Ik ga naar een super groothandel Maar de meeste winkels zijn hier bij ons ook wel open hoor. Niet allemaal!
Quinn
Geplaatst: 26-12-09 12:21
Mogge,
Ik ben wel blij dat er een plaatje opkomt. Mijn rechterschouder is 9 jaar geleden niet ingetapet terwijl dat wel moest en heb daar nog last van. baal er behoorlijk van maar die schouder komt wel weer goed. Hoef mijn arm nu niet de hele dag in de mitella te houden. Moet mijn elleboog en pols in beweging houden en heb gelukkig amper pijn. Doe het zonder de roze smarties Streven is 1 febr weer op paard.
Leuk dat ze een nieuw plekje heeft Benthe.
Ben gisteren mijn paarden wezen poetsen. De ruin was erg baldadig dus blij mij te zien . De merrie was erg humeurig en wilde mij liever de stal uit bonjouren . Dat is absoluut geen knuffel op stal!
_Snow_White
Geplaatst: 26-12-09 12:56
Goedemorgen
Dan maar hopen dat je streven lukt Caroline! Hier zijn de meeste winkels allemaal open, ook de grote AH Lotte, onze hond is nog in de leer nu begon hij het eindelijk te snappen is de sneeuw weg Hij is ook pas 2 dus kan nog wel even mee! Het is trouwens wel een poolhond maar als hij het buiten te koud vind heeft die zoiets van ga jij maar naar buiten ik blijf lekker binnen met vloerverwarming en de open haard
Dadelijk nog even eten bij Oma en daarna nog even rijden
Gister uit eten geweest en dat was super gezellig en lekker. Toen nog even de kroeg in. Lag 3 uur in bed en vanochtend half 9 was ik er weer uit . Even met Sofie naar de binnenbak geweest.. Zometeen even een broodje eten, dan even uurtje slapen en daarna de spullen klaarzetten en inpakken voor indoor Veendam/Zuidbroek morgen. Ik moet namelijk van 6 tot 2 vanavond werken en ik moet er morgen ochtend om kwart over 5 weer uit .. Gaat nog leuk worden. Maar heb er wel erg zin in.
WolinLotte
Geplaatst: 26-12-09 13:41
Goeiemorgen!!
We hadden 't begin van 2e kerstdag toch heel anders voorgesteld.. vanmorgen moest mijn moeder naar het ziekenhuis i.v.m. hartritmestoornissen.. Hier heeft ze regelmatig last van, heeft ze ook medicatie voor, maar gebeurt steeds vaker en was dit keer ook wel heftig.. Dus ze heeft van 6 tot 11 aan de monitor gelegen in het ziekenhuis, bloed afgenomen en volgende week moet ze naar de cardioloog (vind echt dat ze véél te laat ingrijpen) .. maar was me wel weer een ochtendje...
Ik ga nu naar stal, alle paarden doen
Mootje
Geplaatst: 26-12-09 14:46
Caroline, Dat is een pittig streven! Hopen dat je herstel zo voorspoedig gaat verlopen! Epona, Handig dat bij jullie de winkels open zijn. Hier is niets open. Kim, Jeetje, wat een drukke agenda. Veel plezier WL, dat was schrikken zeg. Sterkte Hopen dat de cardioloog je moeder kan helpen!
Ik ga vandaag rond etenstijd naar stal. Hopelijk is het dan lekker rustig en kan ik lekker voor mijzelf rijden zonder op andere mensen te hoeven letten Van te voren mag hij nog lekker in de stapmolen. Op feestdagen en zondagen moeten we dit zelf doen (best begrijpelijk)
Lotte jeetje dat is niet fijn sterkte voor je mam's Benthe wist ook niet dat je nika had verkocht!! Kim lekker dagje dus!! succes morgen!!
