[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Elke

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:25

Ik heb toch weer voor het eerst dit seizoen getraind bij Alice. Eerst stukje springen, paard sprong ruig!! Voelde haar echt fijn onder mij basculeren. Tof gevoel.

Daarna nog terrein in. Alsof ze zich weer helemaal thuis voelde :)

Leuk initiatief susan ik ga kijken of ik kan! Altijd leuk om eens ergens anders te rijden.

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 08:57

susan, leuk idee alleen hebben we dan een training van de Alice eventing school staan die dag. Jammer

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:02

_Elke: zou leuk zijn als je komt, dan hebben we 3 mensen die L/M niveau willen trainen.

Mijn man gaat ook weer snel het terrein in. Het is zo 25 maart. Gisteren waren ze aan het crossen, en reed ik in de buitenbak. Chaplin hield alles goed in de gaten, zag er echt uit alsof hij superveel zin had om zelf mee te doen. Vorig jaar rond deze tijd was hij niet te rijden als er gecrosst werd, zo graag wilde hij zelf crossen. Gingen we iedere keer in vliegende vaart de buitenbak door :') nu was hij ook goed wakker, maar kon ik het inzetten om hem nog lekkerder te laten lopen. We hadden genoeg impuls :D

_nfcd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:46

Hey hey,

Stiekeme stille meelezer meld zich. Ik wil dit jaar echt beginnen met crossen.
Omdat ik een beginner ben wil ik wel met de makkelijke crossen beginnen.
Dus iemand die wat weet tell me ! Ga nu eerst beginnen met een oefencross in Oenkerk!

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:56

Ik doe ook mee aan de oefencross + les in Oenkerk, bedoel je die paascross? Voor mij worden het dit jaar ook de eerste wedstrijden, ik ga eerst naar Westerbork, die schijnt wel goed te doen te zijn. Markelo ook wel, maar ik weet niet of je je voor deze nog wel op kunt geven. Vinkega, Ede-Putten, Wieringerwerf, Norg, Gorssel en Heino schijnen ook wel goed te doen te zijn. Maar het wordt voor mij ook de eerste keer dus ik weet het ook nog niet zo goed, dit is wat ik heb kunnen vinden :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:26

Wat voor de een makkelijk is is voor de ander zwaar, ik vind dat je daar niet echt een uitspraak over kan doen.

Mijn man heeft vandaag Hulsberg opgegeven, M debuut. Stalling is geregeld, wordt een lekker weekendje weg :D . Voor Hulsberg gaan we eerst naar Maarsbergen, Renswoude en Castenray. Daar start hij nog L om er even in te komen voor de start van het seizoen.

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:29

Maar ik heb wel het idee dat bij de ene cross de hindernissen moeilijker zijn als bij de andere. Combinaties en waterbakken enzo. Natuurlijk is dat voor iedereen wel wat verschillend.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:00

Wieringerwerf heeft idd de naam makkelijk te zijn. Maar door de bodem die wat nat was op een aantal plekken en vele scherpe bochten was het pittig vond mijn man. Waterbak was ook lastig door de overgang van bos naar open veld. Komen ze toch op terug dan.

Het hangt dus ook erg af van de omstandigheden niet alleen van hoe er gebouwd is.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:25

oh prut haha zoals streep al zei, wij hebben de 30e terrein training bij Alice. Dus de meeting lukt voor mij niet :)

Ik moet nog een maandje wachten. Heb z'n zin in :D :D :D :D :

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:27

Ja, ik geloof dat je ook naar de sterke punten en zwakke punten van jouw en je paard moet kijken en daar op selecteren welke crossen het beste bij jullie passen.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:36

Daarnaast wisselt het per jaar nog wel eens welke moeilijk is of niet. Lisse en Wieringerwerf zouden beide niet al te hek moeten zijn tot zelfs makkelijk. Maar afgelopen jaar heeft Lisse het roer omgegooid en werd er toch een hoop geroepen dat die zeker niet meer makkelijk was. En de klasse L en M in wieringerwerf waren zeker niet makkelijk. Zo veel val partijen en weigeringen heb ik nog nooit gezien op een cross. Dus het is altijd maar weer afwachten.
Alleen het type hindernissen staat wel vast. De ene is toch meer bomen en houten hindernissen waar andere weer kleuren heeft en weer een andere de meest gekke sprongen. Daar zou je gewoon moeten beoordelen wat jullie goed ligt. Dan kun je pas echt een goede keus maken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:03

