[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bvw

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:40

het is inderdaad een mond vol, ze komen al niet uit de naam van wisora (Wisoravetia E) dus die naam van corion gaat al helemaal niet lukken!
Maar het staat wel heel mooi ;)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:43

Shanouk wat gaaf alemaal man!!! Neushoorns zijn echt geweldig om te zien ja. (m'n tante heeft ooit achter een bosje gezeten en toen hoorde ze wat ritselen achter zich. Stond daar dus op 2m afstand een zeer boze neushoorn. :D Ze kon toen héél hard rennen.)

Lotte: Lijkt mij een erg tof kapsel.
Caroline: Jammer van je val. Geen pijn gedaan?

Ik ben al een jaar 6 niet meer bij de kapper geweest. Af en toe knipt mn moeder er 10cm af. Maar nu wordt het zo lang dat het bijna tot mn billen komt.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:52

zo dat is lang! Maar ik vind het wel heel mooi zulk lang haar :D

Mandy, ben heel benieuwd naar het veulen van zetje! Ze is toch drachtig van Van Gogh?

Ik heb net de paarden binnengezet, kreeg er een gratis modder douche bij.... Heeft uiteindelijk ook nog een deken gekost, die van de haf is vanaf de schoft helemaal opengereten!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:04

@ pb nee geen pijn gedaan hoogstens een vertrouwens deukje
@bvw lekker he die dooi. Gratis moddrbadje is goed voor de huid zeg ik altijd maar :D

Ga nu maar weer fijn ehbootje spelen :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:17

@ PB: tot je kont? :oo Ik heb echt niks met zulk lang haar :o

@ bvw: ze is idd drachtig van Van Gogh. K ben erg benieuwd :D
En jullie namen van veulens zijn idd niet de meest makkelijke.

@ caroline: welke site is dat met die namen van duitse hengsten?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:57

Ik ben wer terug van EHBO. De cursusleider vond het niet nodig om iedereen af te bellen dat er geen ahbo was ivm vakantie terwijl hij vorig week zei dat er wel les was. Lekker handig dan sta je daar met 4 man :( :+ :(

@ rowo Ik kijk oa in duitse hengstenboeken en bijvoorbeeld op paardenfokken.nl. Ik weet wel een aantal duitse hengsten en dan zoek ik die hengst op en kijk bij nakomelingen en heb deze site gevonden http://www.pferdeforum.com/pferdenamen/ ... amen-f.htm Heb toch weinig te doen :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:08

Faust vind ik altijd erg stoer voor een hengstveulen.

Rowo: Het wordt nu ook wel erg lang ja. Het is nog niet tot mn billen, maar het scheelt ongeveer een vuist. Wil het wel anders, maar ook weer niet kort. Ben beetje bang om het af te knippen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:07

Carolien, Dat is niet netjes van die meneer :n
PB, Dat is het mooie van haar, het groeit weer aan als je spijt hebt :D

Vandaag heeft mijn paard duikboot gespeeld. Wel 1 giga bokpartij gehad, maar uiteindelijk liep hij als een zonnetje!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:11

Goede avond wat gaan julie hard!!!

Snoek gaaaf!! :D
WL jammer dat je woll niet kon doen!
Vief lekker eindje weg ;)
Carolien dat is lekker dan ~~{>
Pb ik ben druk aan het sparen :+ maar zo lang krijg ik het niet :o

Las dat er iemand van der paard gevallen was :+ balen!
Mo je hebt pb ;)

Heb vandaag heerlijk gereden :) jackson was redelijk te rijden, vind de oefeningen die we doen, moeilijk!
Maar er komt schot in de zaak :)

Ga nu lekker op bed :wave:

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:01

Goedeavond!
Jullie gaan inderdaad hard zeg!

