[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:18

Die van de M is beter te rijden dan die je in het L moest. :+

Ik heb wat foto's in het topic geplaatst (niet geheel duidelijk overigens) in het verslagen topic.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:19

peanutbutter schreef:
Waar staat een foto van de trakehner? Heb wel een in het fototopic van de hindernissen gezien, maar dat was H3 voor het M en die vond ik er schappelijk uitzien.

Die was idd beter (ondanks de toch onduidelijke grondlijn).

Dit is de andere trakhener, hindernis 5
Afbeelding

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:24

Ik ben in Lisse geweest, ik lees net trouwens jullie verhalen over de bodems, en ik geloof dat wij erg geluk gehad hebben in Lisse :oo!
Alleen het springparcours was een baggerzooi maar op zich nog goed te doen, de cross was echter helemaal goed, af en toe wat zwaar en wat plasjes maar geen gladde stukken, vond hem voor de L ook nog best flink gebouwd en wat technische lijntjes zoals afsprong en vlak daarna een smalletje en een driesprong van 3 V-tjes (en ook hindernissen die in de Vlietlanden voor de L deels werden ingegraven stonden deze cross gewoon zo op de bodem neergezet)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:27

Ja, die voor het M vond ik er nu ook heel schappelijk uit zien :j

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:28

Ik vond Neede voor de B prima te doen. Alleen die afstand van de dubbel vond ik niet helemaal fijn, maar verder waren er geen moeilijke/ oneerlijke hindernissen in de B bij vond ik. De bodem was inderdaad niet heel fijn. Al viel die zaterdag nog mee denk ik vergeleken bij hoe die vandaag was. Maar ik had denk ik ook niet gestart als ik vandaag zou moeten starten, twijfelde gisteren al toen ik de bodem bij het losspringen voor de cross zag.
Gelukkig is het goed afgelopen met dat meisje. Ik schrok wel even toen ik die sms kreeg. Paard heeft paard schramen en meisje zelf heeft niets. Vriendin kent d’r.

Mootje gefeliciteerd met je mooie debuut.
Evie, super! Gefeliciteerd! :D Goede generale voor Ysselstein! +:)+

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:29

rowo schreef:
Lielle schreef:
verstandig sim, scum en caro! Ik ben blij dat ik door omstandigheden sowieso al had afgemeld voor Neede, als ik het zo lees. En ik ben weer bevestigd in mijn mening over Neede.

Dan ben ik wel benieuwd hoe jullie er over denken. :o Want elk jaar hebben er zoveel hier commentaar over die cross, maar geven zich wel elk jaar weer op.
Ik mag er persoonlijk erg graag rijden, altijd al. Heb natuurlijk nooit hoger dan B gereden daar maar ja.

Ik heb vorig jaar fijn gereden in Neede en ook geen problemen gehad met de afstanden. In het verleden daar ook elkaar gestart in het L en altijd foutloos gereden. Springparcours was gewoon goed met goede afstanden en dressuur was ook goed te doen. Ik ben dit keer puur niet gestart ivm de bodem. Nu weet we ook weer dat Neede niet veel water kan hebben qua bodem al was de regen wel heel erg..
De rest was gewoon een goede uitdaging. Ging waar mogelijk was alternatief doen voor vertrouwen. Over H5 hoefde ik niet na te denken daar gingen we zowiezo al voor de picknicktafel. Het water was ook pittig met een dubbel er vlakvoor maar had het meeste zin omdat te doen. De B was zaterdag prima te doen. Geen extreem moeilijke dingen maar gewoon fair en niet hoog..

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:31

Lees gemengde verhalen over de sgw wedstrijden.
Evie gefeliciteerd.
Dat Lisse redelijk goed te doen is verbaasd me niet met die zandgrond.

Ik ben 1 keer in Neede geweest. Waren een aantal hindernissen waarvan de afstand niet klopte, maar die je mooi passend kreeg door in draf in te komen. Alleen is dat niet de bedoeling....... Waterbak vond ik niet zo prettig met een boompje in het midden.
Toch heb ik er toen fijn gecrosst, alleen beschouwde ik het wel als trainingsrondje en dan is het denk ik anders. Er zijn crossen die ik lager op mijn lijstje heb staan dan Neede.

ik had vandaag met mijn merrie mijn L2 debuut in het kader je moet toch wat als je niet mag springen en crossen. Had 198 en 190 (192 -2) punten en 1ste en 2de. Voordeel is dat ik nu alles L2 mag starten, maar hoop op L2 + 10 voor der zwangerschapsverlof

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:34

Super Roos!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:43

Evie en Roos gefeliciteerd met jullie prijzen!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:46

Mootje @ heb je nu idd dezelfde cross kleur als Lielle ?? of heb je een andere tint rood ??
Lielle @ had je niet in de US willen blijven maar dan bij Kentucky.. ;)

Ik heb in Neede nog een botsing gehad voor de waterbak met een man. :o stak ff zo over en ik kwam net de bocht omzeilen. paard was zo braaf wel de boom het water in te springen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 20:50

Ik moet zeggen dat ik niet aan Lielle heb gedacht bij het uitzoeken van mijn silk....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:54

nou ja zeg :P Mijn rode kleuren waren toch wel bekend ;)

Bianca, op zich wel, maar ik zat wel aardig aan de andere kant van het land :)) En bovendien ga ik dit weekend naar Ysselsteyn en dat is toch ook wel erg gaaf.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:05

@ roos mooie punten. Gefeliciteerd!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 21:10

