[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:00

Als het mij lukt om op de wedstrijden van start te kunnen in Duitsland volgend jaar dan zie je mij maar 1 of 2x in Nederland van start gaan denk ik..
Ik ben de laatste tijd niet zo'n fan van de wedstrijden waar ik ben gestart helaas. Hopelijk kunnen we het seizoen lekker afsluiten in Vasse en Barchem want Bathmen zeg ik denk ik af.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:02

Vasse zal je zeker niet tevreden over zijn naar wat ik daar over heb gehoord.
Maar als je, je crossen goed uitzoekt kan je in NL echt mooi rijden.
Crossen als Chaam, Ysselsteyn, Castenray, Maarsbergen, Vlietland, Bathmen, Hattem en Barchem zijn echt mooie wedstrijden die (over het algemeen) goed worden gebouwd.
Maar goed ik heb eerlijk gezegd dit jaar ook meer in België gereden dan in NL :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 19:08

PB en Madelene, Leuk dat het zo goed ging in Theux!
Caro & Simmie, Verstandige keuze :j
Snoekiej, Ik ben benieuwd naar de foto's.

Nu mijn verslag van Lisse. Ik kom aan bij de dressuur, zie ik mijn voorganger al in de baan.... Het liep ontzettend in! Toen de ring in en een matte proef gereden voor 190.
Springen liep ook ontzettend in en er werd gewoon doorgestart. Bodem hield het goed en hindernissen waren gisteravond nog verzet. 1 balkje op 1 en verder niets. Paard was wel ontzettend heet. Kreeg nog tips van Corbst55 op het einde :D
Cross liep wederom ontzettend in. Ik heb echt niet sloom gedaan en ik had nog maar 1 minuut tot mijn start :oo Paard voelde ontzettend safe, maar heb wel in een stevige handgalop gecrosst. In een lijntje twijfelde hij iets, maar kon er goed aan rijden. Water was even pittig, met een onverwachte rechtsomkeert. Uiteindelijk twee weigeringen aan mijn broek op 't water. Al met al een +:)+ debuut. Ik ga er maar een mail aan wagen of ik PH ook B kan starten :=

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:16

MOOTJE @ top dus !!!! volgende keer gelijk een puntje... ;)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:18

@ mootje mooi debuut!
@ pb ik ben vorig jaar ondanks alle negatieve verhalen in Vasse gestart en heb er heerlijk gereden. Moet deze week nog wel even greppeltje nabootsen met zwart zeil thuis want dat heb ik dit jaar nog niet geoefend. Vorig jaar liep zij fluitend door de coffin. We gaan zien wat het dit jaar wordt! De wedstrijden barchem, Hattem en Bathmen zijn idd fijne crossen. De rest is te ver weg voor mij.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:19

Ver weg is relatief :P
Ik heb voor Theux ook 4 uur moeten rijden (enkele reis) en voor crossen als Bathmen en Barchem zijn we ook rustig 2,5 uur onderweg.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:25

Klopt maar ik heb ook ouders die mee moeten :+ . Ik mag tot 2 uur rijden onbeperkt opgeven. Ik rij nl met hun auto. Ik kan in omgeving R'dam en Chaam wel slaapplaatsen regelen voor mijzelf en paard maar krijg de auto niet mee en op paard erheen rijden wordt een beetje te dol :D
Vind het niet zo'n ramp want heb volgend jaar genoeg wedstrijden in de buurt :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:28

verstandig sim, scum en caro! Ik ben blij dat ik door omstandigheden sowieso al had afgemeld voor Neede, als ik het zo lees. En ik ben weer bevestigd in mijn mening over Neede.

Mootje, knap gedaan in je debuut.
PB, klinkt als een boeiende cross. Goed gedaan (en verstandig) met Het.
Maddie, super met Cooper! Op naar het NK :j

Caro, ik vind zeker dat er heel erg mooie crossen zijn in Nl, ik
ga mee met het rijtje van PB. En afstanden, dat is nu eenmaal zo in de cross.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:40

Lielle schreef:
verstandig sim, scum en caro! Ik ben blij dat ik door omstandigheden sowieso al had afgemeld voor Neede, als ik het zo lees. En ik ben weer bevestigd in mijn mening over Neede.

Dan ben ik wel benieuwd hoe jullie er over denken. :o Want elk jaar hebben er zoveel hier commentaar over die cross, maar geven zich wel elk jaar weer op.
Ik mag er persoonlijk erg graag rijden, altijd al. Heb natuurlijk nooit hoger dan B gereden daar maar ja.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:43

Ik was er al een paar jaar niet geweest. Laatste keer was in het M in 2006. B kun je er prima starten! Na de verhalen van iedereen vorig jaar dacht ik wel weer een poging te kunnen wagen, maar volgend jaar sla ik Neede toch weer over.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:46

Ook de L was er in mijn ogen goed te doen (ff afgezien van de bodem). En dat wat moeilijk was, had een alternatief. Misschien niet alles logisch, maar zeer zeker niet onmogelijk.

Maar het speelt natuurlijk voor mij erg mee dat het zo mega mega dichtbij is.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:54

Ik vond de L ook goed te doen. Inderdaad, wat moeilijk was had een alternatief. Voor mij was het echt puur de bodem.

