[SGW] Reglementswijzigingen 2010 + kalender 2010

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TeeGee

Re: Reglementswijzigingen 2010 + kalender 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 20:23

Sta nu gelukkig wel op een stal met binnenbak maar mn paard heeft al zowat 3,5 maand geen hindernis gezien. Das toch wel het nadeel als je op een stal staat waar verder niemand springt. Van de week maar eens op pad.

En de galoptraining inderdaad en ik wil waterbakken oefenen maar dat wordt nu ook niet wat.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:09

@mistid met dressuur heb ik geen last. Ga van de week een kruisje doen. Ik start gewoon in westerbork. Zie wel hoe het gaat.

Galoptraining kan ik altijd op de manege doen. We hebben een hal van 30x65m. 15 minuten in verlichte zit galopperen in verschillende tempo's.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:13

TeeGee schreef:
Sta nu gelukkig wel op een stal met binnenbak maar mn paard heeft al zowat 3,5 maand geen hindernis gezien. Das toch wel het nadeel als je op een stal staat waar verder niemand springt. Van de week maar eens op pad.

Zijn er geen verenigingen in de buurt of oefenparcours avonden ???

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:21

Bij ons op de vereniging is wel oefenparcours maar doordat mijn paard nu op een andere stal staat dan die van mn zusje is het allemaal wat lastiger geworden. Trailer staat nog op die andere stal en mn zusje heeft al steeds de trailer gereserveerd.
Hopelijk kan ik straks met wat mensen meerijden als ik in Amsterdam zit.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:54

Galop trainingen is hier ook lastig met dit weer de hele tijd.. Beetje jammer.
Gelukkig kan ik wel gewoon elke dag trainen, en springen we ongeveer 1 keer in de week. Dus dat is wel fijn.
Hoop halverwege maart een keer even ergens te kunnen trainen voor de cross :).

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 02:23

Ik heb markelo en castenray al wel ingeschreven, mijn eerste sgw's in jaren en de eerste met dit paard(met uitzondering van trainingen, oefencrossen en tripalons). Hier wel nog actief aan het springen, elke week bijna les of training en twee weekenden per maand springwedstrijd, de rest van de tijd dressuren, en voor maart nog in ieder geval 2 dressuurwedstrijden gepland. Hoop binnenkort ook weer buiten te kunnen trainen, maar het weer zit dit jaar steeds tegen. Het lijkt steeds iets beter te worden en dan gaat het weer vriezen. Train wel veel maar zou graag een zware rit in het bos maken, maar nu is alleen stappen buiten aan te raden.
Is echt vervelend voor de ruiters die nu al moeten afmelden vanwege blessures(mijn reden om vrijdag niet mee te gaan met skieen :D ), veel beterschap voor jullie overigens.
Barchem stond inderdaad al op startlijsten net als hattem, lijkt me nu nog niet de tijd om dat ook al in te schrijven, dat ligt echt nog te ver weg.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 09:23

Ik moet ook echt iets gaan verzinnen voor conditie/galoptraining.. Heb zaterdag voor het eerst in 2,5 mnd weer gesprongen, dit weer even regelmatig doen. Scheelt ook weer. En verder nog maar een paar keer naar het bos (Wieringerwerf), 't Twiske (goeie paden om een stukken te galopperen!) of het strand...

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:29

Het bos is hier ook niet te doen hoor, nat, glad en het bovengedeelte van de bodem is nu vast weer bevroren.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:30

Ik stem voor de lente...

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:00

Zusje moet werken vanavond dus ik kan naar de springles :D :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:26

@TeeGee: ik heb trouwens nooit wat gehoord over die stalling in Amsterdam. Ben je nog zoekende, want dan ga ik het nog eens vragen!!

Succes met springen :)

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 07:09

Wat een vroege inschrijvers lees ik hier! Hmmm, iemand tips wat ik dan moet doen? Heb pas net een aankomend crosspaard gekocht en ga me eerst toeleggen op een aantal springwedstrijden gevolgd door crosslessen/trainingen.

Pas daarna wilde ik een BB/B cross gaan rijden, maar dan lijkt het wel of ik nu al op moet geven/in moet schrijven om erbij te kunnen zitten. Las verschillende topics met goede "startcrossen"... Maar in het overzicht zijn de eerste maanden nauwlijks BB crossen.

Al wat plannen en inschrijven? Of wachten op de voortgang van mijn lessen/trainingen??

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 08:23

Het valt allemaal wel mee hoor Yvet. De crossen waar men zich nu voor ingeschreven heeft zijn de crossen van maart en april. Voor de rest zijn er nagenoeg nog geen goedgekeurde vraagprogrammas en kun je je ook nog niet inschrijven(op Vrouwenpolder na). De eerste cross in mei (Castenray bv) heeft nog niet eens een vp online staan. Nog helemaal geen info over de wedstrijd, alleen de data's.
Op startlijsten staan wel een aantal vraagprogramma's, maar die zijn nog niet goedgekeurd en het secretariaat heeft een datum vermeld wanneer je je kunt inschrijven.
De eerste crossen zitten nu eenmaal snel vol omdat iedereen graag weer van start wil met het nieuwe seizoen.