Roos, Wow, wat een debuut! Gefeliciteerd :D
Lielle, Y;(

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:25

Bobo heeft vandaag ook zijn wedstrijd debuut gehad!
We hadden ons opgegeven voor BB en een rondje B. Dus dan kon hij 2 keer hetzelfde parcours zien. Het eerste parcours was in de binnenbak en het tweede parcours buiten in de zandbak. We waren mooi op tijd, en het liep erg uit bij de pony's dus ipv half 2 begon het 3 uur pas. Toen heb ik Bobo maar even uit de trailer gehaald en ben ik een beetje met hem over het terrein gaan lopen. Hij was lekker relaxed alleen de kleine pony's vond hij wel heel erg leuk haha :+.
Lekker rustig opgezadeld en eerst buiten maar wat met hem gaan stappen, over het parkeer terrein etc. Paps moest hem toch maar even vasthouden want ik vertrouwde Bobo nog niet echt :=. Maar hij was eigenlijk super braaf. Toen maar naar de los rij bak gegaan. Ineens heel veel paarden natuurlijk!
Af en toe kromp hij ineen omdat er een paard dicht bij kwam, maar ik had niet verwacht dat hij zo braaf zou zijn. Af en toe maakte hij een vreugde sprongetje, maar verder niks geen rare grappen :).
Toen het parcours in. H1 was was meteen lastig richting de tribunes :+. Meneer wist niet zo goed wat hij er mee aan moest. Hij was nog erg terughoudend dus stond stil en zou uit stilstand. Dit leek me niet echt een goed idee dus toch maar opnieuw aangereden. Verder fijn gesprongen, af en toe wat schijnbewegingen en onderweg nog 1 stop daardoor. Had geen ritme meer. Toch was ik erg tevreden.
Ik mocht meteen weer in het begin van de B groep dus kon er op blijven zitten. Tussen de parcoursen lekker buiten gestapt en hem alles laten zien. Hij was mooi rustig en kon zo alles bekijken.
Toen het tweede parcours. We hadden nu meteen een goed ritme (tja alles was lang zo spannend niet meer :P ). Hij ging echt heel fijn, dacht mooi mee en deed goed zijn best op de sprong. Op de dubbel ging ik zelf de fout in waardoor we te dicht onder de eerste kwamen en moesten rekken op de tweede. Dat deed hij super braaf! alleen kon ik niet goed meekomen en zat ik hem in de weg, waardoor de balk viel. Paard heeft me weer echt verbaasd :D Ben trots op hem.
As vrijdag weer een rondje BB en B :).

Dit was even een ego bericht :o.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:27

Wat leuk dat het zo goed ging Kim!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:27

@Mootje: Superdebuut gehad in Lisse zo te lezen! Fijn dat je zo lekker hebt kunnen rijden!
@Evie: Gefeliciteerd met je 1e plaats! En top dat je zo lekker hebt kunnen rijden!
@Roos: Je gaat lekker in de dressuur met je crosspaardje :D Pas maar op dat je haar niet teveel omschoolt :P
@Simmie, Scum en Caro: Volgens mij een verstandige beslissing om niet te starten in de cross als de bodem echt zo slecht was, al blijft het wel balen natuurlijk....
@Madelene en PB: Zo te lezen hebben jullie het erg naar je zin gehad in Theux! En hebben beide paarden weer het nodige geleerd.

Ik ben vandaag druk geweest met de buitenbak, heb er stroomdraad langs gemaakt. De paarden begonnen er flink aan te vreten en dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling. Was alleen wel een K klus om al die geleiders voor het draad erin te draaien... Nu nog het nodige snoeien, zodat het stroomdraad ook echt kan geleiden. Gisteren een hele dag in Groningen doorgebracht en was flink brak toen ik 's avonds thuis was...

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:36

Goede avond!

Wat een verhalen allemaal! lisse heeft dus idd geluk gehad :)
Evie gefeliciteerd knap gereden dus!!
Kim fijn gereden dus met je jonkie!
Pb en madelene fijn weekend dus, pb wel knap van je parcour! goed dat ej bent gestopt in zo'n heftige cross!
benthe balen van je werk wat op gevreten werd..
Mootje (helemaal vergeten!! :o ) super debuut dus!!! gaaf :D

Verslagje staat in het verslagen topic, ik ga richting bed. :wave:
Morgen post ik wat meer, en lees ik even hij O:)
Laatst bijgewerkt door CoriienRN op 26-09-10 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 21:37

Kim, Leuk dat Bobo het zo goed deed vandaag!
JN, Goed bezig geweest dus :D

Bij ons zijn vanaf morgen de weides gesloten. Het land werd echt te slecht! Als het goed is wordt pownie vrijdag geschoren.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:40

Ik wacht toch nog even met scheren :=

Ga nu echt richting bed! :wave:

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:43

Gelukkig kunnen de paarden bij ons het hele jaar naar buiten!
Sim wordt ook geschoren komende week. Echt al een teddybeertje is het!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:46

Fijn dat het zo goed ging met Bobo Kim! :)
Vero loopt ook hele jaar buiten, behalve dan als het niet meer kan i.v.m. sneeuw. Ze hoeft ook niet geschoren te worden. Ze blijft zo dun in d'r haar, zo fijn is dat.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:47

Dit jaar kan dat wel Sannn, ijzers gingen er toch onder uit?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:51

Ojee wordt deze week geschoren, die zit al dik in zijn vacht. Raimaer en Ukkie voorlopig nog niet, en hopelijk helemaal niet, al zal dat denk ik met Ukkie niet gaan lukken.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:52

Simmie schreef:
Dit jaar kan dat wel Sannn, ijzers gingen er toch onder uit?

Achter iig. Denk voor ook, om te proberen. Als het niet gaat en kunnen ze er ook zo weer onder. :)