[SGW] Regiotraingen regio West 2009

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:29

heleenxx schreef:
Dat klopt, maar als ik het zo lees hier, en via bp, is er nog geen enkele instructeur geweest die iemand over dat heksenoog heeft laten springen. Zomaar ons groepje moest er overheen en de rest van de dag heeft ook niemand die mogen springen. Dat vind ik dan toch wel een beetje vreemd. Dat veel instructeurs deze sprong levensgevaarlijk vinden, en dat wij er vandaag overheen werden gestuurd.
Ok, ik had kunnen weigeren, en dat heb ik niet gedaan. Dus daarom ga ik dan nu maar slobber maken voor mijn paard ;)

het is apart maar ja gedane zaken nemen geen keer .. toch? weet ff niet meer wat het spreekwoord is :+

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:08

Vooraf dacht ik: he bah Lunteren, ben daar niet zo'n fan van...
Maar heb echt superfijn gereden +:)+ Vooral dat lijntje met die hagen. Alles paste en hij ging er echt fijn over :j

Ben echt dik tevreden.

Maar jammer dat er in de andere groepen minder fijn is gereden, jammer is dat. En er staat genoeg dus het is dus ook niet echt nodig :(:)

Lielle

Re: Regiotraingen regio West 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:10

balen voor degenen die een rot gevoel hebben vandaag en +:)+ voor degenen die wel fijn hebben getraind.

Ik ga helemaal met wup mee, ik heb een blind vertrouwen in mijn instructeur, en dat vind ik een absolute voorwaarde bij een crosstraining. En met beginnende paarden moet je vertrouwen kweken en niet bederven :n

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:15

Lielle schreef:
En met beginnende paarden moet je vertrouwen kweken en niet bederven :n

Eens! En bederven doe je gauwer dan je lief is! En dan duurt het lang voor de vertrouwensband hersteld is.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:23

gr_roos schreef:
Dat vind ik dus het grote nadeel van zijn lessen, hij vraagt teveel van de minder ervaren combinaties. Heb liever dat het een keer iets minder moeilijk/heftig is als dat er een combinatie compleet de weg kwijt raakt en met een k*tgevoel afstapt.

Maar er zijn imo waaghalzen die met hem dwepen omdat ze van hem eigenlijk altijd alles mogen doen als je aangeeft dat je het durft. Heb al meerdere malen in lessen mijn hart vast gehouden als ik weer een zichzelf overschatte ruiter op een te moeilijke hindernis zag afrijden. Paarden met een koeler karakter en die van zichzelf wat onvoorzichtig zijn die vergeven het je wel, maar die hele voorzichtige die kan je juist overbluffen.

Ik ben het hiermee eens :j . Ik ben regelmatig meegeweest naar de 'regio-lessen' van Rom Vermunt en ik vond Rom niet prettig lesgeven, tenminste... niet de manier waarop ik les zou willen hebben. Ik heb 'm toen ook een paard wat stond te trillen op z'n pootjes het water in zien slaan en aan de andere kant hing iemand aan z'n kop met een longeerlijn, ben toen maar even weggelopen.. :\ Ik vind dat niet de manier waarop je een paard vertrouwd maakt met het water, ik zou dat nooit zo doen... ook al weet ik dat die man nog zo veel ervaring heeft. Ik moet zelf nog een hoop leren met mijn paard, maar ik wil wel dat mijn instructeur mij en paard op ons niveau het vetrouwen geeft en op ons 'durven' het crossen leert en hier de tijd voor neemt.

Maar fijn voor de mensen die er een goed gevoel aan over hebben gehouden :D , lekker hoor!!
Volgende keer beter voor degene die er geen goed gevoel aan over hebben gehouden :(:) , balen is het wel.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:25

Simmie schreef:
Lielle schreef:
En met beginnende paarden moet je vertrouwen kweken en niet bederven :n

Eens! En bederven doe je gauwer dan je lief is! En dan duurt het lang voor de vertrouwensband hersteld is.

Sluit me hier volledig bij aan. Dat vertrouwen moet je koesteren en ik vind dat je je paard nooit over over een 'angst' heen mag dwingen.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:29

nelis schreef:
SGWuppie schreef:
Wel jammer dat zo'n leermoment ten koste gaat van het vertrouwen van je paard en bovendien makkelijk voorkomen had kunnen worden. Ik zou enorm balen!! Maar dat doet Heleen ook als ik het zo lees.

had voorkomen kunnen worden , maar aan beide kanten.

Ik heb ook wel is in mijn 1e seizoen trainingen een ietwat minder moment gehad, omdat ik of zelf overmoedig werd of omdat ik voor dingen toch nog niet klaar was. in mijn optiek leer je daar van,zodat je volgende keer wel even nadenkt en je samenmet je paard weer vertrouwen op bouwt.

