[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Anja

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:55

ojaah! Trouwens..ik ben altijd al fan geweest van shetlanders..En ik heb altijd gezegd als ik niet meer kan rijden door mn nek/rug dan wil ik een shetje met een karretje enzo..En de laatste tijd ben ik toch weer een beetje aan het rond kijken..En dan zie je toch zuuuuulke schatjes!!
mn vader lacht zich dood en mn moeder die zegt alleen: haal jij nou maar eerst eens je examen dame!

Kijk deze nou wat een koppie!!:

Afbeelding

Afbeelding

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:10

Wat een liefe pony
En Gomir.. die ken ik idd wel (kon er niet opkomen)
die was toen ook mee naar Roden!

Biem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:22

Zooo wat is het rustig hier joh
Ik denk ff een avondje bokken is er niemand :p

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:30

Wel, ik ben er
anja; wat een schatje!

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 23:28

Ok. Daar was ik ook weer.
Heb met bloknoot en pen het topic gelezen Maak nu aantekeningen tijdens t lezen. Vergeet ik niets

Allereerst de ziekenboeg beterschap
De dames van de toetsen: Vast allemaal voldoendes, Soms mis ik school nog wel. Het leren enzo
Maar als ik dan de verhalen van 1,5 uur leestoets frans hoor :S Ik zat met frans altijd naast me beste vriendin. laat die nu een talenknobbel hebben gehad, en heel erg duidelijk schrijven Ik geloof dat ik niet 1 toets zelf heb gelezen

MissM: ik heb ook een tijdje gehad dat ik overal wat "probleem paardjes" ging rijden, maar dat ik mijn eigen paard niet fatsoenlijk rond kon krijgen. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen Komt bij jouw ook wel weer goed!

Alle vakantiegangers heel veel plezier (als je et nog leest), geen benen breken enzo he?

Van die Cd is trouwens idd erg eng. Ik heb het al warm als ik een valentijnskaart krijg van een anoniem. En ik las dat je ooit een stalker hebt gehad? dan kan ik me voorstellen dat het helemaal eng is. Ik weet niet wat k zou doen, misschien wel iemand vragen om te luisteren.

Anja: wat een leuke shettie!

Zo volgens mij heb ik alles wel weer gehad. meteen mijn lesje hoofd en bijzaken onderscheiden weer opgehaald

Ik heb vandaag een rontgenologische keuring geschoten bij een paard, en die man was drukker met zijn mobieltje ipv met het paard vasthouden en laten stilstaan. Zwaar irritant. Zeker als de ontwikkelaar dan ook ineens niet mee werkt. Is echt Niet bevordelijk voor de werksfeer!

ik ga nu mijn been weer ff warm masseren met midalgan en daarna een (witte) bandage van mijn paard erom. Doe ik al een paar dagen en dat werkt haha. Dus wat voor een paard goed is, is voor een mens ook goed!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 23:32

Biem schreef:
Wat een liefe pony
En Gomir.. die ken ik idd wel (kon er niet opkomen)
die was toen ook mee naar Roden!

Klopt

Die kun je altijd een keer wat vragen als je wat wilt weten over Alkmaar of Deurne

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 23:39

CarpeDiem schreef:
ik ga nu mijn been weer ff warm masseren met midalgan en daarna een (witte) bandage van mijn paard erom. Doe ik al een paar dagen en dat werkt haha. Dus wat voor een paard goed is, is voor een mens ook goed!

Zou ik dat ook om kunnen keren Cheeka staat op drie benen op stal, ik denk dat ze zich ernstig verstapt heeft vandaag. Vind het onzin om de veearts te laten komen, die kan er niets meer aan zien dan ik.
Ik heb altijd geleerd dat er twee wsl mogelijkheden zijn bij een paard op drie benen: een hoefzweer en een botbreuk. Hoefzweer lijkt me hoogst onwaarschijnlijk, hoef is niet warm en niet gevoelig als ik erop klop. Botbreuk lijkt me ook onwaarschijnlijk, de zwelling zit boven de kogel(is in de loop van de avond toegenomen), kogelgewricht is niet abnormaal beweeglijk of juist onbeweeglijk en ze blijft heel rustig met de oren naar voren staan eten als ik met het been bezig ben.