Ik ga vanavond wokken ben benieuwd
tot morgen
jipje_niekje
Geplaatst: 26-12-09 15:57
@Tientjeh en Corien: Heb inderdaad Nika verkocht en daardoor dus geen crosspaard meer helaas Heel misschien dat ik nog 1 keer ga crossen met Jipje, maar dat ligt aan zijn gezondheid op dat moment en zijn conditie. Maar voor de rest zal ik waarschijnlijk een erg rustig seizoen hebben helaas. @WL: Dat is wel even flink schrikken van je moeder zeg! (Ik vind ook wel dat er wat laks wordt gereageerd als ik het zo lees) @Caroline: Fijn dat je in ieder geval behoorlijk pijnloos nu wat kunt doen! Scheelt toch weer een hoop! Hopelijk ga je je streefdatum halen!
Ik heb vanmorgen Jipje nog even gereden, maar we hadden behoorlijk ruzie. Ben uiteindelijk maar afgestapt om erger te voorkomen en zie het morgen op concours wel weer. Nu hele huis vol visite, maar zal zo toch nog even Jipje zijn staart en benen moeten wassen Maar dat zien we dan wel weer. Morgen in ieder geval op tijd op pad, begint al om 8.30
@ Caroline, goede streefdatum, tegen die tijd zal je vast weer een heel stuk opgeknapt zijn! @ Lotte, dat is idd flink schrikken! @ Benthe, balen dat je wat ruzie had met Jipje!
Ik heb Ultra en Kino vandaag gereden tussen alle kerstgedoetjes door. Toen ik Ul aan het rijden was kreeg ik zomaar een springlesje aangeboden waar ik wel blij mee was, hij was niet zo braaf. Hij had voor het rijden zijn hoofdstel al gesloopt en was 2 keer omhoog gegaan, de tweede keer kon ik hem niet meer vasthouden en dat was op de weg en toen heeft hij zich wat uitgeleefd in het land van de buurman . Daarna was hij erg braaf. Heb weer nuttige tips gekregen, ik zat vlak voor de hindernis nog te veel aan zijn kop. Ook nog een paar complimenten gehad . Kino weer voor het eerst sinds 2 weken gedaan, die was fris . Met haar ook nog wat sprongetjes gedaan, want ik kan haar ook starten op Indoor Veendam woensdag. Zou eigenlijk met Yoeri in de M gaan en met Meno in de L, maar Meno was uitgeloot en dan ging ik liever met Kino heen.
Morgenochtend mag ik erg vroeg weg, moet als 2e starten, begint om half 9, en het is zeker wel 3 kwartier rijden. Denk dat dat 6 uur/kwart over 6 wordt, want met de dooi kan het ook nog wel glad zijn.
Ik ga me krullen verstevigen en dan lekker bank hangen tot we kunne gaan eten bij de wok
Snoekiej
Geplaatst: 26-12-09 17:18
Goeiemiddag! Ik ben me echt kapot geschrokken vandaag . Ik wilde met Vorstin even een stukje over het erf gaan stappen. Het leek allemaal gewoon ontdooid, nou niet dus! We waren nog geen 10 passen de stal uit en daar gingen we allebei bijna. Er lag een flinterdunne ijsplaat op de stenen, wat gewoon op water leek. Vorstin gelijk haar staart erop, en ik ben zo rustig mogelijk omgekeerd. Toen even in de binnenbak gestapt. Vorstin was echt helemaal getikt Staart erop, blazen, bokken en steigeren naast me. Heb haar 1x losgelaten toen ze echt kaarsrecht omhoog ging en naar me toe draaide. Daarna heb ik haar lekker losgelaten in het bakje
Hopen dat het allemaal gaat lukken met je schouder Caroline! Wow Kim, wat een planning! Veel succes alvast morgen Dat is schrikken Lotte Is ze nu weer ok? Succes alvast morgen Benthe! Lekker vroeg op morgen dan Mirthe! Veel plezier Corien!!
Snoekiej, ik heb dus bijna exact hetzelfde meegemaakt gisteren, het is hier ook nog suuper glad!
