[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 18:02

Ja de afspuitplek was inderdaad wel smerig :p

Het verplaatsen voor nokere vind ik opzich niet erg, is toch de laatste dag en dan heb ik al alles ingepakt voor terug naar huis te gaan.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:26

't Is maar dat ik niet vrij ben de eerste dag, of 'k ging weer bij de springjury zitten! :P 'k Vond dat nog tof als secretaresse. :P En beste uitzicht natuurlijk, en vriendelijke meneren als gezelschap! Vorig jaar de voormiddag was ik bij de springjury.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:09

Ik ga op jumping gaan in aalter. Hoh kdenk da ik dan liever les heb van HD dan, hij kent ze nu al iniminie beetje (al heeft vincent wel zelf nog met canch gereden, maar das ondertussen al weer een jaar of 3-4 geleden).

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:50

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 09:47

Op 20 sec is S.arah haar schimmel. 1,20 s.teven voor de rest niet direct

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:03

Knap filmpje, herken ook niet direct iemand.
In Genk rijdt mijn man B en mijn paard loopt de L mee. Nokere gaan we ook doen met mijn paard, wij rijden ook over huis omdat ze zondag toch sowieso op de vrachtwagen staan en is maar klein uurtje rijden voor ons. Heb dan liever dat hij in zijn eigen stalletje kan slapen.

Veel succes allemaal met de jumping trainingen :)! Toch wel typisch dat het minst favoriete onderdeel is van veel eventingruiters.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:06

Ik breek hier even in.. Want ik zit te denken om naar Nokere te gaan, maar ben er nog nooit geweest dus was even aan het zoeken naar informatie hierover en kwam toen hier terecht. Misschien dat jullie me kunnen helpen. :)
Want ik las dat op zondag het crossen dus ergens anders is? Is dat erg ver weg of met de fiets prima te doen? Want als we met de vrachtwagen gaan staat die vast ingeparkeerd tussen de andere vrachtwagens en is het cross lopen lastig. ;)
En hoe is de cross? Ik ben 3 jaar terug in Brugge geweest en vond dat toen een mooie maar wel pittige cross, is dit te vergelijken? Ik wil dan de L reeks rijden met een paard wat dan sinds een jaar weer haar 1e L cross loopt.
Over het algemeen vinden jullie het wel een aanrader? Ik hoor hier in Nederland alleen maar positieve verhalen over Nokere namelijk! :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:42

Nokere vind ik de mooiste cross van het jaar, mooi kader, alles perfect afgewerkt, indrukwekkend water, zowel technische lijntjes als massieve sprongen... Maar in mijn ogen wel een 'dikke' cross, staat allemaal aan de maat en er moet toch al wat gestuurd worden. als je op YouTube zoekt op cross Nokere vind je redelijk wat filmpjes.
Dress en springen is op zaterdag op bloso, de cross is op het kasteel baron casier, met de fiets is dat niet te doen, maar er rijdt wel een gratis shuttle busje om het half uur ofzo.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 11:53

Er zijn inderdaad shuttle busjes die daar naar toe rijden! Heel makkelijk! Dus over het cross lopen moet je je geen zorgen maken.

Ik heb een go pro filmke van enkele jaren terug. Niet men beste cross :p de technische lijnen waren nog neit mijn ding. maar het geeft wel een beeld.
Ik vind het zeker een aanrader om te gaan. Mooier als Brugge

https://www.youtube.com/watch?v=T5B_F5tG-JM

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:08

Hallo :)
Ik denk zoek eens het belgische eventing topic op ;)

Ik ga dit jaar voor het eerst in Genk starten :D
Ben benieuwd hoe het bij jullie aan toegaat.
Ben al blij dat je mag doorzitten tijdens de dressuurproef :+

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:03

Dank jullie voor de reactie's, klinkt goed! :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 22:39

Tot dan :))

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:55

Dressuur is ook op een goeie platte graspiste en springen op De nieuwe piste dus das ook wel tof :J.
Ga jij dan over naar de J met blitz Daphne?

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 23:27

Nokere is supermooi! Echt goed georganiseerd ook vind ik. En goe feestje vrijdag *D . Leuk filmpje trouwens Daaph!

