Vief: Ook zonder smeren kun je rare vlekken krijgen hoor
Ik heb een hele rare witte vlek op mijn schouderblad (zelf je rug insmeren is een beetje lastig)Zit hier een beetje bij te komen achter de computer, net 10 km van mijn werk naar huis gefietst in de volle zon
Vanaf vanavond ga ik weer met een groep ruiters carroussel-oefenen voor een uitvoering begin september. Marple loopt daar ook in mee met iemand anders en ik mag lesgeven. Het is de eerste keer dus kunnen we lekker rustig aan doen, want we moeten toch al rijdende een proef in elkaar knutselen.
Canter: fijn dat je weer bent opgeknapt!
later zeiden ze dat zomertenue toch mocht maar nu moest iedereen met jasje

, alleen dat Vief (weer) een mega dressuurdag heeft gehad..). Gefeleciteerd!
een beetje minder dapper. Ik moest daar in middendraf naartoe maar voelde hem maar ik voelde hem bij L al remmen... beentjes er aan en toen maakte hij dus een paar galopsprongetjes... Hij bleef een beetje klieren bij die hoek dus heb ik hem heel zachtjes duidelijk gemaakt dat dit niet de bedoeling was, loopt-ie zo een plankje uit de ring... Gelukkig was er iemand zo aardig om hem achter mijn rug weer op te bouwen. Daarna ging de proef wel lekker. De tweede proef (slectie voor de Hypo zorg cup ofziets) was hij (ondanks een mega Hypo Zorg - bord langs de ring) wel heel braaf. Helaas sprong hij een keer over in de contra en sprong hij de laatste wissel wel heel erg vroeg (lees: 4 meter te vroeg ong...). Uiteindelijk waren we de eerste proef 14e (vd 30) met 202 en 209, en de tweede proef 8e met 199 (17e) en 217 (6e). Vond ik niet eens zo slecht met al die hele echte dressuurpaarden. En weer twee winstpunten erbij (heb er nu 25 wat moet je er mee????)