[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:06

peanutbutter schreef:
Ach wat vervelend nu Evie. Alwéér een nieuw borsttuig moeten kopen ;)
Heb overigens ook een nieuwe nodig. Mijn Devoucoux is nog wel super, maar trakkie echt te groot en Amati gaat ook maar net.
Zag wel dat Devoucoux nu een webshop heeft waar je gewoon kan bestellen. En dat is helemaal niet goed voor mijn bankrekening ben ik bang :+

Haha zoiets is nooit goed voor je bankrekening!
Ik ben wel heel erg blij met mijn voortuig past zowel mijn kleintje van 1.60 als ook mijn reus van 1.80 :D

Sussie85

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:06

Die clips om je borsttuig of martingaal aan je buikflapsingel te bevestigen kun je gewoon los kopen hoor. Gewoon even vragen bij de ruitersportzaak. Wel zo makkelijk, hoef je tenminste geen heel nieuw borsttuig te kopen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:08

Ik heb voor Zetje idd ook een clipje gekocht :j Ik had er ook wel een riempje aan zitten, maar die stak zover uit dat ze er geheid met kalkoenen in bleef hangen.

@ billy: k zag dat jij ook meedeed in Bathmen met 2 paarden in de B? Volgende week woensdag?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:21

Ik heb een singel van prestige en daar zit een ring en karabijnhaak aan (die zit strak tegen tegen de flap), maar het losse ringetje heb ik ook afgeplakt. Vorige springinstructeur zei ook losse ringen blijf je geheid in haken. Zeker met een voorzichtig paard.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:24

Ik heb wel een losse ring bij Zetje, daar klik ik met de haak het voortuig aan vast. Het riempje hing tot zo'n 3 a 4 cm los onder de buik, dat vind ik dan weer wel gevaarlijk
Ingebouwde karbijnhaak zit er helaas niet aan.

edit: k zoek een plaatje maar van Tolga zadels en singels is niks te vinden :?
Laatst bijgewerkt door rowo op 26-02-10 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:26

Zo, jullie hebben een hoop gepost afgelopen 2 dagen! Heb wel wat bijgelezen, maar heb nu eigenlijk geen tijd om overal op te reageren..
Was 2 dagen meegeweest met vriend op de vrachtauto. Woensdag om 06.00 uur vertrokken en gisteravond (nacht) om half 1 er weer. Wat een lange dagen zeg, maar het was wel gezellig. Woensdag hebben we bij een heleboel Praxissen moeten lossen in de achterhoek/twente. Kwam dus bij veel plaatsen langs zoals Haaksbergen, Enschede, Diepenheim, enzovoort. Heb dus wel even aan jullie moeten denken, bokkers in die omgeving!
Ik wilde vanmorgen eigenlijk nog even rijden, was om half 9 opgestaan maar ik was nog best moe en het regende hier. Toen had ik er niet zo'n zin meer in en ben nog weer even op bed gekropen :o . Om 12 uur moet ik werken, heb nog wat uurtjes voor de boeg. Koopavond er ook bij dus eigenlijk is het een volle werkdag. Morgen hoef ik gelukkig alleen 's ochtends, dus dan ga ik morgenmiddag wel rijden :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:34

Pfff, ik had net een hond in de sloot die er niet zelf uitkwam. Stomme beest heb ik eruit getrokken springt hij zwart van de modder tegen mij op en schud zich vervolgens uitgebreid uit vlak naast.
Ben volledig zwart...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:36

Leuk bedankje van de hond!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:48

Morgen nog net :wave:

Wat een weer zeg.. Gisteravond van Purmerend naar Deventer non-stop de ruitenwissers aangehad en het is hier nu net 1 minuut droog :\

PB: Echte hondenliefde dus :=
Lotte: Wat vervelend dat Wolin weer geen fijne buur heeft :(:)
Rosalie: Gezellig :)! Ik ga morgen ook een klein stukje mee op de truck!
Benthe: Wat vervelend van je val :(:)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:48

Mogge,

@ pb lekkere hond haha :D Zo blij met de hulp.
@ evie ik heb gewoon een knip bij de doe het zelf winkel gekocht. Werkt voor mij prima.

