[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:31

Krom gelezen! En de maat van je moeder? Ik kan mij namelijk herinneren dat ik van een italiaans skimerk mt. 46 heb terwijl ik normaal 40/42 heb.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:36

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:39

Ik vind hem leuk! Dan heeft of de fabrikant een kromme maatvoering of de fabriek heeft het verkeerde label erin genaaid.

Ik zou gewoon teruggaan :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:41

Ja, doe dat denk ik ook. Alleen wel gek dat het 2 verschillende merken zijn... Maar goed, misschien heeft de winkel verkeerd gelabeld.
Vind het ook niet aardig om de jurkjes in te pikken. (alhoewel ze wel goed stonden :+ )

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:45

PB, twee verschillende merken kunnen uit dezelfde fabriek komen. De patronen worden waarschijnlijk gemaakt door de fabriek. Jammer dat je ze niet zelf houd, maar wel begrijpelijk als ze voor je moeder bestemd waren!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:47

ik zal straks even bijlezen, ga eerst even stallen mesten en dan nog les geven

zag iets over een naam voor een hengstje, ik vind Fleetwood erg mooi!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:35

M'n moeder heeft net besloten dat ik ze zelf moet houden :+ Ze stonden ook gewoon erg leuk.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:03

Leuk toch PB! En dan heb jij ook eens een keer kleren aan in maat 46 ;)

@ Rowo, ik sta idd met twee paarden op de lijst voor woensdag, maar heb er net iig 1 afgemeld, de andere denk ik nog even over. Ik mag nl eigenlijk niet paardrijden omdat ik een blessure aan mijn been heb en voor die onervaren beesten is het niet echt wat om zonder voorbereiding te gaan springen..... Het L paard start ik iig wel, maar dat is dinsdag. Verder natuurlijk de hele week wel aanwezig om te helpen!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:06

Oh okee, ik zag je namelijk staan. Weet je trouwens of Brinkman weer bouwt of niet?

@PB; vervelende bijkomstigheid dat je ze mag houden ;) Wel balen voor je moeder trouwens!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:05

Stoer kapsel Lottel, kan je ook nog veel kanten mee op!
Dat vind ik ook Mandy, heb een hekel aan al dat gepruts met mijn haar. Vind het haast teveel moeite om mascara op te doen, dus dat doe ik ook niet zo vaak. Hoef ik ook niet zo snel nieuwe :Y) .
Fijn van het zadel Heleen!!
Fijn dat je bak is ontdooid Caroline! Balen dat je bent gevallen!
Oeh Spaans is leuk Anthea! Ik kan ook een aardig woordje Spaans, maar ben niet zo'n talenmens.
Super verslag weer Shanouk!
Ik had al stiekem het proberen uit te spreken Mo, maar het lukt me echt niet :o . Ik zou er dus alleen Corion van maken :Y)
Balen dat EHBO niet door ging Caroline!
Meno heet voluit Forendo Ameno, vind Forendo erg leuk klinken, maar wel met een achtervoegsel :)
Noor, maak er gewoon een King nogwat van, hebben ze met Yoeri ook gedaan (v. Krimh)
_O- ik heb ook al zo dramatisch geshopt deze week Evie, hoezo kan die niet aan je springflap vast?
Wat balen van dat gedoe met al die paarden Lotte!
Balen Benthe, pas je wel een beetje op jezelf?
Mijn springflappen hebben allemaal zo'n ring&lus, bij de voortuigen met knipper doe ik de knipper aan de ring en de lus door de lus van het voortuig, bij de voortuigen zonder knipper doe ik die door het ringetje en dan de lus door de lus.
Drukke dagen gehad dus Rosalie!
Fijne hond dus PB :+
Fijn dat de ruim goed ging!
Wat lief van je moeder PB!
Brinkman bouwt altijd fijn hier in de buurt :)
En een paar mensen hebben fijn gereden +:)+

Caroline, moet je morgen jureren in Exloo?

