[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:49

Laatst bijgewerkt door _Noor op 25-02-10 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:51

Ik heb het al eens eerder gehad en vond het een heel fijn kapsel!! :D Ik hou niet van föhnen, niet van al te veel geborstel, niet altijd maar die staart in mijn haar :o . Je kan ook veel kanten er mee op :j .

Ik heb ook altijd wel van die schuifspeldjes of haarbandjes als het haar irritant wordt, voordeel is dat je het achter je oren kan doen :j .

WolinLotte

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:52

Zal morgen foto maken en dan mijn bril op zetten ;) .

Ik ga nu gauw naar Wolin!! :wave:

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:53

WolinLotte schreef:
Ik heb het al eens eerder gehad en vond het een heel fijn kapsel!! :D Ik hou niet van föhnen, niet van al te veel geborstel, niet altijd maar die staart in mijn haar :o . Je kan ook veel kanten er mee op :j .

Oh, als je het niet in model hoeft te fohnen scheelt het al enorm.
Het leek mij juist een kapsel waarbij je MOET fohnen wil je het in model krijgen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:55

Foto maar via link geplaatst, ging ff sneller.
Ga mezelf nu echt even bannen, zit al de hele ochtend tegen een lastig beleidsstuk aan te hikken :(

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:55

Datzelfde dacht ik ook al Simmie! Ik vind het een erg leuk kapsel, maar niet voor mezelf :=

Ik heb het altijd hetzelfde en zal ook niets anders doen. K moet niet teveel moeten doen aan mijn kapsel, jammer van je tijd.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:00

Als je het achter je oren kan doen scheelt ook alweer :D . Ik ben zelf altijd met schuifspeldje bezig.

Les vanmorgen ging erg lekker. Olivier gaat zó fijn momenteel! Ik wordt nog dressuurmuts :D
Ik ga zeker begin mei nog een keer ZZ-L starten, misschien in juni nog een keer, maar dat hangt ook even van het crossen af.
Ik heb de instructeur kritisch mee laten kijken naar het nieuwe zadel wat ik nog op proef had, hij was erg enthousiast. Olivier loopt duidelijk veel stabieler in de aanleuning, houdt zijn verzamelde stap zuiverder en loopt helemaal los door zijn lijf heen, ook in de verzameling.
Ik heb de knoop doorgehakt. Ik koop het zadel! *D :$

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:01

Ik heb eerder altijd kort haar gehad, maar sinds mijn 17e heb ik het lang laten groeien. Nu eigenlijk altijd wel in een staart en heel soms heb ik het los hangen. En als ik het dan los heb dan vallen mijn krullen ineens op en denkt iedereen dat ik permanent heb :o
En ik draag een bril sinds mijn 10e. Mijn 1e bril heb ik 5 jaar gehad, mijn 2e ook 5 jaar en mijn 3e heb ik nu dus 3 jaar. Wel steeds nieuwe glazen erin laten zetten en binnen kort moet ik ook weer eens langs de opticien. Mijn linkerglas zitten flinke krassen op en mijn rechterkant helemaal niet :? Vrees dat er weer wat met coating is die erover zit.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:16

bvw schreef:
[Bianca klinkt wel heel gek, hopelijk gaat het weer over! Komt het ook niet door irritatie van het tuig oid?

Op de schouder zijkant ligt geen tuig en op de flank waar het nu wat begint ook niet. Het zou ook nog wat allergie kunnen zijn maar ja....dat word vaak zoeken naar een speld in een hooiberg, maar goed, ben er nu mee begonnen en wacht de resultaten af, de schimmelkweek zou een paar weken kunnen duren, de huid analyse kan sneller.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:21

fijn heleen dat het zadel zo goed bevalt, ik zal het dan idd ook kopen!

ik heb trouwens lenzen met een cylinder, tenminste bij één oog!
Ik heb rechts D-0,25 en links SPH+0,25 en CYL-0,75