Jumping in Vosselare ben ik ook van plan te rijden. Daar doen ze 90 op zondag, komt mij goed uit!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 23:56

Ik twijfel! Voor de cross en dressuur vind ik het geen probleem maar die stomme jumping!!! Argh. We hebben sowieso al 2 paarden mee (denk ik) en S.arah misschien 3/4 dus wordt sowieso super druk... Ik weet niet, ik zou heeeel graag willen maar die stomme jumping houdt me tegen. Heb sowieso al beslist om niet in Brugge te starten , vind het een stomme cross en voel me er zo onzeker dat heeft blits noet nodig. Dit weekend parcourke 90-95 springen, hopelijk heeft me dat vertrouwen. Want de B crossen loopt hij normaal (hout vast pakken) met 2 vingers in de neus

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 10:26

Da komt wel goed, in waregem hebben ze nie de gewoonte de oxers vree breed enzo te zetten ;), je kan het maar proberen! En je mag 2 stops hebben das ene meer dan normaal op jumping :P.

(al moet ik niets zeggen ik blijf ook braaf in de 90 cm rond huppelen O:), in de les gisteren wat hoger gesprongen en ze kan er wel makkelijk over, maarja parcours alleen doen, da komt nie goed :+ )

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:52

Daaphh: blits loopt toch altijd goed zijn jumping rond? Of voelt hij nog niet zo safe aan? Nokere vind ik nu wel niet de meest ideale om over te gaan, vind de cross daar toch wel dik gebouwd.

PP: wat wordt jouw volgende eventing?

Ik ben vanmiddag wat gaan trainen op parcours, ze heeft op het einde 1x gestopt op een rechte die ik (bewust) licht schuin aanreed, daar heb ik ze even aangepakt, voor de rest heeft ze niet getwijfeld en we hebben toch weer 2 parcoursen van 1.10gesprongen. Ze pakte wel veel balken, steeds in een lijntje dat wat krap stond, denk dat ze toch nog moe is. Ga tot Genk heel licht werk doen, wat wandelen en kort dressuur rijden en hopen dat ze genoeg gerecupereerd is. Ze pakte anders wel goed aan, dus ik denk niet dat ze veel vertrouwen kwijt is.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 23:45

Ik mis het rijden met sommige momenten zooo hard. :( M'n plannen waren deze zomer normaal 90 starten en nationaal B in Deurle of Anzegem evt starten. Tis echt mijn droom met Shuddy. Dat is zo het maximum dat ik zou willen bereiken met hem. Uiteraard zie ik wel of hij het aankan maar hij heeft al thuis paar keer 1m gesprongen. En kverwacht dat totaal niet van hem in de jumpings. Alsk weer kan rijden zal ik al héél blij zijn alsk al 90cm kan starten deze winter zonder teveel drama. `k hoop dat ze deze winter weer organiseren in Moorsele. Met dat Shuddy nu wel op z'n gemak is in Moorsele, vind ik t heel aangenaam rijden daar! :j

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 23:53

Ik hoop dat je nog je droom kan waarmaken om de B te starten, en als het niet dit jaar is, dan volgend jaar! Misschien is er nog een LRV cross waar je aan kan deelnemen? Ik vind deze vaak wat minder zwaar als de VLP.

Ik hoop dat je echt snel weer te paard kan! :(:)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 08:30

Goed zo antonius! Fijn dat ze har vertrouwen niet verloren is ( en jij het uwe niet). Ja zal vast nog wat in de benen gezeten, ze hebben vaak toch een dikke week nodig om volledige te recuperen.
Mijn volgedne cross is Ciney en dan twee weken erna merksplas mss, te zien of ik al dan niet mee ga naar S.opot.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:59

Dankje! -O-

Tegen dat ik weer ga crossen, zal het maar volgend jaar zijn denk ik. Zou graag eerst nog crosslessen volgen bij VM. Om die grachten-angst te overwinnen. :=
En ook weer springlessen van mijn springlesgever om weer in de routine te komen.
'k Verlang al om gewoon weer te kunnen rijden! Er werd mij beloofd dat er dan een strandrit zou komen! :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 14:04

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-15 20:20

Afbeelding
Fijne jumoing met blits achter de rug!
Inspringen was niet leuk, veel mensen, blits vrij nerveus. Twas de eerste keer in seniors A en ze zetten daar meer moeilijke technische lijnen op dan in de jumping van de cross. Dus was zelf een beetje stress.
Maar het springparcours ging echt heel goed! Keek nergens na en keek heel goed mee , echt heel leuk! Jammer dat het niet gefilmd is.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:29

mooie foto daaphh!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-15 23:37

Knappe blits :+: ik vind het echt zo een leuk pazrd om te rijden. Ook in omgang. Net een grote hond, laat zijn eten staan om te knuffelen komt altijd naar u toe in de wei, ik denk als hij kon zou hem bij me op de zetel willen liggen