[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:54

Revanches fijn dat het zo goed ging

Om bij indoorcross binnen de tijd te zijn moet je of kunnen afsnijden of een paard hebben dat heel snel accelereert en liefst nog beide. Mijne doet beide eenvoudig dus tijd is bij mij nooit een issue. Maar de vorige keer moest ik veel combi's kijken in afwachting van de prijsuitreiking en daar zijn mijn conclusies uit gekomen

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:53

Weer even in de picture type :)

Gaan er nog mensen naar putten 11/12 maart? Ik ga zaterdag ochtend vroeg.

En dan komt het wel erg dichtbij hè? Markelo hier als eerste.

En jullie?

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 17:32

Ik haak weer ff in na 3 weken vakantie :+

Vandaag crossles gehad bij R.ob in H.ernen.
Beide ging echt super fijn!! Dus heb vertrouwen in het seizoen :D

laus. Jammer dat je problemen met het verkeer had :( ik hoop dat je toch nog fijn hebt kunnen rijden!

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 17:38

Ik hoop dat ik naar Putten kan! :)

Bij mij staat Maarsbergen als eerste gepland, daarna Markelo en Renswoude :D

Gisteren heerlijke galoptraining in het bos gedaan. Weer een beetje tempo en conditie kweken haha

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 17:57

Maarsbergen stond op de planning maar mijn man staat op plek 17 van de wachtlijst. Even afwachten dus. Anders wordt Renswoude de eerste. Crosstrainingen beginnen binnenkort ook weer. Paard staat er goed aan momenteel, die is lekker fris!!

Ik heb een aantal dressuurwedstrijden gestart. Teller staat nu op B+6. Had meer kunnen zijn als ik niet van die irritante wiebelhandjes had :+ maar ben al met al wel super tevreden hoe het gaat. Doel was hem dressuurmatig beter voor elkaar krijgen en dat is zeker gelukt.

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:11

Ja was echt mooi balen Iris, was echt een groot drama vanochtend. Paard op stal wat aan het doodgaan was waardoor op stal al wat vertraging in m'n planning maar zou het nog redden en toen ook al het verkeer nog tegen :'( maar heb wel nog erg fijn kunnen rijden met Bas, heerlijke handvatten gekregen en even kunnen oefenen op onze valkuilen :)!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:32

Klinkt allemaal al weer goed.

Xlaus dat is nooit leuk als er 1 dood gaat.

wij hebben 19 maart weer crossles en gaan 9 april de oefencross in Markelo rijden.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:12

Ik heb maarsbergen als eerste staan en daarna markelo en Renswoude

ik heb zondag mijn eerste crossles

de oefencross van putten sla ik over

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:53

Ik kom me ook even melden.

Ik wil met mijn paard dit jaar voor het eerst officieel eventing gaan starten, Westerbork staat als eerste op de planning. Het schijnt dat dat een goede cross is om mee te beginnen(?). Daarna moet ik nog even kijken, ik twijfel tussen Bathmen en Oudkarspel, vervolgens gaan we denk ik naar Vinkega.

Ik heb mijn merrie nu dik anderhalf jaar en toen ik haar kocht was ze 3 maand onder het zadel. Dit jaar wordt ze zeven. We hebben een aantal oefencrossen en trainingen gedaan en vorige zomer zijn we ook naar de KNHS eventingweek geweest, helaas sta ik dit jaar op de wachtlijst.

Heeft iemand ervaring met de trainingen van Roxana Graman in Bronsveld?

_Seven_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:19

Ik kom me na een tijdje meelezen ook melden.

Ik start L met mijn paard. Dit jaar begin ik in Maarsbergen, dan Amsterdamse bos en daarna Renswoude.

Ik ben wel eens bij Roxana in Bronsveld geweest om te lessen, vond Roxana fijn lesgeven en een erg mooi terrein daar bij Bronsveld

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:51

ponycrosserr schreef:
Ik kom me ook even melden.

Ik wil met mijn paard dit jaar voor het eerst officieel eventing gaan starten, Westerbork staat als eerste op de planning. Het schijnt dat dat een goede cross is om mee te beginnen(?). Daarna moet ik nog even kijken, ik twijfel tussen Bathmen en Oudkarspel, vervolgens gaan we denk ik naar Vinkega.

Ik heb mijn merrie nu dik anderhalf jaar en toen ik haar kocht was ze 3 maand onder het zadel. Dit jaar wordt ze zeven. We hebben een aantal oefencrossen en trainingen gedaan en vorige zomer zijn we ook naar de KNHS eventingweek geweest, helaas sta ik dit jaar op de wachtlijst.