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:29

Hoi,

Goed nieuws: mijn bak is ontdooit. Wel nat maar er in in te rijden *\o/* *\o/* . Vanmorgen mijn ruin gelongeerd die is van schimmel veranderd in een zwart/grijs paard maar hij vond het heerlijk. Afspruiten kon nog niet. Zometeen even oefenparcours rijden met de merrie. Ik ben benieuwd.
Las wat over ogen. Ik heb een bril maar nooit op. Ik zit op links -0.75 en rechts -1.25. Daarnaast heb ik dat als er in het donker licht in mijn linkeroog schijnt dat het donker wordt in mijn oog. Daar heb ik last van als ik in mijn bed lig in het licht uit doe. Geen idee wat het is.
Las ook wat over fohnen enzo. Is bij mj niet handig want ik ben al erg statitsch. Doe het alleen als ik snel weg moet en mijn haar is nog erg nat van douchen en buiten het koud is.
@ heleen Leuk dat Olivier zo fijn gaat.
@ bianca aprt hopelijk kom je er snel achter.

De rest lees ik zo

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:38

Bianca: Woll had ook zulke gekke kleine bultjes op precies dezelfde plaatsen. Deze gingen alleen niet open. DA wist ook niet wat het was en ze had er verder ook geen last van. Had ze ook al voordat ze zadelmak was en ik dacht in eerste instantie ook aan een insect, later ook imaverol en vanalles met deken, dekjes, etc geprobeerd.. Uiteindelijk bleek het een reactie te zijn op een blokkade in haar rug. En verdwenen ze na een bezoekje bij de osteopaat /fysio (duurde overigens wel eventjes voordat ze echt weg waren, maar dit was bij haar de oorzaak :) )

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:58

:wave:

Ik ben gister ook naar de kapper geweest. :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:11

Ik ben er weer en de 1e valpartij van 2010 is een feit. Paard sprong of zij nog nooit een parcours had gezien. Rennen en vliegen. Ze stopte voor een hindernis wat normaal nooit een probleem is en draaide zich razend snel om waardoor ik naar 1 kant kwam te hangen. Toen paard stilstond mij maar laten vallen. Daarna even goed boos geworden. Wilde woensdag meedoen op wedstrijd. Voorlopig maar even oefenparcoursen rijden en hopen dat Westerbork haalbaar is.

Hoor net op nieuws over de orka uit Seaworld dat die zijn trainer heeft gedood. Heftig want dat dier hebben we nog gezien en dat meisje heb ik nog op foto.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:05

Mijn ogen zijn gelukkig goed, heb geen bril/lenzen nodig.

Caroline: Wat fijn dat je bak ontdooit is! Die van mij geloof ik nog niet. Balen van je val.
Lotte: Leuk kapsel. Zou alleen niets voor mij zijn, ik durf mijn haar nooit zo kort te doen :+

Ik had vandaag voor het eerst spaans op school en gelijk 4u lang :+ Maar het was wel heel leuk

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:13

Hoi iedereen,

De dagen gaan hard hier. Nog een halve week en ik ga alweer naar huis! De afgelopen dagen heb ik veel meegemaakt. Maandag de bungeejump, waar ik nog steeds een kick van krijg als ik er aan denk. Port Elisabeth was niet zo speciaal. We hebben er gewandelt en gegeten, en de dag erna zijn we al weer vroeg weggegaan. We gingen namelijk naar het Addo Elephant National Park, een heel groot wildreservaat met de Big Five. Eerst moesten we de spullen afleveren bij ons slaapverblijf: De Addo Dung Beetle Farm (jaja, de Mestkever farm dus). Op het eerste gezicht leek het er heel netjes uit te zien. Het lag tussen de citrusvelden, want dat verbouwden ze daar. Ook hadden ze zelf een klein privewildparkje. Helaas bleek het toch allemaal wat tegen te vallen. Er zaten echt ontzettend veel insecten (ik ben wat gewend, maar dit was echt niet normaal). De deuren van de kamers hadden ze open laten staan, waardoor we binnen een eigen wildpark hadden kunnen beginnen, maar dan met insecten. Ik kleedde me dus gauw om en we gingen naar het Addo National Park.