De waterbak in Wieringerwerf was gewoon niet handig afgelopen jaar. Herhaaldelijk is aangegeven bij de organisatie dat ze die borstelbak weg moesten halen. Werd niet gedaan. Tot een paard hem definitief gesloopt had, toen moest hij er wel uit. Afstand was niet mooi passend, overgang van licht naar donker, geen goed zicht op wat er na die borstelbak was maar wel wat glinstering van het water kunnen zien. Allemaal niet handig, helemaal niet omdat die bult er ook nog voor lag. Toen mijn man moest starten was de borstelbak al weg. Maar hij heeft alles op de handrem gereden vanwege de bodem en alle wendingen die er in zaten. Kan me voorstellen dat anderen dat ook gedaan hebben. Dan wordt de kans op weigeringen wel wat groter natuurlijk.

Cross die ik er heel vriendelijk uit vond zien was Schaijk, daar startte een vriendin van ons afgelopen jaar. Mooi terrein ook (en die kantine is echt helemaal prachtig :j complete dierentuin er naast).

_nfcd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:23

ponycrosserr schreef:
Ik doe ook mee aan de oefencross + les in Oenkerk, bedoel je die paascross? Voor mij worden het dit jaar ook de eerste wedstrijden, ik ga eerst naar Westerbork, die schijnt wel goed te doen te zijn. Markelo ook wel, maar ik weet niet of je je voor deze nog wel op kunt geven. Vinkega, Ede-Putten, Wieringerwerf, Norg, Gorssel en Heino schijnen ook wel goed te doen te zijn. Maar het wordt voor mij ook de eerste keer dus ik weet het ook nog niet zo goed, dit is wat ik heb kunnen vinden :)

Oeehh misschien komen we elkaar nog wel tegen !

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 23:12

Zou leuk zijn!

_nfcd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 00:51

Heeft er trouwens iemand ervaring met de zilco X country crossbeschermers ?
Ze zijn nu in de aanbieding maar twijfel of ik ze moet gaan aanschaven.

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:45

Helaas niet NFCD Ik heb die van Kentucky en daar ben ik wel fan van. Die zijn vlgs mij nu in de aanbieding bij Canter equipment

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:48

De oefencross in Putten is verplaats naar het weekend van 18-19 maart. Wie gaat er dan ook?

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:55

Ik heb dan al een cross training staan. Wel jammer, maar dan maar een keer een cross training plannen daar.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:19

Ik twijfel want we hebben vrijdag galop training dan wordt natuurlijk best wel wat van paard gevraagd en zondag heb ik wedstrijd.. Om nou zaterdag oefen cross te rijden vond ik denk ik wat veel.

Maarja anders ga ik zo hop Markelo rijden zonder oefen cross. Kan dan wel Markelo als oefenrondje zien, wel een dure dan haha

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 12:44

Mijn man zou dan wel kunnen maar ik heb het liever niet, heb 20 maart dressuurwedstrijd en Chap is altijd helemaal hyper de dag na een cross :') dat wordt niks dan.

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:47

@Elke ja dat is wel pittig als je zondag ook nog wedstrijd hebt. Lastig.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 16:06

Ja zondag ff B rondje maar toch, ga het denk ik niet doen.

Ach ik bekijk het wel. Wie weet voelt ze na de galop training wel heel fijn aan.. Maar denk het niet _O-

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 11:38

Ik heb me ingeschreven voor Oudkarspel, bij Bathmen staat nu dat het alleen een een oefencross is..

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:20

Hey vraagje zijn er meer mensen die trainen met een hartslagmeter en speciale hartzones hebben ingesteld? :)

Ik probeer er een beetje mee te trainen tijdens conditie/galoptraining in het bos en vind het dan wel handig wanneer ik de metingen bekijk op de computer dat ik dan ook een beetje de intensiteit van de training kan inschatten dmv die hartslagzones. Maar hoe kan ik deze zones een beetje juist instellen?
(het gaat dus om de gekleurde vlakken) ;)

Ik ben er nu een beetje mee aan het spelen, maar ben er nog niet uit wat nu juist is :')

Afbeelding

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:02