[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Steph1989

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 08:25

Knap gedaan Daaph! Ook hele mooie foto idd!

Antonius: goed dat ze het vertrouwen niet kwijt is! Das toch wel heel belangrijk in de cross kan ik me inbeelden! En als we met de 6j een springles doen in de week na de cross merk je dat ook wel echt aan hem! Zou denk ik alle balken meepakken...

Hanne: hopelijk betert het snel! Moet verschrikkelijk zijn zo lang niks te kunnen doen! Gelukkig amuseert Shuddy zich wel op de wei. Dat maakt het mss toch minder erg als moest hij 24/7 moeten binnenstaan! Om eerlijk te zijn vinden ik en mn vriend lrv vaak wel hoger en moeilijker dan vlp. De B proeven vergeleken he. Aspirantem is natuurlijk wel makkelijker. O*verpelt was bvb wel redelijk makkelijk maar m*eer en l*ille vonden wij al behoorlijk moeilijke B's. Zal wat van wedstrijd tot wedstrijd afhangen denk ik.

Wij gaan wsl kijken naar de cross in Nokere... een bijna jaarlijkse traditie :).

Gisteren gaan trainen in b*aarle met de 5j en 6j. Les van S (die ook opnieuw zwanger is). De 5j heeft sinds eind februari geen cross hindernis meer gezien, toen ook training in m*inderhout met S, maar ze deed het weer zo relax. Zo gespannen als dat paard kan zijn in jumping en dressur, zo relax springt ze al de cross hindernissen. Mn vriend is wsl ook meer in zn element dan. Dat belooft! 6j had er iets minder zin maar ging op het einde nog wel goed.

Mn eigen springpaard waar ik hier ooit eens een filmpje van plaatste, is helaas niet drachtig. Ze staat terug op stal ipv de wei en ze hangt er dus terug aan voor 2j. Ik had ze gewaarschuwd :+. Betekent wel dat we eigenlijk 1 paard te veel hebben... kga nu van de zomer het springen terug wat opnemen met beide jonge paarden en als de 6j me toch niet zou liggen op dat vlak gaan we hem verkopen denk ik... we zullen zien. Maar 7 paarden en een achtste coming is op alle vlakken gewoon TE veel!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 10:05

Proficiat Daphne! Ik hoop dat ik straks ook met een goed gevoel terug kan komen van jumping :+!

Wat leuk van de training steph :J. Op nr de eerste cross :D.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:40

Ik rij zelden lrv, maar ik vind die B cross ook vaak wat moeilijker dan vlp B, en vaak ook wat langer. Herinner mij nog crossen van 8 min, dan kom je in vlp niet tegen. Lrv wel meer 'natuurlijke' hindernissen vind ik, vlp zijn toch veel gemaakte bakken die er daardoor wat massiever uitzien, vind daardoor lrv cross wel net iets meer uitnodigend voor een jong of onervaren paard.

Steph: het is niet van mijn gewoonte om te springen tussen de crossen door als er maar 1 week tussenzit, maar ja, voor mijn eigen en paard vertrouwen toch maar gedaan... Nu hopen dat ze niet meer moe is voor Genk. Heb er voor de rest afgelopen week zo goed als niets mee gedaan, 1 dag aan de hand gewandeld en even gelongeerd en nu ga ik een half uurtje wandelen onder zadel. Komende week nog wat lichte dressuurtrainingen.

Bedoel je s v h die terug zwanger is? Vroeg me al af waarom we die niet meer zagen op cross. Wel jammer dat ze B.allan s.oso niet bij een andere ruiter brengt dan, denk dat die behoorlijk wat dekkingen zou krijgen mocht die wat commerciëler gereden worden. Ik ben gek op bont, maar uit een hengst die zelf niets gepresteerd heeft, durf ik toch niet fokken, zeker niet mocht het een effen kleurtje worden. Een bont veulen is commercieel genoeg, zelfs als het geen goede is :+ maar een gewone bruine raak je aan de straatstenen niet kwijt als hij niet goed genoeg is.
7 paarden is idd veel. Wij hadden er 6, zijn er nu 2 weg en met 4 is er toch stuk meer rust vind ik. Van wie verwacht je nu weer nog veulen? Dat was eentje voor laat in het seizoen zeker?

Goed gedaan Daaphh: volgend mij is dat blits zijn manier om te tonen dat hij klaar is voor de J :P

Veel succes PP!

Iemand die trouwens nog al foto's gevonden heeft van arville? Behalve n.ifin vind ik niets en er stonden nochtans fotografen genoeg...

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 17:37

Mooie foto Daaphh! Hij kijkt ook zo tevreden van zichzelf ;) en terecht precies! Proficiat!

7 paarden is idd een behoorlijke verzameling. Zelfs met z'n tweeën. Leuk dat je zelf weer wat meer kan rijden! Hoe lang moet er nog gestudeerd worden?

Zag op fb dat uw Canch dat precies toch ook niet zo slecht gedaan had vanmiddag PP :), leuk!

