en raakte toen in paniek en begon te rennen. Hij sprong over het lint van het springparcour de cross in linksom richting het water, sprong over nog wat linten. En ik hoorde dat hij ook nog een paar keer gevallen wat over van die ijzeren verplaatsbare hekken..

Gelukkig gaat het naar omstandigheden goed met hem, wat wel even schrikken zeg! :oo

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:36

Dat was idd wel heftig om te zien zeg! Hij ging ook echt knoerthard! K ben wel heel blij dat het goed komt met em :)