Vind het iig weinig zinvol om de veearts nu te laten komen, die kan ook niet meer zeggen dan eerst een week boxrust en koelen en dan verder kijken. Naar de kliniek heeft ook geen zin, ik vermoed dat het in de weke delen zit(iig de boel flink verrekt en misschien wel een flink letsel aan een of meer pezen/banden, maar dat is nu moeilijk te zeggen). Röntgenfoto heeft dan weinig zin en op een echo zie je ook niet veel met al dat vocht ervoor

Maar ik zou wel graag een pijnstiller voor haar willen hebben. Ze mag gerust wel wat blijven voelen, maar ik vind het nu wel heel zielig om haar zo te laten staan...
Ga morgen de praktijk bellen, maar denk niet dat ik een pijnstiller van ze krijg Misschien dan maar een paracetamolletje (ben ik natuurlijk niet echt van plan, voor het geval iemand dat denkt)

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 23:41

En ik ben er nu ook

anja: Wat een liefe ponnie, is dat je verzorgponnie?
Leuk heh zo'n pony'tje erbij?
Ik heb er bij mn paarden ook een klein pony'tje staan. Ze wordt nu 3 en kan beleerd worden. Jammergenoeg heb ik er te weinig tijd voor...

Vreemde CD BT
Scum en BT leuke vakantie toegewenst!!!

Lielle: vandaag midden in een audit??? heb jij iets te doen met GMP (Grote Map Papier ) of HaCCP of iets wat daarmee te maken heeft?

Gomir, balen van Cheeka. Maar idd ff aankijken en de dierenarts zal idd niet veel meer kunnen zeggen.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 23:55

Ik ga ook zeker niemand laten komen op dit moment(het is ook nog weekend).
Ik hoop alleen dat ik een pijnstillertje voor haar kan krijgen voor een paar dagen.

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 00:10

Gomir: Ik heb dat ook weleens gehad. Stond er 1 zonder duidelijke reden op 3 benen, volgende dag ging het wel weer beter. % dagen later weer helemaal oke! Met die bevroren bodem verstappen ze zich wel erg snel vind ik!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 00:16

Otje had het laatst natuurlijk ook, maar die was niet zo slecht als de merrie nu (dat was toen ook met 4 dagen over)

Mijn bodem is trouwens bijna niet hard. Heb Otje net ook gewoon gereden Heb ook nergens gekke gaten ofzo gezien waar ze in terecht gekomen kan zijn

Maar ik kijk het gewoon even een paar dagen aan.

Ik zie je morgen wel in Ermelo

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 09:57

Goedemorgen, ben de eerste!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 10:28

Mijn les van gister ging goed
Die Bart kon heel fijn lesgeven Het was alleen wel zo'n Texel-Weekend gevalletje --> homo dus was wel grappig, stond te hupsen en te doen en hij had echt een grappig stemmetje.
Maar hij heeft me wel goed geholpen. Hij vond Sam goed lopen alleen moest ik hem er in de galop nog wat meer doorheen houden. Wist ik al, maar lukt soms nog niet helemaal

Verder vroeg ik of we veel SB mochten oefenen, die zit in de proef voor de Overijsselse 4x
En ik ben niet zo goed in SB.. Maar dat gingen we dus veel doen, alleen Sam bleef maar over de buitenschouder wegvallen, en had geen respect voor m'n buitenteugel zegmaar en ik zat te veel te prutsen met m'n binnenhand om hem een beetje gebogen te houden. Dus dat ging niet echt super. Echt wel duizend keer geoefend en toen ging het op het laatst wel beter Nog niet super, maar wel beter gelukkig.

Tsjaa.. waren pas om 12.00 uur thuis, dus wel een beetje
Maarja moet zo weer naar les, dus daarom ben ik er alweer uit, anders had ik nog wel even door kunnen pitten

@ Anja, leuk dat je zo goed hebt gespeeld. Misschien ging het op het laatst wat minder omdat je al wat last van je nek had??
Het shetje is echt lief, ik zie ook altijd van die droppies

Goedemorgen Canter
Tweede van vandaag

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 11:36

Dan ben ik de 3e vandaag
Had vanmorgen al om half 9 les, koud!!
Zelfs de bovenlaag van de binnenbak was bevroren!

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 12:59

hier nummer 4 van vanmorgen!