@ Snoekiej: geniet er nog even van!
@ Caroline: jammer van je valpartij. Gelukkig heb je je niet bezeerd.
@ WL: makkelijk haar dus. Heb ik ook. Ik ga regelmatig zonder het ook maar te kammen de deur uit (en kan me dan gewoon in het openbaar vertonen vind ik) :D
@ Mo: ik zou de naam ook weglaten, voordat je het weet noemen ze hem Schorriemorrie ofzo ;)
rowo schreef:
Ik ben trouwens bezig met namen voor het veulen. Voor een merrie is niet zo moeilijk, aangezien ik daarmee -rike erin wil houden. Zetje heet eigenlijk ook Zindyrike, net als alle merries uit die stam (die eindigen op rike). Maar voor een hengst is zoooo moeilijk. Iemand ideeën?

Hou op, schei uit over veulennamen.. Ik heb totaal geen inspiratie meer.. Vind het ook lastig, voor een hengst krijg je bij het NRPS wel een beginletter (voor mij dus een K) maar voor een merrie mag je het helemaal zelf weten. Ik heb nog ongeveer 2 maanden, dus het zal wel goed komen. Eerst maar eens een gezond veulen eruit ;)

Edit, l*lt nog ff verder:
Net heel fijn oefen gesprongen met Jer. Hij had er weer zin in. Het is wel een aparte hoor. Tijdens het opzadelen en losrijden/springen de rust zelve maar zodra je het parcours ingaat, gaan de oortjes erop en het gas open! :D Lekker ding! :+:

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:09

Hahah jah makkelijk haar Noor.. Soms doe ik het in een staart en vergeet ik het gewoon te kammen :o .. Maar ik gebruik wel shampoo en conditioner van Elvive omdat ik dik haar heb en een slag klit het anders wel snel, bij deze shampoo helemaal niet. Mooi dat je een fijn oefenrondje heb gesprongen met Jer :) !!

Rowo, ik zal mee brainstormen voor een naam een F ;) !!

Jeuuutje PB, dat is wel erg lang!! :oo Staat mij niet, zulk lang hoor :o .. Kort maakt het net even wat pittiger :)) ..

Dienst zit er bijna weer op :) .. Heb zin om met Wo een rondje te rijden, hopelijk kan morgen na de kapper even er op springen ;) .

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:15

WolinLotte schreef:
Hahah jah makkelijk haar Noor.. Soms doe ik het in een staart en vergeet ik het gewoon te kammen :o .. Maar ik gebruik wel shampoo en conditioner van Elvive omdat ik dik haar heb en een slag klit het anders wel snel, bij deze shampoo helemaal niet. Mooi dat je een fijn oefenrondje heb gesprongen met Jer :) !!

Rowo, ik zal mee brainstormen voor een naam een F ;) !!

Dan ook graag een brainstom voor een K-hengstennaam als je toch bezig bent ;)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:22

Hahaha Kanjer, offfff eeeeh... ik ga nadenken voor je ;) !!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:53

*dit bericht wilde ik vanmiddag om half 3 plaatsen maar toen liep internet vast, ik zal zo even verder bij lezen*

Ik las van alles over kapsels, die op het plaatje van WL vindt ik erg leuk en zit er al een tijdje over te twijfelen om zo'n kapsel te nemen, maar ik durf het niet zo kort te laten knippen :o , het is nu wel irritant lang, bijna 2 hoofdlengtes, en ik heb zojuist mijn afspraak bij de kapper gemist vanwege iets te fanatiek shoppen :+ .
@ Bianca: ok, wel raar dan dat hij die bultjes krijgt.
@ Caroline: Fijn dat je bak weer goed te doen is, succes vanmiddag.
@ Heleen: Gaaf dat Olivier het zo goed doet!
@ WL: jij hebt lekker veel te poetsen zo te lezen.

ik ben zelf even langs gegaan bij dat winkeltje, en ik heb lekker inkopen gedaan :D :
- witte rijbroek en dekje van Harry's horse (altijd handig om nog een 3de te hebben ;) )
- paars scapa dekje en oranje br-dekje
- Br halsterhoofdstel (lekker voor buitenritten)
- two-tone blauwe zomerdeken van harry's horse
voor maar 62,50 in totaal *D!
*edit: ben voor mijn werk nog even langs geweest en heb nog een chique donkerblauw halster en een hele mooie martingaal van BR meegenomen,ik weet het, ik kan echt niet tegen uitverkoop want dan wil ik alles hebben :o *