Ik zou daar een paardrijrit van een paar uur gaan maken, en de rest ging met de jeep door het park. Helaas was het de hele dag al slecht weer en regende het heel hard, waardoor de paardrijrit afgelast werd. Ik ging dus mee in de jeep. Van tevoren was al gezegd dat de sightings die dag niet super waren. De dieren verschuilen zich allemaal in de bosjes als het regent, en je kan zelfs een olifant niet zien buiten een straal van 10 meter. We gingen dus op goed geluk rondrijden. Het eerste dier wat we zagen was een Kudu, een soort antilope. Echt een prachtig beest. Ook kwamen we een paar zwijntjes tegen, echt van die pumba's. Die zijn echt heel grappig en rennen weg met hun staart recht omhoog. Thuis nog maar eens de Lion King kijken of ze dat in die film ook doen. We zagen ook nog een schildpad, maar verder heel weinig. Toen zag ik opeens een olifant twee meter naast me! Niemand zag hem, dus ik klapte hard in mijn handen. We reden een stuk achteruit en hadden heel mooi zicht op de olifant. Hij was een jaartje of 12 oud, nog best jong dus. Na hem te hebben bewonderd, reden we weer verder. En toen we de bocht om gingen zagen we ineens een hele familie over de weg heen komen! Twee grote olifanten en een paar kleintjes. Echt grappig. Verder hebben we geen dieren gezien, wat wel tegenviel.

Toen we weer op de slaapplek waren en ik 's avonds de deur van het huisje opendeed, kwam de volgende onaangename verrassing. We hadden twee vleermuizen in de kamer, die heel hyperactief door de kamer bleven vliegen. De vrouw van het verblijf kon er niets aan doen, dus we moesten maar gaan slapen. De hele nacht dus wakker gelegen van dat hoge gepiep van die vleermuizen. En vanwege de insecten met teenslippers aan en een lampje naar de wc. Kortom: ik was blij dat we de volgende dag weer weggingen. We wilden nog een korte wandeling door het wildpark maken 's ochtends, maar volgens mij hadden ze helemaal geen wild en was het gewoon een smoes om ons vroeg uit het huisje te krijgen. We liepen namelijk door een gebied wat echt niet op een wildpark leek, en we zagen niets. Ook de witte paaltjes die om de 100m zouden staan aangegeven, hebben we niet gezien.

We gingen dus heel vroeg door naar ons volgende verblijf. We gingen naar Lalibela, een private game park met de Big Five, waar we in het park zelf gingen slapen. Alles scheen ook echt superluxe te zijn. Toen we daar aankwamen was het gelijk al leuk. Iedereen was supervriendelijk en we werden ontvangen met muziek. Daarna gingen we lunchen, wat echt goddelijk was. Heerlijke kipsate, heerlijke sla, heerlijk fruit. Na de lunch werden we naar onze lodge gebracht. Wij dachten dat die 5 minuutjes rijden was, maar dat bleek 20 minuten te zijn! We gingen echt midden door de Afrikaanse velden naar ons huisje, en sliepen dus midden in het park. De weg ernaartoe was eigenlijk al een soort game drive: We zagen nijlpaarden, zebra's, steenbokjes, blesbokjes, zwijnen en giraffen. Wel allemaal uit de verte, maar we hadden ze maar vast gezien! De ontvangst in de lodge was ook super. We kregen high tea, de koffers waren al gebracht en daarna gingen we even uitpakken. Daarna gingen we al gelijk een game drive van 3 uur doen. Onze ranger heette Kelly, een hele aardige meid die ook echt wel verstand had van de dieren en goed sporen kon zoeken. Ons doel was: Leeuwen, cheetahs, giraffen, nijlpaarden, olifanten (ellies) en neushoorns spotten. Echt alle grote dieren dus. We hebben echt ongelofelijk veel dieren gezien. Toen we de heuvel overkwamen zagen we gelijk al giraffen. Daarna gingen we tussen de blesbokjes, steenbokjes, gnoe's en zebra's door. We werden opgepiept dat dichtbij twee jonge mannenolifanten waren. We reden erheen en zagen ze met elkaar stoeien. Daarna verdwenen ze in het bos, waar we ze nog een hele poos konden horen door alle takken die kraakten. Daarna gingen we op zoek naar de cheetahs. Die vonden we ook al redelijk gauw. Ze waren echt ontzettend mooi. Het was een moeder met 5 kleintjes. De kleintjes waren een paar maanden oud, en hadden alleen nog donshaar op hun koppie. Ze waren helaas niet zo actief, maar toch prachtig om te zien. We konden overal zo dichtbij komen, niet normaal!
Daarna zochten we leeuwen. Het werd al donker, dus Kelly zette de spot aan. Dan kon ze de omgeving afgaan met het licht, en door de weerkaatsing in de ogen van de leeuwen kun je ze dan makkelijker vinden. De dieren zijn het gewend. Helaas konden we ze niet vinden. We zijn nog wel wat andere nachtdieren tegengekomen, zoals een kleine jakhals, maar verder niets. Toen we terugkwamen bij de lodge, stond het eten al klaar. We werden vermaakt met echte Zuid-Afrikaanse dans, dus dat was ook heel leuk. Ik ging vroeg slapen, want de volgende ochtend moesten we vroeg op.

