Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Mootje schreef:Die beoordeling van Pleun was bij de overdekte drinkplaats van Maarsbergen. Wat ik ook jammer vind is dat heel veel mensen het formulier niet ophalen. Dan kan je niet weten wat er verbetert moet worden voor een voldoende of hoger cijfer!
vibabu schreef:Heb je tijd genoeg als je tussen je dressuur en springen 2 uur de tijd heb? Heb zaterdag denk ik helaas geen tijd en vrijdagavond ook niet..
gr_roos schreef:Denk dat de jury's daar zelf ook wel een beetje schuldig aan zijn. Ik probeer altijd een motivatie te geven waarom ik dat cijfer geef. Dat doet niet iedere jury en als je een paar keer een leeg blaadje hebt opgehaald wodr de motivatie ook minder denk ik.
Soms is het heel lastig, zeker als je 3 ruiters teglijk krijgt. Ik kijk dan altijd eerst naar degene met het hoogste nummer. Als je ingehaald wordt door 2 ruiters had je de cross eigenlijk al moeten verlaten denk ik.
Sannnn schreef:vibabu schreef:Heb je tijd genoeg als je tussen je dressuur en springen 2 uur de tijd heb? Heb zaterdag denk ik helaas geen tijd en vrijdagavond ook niet..
Heb zelf 1 uur en 40 minuten. Maar ik doe het niet.. Is mijn 1e cross en wil hem liever rustig kunnen lopen zodat ik de lijnen etc. ook goed weet. Maar dat is natuurlijk ieder voorzich!![]()
Maar je moet ook stiften draaien en dat duurt bij mij altijd wel even..
Doen jullie andere stiften in dan met dressuur? Ik wil wel even alle hindernissen bekijken. Ik hoop alleen wel dat ik verder dan hindernis 1 kom
Mootje schreef:Waarom andere stiften? De ondergrond is qua hardheid hetzelfde. Springen is op een agterberg, maar je moet je stiften dan al in hebben voor de cross.
ponyparadijs schreef:Mootje schreef:Waarom andere stiften? De ondergrond is qua hardheid hetzelfde. Springen is op een agterberg, maar je moet je stiften dan al in hebben voor de cross.
Weet het ook niet hoor! Het is voor ons de eerste cross! Vandaar de vraag!
Maar dat wat we voor de dressuur in draaien dat is goed genoeg voor de cross ook?
) Sannnn schreef:Doe gewoon zelfde stiften in voor dressuur als voor springen/ cross. Heb puntjes en vierkante.. Die van Tacx. Weet nog niet welke ik in doe, zie'k daar wel![]()
Das wel handig als je daar zo snel in bent! Ik moet daar nog even handigheidje in krijgen.
Hoop ook dat ik verder dan 1 kom. Ach zie het wel, rustig blijven en been erbij. Dan moet het goed komen. Als het niet lukt is het mijn schuld. Weet ik gelijk waar ik voor Gorssel voor moet trainen!
Mootje schreef:Sann, je kan beter 2 á 3 galopsprongen voor elke sprong gaan zitten. Zeker als jij al vooruit springt. (toch, Roos?)
Wil dat idd gaan proberen, te gaan zitten 2/3 galopsprongen voor de sprong. Zelf ook goed steeds zeggen in mijzelf: zit zit zit en pas als zij springt mee gaan. Zei Femke ook al, zitten san. Dan gaat het goed, niet vooruit denken laat je paard springen.
Sannnn schreef:Dank jullie voor de tips.Wil dat idd gaan proberen, te gaan zitten 2/3 galopsprongen voor de sprong. Zelf ook goed steeds zeggen in mijzelf: zit zit zit en pas als zij springt mee gaan. Zei Femke ook al, zitten san. Dan gaat het goed, niet vooruit denken laat je paard springen.
Mag je officieel niet gaan zitten dan voor de sprong dat niet iedereen het graag ziet?
Ik ga ook niet voor de punten, ga voor de ervaring. Kom net kijken dus zie dit als enorm leermoment voor mijzelf en mijn paard.![]()
Training gaat ook goed, maar dit is ander terrein en alles. Ik zie het wel.
Heb er wel ontzettend zin in!![]()
Ook leuk dat er meer debutanten zijn.
Mootje schreef:Je hebt idd zitten en zitten! Bovenlichaam naar achteren en rijbroek in het zadel (niet je kont) is meestal al voldoende.
Sann, liever zitten voor de sprong dan een weigering of val!
Rox, Volgens mij ken ik die niet. Mijn paard is nog een beetje te puppy voor een SGW wedstrijd. In mijn onderschrift staat een topic van afgelopen training. Succes in ieder geval!
hij bleef met zijn rechter stift in zijn linker peesbeschermer hangen en daaar gingen we samen.. daarna weer opgestapt en nog paard keer door heen gereden.. hij gaf geen krimp!