Ik heb vandaag mijn bestelde zomerjas bij de Divoza opgehaald, dat was de 4e keer in 1 week :o . Bijna elke dag naar een ruitersportzaak geweest, we zijn ook nog een keer bij de Epplejeck en de ruitersportzaak hier verderop geweest.

Heb vanmiddag een trap gehad toen ik een pensionpony uit de wei haalde samen met mijn zusje. Heb nu een mooie hoef op mijn been staan. Hoop dat er niet zo'n harde bult blijft zitten als de vorige harde trap, die is al zo'n 4 jaar terug maar zit nog allemaal onderhuids littekenweefsel ofzo.
Was er niet zo blij mee.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:10

@ mistid nee morgen niet. Ik jureer alleen bij de Ch's in Exloo. Bij de andere niet :D

Balen van je trap :+

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:33

rowo schreef:
Oh okee, ik zag je namelijk staan. Weet je trouwens of Brinkman weer bouwt of niet?

Yep, hij is onze vast parcourbouwer dus ook nu zijn het weer zijn parcoursen waar we overheen mogen.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:05

Oei balen Mistid... Heb 1,5 jaar geleden een trap van Wo op mijn knie gehad in de paddock nadat ze via mij een schok kreeg van het draad en de bult ging over mijn knie hangen, zag er niet uit en liep ook erg onhandig en pijnlijk := .

Weer avonddienst :) . Morgen richting Bergen op Zoom, fijn een weekendje naar vriendin toe *D !!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:06

Hihi, je spreekt het uit als Nurrehmulleheuhjs (aldus een Deense collega) :=
Vandaag heeft mijn paard waterbaktraining (ondergelopen paddock) gehad. Ik heb het op dezelfde manier als met de crosstraining gedaan. Midden in het water gaan staan en je paard erin lokken aan een longeerlijn. Het water was ong. 10cm diep en uiteindelijk liep hij braaf door het water *\o/*

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:59

Zooo mijn weekje praktijk is weer voorbij :D! Erg leuke week gehad met leuke eerste jaars. Volgende week weer theorie. Dus dan lekker relaxed.
Zie net al op internet dat ik woensdag vrij ben :D!

Vanmorgen fijne dressuurles gehad met Sofie :).

Nog een leuk nieuwtje: Bobo komt dit weekend thuis! :D :D
Zaterdag ga ik daar nog even heen te rijden en daarna nemen we hem mee naar huis :).
Ben erg benieuwd hoe het zal zijn als ik hem helemaal rij :P en niet meer 1 keer in de week ;).

Zal nog even bijlezen..

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:56

@ Kim: leuk dat je bobo helemaal zelf kan gaan rijden, ga je hem ook uitbrengen op wedstrijd?
@ Mo: Fijn dat je hem het water in kreeg, als ze er in de paddock al een beetje aan wennen doet ie het met crossen waarschijnlijk ook wel veel makkelijker.
@ Mistid: erg he dat shoppen :o , sterkte met je been.
@ PB: Leuk dat jij de jurkjes mag houden.
@ mistid, Pb: Ik heb een gewone martingaal, dus zonder borsttuig (ja dat bestaat nog :+), het lijkt wel of iedereen standaard een bortstuig met martingaal heeft, maar ik snap eigenlijk niet waarom, als je zadel goed ligt heb je er naar mijn inzien geen borstuig bij nodig? Alleen een martingaal moet om de singel heen, die lus van de martingaal kan je niet helemaal losmaken en de springflap is te breed om de martingaal eromheen te schuiven. De springflap heeft trouwens alleen een ring, dus ik ga voor voorlopig denk de martingaal proberen vast te maken aan een musketon die ik aan die ring kan klikken.

