[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

annikavolder

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:51

Ah, dan ga ik ook vrijdag na het werk alvast verkennen!

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:27

Ik kom vrijdag kijken :)

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 12:54

Ik ben aan het kijken voor andere teugels voor tijdens het crossen. De mijne zijn op en dus tijd voor nieuwe. En nu vroeg ik mij af, wat vinden jullie nu echt fijne teugels om mee te crossen?
Ik vind het belangrijk dat er wel vold grip op zit, dmv antislip of stops oid. Maar met welke teugels rijden jullie nu fijn en zijn echt aan of af te raden? :)*

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:33

Ik gebruik eigenlijk gewoon de teugels die aan mijn hoofdstel zitten dus dat zijn nu schockemohle teugels. Vroeger had ik een dobert hoofdstel en die teugels waren ook wel fijn want daar zat wat veer in.

Mijn andere hoofdstel is een kieffer en die teugels vind ik voor springen wat smal

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 09:51

Balen zeg, geen Maarsbergen hier. Mijn man haalt hem vanmorgen uit stal met een dikke kogel. Hij liep wel goed, dus op de trailer gezet maar eenmaal daar toch maar terug gegaan. Denk dat het meevalt, omdat hij verder wel rad is. Maar crossen is niet verstandig.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 11:12

Hee das balen.. Maar verstandig. Zo vroeg in seizoen wil je uiteraard niks overbelasten.

Scheelt dat het rot weer is hihi

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 11:38

Vanmiddag wordt het droog. Dan gaan we een kijkje nemen, toch even wat sfeer proeven en stalgenoten aanmoedigen. Alsnog is al het witte vies trouwens, mijn man was wel gegaan omdat hij het op stal niet goed kon zien allemaal. Het is van ons uit niet ver rijden. Eenmaal daar was het toch iets dikker dan hij dacht en op stal kon zien, hij reageerde er ook wel wat op met aanraken. Dus hup de trailer op en weer naar huis, maar dat viel nog niet mee :+ auto kwam niet meer van zijn plek :')

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:05

wat vervelend Susan hopelijk valt het mee. Gisteren heb ik super les gehad van henrieke op De Schalm. Nog een weekje en dan is onze eerste cross in het amsterdamse bos. Reuze veel zin in en ik ben benieuwd hoe het gaat.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:08

Was jij met een donkerbruin paard en een man met een oranje jas? Dan heb ik je zien springen. Ik was met mijn dochtertje op stal in de middag.

Het lijkt trouwens wel mee te vallen, mijn man heeft hem op stal nog even kort (15 min) gereden en toen was het aanmerkelijk dunner. Hij liep verder ook prima. Maar toch beter geen risico nemen.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:12

Susan dat is jammer

ik heb net deb cross van mb verkend. Staat zoals altijd een mooie cross

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:20

Grappig @ susan ja dat was ik met Bluf en Sjoerd mijn super groom :-). Alice tipte me ze dacht dat henrieke wel goed bij me zou passen voor extra lessen en dat klopte. En ook een beetje als voorbereiding op mijn tweede cross wedstrijd. Dat is voor mij op de Schalm. Vorig jaar had ik daar de oefencross. Ik had teveel spanning en durfde niet voorwaarts te rijden. Dus dat was geen succes. Hopelijk gaat het dit jaar beter.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:49

Mijn man lest altijd bij haar :j fijn dat het goed beviel!

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 14:16

Jammer susan maar voor de zekerheid had ik ook niet gestart.
Mooie cross joki? Ben heel benieuwd. Lijkt het op vorig jaar?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 14:56

De start is ergens anders. De B is korter dan vorig jaar en in mijn ogen stond hij vorig jaar moeilijker. Dus ik zie het als een fijne cross om ze vertrouwen te geven voor het seizoen.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 16:17

Hoi! :wave: Ik klets graag met jullie mee.

Heb sinds oktober een nieuw paard (bijna 6-jarige) en wil dit jaar voor het eerst gaan starten. Eerst nog een puntje B dressuur en springen halen :)

Ik wil deze maand een aantal keer training doen, daarna gaat paardlief twee maanden het land op. Dan een maand bootcamp bij mijn instructeur (springen). In de zomer weer trainen en in de herfst hopelijk onze eerste B-cross samen. Is Lisse dan bv. een goede om mee te beginnen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 16:42

Heb daarstraks een tijdje in Maarsbergen bij de waterbak staan kijken. Terrein is ook al mooi om zonder cross in rond te wandelen. Ik wil ook zo'n achtertuin :j

Ze hebben idd in Maarsbergen de route deels anders lopen als voorgaande jaren. Ook het losrijden voor de cross is op een andere plek.

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 18:55

Tot hoelaat kan/mag je verkennen aangezien de laatste start al geweest is en ik net klaar ben met werken

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 19:10

Tot het donker is zal het wel mogen hoor!

Ik heb lekker gereden. Uitgebreide verslag in het maarsbergen topic maar al met al is die nog niet vergeten dat die een cross paard is en dus weer foutloos binnen.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 19:26

Lekker vainquer

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 21:27

Klinkt goed!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 10:27

Ik heb een goede start van het seizoen gehad. Doel voor Markelo is ook al gesteld: controle. Het was niet slecht maar mocht wel beter

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 13:12

Fijne training gereden gister, hij was veel minder kijkerig dan ik had verwacht en deed goed zijn best. Zelf ook weer wat aan handigheid en vertrouwen gewerkt :) Nu 3 april BB crossje starten met hem. Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:07

Fijn Joki!

Mijn man is er gister achter gekomen waar de dikke kogel vandaan kwam. Wondje hogerop op het been. Piepklein natuurlijk, maar daardoor wel wat zwelling. Hij loopt het er prima af bij beweging en is ook niet kreupel. Nu dus maar even gekeken of er nog gestart kon worden ergens op korte termijn. Bleek er nog plek te zijn bij SGW Amsterdamse bos. Omdat hij toch nog even L wil starten om er in te komen opgegeven. We gaan nu dus zaterdag weer op pad. Meer mensen die daar starten?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:46

Ik ga de andere kant op naar Markelo

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:47

Ik start niet maar ik kom wel langs met paard om hem aan de drukte te laten wennen (we staan in de buurt).