Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Lielle schreef:MJ, ik denk zeker dat er hier niet altijd goed gevoerd wordt. Vaak veel te veel brok en te weinig ruwvoer.
floor01 schreef:Bij productiedieren gaat het ook om productie. Paarden hoeven niet zo snel mogelijk te groeien en residuen daar wordt ook niet naar gekeken.. Volgens mij is het enige wat boeit dat de fabrikant zoveel mogelijk verdient. Ook in de gezelschapsdieren sector wordt echt ontzettend veel gesjoemeld met voedingsproducten. Die 'schijnen' vaak te werken maar vaak is het die werking echt gering.
jenga_8 schreef:Ben allang blij dat ie van mij dagelijks buiten komt en de pootjes kan strekken. Want er zijn zoveel paarden die 24 uur pd in een hokje van 3 bij 3 staan, en dan nog niet eens dagelijks eruit komen!!! en daarbij alleen maar ´s ochtends een plukje ruwvoer krijgen. Moeten ze strafbaar maken!!
floor01 schreef:Juist ja...
Zo zijn er voor konijnen ook Calcium knaagstenen in de winkel te koop, terwijl ze daar nier en blaasstenen van kunnen krijgen...
minnie_muis schreef:ow zo ja. ze is wel gevoelig met de hoeven maar ze staat nu op blote voeten. En vorig jaar dus wel op ijzers. En de hormonen dan?
miss_jumpy schreef:floor01 schreef:Juist ja...
Zo zijn er voor konijnen ook Calcium knaagstenen in de winkel te koop, terwijl ze daar nier en blaasstenen van kunnen krijgen...
en er zijn zoveel katten met die problemen (volgens mij zijn er meer katten met dan katten zonder zulke problemen), dat is toch ook niet normaal?
Onze boerderijkatten die zelf voor hun eten moesten zorgen werden eigenlijk altijd simpel oud zonder dat ze wat mankeerden. Tenzij ze door de boswachter dood werden geschoten dan.....
floor01 schreef:Er zijn ook inderdaad heel wat katten met nier en blaasstenen. Een van die oorzaken is inderdaad het voer. Er kunnen ook diverse andere dingen aan ten grondslag liggen.. Ik heb me al eens bedacht om voor de grap eens hondenvoer oid van de lidl en daarna van een goed merk te beoordelen. Volgens mij klopt van dat eerste voer namelijk geen drol!!! (alheowel sommige honden het er wonder boven wonder goed op doen).
Lielle schreef:Mijn ervaring is dat er vrijwel altijd een medische verklaring is voor verzet.