[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 20:29

Hier was blijkbaar ook heel wat miscommunicatie nu. Heb nu gehoord dat het er toch echt niet goed uit zou zien en zou geoppereerd worden. Laat ons allemaal hopen/duimen/bidden...
Brrr rillingen lopen over mn rug

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 20:46

Ik sta ongeveer rechtstreeks in contact met vrienden van haar. Wat PP zegt klopt..

Ik denk trouwens dat ik dat meisje was in Brugge waar je het over hebt. Hindernis rechters bleven ook zitten en grote ramp.

Ze weten dat het paard bij mij op de wei terecht kan moest het zijn.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 20:51

Nee, het was cam'ill.e B.uyck tijdens het bk juniors.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 21:31

Ik hoop dat ze spoedig herstel en snel weer naar huis kan!!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 21:56

Had het gehoord van PP van Antonius... Baaaaaahhhhh :s :s Ik ben er lijk toch ook niet zo goed van ze... :s Ongeluk zit in een klein hoekje... :n Ik kan evengoe zeggen dat ik superveel geluk heb gehad, ook al wordt m'n enkel nooit meer de oude. Idd al een geluk niets met hoofd, nek en rug! Bah brrr kippenvel. :s Suuuuuuuuuperveel beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:02

Om de pret nou niet te bederven, een klaplong kan ook ernstig zijn, zeker als ze daardoor een tijdje zuurstofnood heeft gehad. En een gebroken knie, dat kan ook een hoop miserie opleveren.
Duimen draaien overuren hier dat het allemaal meevalt en dat ze goed door de operatie(s?) heen komt.

Heeft niemand een adres zodat we een kaartje kunnen sturen?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 22:04

Ik vermoed dat ze in het ZOL in Genk gaat liggen. Wil wel een kaartje afgeven aan de balie daar

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:11

Hoe was het trouwens in Jardy Daaphh?

Kaartje is leuk idee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:16

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 22:22

Jardy was leuke cros!
Dressuur 48,2 ofso iets, punten werden niet eerlijk gegeven vind ik. Iemand die bij D halt hield maar eigenlijk bij x moest zijn kreeg nog een 7.... Konden wel punten volgen op zo een apart scherm.

Cross was zeer technisch en verwarrend, veel gangetjes om door te gaan, bochten die je eerst buitenbocht moest dan binnenbocht. Helaas 2 weigeringen... 1xruiter 1x paard. Sinds Icarus zijn 2ster heeft gelopen wilt die na de sprong altijd direct vertrekken naar de cross snelheid. Ma in de technische stukken is dat moeilijker. Normaal kijkt hij heel goed mee maar de hindernis was soort afsprong met dan zeer smalle achter maar niet in een rechte lijn. Weet niet precies hoe ik het moet zeggen.
De andere was beetje Dirk die niet goed erbij was.

Springen 1bzlkje wat stom was want als hij gied gecrosst had, dan hadden we onze kwalificatie. Nu naar Ciney , Nokere en fan terug naar Normandie vr 1*

Klaplong kan idd nog voor veel sh"it zorgen, ook de knie. Maar liever zo iets dan iets in de hersenen (wat nog idd kan door zuurstof gebrek) of schedel.

Ik kan vr een kaartje zorgen/iets anders. Ga het wel niet brengen tot op de kamer daar zal geen behoefte aan zijn maar het afbrengen aan de balie vind ik niet erg.

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:27

G*dmiljaar, kiekevel hier... Duimen voor Antonius! Vollebak!!!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:33

Via de post kan je wel een leuke kaart laten maken! Alhoewel heb zo wel een hele toffe gekregen na mijn ongeluk en vond het erg lief! Maar dat moet wss wel persé op post denk ik... Maar genoeg andere mooie kaarten ook.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:34

Stom van die dressuurpunten! Jammer van de cross ook. Hoeveel kansen zijn er nog voor de kwalificatie?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:37

Nee kapotte knie is zeker niet vr te lachen en ingeklapte long in combinatie met gebroken ribben heeft groot risico op geperforeerde long, maar dat is niet het geval. Ik duim voor een spoedig en zo goed mogelijk herstel :(:)

Wat jammer Daphne! Het zit niet mee voor de laatste kwalificatie te behalen!

Hoe was je jumping evelyntje?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:37

CalvinenGino schreef:
Pff heftig!!

Ik heb vandaag heel fijn gereden! Mijn paard is normale veel ten enthousiast, maar goed gereden.
Helaas was het verschil tussen de groene en blauwe bordjes te klein, was echt onduidelijk. En bij hindernis 11 wist ik dus niet meer welke.
Helaas kwam ik er net te laat achter en moest ik hem opnieuw aanrijden.
Eerste keer in mijn crosscarriere een weigering aangerekend.
Balen maar zelf schuld! Had ik het maar moeten onthouden.
Ook ruim binnen de tijd! :)
Morgen springen! Hoop dat dat fijn gaat :) al is het maar voor de ervaring. Stond namelijk 2e na de dressuur, dus baal een beetje van mezelf :+

Dat is balen idd! Veel succes morgen!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 22:49

Nee probleem bij ica zit hem dat het springen na de cross is. Dan is hem te heet. Als hem voor de cross kan springen is het normaal wel heel goed. Nog 1 cross die mooi in het schema past vr kwalificatie.