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 00:42

Ik ben zooooooo pissig!! Nu staat er alweeeeeeeeeer een ander naast Wolin!! -:(- -:(- -:(-
En zaterdag komt er weeeeeer een ander!! :oo Mijn moeder is voor de zekerheid nog even langs Wo gegaan, ook nog een bilriem goed gedaan bij haar.. en Wolin stond zo agressief op stal.. ik snap dit niet. Van het weekend gaat een paard verhuizen en heb daar de stal van gereserveerd, de stal naast haar beste vriend.. hardstikke lichte box, met een muur aan een kant en aan de andere kant vriendje en kan ze door het raam naar buiten kijken.. Vind het zo sneu :(:) . Wo was weer van het pad..
Ik geloof dat er even goed gesproken moet gaan worden op stal.. heb nu gewoon spijt dat dat andere paard weg is gegaan.. heb nu allemaal wisselende paarden ernaast!!!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 01:18

@ caroline: Vervelend van je val zeg :(:) .
@ Snoekiej: Gaaf dat je alle dieren die je wilde zien hebt kunnen zien, jammer van die privédierentuin in je slaapkamer ;) . Ik hoop dat je nog wat mooi weer krijgt, dat maakt het wel een stuk leuker denk ik.
@ Mo: ik denk niet dat iemand die naam uit kan spreken, je kan wel zelf nog wat leuks bij Corion, als je een beetje creatief bent. Fijn dat hij na de boksessie lekker liep.
@ rowo: zetje mag lekker m,et zwangerschapsverlof, dat schiet al aardig op dan, kan je haar al der stal in rollen :P ?
@ bvw: paarden zijn lekker stout geweest zo te lezen.
@ Pb: tot je kont?! ik heb het nu half zo lang maar dat komt me ook echt mijn keel uit, ik moet er niet aan denken, zoveel werk (alhoewel ik het bij andere mensen wel erg mooi vind staan)
@ Corien: Fijn dat Jackson zo lekker ging.
@ Noorwijdenes: Fijn dat Jer er zoveel plezier in heeft, als ruiter is dat toch wel een fijne bevestiging :).
@ WL: Zo, daar wordt je ook niet blij van, hopen dat Wolin snel naar die andere box kan.
Is ze al een beetje van haar hooikoorts af?

Ik kwam net tot de snuggere conclusie kwam dat die martingaal die ik heb gekocht niet aan de nieuwe buikflap vast kan :+ .
Dan "moet" ;) ik denk ik toch maar een 5-punts borstuig met martingaal aanschaffen voor bij de buikflap, alleen wel zonde van die mooie martingaal die ik net gekocht heb :+.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 01:24

Haha is dat even 'balen' :P .. Lekker geshopt dus!! ;)

Haar hooikoorts is beter!! De All-septicum werkt goed!! Nu moet ze nog wel de Puur Pollen kuur krijgen, maar haar weerstand is zeker wel beter, ik kon dit ook wel goed aan haar merken.. Ze was ook wel uit haar hum door die wisselende paarden.. en vervolgens staat er gewoon weer een ander naast..echt heel raar..

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 01:36

Fijn dat de medicijnen werken, zo snotteren is ook niks.
Maar ze hebben er dus gewoon zonder overleg weer een ander naastgezet, nadat ze ook al zo onrustig was geworden door die andere buren?
Dan zou ik ook behoorlijk pissig zijn op degene die daar verantwoordelijk voor is, dat er geen ander plek is dat kan, maar ze zouden het toch minstens even met jou mogen overleggen denk ik zo.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 01:40

Ik snap dat het noodzaak is, het is nu eenmaal een lege box.. het is een veulen die geopereerd is, dat met zijn achterbenen in het verband staat.. maar in de opfok is ook een quarantaine box, zet hem daar dan in!!
Dit is namelijk alweer het 5e paard wat naast Wo staat, zaterdag zou dus de 6e komen.. deze blijft dan wel, maar het is wel de 6e!! De stalbaas weet het, maar is denk ik niet belangrijk genoeg :? ..

