[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 18:59

ik scheer geen benen/hoofd want dat was vorig jaar bloedje link. Misschien is het dit jaar beter. Als hij het niet eng vind dan zou ik het ook zonder doen of geef hem alleen een roesje omdat het de 1e keer is.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 18:59

Caro, De ruin zou toch alleen naar een broodruiter gaan, of heb je dat maar laten varen?
Sussie, Mazzel dat de les verplaatst was naar binnen toe!
Snoekiej, Leuk dat Vorstin morgen op de foto gaat :D Ze is wel een beetje een fotomodel.
Noor, Leuk hè winkelen? Ben je ook al bij Mobi en van Til geweest?

Pff, Ik ben echt rozig! Al dat buiten zijn ben ik niet gewend :D
Gisteren trouwens echt mega woorden gehad met mijn 'leidinggevende'. Wat een eikel is dat! Maandag maar even naar het hoof van de afdeling om te kletsen over evt mogelijkheden }>

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:13

Dit is een hele goede jeugdruiter die lest bij de bondscoach van de ponyruiters. Hij kan rijden en is niet bang aangelegd. Qua accomodatie/stal/veewagen enz dan lijkt het of het een broodruiter is. Iedere maand komt DA en fysio langs. Hij krijgt erg goede begeleiding en wat ik tot nu toe heb gezien kan dit wel. Broodruiter heb ik niet laten varen maar ik wil wel dat hij in de sport blijft. Deze ruiter kan qua rijden meedoen voor de young riders en volgens mij is dat ook zijn doel.

Balen van je aanvaring idd maar even een gesprekje voeren :o

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:29

Weet iemand hier toevallig nog iets voor soepele gewrichten, kraakbeen e.d voor paarden? zie wel allerlei potjes staan, maar zo ontzettend duur!!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:39

Tientje, naf superflex 5*.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 20:24

Ik ga nog even onder de zonnebank en daarna naar bed!
Morgen nog al mijn spullen schoonmaken en pakken, want daar had ik vandaag echt geen tijd voor.

Caro, Ahah, ik snap :D
Tientjeh, Ik kan je er niet mee helpen!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 20:33

@ Sussie: klopt dat af en toe een beetje zoeken is. Met Jer heb ik dat niet zo, maar met Nudine (5 jaar geleden alweer) wel hoor! Haha, als je Nudine nu ziet, zou je niet zeggen dat ze ooit een Z-proef heeft gelopen, laat staan dat ze altijd vooraan stond bij het uitdelen van de prijzen <3 Niet slecht voor zo'n karreknol, is weleens geroepen!!
@ Caro: spannend, hopelijk wordt het wat met de verkoop. Ga je dan op zoek naar iets anders? Succes met crossen morgen! :)
@ Mootje: nee, we zijn nu een beetje in de buurt gebleven. Waren bij Pronto Meubels in Wervershoof (leuk voor de inspiratie en goed voor de beurs) en 't Klooster in Bovenkarspel en Mammoet in Zwaagdijk. Gewoon beetje neuzen. Als ik terugkom uit Thailand, gaan we het wat serieuzer aanpakken ;) Vervelend van de 'ruzie' met je leidinggevende. Jullie zitten dus niet erg op 1 lijn?

Nou, heb me weer een beetje opgeknapt. Geschminkt en wel ;) Kijk wel of het gezellig is en anders ben ik zo weer weg!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 20:57

@ noor. Oud fokproduct komt misschien te koop. heb daar een bod opgedaan en hoor half okt of dat door gaat. Zij denkt er iig serieus overna. Er zal vast wel weer iets komen maar dan voor kortere tijd. Beetje handel.
Hopelijk heb je een gezellige avond..

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 21:21

Rowo: Gefeliciteerd! Super hoor :)

Vief: Fijn dat Woll zich de eerste proef eens goed gedroeg! Het word nog wel eens wat met d'r haha ;). Netjes hoor voor je debuut.

Noor: Leuk, inspiratie opdoen voor jullie huisje :D

Ik ben nog even aan het werk in het hotel. De mensjes zijn weer druk aan het bridgen, dus ik zal even wat mails beantwoorden ;).
Wel een gezellig groepje vanavond :).

