[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 16:36

MissM schreef:
Vief: Hoe is het trouwens met je broertje, durft hij al weer te slapen?

Echt slapen doet ie nog niet
Tenminste dat zegt hij, maar hij wil ook gewoon niet iets positiefs zien zegmaar. Toen we van Texel terugkwamen had hij even in de auto geslapen. Wist het zeker want ik zat ernaast. Thuis aangekomen wij blij want hij had geslapen werd ie helemaal boos, hij had NIET geslapen, en hij wist het heus wel beter dan ons

Maarja voor de rest heeft ie heel veel hoofdpijn (vrij normaal lijkt me als je zo weinig slaapt) maar hij gaat nu wel naar een psycholoog en ook nog naar de psychiater..
Heb gelukkig wel het idee dat het al wat beter gaat
Maar "beter" is ie nog niet..

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 17:06

Ik heb gisteren even een eindje gewandeld met Madine en eventjes wat foto's met mijn telefoon gemaakt. Het zijn er maar 3 want toen was m'n batterij leeg

Afbeelding

Afbeelding

Bij het meertje (ik wou er even wat meer ijs op hebben maar mevrouw wou daar niet stilstaan )
Afbeelding

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 17:10

Leuke fotos!
IS het verder gelukt met je filmpjes?

@ vief: wat is er met je broertje dan? Ik heb het verhaal gemist..

andrea16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 17:23

CarpeDiem schreef:
Leuke fotos!
IS het verder gelukt met je filmpjes?

@ vief: wat is er met je broertje dan? Ik heb het verhaal gemist..

Ja, het moet wel lukken bij die site maar de pc liep vast toen ik het probeerde. Daarna had ik er niet zo'n zin meer in

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 17:33

Mijn broertje zag het allemaal even niet meer zitten..

Ik heb net m'n hoofdstel gepoetst
Nu nog even m'n laarzen en dan maar weer wat engelse werkwoorden stampen..

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 17:47

Andrea: Dat ken ik

Vief: vervelend van je broertje. Hoop dat ie er snel weer bovenop is.
Stamp ze!

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 18:45

Leuke foto's andrea..
vief balen dat het nog niet zo goed gaat met bas
de rest moet ik nog even bijlezen doe ik zo

Ik had vandaag wedstrijd in Balkbrug.. concours Boertjes..
was heel mooi daaro.. (en groot )
Was weer mn 1e x L ..
had het 1e parcours op de laatste 2 hindernissen een balkje.. dus 2 balkjes.. maar was heel tevreden.. hij sprong echt fijn door..in de B was ie steeds slordig.. nu tilde die echt zn benen weer op.. (de balken waren mijn domme foutjes) op de ene reed ik aan uit de wending (binnehandje ) en de laatste hindernis reed ik weg .. hield m tog weer tegen en toen weer weg.. jah toen kon die er nooit meer goed over komen kwam totaal niet uit.. domme ik
en 2e parcours ging net zo fijn maar wel weer ok 2 balkes op de laatste 2 hindernissen,, maar dit keer gewoon pechbalkjes..
op naar volgende week

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:00

Lieve foto's Andrea

Fijn Kimmie dat het zo lekker ging weer voor het eerst in de L

Biem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:03

Haaaii..
Leuke foto’s van Madine.

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:16

Lieve foto's Andrea!

Kim, netjes van je 1e keer L!

Ik heb vandaag ook weer L gesprongen met Lucky.
Ging errug goed, helaas 1 balkje op 1 en een 1 weigering.
Lucky kwam netjes terug en sprong huize hoog.
Het balkje op 1 was gewoon een stom pechbalkje.
De weigering was puur mijn fout. Ik moet een dubbel aanrijden (oxer-steil) vanuit een hoek. Was een korte wending. Ik had met iets meer been moeten rijden dan was het prima gelukt. Nu viel ze iets te veel terug in tempo waardoor ze met een mega sprong over de oxer ging maar het vervolgens echt niet haalde om het steiltje ook nog te springen. Bij de herkanzing ging het wel goed!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:10