Mijn ruin is weer onder het zadel *\o/*. Eerst even gelongeerd en daarna erop en hij was braaf. was soepel in zijn lijf en ging na 1 rondje weer braaf met zijn koppie naar beneden. Ik merkte wel dat ik met opstappen wat gespannen was maar paard stond gewoon braaf te wachten. Zowel paard als ik zijn nu zwart van de modder want hij stampt enorm door de plassen. Vindt hij zo leuk :+

Vanavond naar de hengstenshow van Tewis. Gaan we advance eens in het echt bewonderen. Merrie is er drachtig van maar heb hem nog nooit gezien alleen op foto :D en Cavalier ook maar weer eens maar die zie ik regelmatig. De papa van mijn paardjes :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:52

@ vief: droog? Hier begint het net weer en in de pauze mag ik met het fietsje naar huis -O-

@ caroline: fijn dat de ruin braaf was. Zelf geen last gehad?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:56

rowo schreef:
@ vief: droog? Hier begint het net weer en in de pauze mag ik met het fietsje naar huis -O-

G*dver! Heb echt het idee dat ik achter de buien aan ga. Zo weer naar Enschede en hoop echt dat ik vanmiddag tijdens mijn buitenritje het wel gewoon droog houd.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:57

Ze voorspellen niet veel goeds volgens mij en de buienradar is ook niet echt hoopvol helaas.

Ik moet vnvd ook nog naar Enschede, maar ga dan mooi met de auto :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:00

Hier is het heerlijk droog :D
Kan alleen niet rijden doordat ze gisteren nieuwe ijzers hebben gekregen.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:02

Ziet er inderdaad niet heel erg droog uit :\ Edit: Mijn buitenritmaatje belde ook net, wordt dan toch maar binnen rijden :+
Ga maar eens een broodje eten en dan die kant weer op :z

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:15

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:26

PB, Waarom kan je dan niet rijden? Ik rijd ook gewoon de dag dat hij nieuwe ijzers heeft gekregen
Vief, Balen van de regenbui boven je hoofd! Hier is het ook droog.
Carolien, Fijn dat je de ruin hebt kunnen rijden!

Morgen ga ik samen met een stalgenootje het rijden filmen. Ik hoop op een paar mooie plaatjes! Ben nu druk bezig om de hals te laten vallen, wat aardig goed lukt. Hopelijk kan ik dat terugzien op de film

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:35

@caroline

Weet jij waar en hoe laat die hengstenshow is?
Ik hoorde iets over Schoonloo?
En welke hengsten laten ze zien, enig idee?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:43

Mo: Ik had er 1 die 2 voorijzers mistte en 1 die 2 achterijzers mistte. Dan vind ik het best een overgang. Trakkie laat ik altijd staan als die nieuwe ijzers heeft, anders trapt hij ze er gelijk onderuit.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:44

Aha, dan snap ik hem!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:57

@ cody vanavond is het alleen voor klanten op uitnodiging en morgen is het voor iedereen. Alle hengsten van Tewis en de jonge garde voor de rest geen idee. Dat is altijd een verrassing bij hem. Show is gewoon bij hem op stal zie zijn site voor meer info.

@ rowo het enige waar is last van had met rijden was de spierpijn van mijn valpartij van gisteren. Heb toch een spierpijn in mijn rechterbovenbeen...
Verder merkte ik aan mij zelf dat ik wat gespannen was met opstappen. Raar eigenlijk want toen ik de trap kreeg was ik daar nog niet eens mee bezig.

Ik heb de 1e bui vandaag over mij heen gekregen toen ik net op paard zat :+ Het regent en miezert hier al de hele morgen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:12

peanutbutter schreef:
Mo: Ik had er 1 die 2 voorijzers mistte en 1 die 2 achterijzers mistte. Dan vind ik het best een overgang. Trakkie laat ik altijd staan als die nieuwe ijzers heeft, anders trapt hij ze er gelijk onderuit.

Ik rijd ook altijd meteen met nieuwe ijzers. Ik moet altijd naar de smid toen en s zomers ging/ga ik er altijd over straat heen en over straat terug. Ze hebben dus niet veel keus, ze moeten :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:24

Ik baal als een stekker. Had gisteren in de opruiming 2 prachtige (zomer)jurkjes voor mn moeder gekocht. Zou echt haar maat zijn. Gaat ze, ze passen blijken het gewoon maat 36 jurkjes te zijn terwijl er op het label (Italiaanse) maat 46 staat. Zijn dus gewoon mijn maat.
Heb nog specifiek gevraagd of de maat klopte en volgens de verkoopster was dat ook zo.
Gelukkig pas ik ze wel en het zijn echt fantastische jurkjes, maar goed voor m'n moeder erg sneu en zit erover te denken om zo naar die winkel te rijden en proberen ze te ruilen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:27

Balen PB, mt 46 italiaans in naar mijn weten NL 42. Ik weet niet wat jouw maat is :o

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:29

Mijn maat is 36.