Morgen heeft Bobo zijn wedstrijd debuut! := Ben benieuwd of hij zich gaat gedragen ;). Heb er in ieder geval wel zin in! :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 22:06

Goedenavond!

Heb even vluchtig bijgelezen, maar ben nu zo rozig en slaperig dat ik alles alweer wat kwijt ben. Terugrit duurde bijna 4uur na een lange dag in de modder gebanjerd te hebben in Theux.

Wedstrijd heeft voor mij een heel aantal dingen bevestigd bij Het. Als het technisch staat denkt hij mee en loopt hij toch wat fijner, heuvels vind hij machtig mooi en geeft meneer gas, crossen zonder voor ijzers op een spekgladde leembodem waar net een fikse plensbui overheen is gekomen is niet slim en handig.
Het liep echt gruwelijk goed. Helaas vlak voor start (weet ik achteraf) eerste voor ijzer verloren. Gingen al bijna onderuit tussen H 1 en 2. Bij hindernis 3 (1 flink huisje heuvel af met op gebroken lijn erachter een huisje heuvel op) gleed hij vlak voor de sprong weg in de afzet en kwam niet meer weg. Overnieuw aangereden en dat deed hij toen uit het boekje. Rest van de cross ging fluitend. Heb met dikke grijns de opsprong op bult, 1 galopsprong daarboven heg, 1 galopsprong afsprong en daarna 2 hagen in hoek van 90graden op 4 galopsprongen gedaan. Waren nog aparte hagen. Het midden was nl. 1.60 hoog en de zijkanten waar je over moest(smaller dan een meter) waren 1,25m.
Helaas bij hindernis 15 een heel banketstaaf pallisade van 70cm met op 1 galopsprong erachter een gat kwam de blubber tot over Het z'n kogels. En dan is zijn grootste kwaliteit (voorzichtigheid) een nadeel. In die modder heeft hij zijn andere ijzer afgetrapt en toen sprong hij niet. Kan ik hem niet kwalijk nemen.
Had niet door dat ijzer eraf lag, nog een keer aangereden en toen deed hij het zo. Toen kwam de door Maddy al genoemde flinke kuil. Voor ons smal V'tje met in gebroken lijn nog een smal V'tje. Die tweede was vlak voor het echt hele steile deel. Moest je de kuil in en heel schuin omhoog er weer uit en boven aan stond een smalle, maar heel flinke hindernis te wachten. Dit deel was echter zo gruwelijk glad dat Het tussen de V'tjes bijna onderuit ging en toen ben ik gestopt. Moest nog 3 hindernissen, maar dit deel was echt onverantwoord glad, zeker zonder voor ijzers.
Heb echt heerlijk gereden, hij was op 2 vingers te rijden, overal super afstanden. Was technisch echt geen kattepis deze cross. Dit krijg je gewoon niet in NL te zien. Voornamelijk door het terrein.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 09:12

ik wilde gisteravond nog sms-en, maar we hadden het hier zo druk met de groepen dat ik mede ook door mijn vermoeidheid helemaal vergeten ben.. :Z
Goed dat je het nog tot zover hebt gebracht..het was inderdaad geen kattepis... +:)+

Ik had ook een goede dag daar..stond 4de na de "op en af de heuvel door" dressuur... :=
De huisjes bij hindernis 3 waren ook voor cooper een probleem, hij snapte er helemaal niks van, het 1ste huisje ging nog wel, maar door een kleine kuil heen in gebroken lijn het 2de huisje, dat was een beejte te veel van het goede...maar opnieuw aangereden en toen ging het wel goed.
Verder de cross, inclusief de moeilijk en vooral hoge smalle haag (1.10+) super gereden *\o/* ...heel gretig
Ik was al zeker 60meter voor de diepe kuil al aan het afremmen zodat ik absoluut niet te hard naar beneden zou gaan...en in een rustig drafje naar beneden..maar hij ging super.. wat dat betreft heb ik en paard iets meer heuvelervaring als de meeste ruiters..
springen hadden we een miscommunicatie op een scherp gebroken lijn..en daar gingen we langs..maar hij bleeft fit tot het laatst, en daar was ik heel blij mee!! :):)