Vanochtend werd er om 5 uur op de deur geklopt. Ik was gelijk wakker, dus we gingen gelijk ontbijten. Van onze ranger hoorde we dat er vannacht een leeuw rond ons kamp had gelopen. Spannend dus! Daar gingen we dus ook als eerste naar op zoek. En wonder boven wonder: Na een half uurtje zagen we ze al! Het waren twee leeuwinnen, 1 mannetje en 3 kids. Wat waren ze imposant zeg. Heel erg groot en heel dichtbij. Ze liepen constant, en de kleintjes waren met elkaar aan het dollen. Wow wat een mooi gezicht was dat zeg.
Daarna gingen we op zoek naar neushoorns. We hadden alweer geluk, want die vonden we ook al gauw! Het waren er vier. Wat een grappige beesten zeg. Ze lijken wel uit de oertijd te komen, zo zien ze eruit. Grote dikbillen en hangbuiken, groot hoofd met een grote hoorn en kleine oortjes. Ze waren gelukkig niet agressief. Toen gingen we naar de nijlpaarden. Die kon je haast niet zien, want ze zaten in het water en hadden alleen hun halve hoofd boven water. Wel supergrappig weer, en wat een geluiden maken ze! We namen natuurlijk weer veel foto's.
Daarna hadden we eigenlijk alles afgestreept en gingen we gewoon wat rondrijden. We zagen nog wat kleine katjes en speciale vogels. En natuurlijk alle blesbokken, steenbokken, gemsbokken, gnoe's, zebra's, zwijnen en dergelijke. De game drive was weer geslaagd, en we waren echt heel erg lucky met wat we allemaal gezien hadden!

Daarna gingen we gauw eten, en moesten we weer terug. Tijdens het eten ontstond er nog even commotie omdat in de boom boven ons een hele gevaarlijke slang zat. Je kon hem haast niet zien, maar als hij je bijt krijg je inwendige bloedingen en ga je dood. Echt heel gevaarlijk dus. De rangers gingen hem vangen. Ik weet niet of het gelukt is, want we moesten weg. Na een paar dagen slecht weer was het nu eindelijk ontzettend lekker! Op de terugweg naar de receptie zagen we nog heel veel dieren, waaronder giraffen. Het was echt genieten.

Daarna gingen we door naar ons nieuwe plekje: Tsitsikamma. Dat is een groot oerwoud waar je ook kan abseilen enzo. Helaas is het onderweg echt heeeeeel hard gaan regenen en niet meer gestopt. Vandaar dat ik nu even achter internet zit.
Ik hoop dat het droog wordt, zodat we morgen kunnen abseilen. We hebben hier al aardig wat dagen slecht weer gehad, en deze week is ook weer slecht voorspeld. En dat terwijl we in de beste maand van het jaar zitten met normaal 1/2 dagen in de maand regen!

