[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 08:34

Is ciney niet behoorlijk ver?

Daaphh veel succes voor D in jardy! Denk dat hij evenveel zin heeft in zijn jumping als ik in Genk ;)

PP: wij hebben maandag een compromis getekend voor ons huis te verkopen bij de notaris dus ik ga ervan uit dat het in orde komt en verkocht is :j
Wel weer een situatie van ik zal je gaan hebben, we kiezen ze er wel uit hoor! Man die koopt is nog gehuwd maar is de scheiding begonnen, hierdoor moest zijn nu nog vrouw mee tekenen ter kennisname maar dat ze afstand doet van eigendom. De man zijn nieuwe vriendin woont nog wettelijk samen met iemand die nog van niets weet, ze wil het pas vertellen als ze gaat verhuizen... de notaris keek nogal bedenkelijk ;)
Ik hoop dus dat alles in orde komt... Alle partijen willen ieder geval dat het snel gaat, dus ik hoop begin sept alles te kunnen afronden. Wij verhuizen in aug.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 08:38

WTF :oo, djeez :oo! Ocharme die 'vriend' die van nog niets weet :s :oo!! Pff kversta da toch nie ze :n.

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 08:39

Wie was er hier nu overlaatst weer weest gaan trainen bij VM?

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:34

Limburg/Ciney is voor mij ongeveer even ver Antonius, maar inderdaad wel een eind rijden (170 km).

Ik had het met mijn hoefsmid (die veel internationaal enz rijdt) besproken en hij zei van kzou uw mama toch maar overtuigen om een nachtje te blijven. 2x goeie 2u transport + cross is idd wel pittig. Dus dan maar een weekendje van gemaakt. Ga dan misschien de zaterdag al eens een rondje wandelen in de omgeving daar. Is een B&B met manege bij (http://www.lesprun.elles.be), zou er een 12 km van moeten zijn :) B&B voor 2 +box kost mij ongeveer evenveel als een box op C.iney zelf dus... :p Als ons uren niet te dicht bij elkaar zitten moet je maar roepen als je hulp nodig hebt. Ik heb toch mijn mama mee dus die houdt mijn pown dan wel even in de gaten :P Hoop idd voor u dat je nie te vroeg moet starten :D

Voor de anderen veel plezier in Genk!!! Fijn dat het huis verkocht is Antonius. En welkom in de buurt alvast :Y)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 23:47

Jardy mooie wedstrijd tot nu toe. Enigste minpunt, geen stroom/ afwisselend stroom maar niet genoeg voor te koken = geen avond eten pour moi...
Alle paarden morgen dressuur dus vrijdag dagje vrij.

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 08:20

Succes ginds Daaphh!

Jawadde Antonius, speciale situatie daar. En idd, door de niet-betrokken partij wel echt :wow: dat mensen elkaar zoiets aandoen... Maar goed, als jullie maar vlot kunnen verkopen ;).

't Is idd wel ver rijden, hoop dat 't haar niet te veel in de benen kruipt. 150km van bij mij. Ah, merci voor 't aanbod Lene! Meestal trekken we onze plan wel, maar in geval van, weet ik u te vinden ;).

Geen jumping zondag PP? Wordt natuurlijk moeilijk om de prestatie van zondag te overtreffen ;).

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 08:38

Veel succes Daphne!

Ik ga op en neer, Arville was ook op één dag en had niet het idee dat het in de benen zat. Tis nu wel nog iets verder nu is +/-176 km.