Ik zou me als ik jou was dus niet druk maken om de inschrijvingen. Doe gewoon je ding door eerst wat springwedstrijden te rijden en ga op je gemak kennismaken met crosshindernissen. Er zijn ook nog genoeg "on-officiele" BB/oefencrossen die nog niet op de kalender staan. Zo heeft Alice (ook lekker dichtbij) het hele seizoen door oefencrossjes en daar hoef je je niet eens voor in te schrijven.

Het is wel zo dat ALS de wedstrijd is vrijgegeven om je in te schrijven dat je er dan redelijk snel bij moet zijn omdat de lagere klassen B/L nou eenmaal snel vol zitten. Dat geldt vooral voor het eerste deel van het seizoen. In het 2e deel heb je per weekend vaak meerdere crossen en over het algemeen bijna wel elk weekend dus dan is het makkelijker om een startplek te krijgen. Zeker ook met de regel dan men niet meer dan 2 weekenden achter elkaar mag starten.

Tegen de tijd dat je in zou kunnen gaan schrijven voor een cross waar je graag wilt starten, kun je dat natuurlijk altijd doen. Blijkt dan dat jullie er nog niet aan toe zijn om wat voor reden dan ook, kun je altijd nog afzeggen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:24

En ja hoor, sinds gisteren staat ook Castenray al online,
zelfs met al een hele lange deelnemerslijst erbij >;)

Wel heel veel mensen met voorinformatie denk ik zo, vind ik nou niet echt fair tegenover iedereen die gewoon netjes op het vraagprogramma wacht :n

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:33

Inderdaad wat een lijst! En niet zo netjes dat mensen voortijd al in gaan schrijven!

Heb zelf ook maar alvast een mailtje gestuurd.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:38

Toen ik het zag op het vraagprogramma heb ik mezelf ook maar snel opgegeven, want het zal ook niet lang duren voordat dat ook vol zit.

Voor mensen die er heel vroeg bij willen zijn heb ik al een leuk nieuwtje:
Het parcours van Alphen-Chaam staat al op de site, inclusief foto's van hindernissen van vorig jaar en enkele van dit jaar in de sneeuw.

Ik ben wel een beetje teleurgesteld, ik had toch minstens gehoopt in de B-paarden die leuke surfplank te mogen springen...

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:44

Ik heb de foto´s inderdaad al bekeken. En mijn vriend opdracht gegeven een surfplank na te bouwen! haha

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 23:05

Die surfplank zit er volgens mij nooit in voor de B. Ik ga me toch niet opgeven voor Castenray, het wordt te snel. Dat betekent dat ik in Vrouwenpolder mijn eerste cross weer rijdt, en dan gelijk maar L.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 23:15

Evie_Bandido schreef:
Toen ik het zag op het vraagprogramma heb ik mezelf ook maar snel opgegeven, want het zal ook niet lang duren voordat dat ook vol zit.

Voor mensen die er heel vroeg bij willen zijn heb ik al een leuk nieuwtje:
Het parcours van Alphen-Chaam staat al op de site, inclusief foto's van hindernissen van vorig jaar en enkele van dit jaar in de sneeuw.

Ik ben wel een beetje teleurgesteld, ik had toch minstens gehoopt in de B-paarden die leuke surfplank te mogen springen...

Oud nieuws Evie.
Lielle is je gister al voor geweest.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 00:48

tientjeh schreef:
Inderdaad wat een lijst! En niet zo netjes dat mensen voortijd al in gaan schrijven!

Heb zelf ook maar alvast een mailtje gestuurd.

Ik schaam me diep :o , ik had een tijd terug gemaild vanaf wanneer ik mij op kon geven(is samen met markelo de eerste cross in jaren voor mij, vind het allemaal maar nieuw, en op aanraden van mijn instructrice wilde ik met inschrijven op tijd zijn), dus ik stuurde een berichtje wanneer het vraagprogramma online kwam en toen kreeg ik bericht als ik me wilde opgeven dat ik ook direct mijn coupon op kon sturen, ik heb het dus op aanraden van het wedstrijdsecretariaat gedaan. Kon de info zo snel niet online vinden dus vandaar die mail. Met Barchem was ik vorig jaar veel te laat met opgeven, anders had ik die toen al gereden, maar er stond toen al best wel een wachtlijst.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 07:58

Sammie18, dat jij je al hebt opgegeven, omdat het wedstrijdsecretariaat het aangeeft, is het toch prima. Dat kan jij niet helpen. En ik kan me voorstellen dat je graag optijd wil zijn met opgeven.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 08:09

Als het wedstrijdsecretariaat het goed vind (aanraad zelfs) dan heb jij zeker geen schuld Sammie. Dan is het eerder toch niet zo netjes van het wedstrijdsecretariaat?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 08:26

Even een stille meelezer, aangezien ik nog niet wil crossen met mijn nieuwe paard (dit jaar).

Is dit (het inschrijven voor bekendmaking van VP) misschien iets wat we kunnen aankaarten, zodat dit met de jaarlijkse evaluatie kan worden meegenomen? Als dit een trend wordt, zit volgend jaar iedereen de dag na bekendmaking van de kalender zich in te schrijven voor het seizoen!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 09:28

Leuk dat Alphen-Chaam er al op staat! Ben benieuwd of ik mee mag doen... sta 6e op de wachtlijst. Westerbork sta ik er wel op :)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 10:31

Ik heb mezelf ook al opgegeven voor (Markelo) en Castenray.
Had gemaild voor een vraag over het L, en gevraagd of ik mezelf al op kon geven. :j

Gaat wel heel hard zo..