Ik heb vanochtend springles gehad, ik stapte op en ik kon zo verder rijden waar ik woensdag in mijn dressuurles gebleven was, ook al had hij gisteren vrij gehad, echt een fijn gevoel :). Ook met springen ging alles heel relaxt, Bam trok overal lekker op aan en ik kon rustig blijven zitten en sturen, uiteindelijk nog een heel flink parcours gesprongen en we vlogen eroverheen :D .
Ik ben uiteindelijk van half 9 tot half 5 op stal geweest en heb Bam heel de dag verwend, ik ben zo ontzettend blij met hem de afgelopen tijd dus dat heeft hij wel verdiend, hij is 2 x in de paddock geweest en ik heb hem lekker getoileteerd en hij heeft onder het solarium gestaan.

Ik ga morgen naar het strand, het is de eerste keer voor mij en Bam, om de een of andere reden is dat er bij ons nooit van gekomen omdat we erg vaak op wedstrijd en les gaan.
Danzij een erg aardige vriendin die haar tweepaardstrailer wil uitlenen kan het toch doorgaan.
Ik heb er ontzettend zin in, maar vind het stiekem ook wel een beetje spannend :o ....

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 00:28

Gewoon een karabijnhaak eraan :) Dat kan gewoon :)
Leuk dat je naar het strand gaat! En fijn he, zo'n solarium! Yoer staat er momenteel elke dag even onder, Kino mocht vandaag na het rijden ook. Je hoeft ze nieteens vast te zetten, heerlijk vinden ze het. Meno & Ultra snappen nog niet wat er nou zo fijn aan is :+ .

Fijn dat Bobo thuis komt Kim, en woensdag vrij klinkt niet verkeerd!
Fijn dat paard het water braaf in wilde Mo!
Leuk Lotte, veel plezier!

Ik wacht nog even op de wasmachine, zit een dekje in die ik morgen graag op concours wil gebruiken. Daarna lekker knock-out, lukte vannacht niet zo goed omdat de radio op stal nog vrij hard aan stond en er maar 1 muur tussen zit vanaf mijn momentele 'slaapplek'. De badkamer is nu zo goed als klaar, dus wordt straks mijn kamer gebouwd :D !

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 01:19

Goede nacht!!

Weer goud echt super!!!

Heb gesprongen met jack, ging erg lekker :)

Evie gewoon een karabijnhaakje er aan :)
Kim leuk dat hij thuis komt!! ben benieuwd!
Zag dat er veel mensen in de regen hebben gereden! :+:
WL veel plezier van het weekend!

Zo ik ga op bed, morgen uitslapen! :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 10:35

Mooge,

@ evie leuk zo'n verwendagje voor je paard.
@ mistid succes vandaag.

Gisteravond naar de Hengstenshow van Reini Tewis geweest en ik ben erg blij met de hengst Advance :D . Mooi paard, goed springen en goede bewegingen. Cavalier gedroeg zich weer als een jonge god ondanks zijn 26 jaar. Ongelofelijk hoe dat dier er nog uit ziet. Cosun de kampioen van Den Bosch gezien wat een machtig mooi paard *\o/* . Groot en goede bewegingen. Belmondro nog gezien. Die hengst werd er vorig jaar op het laatst op rijdbaarheid uitgegooid. Snap er net al Reini niks van. Wat een fijn beest onder het zadel :D . Bloedmooi en gewoon geweldig springen. Het was het enige dier dat niet reageerde op herrie en applaus. Leuke show met mooie hengsten. Vanavond opnieuw een show maar ik weet niet of ik weer ga. Heb morgen ook weer CC.