En omdat dit een 'zwak' dier is, is Wolin helemaal heftig.. Wolin is gewoon een dominante merrie.. Zaterdag wordt Wo denk ik verhuisd.. balen is dat weer.. Zou een weekendje weg, richting vriendin in Bergen op Zoom, is dit geëtter weer..

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 08:54

Goede morgen!

WL ik zou idd gaan praten, schiet niet op dus!
Fijn dat de medicijnen helpen.. :)
Fin weekend dan toch maar als je gaat :)

Evie dat is balen ban je borsttuig :+

Noor en rowo vervelend als jeje moet houden aan een letter succes met verzinnen ;)

Zo ga richting werk, gaat eigenlijk wel hard zo de dagen :=

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 09:32

Goeiemorgen!
@Lotte: Balen dat er nu alweer een ander naast Wo staat! Gelukkig heb je die andere box naast haar vriendje kunnen reserveren. Ik hoop voor jullie dat het daar wat rustiger is!
@Noor en Rowo: Veulen namen vind ik ook altijd lastig te verzinnen! Maar in ieder geval succes!
@Evie: 'balen' van je borsttuig :o
@Mo: Die eerste naar mis niet uit te spreken :o Zou het gewoon bij Corion houden, anders krijg je denk ik wel hele rare namen toegeworpen ;)
@Snoekiej: Weer een erg leuk verslag!! Wel jammer van het weer. En geniet nog even van de laatste dagen daar!

Ik ben gisteren goed hard van de schimmel gelanceerd. Hij is de laatste tijd al flink aan het puberen, maar gisteren was echt het toppunt :( Heb een flinke dikke/blauwe knie en mijn heup is ook helemaal blauw. Voor mijn ruggetje was het ook niet erg bevordelijk helaas.... Toch maar proberen een beetje in beweging te blijven, anders word ik helemaal zo stijf :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 09:33

Goedemorgen!

Balen dat Wolin telkens een nieuwe buur krijgt!
EB, Zonde van je martingaal

Ik ga aan het werk!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 10:57

Moggel!
@ J_N: vervelend dat je gevallen bent. Hopelijk valt het mee met de stijfheid!
@ EB: idd, zonde van je martingaal, maar ja... geld moet rollen hè ;)
@ MO: werkse!

Net lekker een rondje met de pup gelopen, nu even eten en aan het werk.Straks lekker rijden en dan hopelijk vanmiddag even naar Medemblik (even kijken of ze nog wat leuks hebben..). Vanmiddag gaan we de tickets naar Thailand boeken!!!!!!!!!!!!!!! En vanavond 'eetclub' met de meiden :) Lekker vol dagje dus!

@ Kim: met welke maatschappij vlieg jij?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:05

EVIE @ waarom past het niet aan je buikflap dan ??? je hebt toch altijd een lus aan een martingaal die om elke singel zou passen ??? niet alle martingaals hebben klips van onderen dat wel. Zou zonde zijn als je hem weg moest doen. een 5 punts is volgens mij hetzelfde idee namelijk onder bij de singel als andere martingaals, heb er namelijk zelf ook een en die verschilt niet van mijn andere. De 5 punts heeft juist geen klip onderaan, wat ik bij die andere dan toch wel heel fijn vond.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:29

Ach wat vervelend nu Evie. Alwéér een nieuw borsttuig moeten kopen ;)
Heb overigens ook een nieuwe nodig. Mijn Devoucoux is nog wel super, maar trakkie echt te groot en Amati gaat ook maar net.
Zag wel dat Devoucoux nu een webshop heeft waar je gewoon kan bestellen. En dat is helemaal niet goed voor mijn bankrekening ben ik bang :+