Het was iig een goede repetitie voor volgende week..

ps..PB, speedy de pony is vanochtend lekker alle restjes brokjes aan het eten van de Het..hij was aan het smullen!! :~

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 13:00

Dat zal Speedy wel lekker hebben gevonden :D

Is overigens wel heel erg rustig hier :+

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 13:18

tientjeh schreef:
Weet iemand hier toevallig nog iets voor soepele gewrichten, kraakbeen e.d voor paarden? zie wel allerlei potjes staan, maar zo ontzettend duur!!

Ik heb nu zakjes gekregen van de DA, kwaliteit/prijsverhouding is wel goed. Zal even kijken hoe het heet.
Cortaflex HA is ook wel goed (bevat tevens Hyaluronzuur, hoofdbestanddeel van gewrichtsvloeistof), wel prijzig (rond de 90 euro).. Ook heb ik iets anders gevonden; Soulmate: Glucosamine en Joint control http://www.soulmate-nutrition.nl/glucos ... p?prd=open. Zelf ben ik ook wel tevreden over Equilin Motion, met name omdat dit gewoon natuurlijk is en er dus geen bijproducten in zit :) .
Ik ben me er nu ook in aan het verdiepen... ;)

@PB: Mooi verslag :) .. Een leerzame en productieve dag dus.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 13:35

Goeiemiddag!
@ PB: leerzame cross dus voor Het (en jou)! Fijn dat hij het zo goed deed!
@ Madelene: Cooper pakte dus ook goed aan! Toppie. Waar start je volgende week?
@ Tientjeh: Pavo heeft ook een supplement voor de gewrichten.. misschien is dat iets?

Gisteravond lekker met vriendje op de bank gehangen. ook wel eens lekker. Vanmorgen Jer gelongeerd en mijn schoonzusje geholpen met springen. Deed ook nog een ander meisje van haar stal mee (allemaal dressurprikkers 1e klas daar ;) ), dus stond zomaar even lekker les te geven. Tijd geleden, maar wel weer erg leuk! Gaan we vaker doen heb ik begrepen.

Straks even douchen, tas inpakken en weer naar vriendje. Weer een gezellig avondje voor de boeg heb ik begrepen. Morgen naar de opleiding in Utrecht! :)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 14:58

Fijn dat jullie goed gevoel hebben overgehouden aan dit weekend PB en Madelene!
Volgende week NK zeker? Succes!

Bankhangen is inderdaad wel eens lekker. :)

Ben net hele tijd druk met studie geweest. Ga zomaar eens kijken of Vero veel spierpijn heeft.

Benieuwd hoe iedereen het gedaan heeft in Neede en Lisse! Kreeg net een sms van vriendin van mij dat er in het L in Neede een paard onder de trakhener terecht was gekomen..

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 15:34

autsch...dat klinkt niet fijn..hopelijk loopt het goed af.

en inderdaad ik start in Ysselstein..dus een goede repetitie gehad.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 15:47

Goeiemiddag!
Ik heb vanochtend gewerkt en toen kwam nathalieeee_voor de foto's.
Vorstin mocht even als portret en rijmodel figureren. Uiteraard stond ze weer niet stil en was ze niet onder de indruk te krijgen :+ En oren naar voren doen, ho maar! Zelfs van een open en dichtklappende paraplu werd ze niet warm of koud.
Maar volgens mij zitten er toch nog wel wat leuke tussen :)
Rijden ging ook niet zo lekker, ze was niet voorwaarts te krijgen en bleef een beetje tegen mijn benen inkomen. Maarja, morgen beter :)

Tientjeh, ik voer Cortaflex voor de gewrichten, maar ik merk helemaal geen verschil.
Gaaf hoor PB dat Het alles zo fijn aanpakte! Wel jammer dat je moest stoppen door je ijzers, maar wel super verder!
Knap hoor dat Cooper het zo goed deed Madelene!
Veel plezier vanavond Noor!
Fanatiek hoor dat je aan je studie bezig was Sannn! En over die trakhener klinkt helemaal niet fijn. Is dat die ene enge?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 16:33

