Zo, hehe, ik ben weer bijgelezen!
Gisteravond terug gekomen van een aantal zeer leerzame dagen bij Karel de Lange, geen idee of jullie hem kennen, maar dat is de fokker van m'n vriendin haar paard. We zijn daar met z'n tweetjes en allebei de paarden woensdag heen gegaan, hebben daar in Roden, naast het Ronostrand in het bos gereden. We hebben ze daar helaas ook de hindernissen zien opruimen en wie weet heb ik LadyZwien daar nog gesproken?? Balen, het was voor ons echt een super locatie en een hele mooie cross aan het begin van het jaar. Maar dat zit er dus niet meer in. M'n vriendin is er nog even lekker vanaf gelazerd daar in het bos, dus we zagen er al weer lekker uit.
Toen een paar mooie zandpaden gegallopeerd en hartstikke verdwaald natuurlijk! Dwars door Steenbergen gereden en een stuk of tien mensen de weg gevraagd, haha.
Uiteindelijk weer aangekomen bij de trailer, die we daar bij manege het fjordenpaard hadden neergezet (erg aardige mensen! met maarliefst 195 paarden, alleen geen één zo gek als die van ons volgens die man!
). Toen met de trailer terug en de paarden bij Karel in het land gezet. We zijn daarna naar Divoza gereden om de kust onveilig te maken, en dat is gelukt natuurlijk!
De volgende dag had ik om half 11 een afspraak bij de dierenkliniek in Emmeloord, voor Tip z'n hart. Gelukkig bleek alles super in orde te zijn!
Eerst werd er een ECG gemaakt in rust, toen nadat ik hem een kwartier had gelongeerd en z'n hartslag was echt minimaal omhoog gegaan, wat van Muiswinkel echt verbaasde want hij had echt alleen maar gedraafd en gegallopeerd tijdens het longeren... Tip z'n hartslag was ook gewoon regelmatig gelukkig. Voor de zekerheid nog een hartfilmpje laten maken (van maarliefst een halfuur!) en dat zag er ook allemaal supergoed uit. Dus ik was weer volkomen gerustgesteld! Conclusie: de Tranquigel die we donderdag aan Tip hebben gegeven voor het scheren is op z'n hart geslagen, vandaar dat zaterdag z'n hartslag onregelmatig was en hij zo benauwd over de finish kwam. Met Tip z'n hart is verder niks aan de hand, ik moet alleen opletten met verdovingen omdat hij daar zo ontzettend gevoelig op reageerd. Als ik er dus gewoon voor zorg dat ik Tip minimaal een week voor zo'n wedstrijd scheer is er niks aan de hand. Dat was ook de planning maar omdat mijn vriendin haar opa overleed op de dag dat we Tip zouden scheren, liep dat allemaal heel anders. Hier heb ik dus weer van geleerd!
Donderdagmiddag nog les gehad van Karel en dat gaat echt op de klassieke manier, dus rechtop op je paard zitten en van z'n mond afblijven, dat ging donderdag al vrij goed, maar gisteren echt super. Tip werd er ontzettend rustig van, echt leuk om te zien!
Gisterochtend zijn we naar de stal geweest waar Karel zijn hengsten worden gereden, ik had nog nooit van ze gehoord, maar was er meteen weg van. Wat een ontzettend brave beesten! Ik had echt niet het idee dat het hengsten waren, we liepen gewoon de box in en de deur kon gewoon open blijven. Die hengsten waren echt super mensvriendelijk en heel cool in de kop, maar wel presteren op het moment dat dat van ze verwacht word. Ideaal eigenlijk. Ook nog op 1 van die hengsten gereden, dat was een machtig gevoel en ik weet het wel als ik ooit nog eens een ander paard koop... Gisteravond met de laatste boot terug gekomen en behoorlijk moe, maar voldaan! Wat hebben we veel over de wereld en de paarden geleerd in deze paar dagen! Kortom, voor herhaling vatbaar. En sorry voor m'n wel heeeel uitgebreide verslag van maarliefst 3 dagen!