[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kris

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:08

Dus je hoeft dinsdag niet achter Obi aan Evelien ;)
Neem je dan meteen een potje zelfgemaakte appelmoes voor me mee?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:17

Kris schreef:
Paard te koop, of bruikleen. Heeft Lichte tour gelopen, gaat alleen weg voor bruikleen als ie er niet "slechter" van zal worden.

Krijg honderden pb's van mensen die lekker met hem naar het bos willen en hem willen gebruiken voor recreatie.

dood vermoeiend idd!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:33

Hier misschien nog mensen die WEL kunnen rijden en interesse hebben in een topper (dressuur) in bruikleen?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:01

heb je een link van de advertentie Kris?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:06

@ Kris Zo eentje die alles kan vindt ik dan weer leuk om erbij te hebben. Lekker op niveau blijven en weer lekker spelen met de wissels enzo. Zou je mij een pb kunnen sturen hoe jij het bruikleen in gedachten heb?
@ MM zadelmak maken begin ik niet meer aan. Heb daar een vast iemand voor. Dat is zijn baan en ik weet precies wat ik terugkrijg en hij weet ook precies hoe ik dat wil hebben. Paard is verkeersmak, spuitplaatsmak, stapmolenmak (ookal heb ik die niet) en loopt keurig op 4 benen. Stap, draf, galop zit erop en de rest doe ik wel. Paard hoeft niet met de kop naar beneden te lopen. Met 4 weken heb ik ze weer terug.

Mijn bruine merrie heeft aan de longe weer even laten zien dat zij heel hard kan en maf kan doen. Wat een malloot. Snuiven en snurken :D . Verbaas mij dat men niet naar buiten kwam om te kijken wat er aan de hand was. Een paar fietsers keken wel raar op..

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:09

Avond!
Weer een productief dagje gehad. Lisa gaat vandaag naar Jer, dus ik kan gewoon wéér lekker op de bank. Ik zeg: goed bezig.

@ Marieke, mooi stuk zeg! Gaaf :D
@ Kris, vervelend van de mok.. :(:) (voor paard dan ;) ) Lijkt me leuk om er weer een paard bij te hebben waar ik nog wat van kan leren, maar ben juist wat uitgedund qua paarden en financieel bevalt me dat wel ;)
@ Henny, wat een leuk verhaal zeg!

Zo.. alles is gestuct, ik (/we) hebben een lijst voor langs het plafond uitgezocht (gewoon platte plint zeg maar, geen tierelantijnen), en ik ben bijna klaar met schuren. Ik kan echt geen schuurpapiertje meer zien.. :') Vingertoppen zijn ook helemaal aan gort. Maar ja, het is voor een goed doel hè ;)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:29

LIELLE @ dat is idd balen als je dan niks meer bij je hebt, dan loopt je planning zo in de war... :D
HENNY @ paard heeft jou uitgezocht... ;)

Ik heb mijn paarden ook altijd zelf zadelmak gemaakt maar voor een ander zou ik het niet doen. Het risico dat er wat gebeurt blijf je zelf mee aan de pan hangen en ik heb wel een fysieke baan. Met Bull had ik wel de grootste uitdaging wat adrenaline betreft, maar ben ik in feite maar eenmaal vanaf gegooid ( dan wel gelijk over de bakrand helaas... :+ ) Mijn andere paard (rebec) heb ik de eerste 6 maanden 3 keer de grond gekust... :P . Moet zeggen nu ik ouder word en ik ooit weer een eigen paard zou hebben (stel dat....voordat iedereen begint... :D ) dan zou ik het misschien niet meer zelf doen.

vandaag met Bull bij Lautje geweest om een zadel van haar op Bull aan te meten. Godfried was daar ook om een zadel aan te meten van Laura en dus gelijk ook voor mij, dus nu helemaal blij met mijn echte springzadel........Bullie vond het erg gezellig met de kleine shetjes, die zijn niet zo eng als "grote" paarden..... _/-\o_ hij was hartstikke lief. Zou er bijna eentje mee willen nemen in de trailer..... :o

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:30

Goedeavond!

