[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 14:25

Lieve shet MissM
schrikken anja
goed gedaan vief
Ik had net sunny even gereden.. werd niet echt veel hij was heel druk dus maar ff lekker rustig aan gedaan.. en niet zo lang..

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 14:25

Wat een hummeltje zeg

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:59

't Is hier stil..

Talida

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:44

**meld zich ook weer ** hehe kon endelijk vriendje achter de comp weghalen!
Anja, wat zal je gecshorkken zijn, hopelijk houden jullie er beide geen last van!

En wat een lieve shettie

Had eindleijk een goed passend springzadel gevonden, maar wat een onding zeg! is zo'n close contact, nou niet voo rmij! Vond het net een plankje met 2 stijgriemen, ik zit stabieler op mn dressuurzadel, heb hem gelijk weer terug gebracht naar de winkel.

Geloof dat ik toch wat strenger voor de tallebal moet worden. Gister heeft dr pleegmama erop gereden, die is wat strenger, en er kwamen allemaal mensne op stal naar me toe dat ze Tal niet herkende: ze was aan het bokken en steigeren, is ze niet zo gewend om op druk te rijden, ahum. Dus dan maar kijken of we daar tegen kunnen protesteren

Wilde vandaag zelf gaan rijden, even testen of het echt aan haar lag of dat ze misschien toch ergens last van had (denk het niet hoor, klinkt namelijk wel als mn prinsesje), ga ik gister thuis op de plee knockout! En ik had alleen maar krampjes in mn darmen. Scheen mn ogen nog open te hebben en compleet van de wereld geweest zijn. Vanochtend voelde ik me eigenlijk wel goed, maar naar mate de dag vordert wordt het weer wat minder, dus ga maar weer snel bankhangen

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 17:07

Talida
Wat een enge verhalen allemaal!!
Doe maar rustig aan
Wat schrikken zeg, gelukkig dat het op de plee gebeurde..

Ik heb een BR Jos Lansink springzadel en vind hem erg fijn

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 17:22

viefdepief schreef:
:oo Talida
Wat een enge verhalen allemaal!!
Doe maar rustig aan
Wat schrikken zeg, gelukkig dat het op de plee gebeurde..

Ik heb een BR Jos Lansink springzadel en vind hem erg fijn

zo eentje was het! kon er echt niet aan wennen, weet ook gelijk weer waar mn zitbeenknobbels zitten

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 17:35

Talida: sterkte.
Gomir: ik had niet gelezen dat ze een dik been had, ik d8 dat ze gewoon op 3 benen stond.
Kei leuke shettie!!
En Vief gefeliciteerd met je winstpunt.

Ik heb niet zoveel te melden, vanmorgen 2 uur rondgereden met een trailer. Was op zich wel leuk. Paardjes van 2 vriendinnen moesten aan elkaar wennen en hadden van de week problemen gegeven met laden. Dus had ik aangeboden om te helpen. Het ging nu iedere keer goed.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:04

Talida schreef:
Had eindleijk een goed passend springzadel gevonden, maar wat een onding zeg! is zo'n close contact, nou niet voo rmij! Vond het net een plankje met 2 stijgriemen, ik zit stabieler op mn dressuurzadel, heb hem gelijk weer terug gebracht naar de winkel.

De eerste keer dat ik op mn close contact springzadel zat, dacht ik ook dat wanneer mn paard een stap opzij zou zetten er meteen naast zou liggen , maar na een paar daagjes zo gewend. Ik heb op dat zadel tenminste goed leren zitten en gebruik het nu meestal bij het beleren van jonge paarden.
Stubben heeft ook fijne springzadels met een iets minder vlakke zit, die zou je es moeten proberen.
Verder veel beterschap toegewnst!

Anja, jij bent echt wel een pechvogel zeg!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:05

Dat is niet echt fijn,zo in een keer vallen met je paard zeg!
En al helemaal niet op de stenen

Ik ben ook een keer gevallen,met [naam],maar dat was in het zand,dus de landing was zacht
Achteraf had ik wel gezien dat hethele in-uitje verkeerd was,echt gewoon te dicht op elkaar..
Dit was het inuitje waarover ze viel:
Afbeelding

(Let niet op mijn korte beugels )

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:06

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:23

Ik heb vandaag mn eerste L2 wedstrijd gereden met mn volbloed Keessie. Hij was een beetje mat en daardoor liep ie wat te diep, maar maakte verder geen fouten onderweg. Met als resultaat 156 pnt, mn eerst L2 wp-tje.

Later vanmiddag mn 3-jarige voor het eerst gelongeerd. Mooi een cirkeltje afgezet en ze snapte al snel dat ze in een rondje moest lopen en dat dee ze ook braaf, tot dat ze dacht dat ze ook gewoon wel door het lint van de afzetting kon gaan.... DOM DING!!! (sorry dat ik dat zeg maar ze vertoont vaker van de blonde gedrag...)
Maar gelukkig had ik de longeerlijn nog vast en had har weer snel bij me. Lint repareren en weer gewoon verder. Gelukkig wist ze nu hoe het wel moest.
Later in de stal heb ik haar de beentjes nog maar even opgeschoren (ben nog nooit eerder met een scheerapperaat bij haar in de buurt geweest ) Hierbij was ze superbraaf en ik kon zo in een keer doorscheren. . Eigenlijk is het best een heel lief paard, alleen een beetje dom...
Geef me dan toch maar liever de volbloed

Dus als je nog iemand weet die een lief paard zoekt...
Zoals het nu staat beleren we haar dit voorjaar en dan is ze te koop.
Ik heb ook te weinig tijd om 4 paarden te rijden, vandaar dat er dan een keuze gemaakt moet worden

Biem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:59

Wowie.. wat een verhalen weer!!
Maar in welk seizoen beginnen de meeste crossen weer? (dat vroeg ik me zomaar af)

Biem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:13

Kimdepim: heb jij meegedaan in 2005 met Texelweekend.. Want volgens mij zag ik een foto van jou!