Heeft iemand ervaring met de trainingen van Roxana Graman in Bronsveld?

Welkom!

Rox is echt super!! Ontzettend enthousiaste meid met leuk terrein. Zeker doen!!

Ik heb zondag m'n eerste cross training. Zin in!!

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:23

Dan ga ik dat binnenkort eens doen, eerst moeten de ijzers er nog weer onder :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:40

Kom hier ook even binnen vallen. Heb in het verleden tijdens kampen weleens wat cross hindernissen gesprongen, en nu binnenkort met mijn (bruikleen) paardje een crossles in Moordrecht en dan 3 april BB starten in t Amsterdamse bos.
Zin in!
Starten jullie allemaal met ijzers? Mijne staat op blote voeten.

_Seven_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:50

Mijn paard start ik rondom op ijzers zonder gaat ze glijden en vind ik het eng worden. De pony die ik hiervoor had ging altijd prima op blote voeten, dus ik denk ook dat het een beetje afhankelijk is van het paard dat je rijdt.

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:51

Ik vind het wel wat veiliger voelen met ijzers, mijn paard slipte zelfs bij dressuur zonder ijzers op het natte gras wel eens weg in galop. Ik heb zonder ijzers ook wel eens een oefencross gedaan van wat meer dan 60cm en op zich ging dat wel goed, maar ik vind het fijner met ijzers, helemaal als je scherpe bochten moet draaien.

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:23

Ik ga waarschijnlijk ook naar putten!

Zaterdag m'n eerste crosstraining, zin in !!

Maarsbergen wordt m'n eerste cross van dit seizoen, start dan gelijk L.
Daarna markelo en Renswoude !

Ik start de mijne rondom met ijzers, durf echt niet zonder..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:29

Denk dat je in de BB en B prima zonder ijzers kan als je paard dat gewend is. Maar in het L en de klasses daarboven is dat niet verstandig, omdat je dan meer lijntjes en wendingen moet rijden. Ook gaan per klasse het tempo omhoog. Dan is meer grip wel verstandig. Dat geldt dan alleen voor het cross gedeelte. Weet niet hoe je paard bij het springen is? Als hij zonder ijzers ook op nat gras goed grip heeft kun je het wel proberen. In het springparcours heb je natuurlijk in iedere klasse wel met wendingen en lijntjes te maken :j

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:34

Hij is vrij stabiel op natte ondergrond. Zelf nog niet met hem op gras gesprongen. Eigenaar wel. Had toen enkel voor ijzers en ging prima. Hij is wegens bokvoetje sowieso niet geschikt voor hoger dan B, en dat hoeft voor mij ook niet :)
Les zelf is op zandbodem, deel van de cross op gras en deels zand.
Thanks iedereen alvast voor tips!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:39

Leuk hoor allemaal weer frisse zin en moed! :D

Mijne staat nu nog alleen voor, ik kijk even hoe ze putten aanpakt met alleen voor ijzers. Mocht ze dit fijn doen denk ik dat ik haar pas bij de volgende smidbeurt rondom laat beslaan. Markelo heeft ook veel op zand in de cross. Even bekijken hoe ze voelt dus.

Zondag bij Alice training in de buiten zand baan. Daar hebben ze leuke hindernissen neergezet. Scheelt weer proppen draaien ;)

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:12

Wat een leuke verhalen allemaal. Bluf heeft geen ijzers maar staat ook stabiel op haar hoeven en heeft ook sterke goede hoeven. Met springen op gras heb ik nooit problemen. Maar is ook B nivo.

Ik heb vrijdag mijn training bij Alice. Ik hoop dat het weer een beetje mee zit. Vraagje is twijfel tussen Oud karspel en Bathem in de B. Iemand ervaring? Ik weet niet welke ik moet kiezen. Bathem is wel leuker tussen het bos. En volgens mij scheelt het niet veel qua moeilijkheidsgraad als ik het zo lees op de bokt wiki.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:36

Mijn vorige paard liep prima t/m het M op blote voeten zowel in het springen als in de cross. Kan prima.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:55

Die van mij komt morgen weer op ijzers. Ik vind het zelf fijner en ook in het springparcours

Iedereen die les heeft heel veel plezier

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:40

Mijn paard deed het fantastisch tijdens onze crosstraining. Heel veel complimenten gehad omdat ik nu haar scherpte voor me kan gebruiken. Ik ga met vertrouwen het seizoen in

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:08

Super Joki!!
Klinkt als een heel fijn gevoel om het cross seizoen mee te beginnen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:53