Even kort berichtje van mij. Ik ben net terug uit Neede

Dressuur 189 en springen een balk. Na het springen weer teruggegaan naar de trailer. ik ben niet van start gegaan met de cross. Ik vond de bodem niet safe genoeg. Mijn doel was safe en foutloos rondgaan maar dit vond ik niet eerlijk voor mijn paard. Cross was pittig en als die was aangepast ivm de bodem dan had ik het misschien wel gedaan. Toen ik vanmorgen nog even een stukje crossliep was het ambulance personeel bezig met iemand bij de zwaan en toen ik bij de trakhener stond te kijken viel er een paard deels in de greppel letterlijk op zijn rug waardoor het meisje er onder kwam. Een erg naar gezicht. gelukkig er relatief goed afgekomen want het leek een gebroken sleutelbeen op de manier hoe zij wegliep. Ik kwam met een slecht gevoel terug en aangezien ik mij geen valpartijen kan veroorloven met mijn schouders besloten om het niet te doen. Ondertussen geleerd om naar mijn gevoel te luisteren.
Erg jammer want ik had er wel zin in. Volgende week nieuwe kans in Vasse!

Ik ga even douchen en wat eten en lees straks even bij..

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 16:45

Daarom rijd ik ook niet in Neede. Vind het er niet fijn gebouwd en ook niet fair.
Gisteren in Theux was best zwaar, maar ten alle tijden fair.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:19

De bodem maakte het gewoon zwaar unfair in mijn ogen. Ik ben van mening dat wanneer het terrein slecht is men ten alle tijden de veiligheid voorop moet stellen. Pas dan de hindernissen aan of haal er hindernissen uit! Maar nu waren er zover ik weet 2 met botbreuken afgevoerd, heel veel vrijwillig gestopt, uitgebeld of niet eens gestart. Om 1300 was de cross al 3x stilgelegd.
Zoals het er nu uit ziet rij ik volgend jaar weinig wedstrijden in Nederland want dit is niet leuk meer.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:34

Om precies dezelfde reden als Caro ben ik ook niet in de cross gestart. Wel gedressuurd en gesprongen en toen lekker terug naar de trailer. Vond de bodem gewoon te slecht!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:04

Wij zijn ook na het springen naar huis gegaan. En ik ken er nog veel meer die dat gedaan hebben.

Ze hadden misschien wat hindernissen eruit kunnen halen. Of wat zand op de slechte plekken storten. Maar helaas...
Dit was trouwens de eerte keer dat ik in Neede zo'n bodem gezien heb. Andere jaren was dat helemaal geen probleem. Het dressuurterrein was ook droog. Dus ik vraag me af waar al dat water vandaan kwam. Zeer plaatselijke regenbui?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:07

@ sannn met dat paard dat onder de trakhener kwam is het volgens mij wel goed. Het leek erop dat het meisje haar sleutelbeen of iets daar in de buurt heeft gebroken. Ging lopend naar de ambulance want die waren bezig met iemand waarvan ik hoorde dat die zijn been had gebroken.

Door zo'n dag realiseer je je wel weer dat het geen damsport is de eventing..

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:52

Simmie, Scum en Caro: wat balen van de slechte bodem in de cross, maar verstandig dat jullie de veiligheid boven alles stellen!
PB: Jullie hebben dus weer veel geleerd!
Madelene: fijn dat Cooper het zo goed deed!
Noor: veel plezier vanavond!
Sannn: fanatiek aan de studie geweest dus.
Snoekiej: jammer dat vorstin niet zo mee wilde werken bij de fotoshoot.

Wij zijn vanmiddag naar het bos geweest met de paarden. Ze waren allebei braaf. Relaxt gereden, veel gestapt, wat gedraafd en een stukje gegallopeerd.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:55

bbbrrrrr......SIM en CARO....heel verstandig !!!!! Ik heb eenmaal in Neede gestart met vorige paard, maar dat was voor mij al de reden daar niet meer te starten. Vind het geen leuke cross. Ook volgend jaar start ik Bull daar niet.