CarpeDiem schreef:
Heej,
Gomir: het is inderdaad rot weer en zeer waarschijnlijk heeft ze zich idd gewoon verstapt, en heeft ze nu last van een spier. Wat ik bij mezelf doe, kan bij een idd paard ook. . Alleen zijn het bij de spieren dan vaak de rug en de nek waar ze last van hebben. Een paard met problemen in de beenspieren ben ik niet echt tegen gekomen. Dan zou et eerder een peesprobleem kunnen zijn(kunnen ze ook van op 3 benen lopen). Hoefzweer is ook mogelijk zoals je al zei . Het is wel een beetje de tijd van de hoefzweren, hoor er weer veel over.
Bij een spierprobleem in de rug/nek wordt het been niet zo dik
Op de pees zit nu echt een flinke zwelling en ze staat nog steeds op drie benen.
Heb iig een pijnstiller gehad en die heeft ze net gehad. Dan kan ze iig normaal staan en overbelast ze de andere benen en spieren niet zo erg. En ze is zo goed als helemaal van het krachtvoer af, anders staat ze straks ook nog bevangen

Vanmorgen dat ik naar Ermelo reed was het daar min 8. Echt koud

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:13

Gomir: wat was het koud he!!!
Ik zag je nog lopen & zitten maar je zag mij niet
Ik was erg gecharmeerd van Playboy en de vader van jouw jaarling liet zich ook goed zien!!!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:22

Ik zag je een paar keer bij het schot staan, maar iedere keer als ik eruit kon komen dan zag ik je net niet meer

Het was stervenskoud!

Playboy vond ik ook erg fijn
Was een verrassing dat mijn favo schimmel toch nog kwam Ben nog even bij hem geweest op de wagen Heb hem weleens fijner zien springen dan vandaag, maar het blijft een gruwelijk fijn paard!
(en wie weet komt er volgend jaar nog wel een halfbroertje/zusje, hangt er even vanaf hoe het met die merrie afloopt. Als ze er een tijd uitraakt laat ik haar wsl weer dekken )

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:25

Vriendin van mij had teenwarmers in haar tas! Die hebben we halverwege dankbaar in gebruik genomen!!!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:32

Het enige dat bij mij koud was waren mijn tenen Ben gelukkig niet zo'n koukleum, maar warm was het zeker niet

Ik bedoel hierboven trouwens broertje/zusje en niet halfbroertje/zusje

Biem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 11:48

Goedemorgen...
Lekker weertje he (ahum)
Maar het was idd super koud.
En die school was echt G-E-W-E-L-D-I-G!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:05

Ik ben weer terug van mijn wedstrijd.
Moest al om half zeven op

Maar heb het overleefd in de kou
Met losrijden was Sam wel braaf alleen een beetje braafjes, niet echt spetterend ofzo
In de proef stelde die zich weer aan door heel gespannen te gaan lopen. Ging er ook nog iemand aan de deur prutsen en toen was ie helemaal een beetje ongeconcentreerd.
Mijn vader las voor de verandering voor en dat ging ook niet super. Sloeg een stuk over ik echt zo van huh draven op X ik draaf al
Maar dat is goed gekomen, verder nog een keer wat te laat, maar geen -2 ofzo
Mijn moeder heeft even gespiekt en zag dat ik 162 punten had..
Klopt denk wel ongeveer.. Ben altijd te streng voor mezelf qua punten

Alleen ging ik tijdens de proef heel scheef zitten
Knik wat in bij m'n middel zeg maar en probeer dat in m'n rug weer wat te compenseren waardoor en dus een kronkel in m'n rug komt
Zelf merk ik er alleen niks van dus das ook wel irritant.
Denk dat het ook een beetje komt omdat ik de laatste tijd toch wel wat gegroeid ben enzo. Verder weet ik het niet precies, is gelukkig wel wat van de laatste tijd dus we moeten er maar goed op letten. Volgens mij was het met het losrijden veel minder (mijn vader heeft het iig niet gezien ofzo) Zal voor een deel wel door de spanning van Sam zijn, we zullen elkaar wel versterken.
Ach ja zo is er altijd was he

Hoorde trouwens nog van een clubgenootje dat ze een nieuwe pony gekocht had. Blijkt dat ze de NRPS hengst Valentino gekocht heeft
Is echt een hele leuke pony en scheen voor een klein prijsje te koop te hebben gestaan. Gelijk de ballen eraf gehaald (vond het NRPS wel jammer, vroegen of ze mee wilden rijden in een show, zij zo van ja we hebben hem net gecastreerd )

Maarja we zijn M1+5, dus op de helft

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:54

Ik vond Valentino niet zo'n bijzondere hengst, zal wsl ook wel niet teveel gedekt hebben vorig jaar
Maar wordt wel een fijne sportpony denk ik!