Straks even naar de manege want een pony die ik heb verkocht wordt opgehaald en hopelijk blijft het nog even droog want dan kan ik mijn paarden nog even rijden.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 10:55

Goedemorgen!
Gister gezellige eetclub gehad, we waren allemaal een beetje gaar, dus niet te laat naar bed ;)
Straks naar het strand dus ik hoop ook dat het droog blijft! Zouden eerst morgen, maar werd er op gewezen dat je op zondag maar tot 12 uur op het strand mag, dus dat schiet niet op!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 10:59

Evie_Bandido schreef:
Ik heb een gewone martingaal, dus zonder borsttuig (ja dat bestaat nog :+), het lijkt wel of iedereen standaard een bortstuig met martingaal heeft, maar ik snap eigenlijk niet waarom, als je zadel goed ligt heb je er naar mijn inzien geen borstuig bij nodig?

Mijn reden AF te stappen van een martingaal is niet omdat zadels niet goed liggen maar omdat bij een val van het paard, of jijzelf glijdend over zijn hals, je martingaal ook over de hals kan glijden, als je paard dan wil opstaan of zijn hoofd omhoog wil brengen zit hij vast, de martingaal terkt zijn hoofd naar beneden waardoor het paard in paniek kan raken !!!!!! Een borsttuig zit dus veilig vast aan het zadel en kan nooit op de hals van je paard vast komen te zitten. Dat is de reden !!!!!! Veiligheid... ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 11:28

Goeiemorgen :wave:

billy1 schreef:
rowo schreef:

Yep, hij is onze vast parcourbouwer dus ook nu zijn het weer zijn parcoursen waar we overheen mogen.

Heel stom, maar dan ga ik direct al met een fijner gevoel op concours :)) Hij bouwt gewoon fair en mooie parcoursen en legt de moeilijkheid in het technische ipv het hoge. Okee, met een Overijsselse zet ie er in de laatste ronde L rustig 1.20/1.25m neer, maar over het algemeen kun je zijn parcoursen als beste rijden.

@ kim: wat tof dat je jonkie naar huis komt :D Wel ff pics showen he!!!

En over de martigaal. Ik vind een borsttuig gewoon veel mooier dan zo'n martigaal :o Heeft dus niks met liggen van zadel etc enzo te maken.

Ik ga zo met Bas ff naar de woonboulevard. Dan thuis Avi laten vrijspringen (kijken of ze het kan of niet := ) en parcoursbouwen. Vnvd start ik Zimble voor het eerst (onderling) B. Morgen mag ik voor het eggie :oo

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:52

@ Rowo: Succes met je eerste wedstrijd met Zimble :D!
Ik zal even kijken of ik foto's kan laten maken morgen door paps of anders een filmpje. Paps en foto's maken van bewegende paarden gaat nog niet zo goed ;).
Heb nog een filmpje van het springen van hem afgelopen donderdag. Zal die ook even op de pc zetten.

@ Evie: Ik ga hem zelf uitbrengen op de wedstrijden ja. Eerst tot 16 april lekker trainen en dan ga ik 2 maandjes weg.
Dan pak ik hem weer op en dan maar eens zien wanneer hij er klaar voor is om mee op concours te gaan :).

Ik ga Sofie zo maar even longeren. Morgen maar even het bos in ofzo. Wil toch even weer lekker met d'r galoperen. En in de berm vind ik dat niet zo fijn op dit moment met dit weer := .. Donderdag ging ik ook een buitenritje maken. Maar ze mocht niet galoperen van mij (ik rij langs de weg, niet in een bos ofzo). Dus toen was ze een beetje geïrriteerd :').
Dus maar even zien waar ik morgen met de trailer heen rij.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:41

Evie: De reden die Bianca noemt is voor mij oa ook eenvreden om geen losse martingaal te hebben. Daarnaast vind ik het ook gewoon lelijk.
Moet wel zeggen in de cross vind ik wel een fijn idee dat er met mijn 5-punts nog een extra houvast is.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:56

@ kim: veel succes met het jonkie dan vandaag. En rijd ze met Sofie!

Avi ff vrij laten springen. Viel me eigenlijk best mee, maar echt een talent is het (nog) niet. Hier ff 2 filmpjes..

Alle begin is moeilijk :=

En de beste sprong van vandaag.