Ik hoop dat het verslag weer leuk is. Op Hyves staan foto's van het bungeejumpen. De andere foto's heb ik nog niet.
Morgen gaan we naar Swellendam, wat weer ver rijden is, en vanuit daar alweer naar Kaapstad. Over een paar dagen ben ik dus alweer terug :(.

xxx Shanouk

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:28

Klinkt weer super leuk allemaal Snoekiej! Jammer dat het weer wat tegenvalt.
Geniet nog maar even van de laatste dagen!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:56

Shanouk, Wat heb je weer leuke dingen meegemaakt. Jammer van de regen!
Anthea, Leuk dat je spaanse les goed ging!
Carolien, Wat een stout paard, hopelijk heb je haar op de rit voor Westerbork!

Ik ga binnenkort mijn startkaart aanvragen. Nu staat zijn officieele naam in mijn onderschrift, maar nu twijfel ik of ik niet alleen Corion ga gebruiken ivm de tong-twister die ervoor staat. Wat vinden jullie?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:14

@ mo ik snap je dilemma. Ik zou niet weten hoe je het eerste gedeelte zou moeten uitspreken :D
Ik hoop ook dat ik mijn paard op tijd klaar heb maar kan tot 20 maart kostenloos afmelden dus ik kijk het nog even aan en anders doen we gelijk L in Gorssel en pak ik extra trainingen van de zomer

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:38

@ mo: Ik zou dat rare voorvoegsel weghalen... daar breken ze geheid hun tong over.

@ snoekiej: geniet nog van je laatste dagen! Voor je het weet ben je weer thuis.

K heb vanmiddag weer lekker thuis gereden. Wat relax en scheelt zoveel tijd zeg.
Zetje gaat toch maar officieel op rust. Ze vind het kroelen heerlijk, maar het zadel op leggen niet meer zo. Dus mag ze met zwangerschapsverlof :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:51

Simmie schreef:
WolinLotte schreef:

Oh, als je het niet in model hoeft te fohnen scheelt het al enorm.
Het leek mij juist een kapsel waarbij je MOET fohnen wil je het in model krijgen.

Aan föhnen doe ik niet :P . Ik heb al vrij veel volume in mijn haar, met een slag, en als ik mijn haar achter mijn oren doe dan krult het := ..

Korter dan dit doe ik het echt niet, maar vind dit kapsel gewoon erg leuk en vrouwelijk :) .

@Shanouk: Gaaaf zeg!! :D
@Bianca: Wat vreemd van die bultjes..

Niks met Wo kunnen doen i.v.m. tijdgebrek, morgen maar weer.. :\ Heb haar deken afgelaten in de stal, het was daar 11 graden :oo !! Ze krijgt hem zo weer op voor de nacht. Ik heb haar flink staan rossen, wat een haar kwam eraf :D .

Nu weer avonddienst, wat een gekkenhuis was het hier!! :=

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:11

De pony heb ik gister de deken ook afgehaald. Die had het zo warm. Had ik de regendeken opgedaan, maar daaronder heeft ie het altijd koud. Dus nu maar helemaal zonder.

Ik ben trouwens bezig met namen voor het veulen. Voor een merrie is niet zo moeilijk, aangezien ik daarmee -rike erin wil houden. Zetje heet eigenlijk ook Zindyrike, net als alle merries uit die stam (die eindigen op rike). Maar voor een hengst is zoooo moeilijk. Iemand ideeën?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:14

@ rowo ik heb hetzelfde probleem de letter F van dit jaar is nog niet zo makkelijk. Gelukkig heb ik nog tot juli

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:21

Zetje is 14 april uitgeteld en stel nou dat ie eerder komt. Dan heb ik straks geen naam := De F is idd niet zo makkelijk en ik weet nu al dat zowat alles Fantastique, Fantastisch, Favoriet of Favorite ofzo gaat heten. :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:28

Ja dat denk ik ook. Ik ben bij duitse hengsten bij de F aan het kijken en dan vooral bij hun nakomelingen.