Ik denk niet dat je dit soort dingen alleen bij een instructeur neer kan liggen, omdat je op een persoon in het midden heel wat zelfverzekerder kan overkomen dan je daad werkelijk bent.

Grenzen aangeven is zo belangrijk :) . Nu zegt een broekie van 19 jaar dit even :o .. maar ik heb de afgelopen maanden zo ongelooflijk veel geleerd met betrekking tot grenzen aangeven. Ik heb me teveel dingen aan laten praten wat ik moest doen met mijn paard en hoe ik het moest oplossen, terwijl het toch tegen mijn (buik)gevoel in druisde. Nu ik schijt heb aan de rest en mijn gevoel volg omdat ik mijn paard beter ken, gaat het beter als nooit tevoren :) .

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:31

WLL, amen!

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:13

Ik ga helemaal mee met Roos en Wup. Vorig jaar was mijn 1e crossles in Lunteren bij Rom, van te voren vertelde ik hem nog dat het onze 1e les sinds tijden was en vervolgens liet hij ons dingen doen waar we helemaal nog niet aan toe waren. Ben toen ook eerder gestopt, vond het niet eerlijk t/o mijn paard. Heb er toen ook een behoorlijk naar gevoel aan over gehouden. Moet wel eerlijk zeggen dat ik veel later in Hernen wel weer heel fijn getraind heb bij hem.

Doe nu lekker mee op de maandag, bij Michiel :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 22:49

Ik heb geen problemen met Rom :) Ik had vandaag alleen misschien wat meer aan Michiel gehad vandaag, omdat die helemaal op de hoogte was van alle problemen met Vorstin. Het heksenoog was inderdaad een behoorlijke sprong. Later die dag hebben ze m nog wel gedaan, maar niet meer met de haaientanden erachter. Maar verder ben ik het helemaal met jullie eens :) Vertrouwen ben je sneller kwijt dan dat het groeit.
Alleen dat verhaal van Lotte kan ik echt amper geloven, zo ken ik Rom echt niet :n. Als een paard bang is wordt hij niet ergens overheen gejast.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 23:24

Snoekiej schreef:
Alleen dat verhaal van Lotte kan ik echt amper geloven, zo ken ik Rom echt niet :n. Als een paard bang is wordt hij niet ergens overheen gejast.

Ik heb helaas dezelfde ervaring met Rom met eigen ogen gezien.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 23:26

Getver, wat naar :\

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 08:40

Ik heb jaren de training bij Rom gevolgd en ook met jonge paarden en ik heb de ervaring bij Rom dat juist bij alles met héél veel beleid te werk gaat en juist met vertrouwen. Wat jullie hier over hem zeggen kan ik mij ook helemaal niet in vinden (in mijn persoonlijke ervariingssfeer) en ken ik ook echt niet van Rom.
Ik vind Rom juist altijd fijn bij het opleiden van jonge paarden en met mijn hetje heeft hij het in de eerste trainingen juist heel kalm aan gedaan, omdat hij wist dat het een paard was wat veel doet, maar waar je wel met beleid mee om moest gaan.

Daarnast vind ik het ook niet nodig om iemand naam hier te noemen en ik denk ook dat Rom zich daar heel erg gekwetst door voelt en dat hij liever heeft dat je het persoonlijk tegen hem zegt.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 08:51

Ik heb zijn naam ook nergens genoemd, juist omdat je iemand op wedstrijden wel eens tegen komt. Is ook niet netjes, maar dat neemt niet weg dat ik wel een mening heb en die mag geven.

Zelf kan hij ook ongezouten zijn mening geven wat een ongelovelijk gevaarlijke klotebok heb je, dat beest zal je bewust laten verongelukken in een volle groep.
Ik ben ook zo eerlijk om toe te geven dat het met mijn pony altijd fijn lessen was bij hem, maar met mijn paard had hij op de een of andere manier niet de klik. Weet de reden daar ook van, maar dat ga ik zeker niet op bokt zetten ;)

Ik ken hem dus van 2 kanten, als de fijne instructeur en als de wat mindere. Het eerste jaar dat ik met mijn paard les had, ben ik in Nieuwveen huilend van mijn paard afgestapt. Ben echt tot het bot toe afgekraakt en afgezeken en bleek dus het lijdend voorwerp in een hele lange ruzie.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 08:54

Hoi,

Hier tot nu toe een stille meelezer. Ik heb vorig jaar de trainingen gevolgd in de laatste les (met Bianca en Stephanie), maar het herstel duurt helaas te lang na zo'n zware training. Ik volg dus nu losse trainingen van Chantal en Michiel. Jammer dat het voor sommige combi's niet lekker ging in Lunteren.