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:39

Wij hebben een prestige close contact en een devoucoux close contact is wel een groot verschil tussen die 2!! Ik vind het beide wel fijne zadels ondanks dat ik een dressuurmuts ben!!
Ik heb de aanvraag voor Startkaart voor Uniek op de post gedaan en gelijk inschrijving voor de KNHS instructieweek Dressuur M/Z paarden.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:41

In maart begint het seizoen weer Biem, meestal tot oktober/begin november.

Anja: wat balen zeg, hopelijk krijg je er niet teveel last van Je zal wel flink geschrokken zijn

Otje ging super vandaag!
Had natuurlijk al een hele tijd niet gesprongen(18 december voor het laatst) en tussendoor maar een keer les gehad en toen ook heel rustig aangedaan(tot 1.00/1.05 ongeveer).
Eerst lekker rondje L HC gereden, kon ik mooi weer even in het ritme komen Had een flinke fout op één, had een voorwaartse afstand, maar de bodem was daar wat zwaarder dan ik gedacht had met lopen en ik kwam even niet weg
Daarna verder super!
M ging ook heel fijn. De combinaties had hij maar 1 gat verhoogd ivm de bodem, dat was wel fijn Heb echt een superfijn rondje gereden, had een pechfoutje op de middelste van de driesprong. Het ging allemaal nog zo simpel eigenlijk, ben echt trots op mijn Otje

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:44

Neem je alleen Laros mee op kamp JJ? Of Uniek ook?
Kun je straks iig fijn met haar op concours

Ik vind die BR Jos Lansink echt een rotzadel, dat is een van de weinige zadels waar ik echt niet op kan zitten. MIjn bovenbenen zijn te lang ofzo, kom iig achter het zwaartepunt te zitten en moet ik constant corrigeren. Krijg altijd heel erg last van mijn rug als ik met de BR gereden heb
Kan zelf wel heel fijn zitten op die platte Stübben K2, dat vind ik echt een fijn zadel! En mijn eigen Ainsley zit ook fijn natuurlijk. Rossner(niet de close-contact) kan ik ook nog wel mee rijden

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:47

Gomir: Goed zo!! We zijn weer trots op jullie!!!
Ik ben nog bezig met die kaartjes, zal ik er 1 voor je regelen? Doen we 50/50 krijg je helft van mij.
Ik neem alleen laros mee, Uniek loopt met een beetje mazzel net L dan.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:58

Kan ze toch wel mee Leert ze een hoop van

Ik ben bang dat er een stel flinke veeartsrekeningen aan zitten te komen dus ik moet thuis even overleggen over zaterdag. Laat het je nog wel even weten
Vind het wel enorm leuk, maar die veeartsrekeningen moeten straks ook allemaal weer betaald en ik moet er wel vrij voor nemen zaterdag (dus even checken of iemand me nog iets wil sponseren hier )

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:04

Mijn onderlinge wedstrijd ging wel goed. Marple heeft gelukkig niets over gehouden aan onze val van gisteren, en ik ben alleen wat stijf, nou ja, dan is bewegen goed toch!? We gingen het eerste parcours iets te hard, daardoor een balk. Het tweede parcours ging al een stuk rustiger, en toen waren we foutloos. Ik kon duidelijk merken dat Marple het leuk vond om weer te springen!

Gomir: Goed van Otje dat hij zo braaf gesprongen heeft, waar was je eigenlijk naartoe?

RK: Goed van jou en keesie dat jullie je eerste L2-punt hebben!

Talida: doe je voorzichtig... dat klinkt helemaal niet lekker dat je zomaar tegen de vlakte gaat. Ben je er al mee naar de huisarts geweest??

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:06

Biem schreef:
Kimdepim: heb jij meegedaan in 2005 met Texelweekend.. Want volgens mij zag ik een foto van jou!

Ja klopt.. ik en vief waren daar dit jaar weer

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:06

Mag je een 2de paard meenemen dan?
Want het is voor Uniek zeker goed om mee te gaan! Maar er staat dat je M met winstpunt moet zijn en dat is Sneak dan nog lang niet!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:07

Mooi Gomir, dat Otje zo fijn ging!
Hoe gaat het nu met Cheeka?

JJ, zit er ook een leeftijdsbeperking aan de HH instructieweken? Het lijkt mij ook wel es leuk (afgezien van het feit dat ik moeilijk vrij kan krijgen) Maar heb het idee dat ik dan waarschijnlijk de oudste ben

Goed MissM, jullie gaan ook echt de geoie kant op, Gelukkig van je paard dat die er niks van over heeft gehouden en jouw blauwe plekken trekken ook vanzelf wel weer weg

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:09

RK:Ik dacht het niet. (anders ben ik ook te oud denk ik!)

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:12

JJ, laatst was er al iemand die `u `tegen me zei Het begint dus wel op te vallen

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:15

Daar heb ik ook af en toe last van
Maar ik waag het er maar op. Week 4 valt buiten de vakantie dus neem aan dat dat meer "oudjes" trekt! }>