Ben jaloers dat jullie allemaal kunnen rijden Ik zit hier met me besneeuwde buitenbak, misschien kan ik straks wel eens zien of ik er wat om heen kan rijden
Ik heb net ff gedoucht. Ben al sinds woensdag grieperig, verkouden & hele erge keelpijn. Ik word 's ochtends ook steeds helemaal bezweet wakker, dus waarschijnlijk heb ik ook koorts. Zit nu lekker in mijn huispakkie op de bank, ben blij dat we vanavond niet weg hoeven. Gewoon lekker met zijn drietjes gourmetten en daarna een filmpie kijken.
malloesje
Geplaatst: 26-12-09 19:12
Iedereen hier ook nog fijne feestdagen, al is het een beetje laat Tot nu toe ben ik er prima doorgekomen. Kerstavond met een heel stel bij een vriendin gegourmet, gister bij mijn pa's vriendin gebrunched en gisteravond lekker voor de kachel filmpje kijken met een vriendin. Vandaag lekker bezig geweest, Fari geschoren en gereden. Ook is de smid nog ff geweest want ze was een ijzer kwijt. Stallen gedaan en alles schoongemaakt voor de ruiterdagen morgen. Gelukkig hoef ik pas om half 5 ong. weg. Straks nog ff stappen
Snoekiej; gelukkig lekker rustig aan dus vanavond, heerlijk.. En ff schrikken dus met Vorstin, gelukkig is het goed afgelopen en zijn jullie niet uitgegleden. Corien; veel plezier Mistid; das mooi op tijd zeg. Heel veel succes alvast! J_N; voor jou en Jipje omdat je Nika moet missen. Gelukkig krijgt ze een fijne nieuwe stal! Moet je morgen ook in Marienheem? Mo; lekker kunnen rijden? Lotte; Wat vervelend van je moeder, hoe is het nu met haar? Wellicht heeft het ook nog wat te maken met haar vriendin? Veel emoties.. ? Kim; 2 korte nachtjes achter elkaar dus. Morgen ook heel veel succes! Caroline; hopelijk gaat het helemaal goed komen met je schouder in je gestelde planning..
Verder lees ik aardig wat fitte paarden. Fari was met rijden ook helemaal blij. Hier heeft het behoorlijk gedooid dus ik kon thuis weer rijden gelukkig. En toen ik het spul buiten deed leken ze helemaal happy dat ze weer lekker konden rennen en dat deden ze dus ook redelijk uitbundig
Laatst bijgewerkt door malloesje op 26-12-09 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt
WolinLotte
Geplaatst: 26-12-09 19:13
Goeiemiddag!!
Dat is schrikken Shanouk!!
Malloesje, waarschijnlijk is het inderdaad alles bij elkaar ... Het is een behoorlijk hectische en emotionele week geweest.. Mijn moeder is gelukkig wel weer ok, maar enorm moe.. een pols van 211 is natuurlijk ook wel extreem vermoeiend ..
Wo is lekker uit haar dak gegaan vandaag in de binnenbak , ze stond alleen op een gegeven moment constant voor de deur van de kantine (alles is in verbouwing, dus de kantinedeur zit nu pal aan de binnenbak) , die had ik expres al dicht gedaan, want Wolin heeft al eens eerder in de kantine gestaan .. ("Nee joh naar de kantine kijken de paarden niet eens.. ze lopen er gewoon voorbij, dus daar hoef je niks aan te doen"... ) Wo is zo enorm nieuwsgierig!! Ze stond echt met de neus tegen de deur naar binnen te kijken en te schrapen en tegen de deur te schoppen..( "Jah joehoeee doe 's even open!!" ) en als je weet dat iets niet mag is dit natuurlijk extra leuk .. Ze probeerde ook de schuifdeur open te krijgen, wat nog aardig lukte .. En ook heeft ze de grote prullenbak omgelegd.. Er lag een appelschil is, ze kon er niet bij.. dus wat doe je dan.. dan schop je gewoon de prullenbak om natuurlijk . Was wel erg komisch! Want toen ik er aan kwam, galoppeerde ze keihard weg met die schil tussen haar lippen!
bianca1980
Geplaatst: 26-12-09 22:52
Ik heb een vraag voor de echte keurings kenners onder ons, ik ben met een kennis bezig met een merrie, deze is elite en daar vind ik op paardenfokken de volgende cijfers terug. De merrie is ster geworden vervolgens keur en elite. EX 77 BEW 68 SPR 80 (dit zijn volgens mij de cijfers voor steropname en voorlopig keur ??) Stat.test: S 6,5 D 6,5 G 7,5 GDP 13 ASP 7,5 STN 7,5 SVE 8 GSP 16 ( dit zijn dan cijfers voor definitief keur ??)