Nee zondag geen jumping, idd omdat het goed was. Dit weekend crossles. Gisteren nog eens springlesje gereden en heb mn recordje met canch verhoogd tot 115 8-) (oxer O:) ) Ze geraakte er net over met haar korte beentjes :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 20:49

Ik ga de crossen voor dit najaar in Heusden en Deurle moeten schrappen vrees ik ;( Geraak maar niet vooruit met mijn eindwerk en dat staat nu samen met mijn herexamens toch echt op plaats 1. Ten eerste begrijpt mijn promotor volgens mij nog steeds niet wat mijn onderwerp is (na 10x uitgelegd te hebben) en ten tweede valt Heusden pal na 1 zwaar herexamen en de 2 dagen nadien 2 andere dikke kleppers. Het risico om te gaan crossen en niet te studeren kan ik écht niet nemen.
Deurle valt 2 dagen na de verdediging van mijn eindwerk. Ik moet mijn onderzoek nog starten, literatuur verder uitdiepen en uitwerken en natuurlijk blokken. Maw, geen tijd om meer dan 1x/week les te nemen en dan zelfstandig tussendoor aan de slag.

En ik ben door alle problemen met mijn gsm ook het nummer van Kobe kwijt. Hierna nooit geen samsung meer, alleen nog maar miserie gehad met dat ding.

Verder wel goed nieuws: ben met Icaro afgelopen zondag op wedstrijd geweest en hij heeft zich meesterlijk goed gedragen naar andere paarden toe! De E5 had ik 63,8% en zat ik ergens halfweg, de E7 vond meneer het echter véél leuker om rond te kijken en regelmatig zijn stem eens te laten horen. Ik moest hem er dus even flink aanrijden, krijg je op je protocol "veel te strenge hand". Tjah, het was ofwel streng zijn ofwel een vrolijk huppeldrafje ipv middenstap...
Maar van de castratie tot op heden nog geen spijt gehad.

Antonius: duimen hoog hier dat je huis verkocht is tegen september! Bijzondere situatie inderdaad. Dacht eerst te zeggen "wat als die onwetende partner zo'n bruut is waarbij de dame echt best niks zegt ivm gevaar", maar toen bedacht ik dat je geen huis koopt met een nieuwe partner als je elkaar nog maar pas kent... Zolang jij je geld goed ontvangt hoeft het voor jou ook geen problemen op te leveren.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:01

We kunnen samen in Deurle supporteren. ;) En volgend jaar een gans jaar volop trainen! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:06

Dat is nog een idee!

Ik heb wel gemerkt dat Icaro nu meer naar "enge" dingen begint te kijken. Of dat komt omdat hij zijn hormonen kwijt is en daarbij ook zijn "moed", of gewoon omdat hij 2 maanden lekker lui heeft mogen wezen valt nog af te wachten.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 01:13

Ik denk grotendeels aan die 2 maanden lekker lui zijn. Als ik voor het eerst weer ga wandelen met Shuddy zal het een hele cirque worden. :P Tegen dan zal het 6 maanden zijn dat Shuddy niet is buiten het terrein is geweest. :P Maar eens hij 1 of 2 keer heeft gewandeld is het over. En dan mag ik naar de zee met hem! *\o/* Ik zou sowieso gaan ook al is het alleen, maar ken al 2 mensen die heel graag mee zouden willen gaan omdat hun paarden schrikkerig zijn aan zee, zeepaard Shuddy is daar het perfecte leermeester voor haha. :D

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 07:14

Aub stoem varejka! Mr dat is wek belangrijker natuurlijk. Er zullen wel nog gelegenheden komen en je kan hier en daar nog een trainingske meepikken :). Leuk van de dressuurwestrijd! Ik denk dat het kijkerig zijn wel overgaat :J.

Hmm crossles kan nie door gaan in Tielt, bugger :(

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 07:42

Zo'n dingen gaan voor hé varekaj... Jammer maar helaas!

Nog efkes hanne! Rusttijd begint nu toch te korten!

Oh PP, jammer... Weet niet wat er in Deurle of Deinze staat buiten de wedstrijden? Baarle-nassau is er altijd vanalles, maar das wel heul ver voor u natuurlijk voor een training...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:50

Goh Hanne, weet jij nog of wij voor of na de cross Deurle daar onze stagedag hadden? Anders kan PP hen eens contacteren of ze daar eens mag gaan rijden? Is niet te ver en er staat ook echt vanalles, ook mooi verspreid om eens tussendoor een leuk galopje te doen.

