gr_roos schreef:Dat vind ik dus het grote nadeel van zijn lessen, hij vraagt teveel van de minder ervaren combinaties. Heb liever dat het een keer iets minder moeilijk/heftig is als dat er een combinatie compleet de weg kwijt raakt en met een k*tgevoel afstapt.
Maar er zijn imo waaghalzen die met hem dwepen omdat ze van hem eigenlijk altijd alles mogen doen als je aangeeft dat je het durft. Heb al meerdere malen in lessen mijn hart vast gehouden als ik weer een zichzelf overschatte ruiter op een te moeilijke hindernis zag afrijden. Paarden met een koeler karakter en die van zichzelf wat onvoorzichtig zijn die vergeven het je wel, maar die hele voorzichtige die kan je juist overbluffen.
Ik ben het hiermee eens
. Ik ben regelmatig meegeweest naar de 'regio-lessen' van Rom Vermunt en ik vond Rom niet prettig lesgeven, tenminste... niet de manier waarop ik les zou willen hebben. Ik heb 'm toen ook een paard wat stond te trillen op z'n pootjes het water in zien slaan en aan de andere kant hing iemand aan z'n kop met een longeerlijn, ben toen maar even weggelopen..
Ik vind dat niet de manier waarop je een paard vertrouwd maakt met het water, ik zou dat nooit zo doen... ook al weet ik dat die man nog zo veel ervaring heeft. Ik moet zelf nog een hoop leren met mijn paard, maar ik wil wel dat mijn instructeur mij en paard op ons niveau het vetrouwen geeft en op ons 'durven' het crossen leert en hier de tijd voor neemt.
Maar fijn voor de mensen die er een goed gevoel aan over hebben gehouden
, lekker hoor!!
Volgende keer beter voor degene die er geen goed gevoel aan over hebben gehouden
, balen is het wel.