De trakhener vond ik voor het L te dik. Dat was meer een M hindernis. Maar inderdaad, zat wel een alternatief bij.
Springparcours vond ik wel mooi dit jaar. Soms zie je in Neede nog weleens rare lijnen, maar dit keer echt een mooi logisch parcours.

En luxe wc-hokjes :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:54

Ik ga zo even bijlezen, maar eerst even een ego-post 8-) :

Stond derde na de dressuur, beter dan ik had verwacht, springen helaas 2 balkjes door de bodem die toch wel heel slecht was geworden na fanatiek gebruik, in de cross foutloos en fijn rond op een lekker tempo maar toch net iets buiten de tijd, ik dacht dat door de balken en tijdfouten mijn kansen op een prijs verdwenen waren, maar ik bleek de snelste ruiter van het hele L te zijn, resultaat:
1ste prijs :D !

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:55

Avond :)

Vandaag ook even gekeken in Neede. Vond het gezellig. Hoop bekenden gezien. Mooi weer. Mooi parcours. Heb de L, M paarden gelopen. Vond ze beide goed te doen. Vond alleen de bodem bij hindernis 3 wel behoorlijk slecht.
Ik mag morgenavond nog even een rondje doen daar.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:56

Evie_Bandido schreef:
Ik ga zo even bijlezen, maar eerst even een ego-post 8-) :

Stond derde na de dressuur, beter dan ik had verwacht, springen helaas 2 balkjes door de bodem die toch wel heel slecht was geworden na fanatiek gebruik, in de cross foutloos en fijn rond op een lekker tempo maar toch net iets buiten de tijd, ik dacht dat door de balken en tijdfouten mijn kansen op een prijs verdwenen waren, maar ik bleek de snelste ruiter van het hele L te zijn, resultaat:
1ste prijs :D !

Gefeliciteerd meid :) :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:04

Ik vind Neede in de B en L een prima cross. Heb er 1x M paarden gereden en dat was gewoon slecht gebouwd. Heel wisselend, slechte grondlijnen, hindernissen die naar mijn mening niet konden en als hindernis 5 een hele flinke drop het water in.

Gisteren stond het technisch (mede door de plaatsing van de hindernissen en gebruik makend van het terrein) best zwaar in Theux en sommige hindernissen waren flink aan de maat. Echter het bleef ten alle tijden fair. En dat vind ik in Neede wel eens minder.

Alhoewel ik ook heb begrepen dat de Trakehner in het L niet zoveel voorstelde en zeker niet te zwaar was.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:04

Gefeliciteerd Evie!!!

Was je in Lisse geweest of Neede?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 20:04

Gefeliciteerd, Evie!
Canter heeft trouwens goede zaken gedaan: Helm besteld en silk & eventwatch gekocht :o

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:07

Goed bezig Marjolein :)
Canter heeft mij in de afgelopen 3 weken ook al 2x wat bezorgt :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:08

peanutbutter schreef:
Alhoewel ik ook heb begrepen dat de Trakehner in het L niet zoveel voorstelde en zeker niet te zwaar was.

Daar verschillen de meningen over. :D Lees het Neede topic maar en bekijk ook de foto, alhoewel je daar niet het juiste beeld bij krijgt.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:09

Gefeliciteerd Evie, knap hoor :D

En wat betreft Neede heb ik wel eens erger gezien, vooral qua afstanden. Dit jaar stond dat iig prima voor zover ik vanaf de kant kon beoordelen.
Springring was iig prima... dat viel me zeer zeker mee.

@ mootje: dikke inkopen gedaan dus! :D Stoer hoor. Welke kleuren hebben je silk?

@ pb: de L trackener was verplicht voor de M, maar voor het L voor de meesten veel te hoog gegrepen en moeilijk. Hij was echt TE open voor de L zonder duidelijke grondlijn. Als die grondlijn een dikke boom was geweest was ie goed te doen geweest.

edit: k zal eens wat foto's van de trackener downloaden. Oa van een HUGE sprong en een stop.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 20:12

Zwart met rood, aangezien ik daar momenteel mee cross.
Toen ik op stal kwam lag er een cadeau op mijn dekenrek: Een heel mooi Isabelle Werth sjabrak :D Gekregen van Louise voor het paardjes kijken!
Zo wat ik kon zien op de foto vond ik die trakehner best dik voor het L :j

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:14

Cool hoor Mootje :D en wat lief van je vriendin zeg!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:17

heb je mijn kleuren gekozen, Mootje? ;(
Evie, proficiat.

Ik heb twee jaar gereden in Neede (2006 en 2007) op Laquinta, een zeer safe crosspaard, en had beide jaren hetzelfde commentaar. Slechte afstanden, slechte opbouw in de cross en enkele unfaire hindernissen (smalletje en katapult in 2006, de beruchte trakehner, waterbak in het B). In 2007 ben ik zelfs gestopt bij de trakehner, ondanks een foutloos rondje tot dan toe.

Ik had dit jaar opgegeven omdat ik met Ojee nog een keer het water wilde doen voor het NK, en dus een oefenrondje zou rijden, maar omdat ik gisteren terug kwam uit de US had ik al afgemeld. En daar ben ik dus blij mee.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:17

Waar staat een foto van de trakehner? Heb wel een in het fototopic van de hindernissen gezien, maar dat was H3 voor het M en die vond ik er schappelijk uitzien.