Jammer van die plaatsjes! Ik kom misschien morgen naar de jumoing kijken!

Ik hoor het wel als ik iets moet doen vr een kaartje.

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:56

Jammer dat Icarus weer net naast die kwalificatie grijpt. Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Zag ook nog een Nederlander passeren ;) die fijn gereden had in Genk, succes nog morgen!

Steph was ook in Genk, hadden jullie eigenlijk paarden mee? Hoe ging 't?

PP, ben je uiteindelijk kunnen gaan cross-lessen ergens? Ik had een fout vanochtend. Mijn fout, want duwde haar weer open op 't moment dat zij wat aantrok. Versta ni waarom ik dat doe, maarja :D. Woensdag maar weer proberen tot in de les te geraken, het is vandoen...

Zou een kaart naar het ziekenhuis, met haar naam op, toekomen? Of zou je kamernr moeten hebben? Anders even balie bellen voor kamernummer? Jongens toch, 't zit soms in een klein hoekje hé...

odD_Fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 23:05

Foto's van de cross Military Genk staan op http://www.oddfotografie.nl

Verder wil ik in elk geval ook via deze weg, de ruiter die zo zwaar ten val is gekomen héél veel beterschap wensen!!

/3 /3 /3 /3 /3

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 23:26

Ah dat was mss niet duidelijk maar over die miscommunicatie bedoelde ik dat de hulpverlening blijkbaar ook niet bijster efficient verliep vandaag...
Ik hoop dan alleen dat mijn info niet de juiste was...

Ja ongeluk zit idd in een klein hoekje. Was echt frappant want ik had haar net zien passeren voor de waterbak en was tegen vriend dat verhaal van haar huis nog aan het doen en het volgende dat we hoorden... brrr.

Onze paarden gingen redelijk ok. 6j eerste keer J. Echt goede dressuur, cross ook ok maar 1 stop op de haaientanden ofzoiets. Ma zonder die stop had hij wsl nog binnen tijd geweest want daarvoor zat hij nog op zn minuten. Dus met 3 keer te rijden in de week niet slecht... de 5j eerste cross. Dressuur op zich voor haar niet slecht maar wel laatste geëindigd. Veel te veel spanning en rug weg. Cross ging vanzelf. Nam super aan. Ze heeft vanavond al gesprongen en had 1 fout ma mn vriend had ze niet fijn gereden...

Jammer van Jardy daapphhh. Op naar de volgende! Icarus doet zo wel veel ervaring op zeg! Tof wel zo die grote concours allemaal een keer meemaken.

Bon. Laat ons snel hopen op goed nieuws van antonius!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 08:03

Jammerlijk foutje! Ik vraag mij constant af wrm ik sommige dingen doe :D, het is sterker dan mezelf :+.
Normaal morgen in minderhout gaan oefenen...

fijne rondjes steph :)!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 10:06

Klinkt als fijne rondjes in Ktv.

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:07

Ik had gisteren al eventjes meegelezen maar toen niet meer gereageerd. Dit is wel wat je vooral niét hoopt tegen te komen in de cross… Heel veel beterschap Antonius! Lief dat je direct je hulp hebt aangeboden Daphne, kan mij voorstellen dat er op zo een moment zo veel geregeld moet worden. Pfff.

Hier ook een talent voor het toch net nog anders doen in het parcours dan dat ik weet hoe ik het zou moeten doen :+ denk dat die pony van mij regelmatig denkt "stomme ruiter" :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:46

Ik denk als je het kamernummer weet, dat het dan wel aankomt. Maar je kan het ook naar haar thuisadres sturen, ik ben er zeker van dat haar gezin die kaartjes dan zullen bezorgen. Of dat ze ze krijgt als ze terug thuis is. Wanneer ze die ontvangt zal niet zoveel uitmaken gok ik, het gebaar op zich telt.

Ik ben zaterdag een nieuwe singel gaan halen voor Icaro omdat mijn 110 beetje krap werd soms voor de castratie. Dus een 115 gehaald. Ga ik gisteren naar een vriendin voor een wandeling, kwam ik in eerste instantie met die 115 nog 5cm te kort :+ Met flink wat sjorren toch aangesingeld gekregen. Ik hoop dat het komt omdat de singel van leer is en nog wat stroef, en niet omdat meneer echt zoveel verdikt is :P

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:22

Mijn (weliswaar brede) pony heeft een 125 als ik het mij goed herinner dus als hij verder uitzwaart zou het mij niets verbazen dat hij binnenkort terug uit zijn singel groeit :D (maar dat wou je wrs niet horen :+ ).

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:55

Ik heb hier nog een 140 liggen die weg mag :') Met m'n vorig zadel paste hij net, maar nu totaal niet meer. :P