[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Margriet_

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:55

Zo ben er nog even! Huis is helemaal leeg op een paar dozen na! :) De laptop blijft hier nog t/m morgen, want hier is nog internet! ;)

Noor daar ben je dan mooi klaar mee dan! :( Wat een mensen zijn er ook op de wereld.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:03

pfffff, wat een toestand zeg noor.... denk dat je ook blij mag zijn met je enigszins juridische achtergrond, dat je zelf nog weet waar je/men het over heeft in dit geval, maar dat zou idd te gek voor woorden zijn.

tientjeh: komen jullie vanavond nog steeds kijken?

leuk topic:
weule @ [VN] TV: Vanavond de "Nieuwe Paardenwet" bij Uitgesproken WNL

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:04

Weule, ja we komen vanavond nog steeds kijken. Marielle had nog dekens te koop staan en ze wilden er nog graag wat van overnemen.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:08

oké, op die fiets... ik kom ook wel ff langs, vanaf kwart voor 8 tot iets voor half 9 (daarna vergaderen) volgens mij is de les wel vol vanavond, laatste 7 weken altijd maximaal 6 in de les, vanavond opeens (tot nu toe) 9 paarden....

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:09

Volle bak dan! Hoe groot is jullie binnenbak? En dan die grote Viking er nog in, die neemt ook een hoop ruimte in :P

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:13

@ Noor: jeetje wat een onwijs *piep* geval is dat mens zeg. Ik kan me voorstellen dat je voortaan maar gewoon doorrijd als er mensen in de sloot zitten. Dat mens zou je toch wat! Hopelijk is dit gedoe snel rond en ben je er vanaf!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:14

25 x 45. gemiddeld zijn er per les 5,7 ruiters in dat uur (over een heel jaar) terwijl er 10 gepland zijn. ontzettend veel afmeldingen dus. dus mocht het eens vol zijn is het pech...., maar meestal is het gewoon goed te doen.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:15

Wij hebben dat ook wel hoor. Bak is s´avonds vaak bezet, dus winterdag komen veel mensen weer op les. Onze binnenbak is 20 x 40 en we rijden ook wel vaak met 5 a 7 mensen in een les. Springen doen er maar weinig op onze vereniging, dus wanneer de dressuurders voor zichzelf gaan rijden, kunnen wij met 2 personen ong gaan springen. Dat is wel ideaal.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:17

Ik denk dat dat met aantal personen in de les bij elke vereniging wel zo is. Bij ons staan er ook meer ingepland dan er vaak zijn. Afgelopen weken was het mooi rustig omdat niemand de weg op durfde met de trailer. Ideaal als je met zo weinig bent :D

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:17

hier komen juist de winterdag gemiddeld minder mensen op les, durven niet van huis, rijden nauwelijks etc... drukste maanden zijn eigen rondom half september tot eind november en vanaf half maart tot mei. voorjaar en herfst. daarom houden we ook bij hoeveel er wanneer op de les komen etc... en wie.... cijfers liegen immers niet.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:18

rowo schreef:
Ik denk dat dat met aantal personen in de les bij elke vereniging wel zo is. Bij ons staan er ook meer ingepland dan er vaak zijn. Afgelopen weken was het mooi rustig omdat niemand de weg op durfde met de trailer. Ideaal als je met zo weinig bent :D

ik had hier laatste weken dat er 38 paarden in 4 lessen stonden gepland, dat ik uiteindelijk 14 paarden overhield in 2 lessen. en bij de pony's van de 17 terugging naar 6 die kwamen.
kost overigens wel veel bellen/sms-en en regelen (wat ik dus ook nog eens moet doen) maar bespaart je per week wel 120 euro aan leskosten.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:28

Middag :)

Merrie moest nog 2 maanden, was 8 maart uitgerekend. Was echt een joekel van een veulen, heb m verder niet bekeken. Merrie is niet ons eigen, staat bij ons in pension. Een tuiger, volle zus van Netters Unaniem. Geen idee waardoor het komt, veulen was max 3 uur dood toen ie er uit kwam zei de veearts. Merrie maakt het wel erg goed! Zit gisteravond even 0,1 graad te hoog maar verder de hele tijd prima.

Gefeliciteerd met je vader Noor, en Margreet met je man!
Veel succes met de verhuizing Margriet!
Fijn dat Zetje weer helemaal rad is Mandy :D
Wat heeft Sem een leuk koppie!
Lekker dan Noor, ik zou dat niet in mijn hoofd halen! Dit is eens wat anders dan een bos bloemen als bedankje...