Ik ga straks even met Otje springen. Stond helemaal niet op de lijst, maar ze bleek alletwee de keren dat ik het antwoordapparaat ingesproken heb(donderdag en vrijdag) niet gehoord te hebben.
Hoef ik iig niet te betalen voor de merrie, want dat weten ze nu niet

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:54

O ja, gefeliciteerd met je winstpunt Vief!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:04

Hahaha dankje Gomir
Veel plezier met Ot

Denk ook dat ze hem daarom kwijt wilden, zijn ook best wel veel hengsten natuurlijk..

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:11

oke was dit nou een voorteken want nu heb ik t zo langzamerhand zwaar gehad
Ik wou vandaag na 2 weken weer eens rijden..Lekker vroeg gegaan..Samos uit de wei gehaald niets aan de hand..Opgezadeld ik loop naar buiten(wetende dat hij wel eens kliert met opstijgen) toch gewoon op het terrein opgestegen..Zit ik er half op zet meneer t op een lopen richting de weg dus ik wou m omtrekken..En voor ik het wist lagen we op de grond ..Ik schrok me helemaal dood..Dom natuurlijk van mezelf maar het enige wat ik d8 was ik wuil niet die weg op..Samos stond op en rende over de weg naar de wei waar de andere paarden stonden ik erachteraan rennen..Helemaal aan het eind bleef hij voor de wei staan kon ik m pakken..Allemaal autos stonden te wachten(is geen snelweg ofzo..meer zown sluipweggetje)
En hem mee terug genomen..Ik d8 nu moet ik er meteen weer op anders durven we allebei niet meer..Dus ik met hem de bevroren bak in..Maar hij was ook zo geschrokken dat ie mij niet eens meer liet opstijgen..Ik kon het m ook niet kwalijk nemen en heb m toen maar afgezadeld en op stal gezet..Dankzij zn lekkere vachtje had ie niet echt wat kapot gelukkig..
Ik heb nu een gigantisch zere heup waar we op zijn gevallen zeg maar..En natuurlijk schoot t meteen weer in mn rug Verder doet er nu echt vanalles zeer..Net een warme douche genomen..en mn pols doet nu zeer en mn rechterarm.>Want jah je kunt jezelf en een paard van 700 kilo of meer natuurlijk niet met 1 klein armpje opvangen
Maja Begin nu toch te twijfelen of het voor mij wel zo slim is om door tegaan met paardrijden..Iig het rijden dan..Want elke keer probeer ik het weer en gebeurdt er weer iets waardoor ik 2 weken niets meer kan..
Maja we wachten morgen even af en anders bellen we meteen de giropractor zodat die even kan kijken of er iets scheef zit...

Sorry voor dit lange verhaal maar moest het even kwijt

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:16

Jeetje Anja wat schrikken zeg !
Kan me voorstellen dat alles pijn doet met die bevroren grond enzo.
Maar het zit echt niet mee

Bij mij op wedstrijd waren alle paardjes ook zo fris door het koude weer en het weinig rijden enzo, misschien dat Samos daarom wel zo fris was?
Slim dat je even langs de giro(nogwat) gaat.
Beterschap hoor!

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:23

Anja: dat is schrikken! Vooral omdat het bij de weg gebeurde! Ik weet een beetje hoe je je voelt, want ik lag gisteren met Marple ondersteboven in de binnenbak. We waren gewoon lekker aan het rijden toen ze struikelde (dat doet ze wel vaker) en we ineens languit lagen. Ik moet vast ergens een bescherm-engeltje hebben, want ik lag precies tusen mijn paard en het schot in.... Ik zit nu ook met flinke spierpijn en blauwe plekken achter de computer. Voor jou is het natuurlijk nog vervelender, kun je eindelijk weer proberen te rijden, gebeurd er zoiets

Gomir: veel plezier vanmiddag!
Vief : gefeliciteerd met je winstpunt, gaat lekker zo met jullie!
Sjaan en Kimdepim: toch lekeer gesprongen allebei als ik het zo lees.

Ik heb vanmiddag onderlinge springwedstrijd op de manege, maar straks eerst maar eens kijken hoe stijf paard en ik samen zijn Ze is in ieder geval niet kreupel, daar heb ik net al even naar gekeken.

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:38

jah begin nu wel wat rustiger te worden..net stond ik helemaal te trillen..
Maar nu ontspan je wat en ga je alles voelen wat je wel niet zeer doet..Ben ook opeens heel moe..
maja rustig aan doen dan maar...

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:45

Hier trouwens een van de shetjes die wij hadden: King Arthur!

Afbeelding