Nu weet ik dat je voor keur 75 punten moet hebben op IBOP of EPTM, gezien deze cijfers lijkt het dus op de ""stationstest". Als ik deze cijfers bij elkaar optel kom ik op 72,5 dus ergens tel ik fout bij elkaar op ??? ik ben namelijk wel benieuwd naar de totaalscore van deze merrie en of deze dan bovengemiddeld is of het op het randje gehaald heeft. Ook de afkortingen van GDP - ASP - STN - SVE - GSP kan ik niet plaatsen, ja ik verzin van alles maar of het dat ook daadwerkelijk is ??? Iemand verstand van zo'n score ??? anders ga ik zowieso even met het KWPN bellen hoor.
Haha Lotte , gekke Wolin Ik heb niet kunnen rijden, de bak lag nog vol ijs Pffff...
TeeGee
Geplaatst: 26-12-09 23:16
Ik ben echt blij dat mn paardje nu op een stal met binnenbak staat
Mootje
Geplaatst: 27-12-09 11:44
Goedemorgen!
Marloes, Klonk als een gezellige kerst! Zeker na de afgelopen twee weken. Bianca, Kun je niet beter meteen het KWPN bellen? In principe kan alles op paardenfokken.nl worden gezet. Het hoeft dus niet perse waarheid te zijn. Epona, Balen dat de bak nog vol ijs lag Snoekiej, Balen dat je je niet lekker voelt. Ik heb ook al een dikke week erg last van mijn keel! WL, Wat een gek paard heb je toch. Staat het niet toevallig op film Corien, Fijn hè, zo'n binnenbak? Je raakt er alleen een beetje verwend van Mistid & JN Alles goed gegaan op concours?
Gisteravond heb ik lekker gereden. De stalkat, Osama, gooide een paar keer bijna roet in het rijden. Die vind het nog al leuk om als een razende tekeer te gaan in het stro, wat direct aan de baan grenst, met alleen een boarding tot 1.20m ertussen. Uiteindelijk schrok hij er bijna niet meer van.
Hahaha Hilarisch die kat Mo! En de naam 'Osama' is ook echt geweldig.
Ik ga nu naar familiefeestje nummer 2, tot straks
Quinn
Geplaatst: 27-12-09 12:59
Hoi,
@bianca : ik heb je even een pb gestuurd. @wl wat een maf beest die Wolin . Mijn ruin is er ook zo een. Hij heeft vorige week de waterleiding weer eens gesloopt. Staat hij met een stuk leiding in zijn mond je onschuldig aan te kijken met een blik: heb ik niet gedaan hoor... Tuurlijk kan er niemand anders bij dan de ruin.
Wat een luxe allemaal die binnenbakken. Ik moet 10 km met de trailer voor een binnenbak maar dan heb ik er wel gelijk 3! en kan ook nog 10 km de andere kant op en dan heb ik er nog 1 maar dat is zo achteraf dat daar weinig wordt gestrooit.
Internet is zo handig. Ik heb net mijn operatie opgezocht en ben er nu wat geruster op. Heb nl nog geen uitleg gehad wat er gaat gebeuren en dat is niet goed voor mijn geruststelling ondanks dat het relatief simpel is. Ga nu maar weer verder met de nintendo. Heb het spelletje Cradle of Rome. Soort 3 op een rij. Erg verslavend. Heb het met kerst mee naar mijn ouders genomen en mijn moeder is nu ook verslaafd