Ik ken geen lrv-crossen, lukt dat als niet-lrv-ruiter om in te schrijven (in de lagere klasses)? Denk wel dat het mooi zal zijn voor ons als we de kalender kunnen 'afwerken', maar stel dat er wat vantussen valt...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 19:45

Jap ik ben hier ook met goed nieuws :D. Kwas de vierden! Ze was heel flink! Moest haar wel beetje wakker houden mr tging dus goed, wel twee keer hard getikt in de barrage, dus ik dacht da we nie foutloos waren, mr blijkbaar toch, een keer geluk hebben mag ook he :D! Dan nog eens BW. Gereden en dan had ik een balkje. Mr tikte ze wel nog meer. Ze was al beetje platjes denk ik. Mr heel tevreden dus, joepie! En voor het eerste in ln leven een prijsuitreiking te paard gehad :P.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 19:46

HaD ik al zien passeren eens op Fb dat ze terug ze zwanger was. Vrijdagavond is trouwens de vrouw bevallen van de ruiter voor wie ik groom (S v W), 12 dagen te laat :P.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 19:53

Ik wist al van oud.karspel dat ze terug zwanger was :j Maar echt grote plannen voor op groot niveau te geraken had ze niet meer. Wel staat hare hengst vaak in frankrijk voor te dekken zeiden ze toen.

7 paarden is inderdaad veel :p vind 3 echt het max.

Fijn van je rondje!! Geeft toch een leuk gevoel zo in de prijsuitreiking mogen meerijden.
Had gezien op fb dat ze bevallen was! 12dagen te laat, amai!
Een vriendin van mij staat ook op springen, hoop maar neit dat ze net bevalt als ik in Frankrijk zit...

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:23

Kan iemand mij vertellen of weet iemand of er al startllijsten van Genk zijn O:)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 11:04

Normaal komt deze pas op woensdag.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:12

Zo laat.. Iets typische belgisch? :+
Ik start voor eerst in Belgie ;)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 11:52

Ik weet niet of dat laat is, in principe heb je nog een paar dagen tot dan. Maar het komt meestal op woensdag. Soms later, soms vroeger.

Ik had blits in Ciney in de A5 willen inschrijven. Blijkbaar is de com enkel voor de LEWB... Ook stom.. Vind het leuk om te zien hoe ver hij zit. De a5 heeft maar 4 starters.. Die ene meer maakt het nu toch ook niet...

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:42

Dat is ook wel stom Daphne, want ze zitten precies toch ook niet aan het maximum aantal inschrijvingen voor zaterdag? Heb je dan in de plaats gewoon B ingeschreven? Ik ben ingeschreven voor zondag *\o/* B&B geboekt voor zaterdagnacht (met box) dus ik ben er al helemaal klaaaarrr voor. Evelyn gaat ook zag ik, leuk, ben ik niet helemaal alleen :D hoop nu wel dat ze niet zondag ook de VLPers uit de comm gaan schrappen…

(De lijsten staan wel online trouwens van Genk CalvinenGino, maar starturen is inderdaad pas op woensdag meestal)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:10

Startlijsten Genk online!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 16:59

Ik ben vandaag nog eens op de cross haan wandelen. Ziet er mooi uit. Aantal dingen hebben ze moeilijker gemaakt, die laatste insprong na de piste, daar hebben ze nu smalletje achter gezet. Ben benieuwd hoe dat gaat gaan!

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:48

Waar kan ik de startlijst vinden?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:55

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:56

Eventing > Kalender > Genk > Timing ;)

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:57

Thnx!!!!

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 21:22

Ah Lene, bekend volk daar in de Walen, nice :D . Merk ook net dat dat weekend van Tomorrow.land is, dus mijn 'groom' zit elders vrees k... Leuk om te weten dat ik daar toch nog iemand ga herkennen ;). Heb je b&b waar stal is, of stal op wedstrijdterrein? Ik ga 's ochtends oprijden... Hopelijk dus een van de latere starttijden O:) .

Wel echt schtoem dat je niet in de A5 mocht meerijden Daaphh, zeker als er idd zo weinig starters zijn, en wat maakt het uit eigenlijk...

De Genk-gangers weten wanneer ze mogen rijden, goed zo!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 21:59

Welke dag ga je starten in Ciney?
Ja echt stom! Alleen de dressuurproef is anders , dus maakt voor hun toch niet uit.... Achja

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 22:47

Zondag, verzwolgen tussen de LEWB-ruiters ;)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 22:52

Oehh! Missen we elkaar net :)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 23:15

Zo vreemd. Ik heb vorig jaar de com 90 gedaan, da was geen enkel problem?

Jullie gaan idd verzwolgen zijn door lewb ruiters :D.

Antonius, is jullie huis verkocht eigenlijk?

Morgen nr de springles Evelyn? Ik ben normaal vd partij :).

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 23:24

Geen springles voor ons :( superdruk voor t moment... Is t nog zo druk t eerste uur? Volgende week ga ik een agenda-blokkade uitvoeren ;), dan moet het lukken!

Jammer daaphh!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 23:34

Wij vertrekken morgen naar jardy!

Voor iedereen die dit weekend naar Genk/jumping/.... gaat, heel veel succes!!