Kris: vervelend zeg dat er niet echt serieuze mensen lijken te reageren. En wat vervelend van de mok. Weltsieger leek ook een mokplekje te hebben. Maar het werd niet erger met behandeling, maar ook niet minder. Dus nu heb ik van de DA een wasemulsie gekregen tegen mijt. Hopelijk helpt dit wel.
Marieke: wat een leuk stuk!
Henny: wat leuk dat jullie zo'n geweldige band hebben.
Noor: schuren is echt een vervelend klusje
Caro: heeft een maf paard!
Renske: succes met je scriptie!
Evelien: mmm appelmoes! Fijn dat Scene braaf was in het bos. Is wel zo relaxt rijden!
Joki: zou inderdaad ook het huidige bit pakkensklaar leggen zodat je snel kunt wisselen mocht het nodig zijn.
Lielle: had niet zo'n handige actie vanochtend.
Evie: fijn dat Bam zo goed klikt met jou. Jullie zijn samen enorm gegroeid!
Bvw: met hoevenvet op de huid moet je wel uitkijken. Dat kan ik combinatie met de zon, verbrandingen opleveren.
Bianca: fijn dat je nu een goed springzadel hebt!

Vanochtend Pancho gereden. Die deed echt enorm zijn best. Vanmiddag Weltsieger gereden en die gooide halverwege zijn kont tegen de krib. Helaas voor hem ben ik daar niet meer van onder de indruk. Gelukkig gaf hij na een kwartier weer op. Ik kreeg hem uiteindelijk weer fijn aan het lopen, maar zat er toen wel wat langer op dan de bedoeling was. Daarna allevier zijn voetjes gewassen met de wasemulsie van de DA tegen de mogelijke mijt. Hij heeft een heel klein plekje in de koot van zijn rechtervoorbeen. Eerst leek het mok, maar de behandeling daartegen heeft geen effect. Dus nu dit maar proberen. Volgende week nog een keer wassen.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:50

Wat voor zadel heb je nu Bianca :D?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:59

Goedenavond!
Ik ben weer thuis! Heb bijna 12 uur gewerkt, maar het was wel leuk :)
Ga wel lekker vroeg erin :P

Goed bezig geweest Noor!
Oehh Eef, ik wil ook weer appelmoes! Super dat Scene zo braaf was!
Slimme actie vanochtend Lielle :+
Irritant dat mensen weer slecht lezen Kris :Z

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:03

Bedankt allemaal :)

@ Kris, Pfff vreselijk! Misschien kun je mij een Pb sturen met alle info! Vriendin van mij werkt bij Coby van Baalen en haar eigen paardje staat nu op het land!
Hij komt dan dus ook bij van Baalen op stal te staan en krijgt les van haar!

@ Evelien Hmmmmmmm!!!!!

@ Sussie jeetje mijt! Vreselijk! Hoop dat het goed en snel te behandelen is!

Ik heb van 09:30 t/m 19:00 uur bij de TA gezeten!
Heb zoooo mega pijn! Heb als een klein kind zitten janken!
Het ergste is dat ik morge terug moet en die kroon dan pas geplaatst word!
Ik scheer nooit maar dan ook nooit meer een paard van een ander!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:13

Ai Henny, dat is wel heel vervelend!!! Sterkte ermee, hopelijk kun je toch nog een beetje slapen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:16

Ik geloof dat ik me maar aansluit bij de bijleesactie van Sussie :o Kan het niet beter verwoorden.

@ Sussie: lekker beide paardjes gereden dus. Heb je nog weer concours dit weekend?
Je vinger weer helemaal genezen?

@ Henny: *AUW* :oo Dan is het wel goed hard gegaan of niet? Ik zou me ook nog wel 10x bedenken voor ik weer een paard van een ander zou scheren.

@ Snoekiej: 12 uur lang gewerkt :oo Das wel echt ongezond lang.... lekker vroeg naar bed dus!

@ Bianca: k ben ook benieuwd naar je zadel!

@ Noor: je helemaal rot geklust dus? Wordt het niet eens tijd voor foto's?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:22

Evony schreef:
Wat voor zadel heb je nu Bianca :D?

Passier Comet FS. Voor mij een hele verbetering als je van een veelzijdigheids zadel af komt... :D had hem al geprobeerd in de springles met mijn instructeur erbij en daarna als klap op de vuurpijl heb ik er ook de cross in Barchem mee gereden.... :D maar nu vandaag Godfried erbij en is alles helemaal goed. (En ik ben er niet af gevallen in de cross..... _/-\o_ )

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:25

hennydehart schreef:
Bedankt allemaal :)

@ Kris, Pfff vreselijk! Misschien kun je mij een Pb sturen met alle info! Vriendin van mij werkt bij Coby van Baalen en haar eigen paardje staat nu op het land!
Hij komt dan dus ook bij van Baalen op stal te staan en krijgt les van haar!

