Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lielle schreef:
Iemand riep er ook naar mij bij de waterbak, wie was dat?
Kitty schreef:Vraagje....
Hattem wordt mij afgeraden als eerste crosswedstrijd omdat er in Hattem ook de ponykampioenschappen verreden worden en het parcours dus flink pittig zal staan.
Iemand enig idee?
Paard en ruiter rijden Z dressuur en hebben inmiddels 17 winstpunten in het B springen (en gaan binnenkort ook maar eens over naar de L, waar ik ook niet veel problemen verwacht).
Cross is toch wel een een andere tak van sport. Op- en afsprongen heb ik nog niet geoefend, boomstammetjes en banken en andere vaste hindernissen wel. Waterbak levert ook geen problemen op.
Lielle schreef:ik ook niet, was een foutjeHeb wsl per ongeluk op knopjes gedrukt
Simmie schreef:Las trouwens dat Ysselsteyn wachtlijst heeft. Had je je nog niet opgegeven dan, of wel opgegeven maar voor het L?
Karin schreef:Ik zie net dat er bij recreatieplas Bussloo (driehoek Apeldoorn-Deventer-Zutphen) een oefenterrein is aangelegd: viewtopic.php?f=10&t=465630
Is hier iemand bekend met dat terrein?
Simmie schreef:Als het je eerste keer is zou ik toch écht een andere cross uitzoeken om mee te beginnen. Ook al ben je grand prix dressuur!
Zoals je zelf al aangeeft is crossen heel wat anders dan een gewoon springparcours.
En heel belangrijk vind ik ook dat je paard zeker een eerste positieve ervaring moet krijgen bij zijn eerste echte cross. Da's goed voor zijn en jouw vertrouwen!
Kitty schreef:Simmie schreef:Als het je eerste keer is zou ik toch écht een andere cross uitzoeken om mee te beginnen. Ook al ben je grand prix dressuur!
Zoals je zelf al aangeeft is crossen heel wat anders dan een gewoon springparcours.
En heel belangrijk vind ik ook dat je paard zeker een eerste positieve ervaring moet krijgen bij zijn eerste echte cross. Da's goed voor zijn en jouw vertrouwen!
Dank je voor je advies. Ik weet geloof ik wel genoeg.
Mijn eerste cross mag wachten tot komend voorjaar. Roden ofzo...
Eerst maar eens flink trainen. Gelukkig is hier wel een trainingslocatie in de buurt, dus dan kan ik me daar wel aan wagen.