En als je eens aan zee gaat rijden, let me know! Ik ga met veel plezier met je mee dan. Heb dat al een paar keer gedaan met paarden van ginder, nu wil ik dat doodgraag doen met Icaro.

Sinds zijn castratie is die wel verdikt (ben ik blij mee) maar ga voor de zekerheid wel uitkijken naar een nieuwe singel voor mijn springzadel die wat langer is. Denk dat mijn 110 nu echt niet meer dicht kan. Moet straks toch naar Kerckhaert, kan ik daar eens neuzen. Twijfel alleen of ik eentje met of zonder buikflap ga nemen.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 12:26

Dat was na Deurle :) Want aantal weken voor de cross mag je er niet rijden. ;)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 12:27

En met eigen paard aan zee is idd zoveel leuker! :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 18:44

Ik ben niet 100% zeker maar volgens een bron van mij is Anthonius zwaar gevallen in Gebk. Iets van paard overkop , op haar, ....
Criss ligt al een half uur stil, als iemand haar nummer of man haar nummee heeft, ik zou mss iets kunnen betekenen omdat ik op 10 min woon.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 18:54

:oo!!!! Onee :oo! Nee ik hem geen nr ofzo :(! Ik hoop dat je het mis hebt :(!!!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 18:59

Ik vrees helaas dat ik 99% gelijk heb... Maar in hou jullie opende hoogte, als iemand aan een nummer kan geraken...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 19:06

Ik heb een nummer... Ik hou jullie op de hoogte

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:09

:(, ik hoop dat het mee valt :(!

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:43

Pff heftig!!

Ik heb vandaag heel fijn gereden! Mijn paard is normale veel ten enthousiast, maar goed gereden.
Helaas was het verschil tussen de groene en blauwe bordjes te klein, was echt onduidelijk. En bij hindernis 11 wist ik dus niet meer welke.
Helaas kwam ik er net te laat achter en moest ik hem opnieuw aanrijden.
Eerste keer in mijn crosscarriere een weigering aangerekend.
Balen maar zelf schuld! Had ik het maar moeten onthouden.
Ook ruim binnen de tijd! :)
Morgen springen! Hoop dat dat fijn gaat :) al is het maar voor de ervaring. Stond namelijk 2e na de dressuur, dus baal een beetje van mezelf :+

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:50

100 zeker antonius helaas. Mn vrienden hebben het zien gebeuren en de mama van mn vriend (dokter) was ter plaatse. Was inderdaad heel ernstig volgens haar maar ondertussen heb ik van een TD gehoord dat ze terug bij bewustzijn zou zijn en misschien minder erg is dan gedacht.
Ik moet zeggen dat ik er niet goed van ben. We waren vlakbij maar hebben rechtsomkeer gemaakt en dus (gelukkig) niets gezien. Enkel de mama van mn vriend is gaan kijken of ze kon helpen.
Ik hoop echt dat alles meevalt. Maar bij bewustzijn lijkt mij een goed teken.

Daaaph: heb me ook al afgevraagd of er iemand voor haar paard bvb zorgde maar volgens de ooggetuigen die ik heb gesproken was het paard relatief ok.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 20:07

Ik heb heb het nu maar gehoord van Daphne en ben er al niet goed van :(. Heb twee jaar terug een meisje over kop zien gaan in Brugge en was er als eeste bij omdat die stomme hindernisrechters gewoon op hun stoel bleven zitten terwijl ze er doodstil lag! Meisje lag daar met haar ogen open gesperd voor dood. Da beeld sta nog in m'n hoofd gebrand. Gelukkig viel het achteraf ook nog mee. Ik hoop bij evelien ook :(!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 20:24

Verdict zou Klaplong, gebroken ribben en gebroken knie zijn. Mr gelukkig niets aan het hoofd, de rug of de nek. Fieuw, ben toch iets gerust gesteld nu!