Ik zal nu vlug gaan trainen

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:29

* zennnnnnnnnn * Het komt wel goed. ;)

Zielig van de merrie, Mirthe!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:33

* zennnnnnnn * ?? was da?? :P

viefdepief: had ik al eens gevraagd welke stal/manege jij stond?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 14:35

Goeiemiddag!
Ik sluit me even aan bij de bijleesacties hiervoor :o
Heb gisteravond opgepast, en 's avonds laat weer naar huis gereden. Jeetje, ik had echt moeite om mijn ogen open te houden! Vanochtend echt heel lang uitgeslapen, en nu gauw werken bij mijn oom. Die vroeg of ik bij hem ook wilde schoonmaken. Daarna Vorstin rijden. Morgen moet ik met haar naar Bodegraven voor die manuele therapie. Ben wel een beetje zenuwachtig, moet sterk in mijn schoenen staan als ze ineens weer met 10.000 andere onderzoeken aankomen, en iedereen op stal die weet dat ik erheen ga is het er niet mee eens en probeert het constant uit mijn hoofd te praten. Mijn ouders durf ik het niet te vertellen, maarja, ik moet toch een reden hebben om de auto te lenen := Kan niet zeggen dat ik naar het strand ga ofzo, want waarom zou ik daar per se om 8.15 willen zijn? En bovendien komt dat toch uit..

@ Mirthe, wat balen van die merrie zeg!
@ Noor, wat een belachelijk mens zeg :n Echt hoe kan iemand zo stellig iets volhouden wat absoluut niet gebeurd is?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:42

Dat is nu eenmaal "haar beleving", Snoek! ;) Ach, ik ben blij dat het goed komt (ben weer afgekoeld hahaha) en dat mens zie ik verder toch nooit.

Heb inderdaad wel eens van Bodegraven gehoord dat je sterk in je schoenen moet staan. Maar stond die afspraak al een tijdje of heb je toch het gevoel dat er iets niet goed is?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 14:46

Ik zit al een poos te twijfelen, maar heb vorige week toch een afspraak gemaakt. Het is trouwens een afspraak voor manuele therapie, geen gewone DA afspraak. Ik probeer het 1x, en kijk dan wel aan of het werkt. Ze voelt gewoon niet fijn aan, en ik wil er niet straks (in het crosseizoen) achterkomen dat het echt niet gaat.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:56

Rowo: Ik zit in het bestuur en de activiteitencommissie van de ponyclub (dus alleen pony's). De rijvereniging waar ik bijzit is meer een papieren vereniging. De ponyclub gaat met pasen een lang weekend op ponykamp bij de Loonse en Drunense duinen en daar begint het grote regelen nu van.
Snoekiej: lastig hoor dat Vorstin nog steeds niet fijn voelt. Het is jouw paard dus al die mensen die een andere mening hebben die hebben pech. Jij schiet daar niets mee op. Hopelijk werkt de manuele therapie.
Noor: ik snap dat de stoom uit je oren kwam. Ik zou ook woest zijn als een ander mij ergens mee probeert op te zadelen wat ik niet gedaan heb. Hopelijk is het nu gewoon afgedaan.
Mistid: balen van het veulen. Gelukkig gaat het met de moeder wel goed.
Margreet: leuke kleinzoon! :D
Rowo: fijn dat zetje weer helemaal goed loopt.
Weule: Leuk dat je gratis naar de hengstenkeuring kunt.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:57

Noor: als ik jou was zou ik ook pislink worden! Om zo'n actie uit te halen moet je wel lef hebben..
Snoekiej: manuele therapie is toch ook een soort chiropractie? Anders zou ik zeggen niet verkeerd om haar even los te laten werken als je het idee hebt dat ze ergens vast zit..

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:36

Goede middag!!

sluit me aan met de bijlees actie van sussie! :o

Mirthe balen zeg!!
Noor sterkte met je pa. op zijn verjaardag :(:)

Ga even snel een broodje eten en dan wat dingen voor me pa zijn zaak doen.. vergunning gedoe :=

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:52

Noor, kan me voorstellen! Wat belachelijk! Ze lag toch in de sloot voor jij in beeld kwam?
Shanouk, lastig! Als je er zelf maar een goed gevoel bij hebt!
Sussie, leuke herberg daar in de buurt: http://www.herbergdebrand.nl/ Wij gaan met indoor brabant waarschijnlijk weer een weekend :)

Nou de auto staat al op de boot, dus dat schiet mooi op :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:00

NOor wat een achterlijke actie zeg van die vrouw!! :(
Snoek lastig idd.. maar wat wil je precies na laten kijken dan?
TG das wel fijn en snel zeg!!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:34

@ TG: nee, ze lag nog niet in de sloot. Ik begrijp ook niet hoe ze er beland is, maar ik stond keurig stil en heb keurig voorrang verleend...bijna een genante typefout gemaakt trouwens haha.

Heb een lekker productief dagje trouwens, heb er echt in 1 dag een beleidsnotitie uitgeramd :oo

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:36

gênante typfout? iets met D's en T's? :P

netjes hoor, in 1 dag!! hahaha, ik ga je trouwens misschien nog wel keer benaderen voor de juiste persoon in jullie gemeente over paardenhouderij en ruimtelijke ordening en beleid ;) voor mijn opdracht.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:41

Goed bezig noor :P