Fijn dat je les zo goed ging Vief!

Jitske: Hoe koud was het bij jullie, het moet toch wel flink vriezen wil de binnenbak hard worden, ik kan me dat van 1 winter herinneren, dan mochten we na 20.00 uur niet meer rijden omdat de bak dan gevlakt werd zodat we in iedergeval nog wat konden stappen en draven...

Gomir: Geef de merrie maar een extra knuffel(en een kusje, dat helpt bij kleine kinderen ook altijd goed)

CD: Ik ben al ruim 7 jaar aan het rommelen, het ene moment gaat het beter dan het andere. Marple is altijd al moeilijk in de aanleuning, en ze heeft een truckendoos van hier tot overmorgen om er onder uit te komen. Maar het blijft een heel fijn paard verder, dus deze dipjes nemen we maar op de koop toe

Anja: wat een droppie, ik heb samen met mij ex ook een paar shetlandertjes gehad, zal eens kijken of ik foto's kan inscannen!

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 13:53

Reeskees: nee is eentje die ik op internet had gevonden en wel onwijs leuk vond

Jaah vind het echt een droppie!! zijn er ook zat van moet ik zeggen..

Ik ben net naar de opendag van het Aoc geweest..Dit jaar doe ik examen in havo en dan ga ik dierenarts assitente paraveterinair doen..
De school was helemaal nieuw gebouwd dit jaar en gigantisch mooi! Paar hele leuke stallen met een solarium erbij..Echt allerlei dieren daar! 2 welshjes en een mini shetje..2 ezels..Kippen geiten slangen honden muizen echt alles!!
Lijkt me een super opleiding en heb er onwijs zin in!
Ik kan niveau 4 doen en mag dan net ietsje meer dan een gewone dierenartsassistent..Ik mag dan snijden, spuiten, hechten..En ik heb zelf dan de verantwoordelijkheid voor al die dingen..Hoef niet alles onder toezicht van de dierenarts te doen en dat soort dingen..Lijkt me echt super mooi!

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 14:15

Ik ben eindelijk eens mn crossplanning aan het maken
Chaam kom ik op de wachtlijst, Etten Leur is opgegeven en ga vandaag coupons op de bus doen

mijn planning wordt ongeveer;

19maart; Chaam (ligt eraan, kom op de wachtlijst, dus ik zie wel..)
9april; Etten Leur (is opgegeven)
6/7mei; Castenray
23juni; Ede
24/25juni; Hooge Mierde (ik moet nog even kijken hoe ik het doe met Ede en Hooge Mierde.. )
7juli; Maarsbergen (als ik dan niet op kamp ben..moet nog even nakijken)
19/20augustus; Vlietland
10september; Gorssel
23/24september; Neede (of Lisse, maar denk dat ik voor Neede ga)
30sept/1okt; Ysselsteyn
14/15okt; Princenhage
28okt; Diepenheim

en Bathmen en Barchem wil ik ook wel heen als dat uitkomt..
Klopt het trouwens dat Hattem dit jaar alleen paarden is??

En tot hoe ver hebben jullie al opgegeven?

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 14:35

Ik heb nog niks opgegeven en ook nog geen planning gemaakt

M'n clublesje ging lekker.
Hadden combi-les (beetje huppels springen)
Had vanochtend opeens een ingeving, dacht laat ik m'n springzadel eens meenemen, missschien dat ie nu wel op Sam past als ik het bontje eronder doe (jaar geleden voor het laatst gepast en toen lag ie dus helemaal niet goed, lag achterover)
Maar met bontje lag ie wel goed en dus weer met m'n eigen zadel kunnen springen
Denk ook dat het nu veel beter ligt omdat Sam veel gespierder is geworden.

Verder vandaag maar eens even m'n hoofstel grondig onderhanden nemen die is echt vreselijk ondergekwijld en verder nog maar wat Engels grammatica leren en Biologie doornemen (maandag tentamen over..)