De discussie over Lunteren en de instructie kan ik niet stroken met mijn ervaringen. Maar misschien ben ik ook wel wat gewend door mijn vaste instructeur :o . Verder ben ik het eens met PB.

Heleen, doe jij mee in Oudkarspel?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:19

Ik heb lekker gereden in Lunteren, niet erg grensverleggend maar wel een superbraaf paard en een heel mooi terrein!
En nog lekker even vol gas over het zandpad met Nancy naar afloop! :)

Jammer dat niet iedereen lekker heeft kunnen trainen.. Hoop dat de 'schade' meevalt!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:23

Heleen, Ollie is het je vast wel weer vergeven :(:)

Denk dat nog eerder mn paard overmoedig wordt dan ik dus wat dat betreft maak ik me geen zorgen. En ga er wel vanuit dat de instructeur in kan schatten wat we wel en niet aankunnen, ik ben de leek en hij niet. Of ik dan uiteindelijk wel of niet doe is weer aan mij, maar laat me dan wel in mn waarde. Niet iedereen wil perse naar de top van hun kunnen om een kick te krijgen, gewoon een rondje op je nivo kan net zoveel plezier geven. Maar dat heeft niet iedereen en niet elke instructeur kan je dat gevoel geven. Ik ga in ieder geval daarom niet graag bij de bewuste persoon in de les...

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:25

Snoekiej schreef:
Ik heb geen problemen met Rom :) Ik had vandaag alleen misschien wat meer aan Michiel gehad vandaag, omdat die helemaal op de hoogte was van alle problemen met Vorstin. Het heksenoog was inderdaad een behoorlijke sprong. Later die dag hebben ze m nog wel gedaan, maar niet meer met de haaientanden erachter. Maar verder ben ik het helemaal met jullie eens :) Vertrouwen ben je sneller kwijt dan dat het groeit.

Ik heb er zelf bij gestaan en vond het heel naar om naar te kijken.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:27

Ik heb dus ook zo´n ervaring gehad gisteren, alleen had ik liever bij Rom gesprongen gister. Hij kent ons ondertussen het beste (voor mij was gister de eerste keer bij Michiel) en Rom weet me wel te pushen zonder me dingen te laten doen die echt te gek voor me zijn. Voor zover ik dat kan zeggen na 4 lessen. :o

Gister bij Michiel heb ik me laten verleiden om een hindernis te proberen die ik zelf ook al doodeng vond en dat ging dus ook niet. Mijn paard stootte zijn knie en wilde daarna helemaal niets meer. Ik ken mijn paard en ik had het niet zo ver moeten laten komen. Ik had moeten zeggen dat ik die hindernis nog wat te voor ons vond. Weet niet of dat aan Michel ligt, denk dat dat meer mijn eigen verantwoording is, maar ik leg mijn vertrouwen dan dus ook bij de instructeur. Maar dat is voor mij dus ook een moeilijk thema.

Dit was de eerste keer dat Michel ons zag, dus ik weet ook niet of ik hem dat kwalijk kan nemen. Maar ik heb hem wel voor de les verteld dat mijn paard KS op 5 wervels heeft gehad, dat het nu goed gaat, maar blijft iets om in gedachten te houden. Zijn pijnverleden zit zeker nog tussen zijn oren. Ik wil graag ervaring in crosshindernissen opbouwen. In Nieuwveen ging het super en gister begon mijn paard ook weer aardig te springen, tot dus die ene hindernis. En nu is het vertrouwen dus ook weer even foetsie. En dat is geen fijn gevoel.

En ik heb dus aan het eind nog even lekker met Noor over het zandpad gestoven, even de beentjes strekken!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:49

Dat is jammer Esperanza, dat is inderdaad niet leuk :(:)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 10:22

Ik geloof je ook wel hoor Lotte, kan me alleen moeilijk in vinden.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 10:26

;) . Kan me voorstellen hoor, als je Rom anders kent :j .

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 10:49

Heeft iemand van ons groepje gezien wie er bij dat heksenoog foto's stond te maken? Of was het gewoon een toeschouwer? En ik dacht dat op het lijntje bij de hagen van mij ook foto's waren, maar Ous was het niet. De foto's zijn wel gaaf :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 10:55

Ik zie dat O. wel van jou het staakmoment met Vorstin en wat van het lijntje achterin en van Annemiek het lijntje met de hagen (en Annemiek die bijna in een boom wordt geparkeerd := )

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 10:58