PB verzonden, ook naar Caro.

Sultank

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:28

Henny, sterkte!

Ik heb echt de hele dag niks gedaan, vannacht lekker bij me vriendje geslapen die nog niks mag doen door zijn keelontsteking. Vanavond wel naar springles geweest, ik was wel me martingaal vergeten, lekker slim. Maar hij sprong wel weer heel fijn, begin het vertrouwen weer een beetje terug te krijgen. Morgen de hele dag oppassen en 's avonds lekker rijden!
Ik duik me bedje in, want ben helemaal kapot!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:07

Ik heb ook de pijp leeg, twee groeplesjes gegeven en nu lekker naar huis. Nog maar een half dagje en dan is het weekend!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:15

Kris, appelmoes is alweer op. :P Als ik voor dinsdag nog maak zal ik een potje meenemen. Ik hoop dat hij zo het water in loopt maar vrees dat hij nog een beetje hulp nodig heeft haha!

Bianca, fijn dat je nu een fijn passend springzadel voor Bull hebt.

Ik heb besloten dat ik ga hardlopen := Heeft iemand misschien een goed schema voor mij?

Las in de paard en sport dat 13 en 14 januari weer een trainersseminar is, lijkt mij wel heel leuk om daar heen te gaan.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:42

EvelienH schreef:
Ik heb besloten dat ik ga hardlopen := Heeft iemand misschien een goed schema voor mij?
Las in de paard en sport dat 13 en 14 januari weer een trainersseminar is, lijkt mij wel heel leuk om daar heen te gaan.

trainer seminair voor jezelf ?? :D :D wat wil je lopen ?? je hebt zoveel keuzes en voor alles is wel wat te zeggen. Als je voor de duur wil trainen dan kun je laag tempo nemen en dat een tijdje doen en uitbouwen in tijd. Ik doe juist nu weer veel heuvel hardlopen, ivm de belasting op mijn werk met trappen lopen en verzuren, dan krijg je wel een hele hoge hartslag en train je meer uithoudingsvermogen en kracht/conditie op de benen en kuiten.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:54

*\o/* *\o/* *\o/* ik heb weer gesprongen *\o/* *\o/* *\o/*

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 00:00

Super Marijke!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 00:15

Top Marijke!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 08:08

Morning!

MM, toppie!
Eef, fijn dat Scene zo braaf was!
Henny, :(:) vreselijk meid!

Ga weer klussen!! Wilde even snel nieuwe dressuurteugels bestellen bij EJ, maar heb mijn pinpas niet bij de hand... :roll:

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 08:21

Goedemorgen allemaal.
Marijke, jij bikkel :+ !
Eef, bedoel je Train de trainer in de P&S? Volgens mij is dat alleen voor instrcuteurs. Onze buuf wordt daar nl. ook altijd voor uitgenodigd en die vertelde dat er vorig jaar een aantal dames waren die ook mee wilden doen maar niet werden toegelaten omdat ze "maar" Orun 1 of 2 hadden. Ik zou dat gewoon even navragen. En voor een hardloopschema moet je Noor even vragen.
Henny, heel veel beterschap :(:) , wat een verschrikkelijke lange tijd heb je daar gezeten, maar als het resultaat goed is dan verzacht dat de pijn straks weer. De TA is echt 1 van mijn ergste gruwels, het is zelfs zo erg dat ik niet kon invallen op kaakchirurgie omdat ik zo misselijk werd.

Verder iedereen een hele plezierige en goede dag; werk ze, luier ze, rijdt ze, shop ze, schuur ze, etc. ect.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 09:00

Goedemorgen!
Marijke: super!!!
Eef: fanatiek hoor gaan hardlopen
Henny: beterschap en sterkte! Hopelijk is de pijn snel over.
Margreet: jij ook een fijne dag!
Noor: klusze!
Sultank: heeft een dagje genikst
Rowo: mijn duim is helemaal genezen hoor. Je zult het altijd blijven zien. Er zit een soort hobbeltje op dat een beetje gevoeliger is en mijn nagel is wat dikker als normaal.

Morgen en overmorgen dressuurwedstrijd. Zaterdag met Weltsieger L1 en zondag M1 HC met Pancho. Pancho moet weer even weten dat hij in de proef gewoon moet blijven lopen zonder gezeik. Dus vandaar maar even HC. Vanochtend even Weltsieger rijden en dan vanmiddag boodschappen doen.