Klinkt allemaal hartstikke leuk Anja

_Anja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 14:49

viefdepief schreef:
Ik heb nog niks opgegeven en ook nog geen planning gemaakt

M'n clublesje ging lekker.
Hadden combi-les (beetje huppels springen)
Had vanochtend opeens een ingeving, dacht laat ik m'n springzadel eens meenemen, missschien dat ie nu wel op Sam past als ik het bontje eronder doe (jaar geleden voor het laatst gepast en toen lag ie dus helemaal niet goed, lag achterover)
Maar met bontje lag ie wel goed en dus weer met m'n eigen zadel kunnen springen
Denk ook dat het nu veel beter ligt omdat Sam veel gespierder is geworden.

Verder vandaag maar eens even m'n hoofstel grondig onderhanden nemen die is echt vreselijk ondergekwijld en verder nog maar wat Engels grammatica leren en Biologie doornemen (maandag tentamen over..)

Klinkt allemaal hartstikke leuk Anja

Vief heb jij maandag ook biologie? Welke hoofdstukken heb je? Heb ik namelijk ook..en heb de hoodstukken: transport..en gaswisseling en uitscheiding

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 15:12

Ik heb vanmorgen op het strand gereden, dat bevriest niet zo snel! Eerst een kwartier dressuur (Os was niet super op mij geconcentreerd... ) daarna nog 3 keer 3 minuten gegaloppeerd, dat is altijd leuk

@Marieke, ik denk dat chico ook op het strand was. Moeder Penn was met een lichte vospony aan het rijden, leek mij wel dat het Chico was. Die ouders doen echt veel, heb je ook wel nodig denk om met meerdere beesten op niveau te kunnen rijden.

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 15:13

Grappig dat jij ook Biologie hebt
Noujah eerder zielig
Maar ik heb andere hoofdstukken, heb het over gedrag en homeostase..

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 15:15

Heb net een beetje zitten te kijken waar ik dit jaar wil starten en kwam tot dit lijstje:

Westerbork 20 mei
(Eventueel Ede 24 juni)
Neede 23 september
Diepenheim 28/29 oktober
Bathmen natuurlijk
En Barchem denk ik ook wel, moeten maar even kijken wanneer die komt..

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 15:40

Mijn broertje is aan het schaatsen op dit moment
Wel grappig, we namen echt al jaren een abbonnement op de ijsbaan en dit jaar had m'n moeder zoiets van nou doen we het niet meer hoor, we kunnen toch nooit schaatsen

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 15:49

Vief: Hoe is het trouwens met je broertje, durft hij al weer te slapen?

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 16:08

Heej,
Gomir: het is inderdaad rot weer en zeer waarschijnlijk heeft ze zich idd gewoon verstapt, en heeft ze nu last van een spier. Wat ik bij mezelf doe, kan bij een idd paard ook. . Alleen zijn het bij de spieren dan vaak de rug en de nek waar ze last van hebben. Een paard met problemen in de beenspieren ben ik niet echt tegen gekomen. Dan zou et eerder een peesprobleem kunnen zijn(kunnen ze ook van op 3 benen lopen). Hoefzweer is ook mogelijk zoals je al zei . Het is wel een beetje de tijd van de hoefzweren, hoor er weer veel over.

Jitske: was je binnenbak bevroren? Dan is het toch wel echt koud! Ik heb dalijk les in de binnenbak, daar ist ook altijd wel verrrekt koud. Maar heb het nog nooit meegemaakt dat het daar bevroren is.
Baal eik een beetje, de paarden zouden dinsdag geent worden, dus ik zou dan niet kunnen rijden. Alles afgezegd, en verzet naar vandaag. blijken ze gister geent, en had ik dus eigenlijk vandaag niet mogen rijden. Ik ga lekker toch rijden, ff overlegd met mn instructeur, en we doen gewoon rustig aan. Ook wel slim voor mijn hoofd (toch nog niet helemaal hersteld van mn val) en het paardje stond ook al 3,5 week stil. Dus rustig lesje vanaaf!

Anja: ik ben paraveterinair. Ik werk op een paardenkliniek inmiddels, en het is inderdaad echt geweldig werk! je mag idd veel meer doen dan een 'gewone' dierenartsassistent. Mocht je nog vragen ofzo hebben mag je me wel Pben!

Missm: het rijden blijft aan de andere kant ook wel leuk, als ze steeds nieuwe dingen blijft proberen Moet jij weer iets verzinnen om haar toch voor te blijven. Hoewel een paard met knopje aan en uit soms ook wel ideaal zou zijn volgens mij