[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:20

@noor en margreet: gefeliciteerd, en maak er met elkaar een mooie dag van!!
@noor: n.a.v. je post een paar bladzijden terug over de wedstrijd van zondag: het 2e jurylid is vorig jaar hier een keer geweest, puntte heel correct, maar niet hoog. Nou is dat ook niet het belangrijkste, als op de kampioenschappen de plaatsing maar overeen komt met je gevoel. Succes in ieder geval.

viefdepief

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:21

Ik zat vorig jaar in precies dezelfde positie, moest mijn hele dag op dat ene vrije uurtje bak plannen (reed je gerust met zijn 6'en in de bak) en stond daardoor ook nog wel eens on 22.30 uur op de bus te wachten.. Nu ondanks dat ik op een grote pensionstal sta (50 paarden) nu echt niks meer te klagen :)

Margriet; succes met verhuizen!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:22

Op een manege zou mij idd ook niet wat zijn. Je zit gewoon aan bepaalde tijden vast waarop je niet kan rijden en dat zijn juist de tijden dat je klaar bent met je werk.
Gelukkig heb ik ze aan huis, maar zoals nu als je steeds naar de manege moet is het wel passen en meten. Gelukkig kan ik nu soms ook ergens anders terecht om te rijden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:24

de manege waar wij stonden had ook twee binnenbakken en buitenbak, beide binnenbakken waren dan bezet en met slecht weer kon je dus alleen buiten rijden om vervolgens in de zomer in de binnenbak weg te smelten.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:29

Bij ons zijn de beide bakken qua lessen alleen op zaterdag bezet, 4 of 5 uurtjes geloof ik. En zomers is inderdaad de buitenbak bezet. Maar ja het is lekker dichtbij, de paardjes staan er lekker en het is gezellig. Als het nu eindelijk 's ochtends weer wat eerder licht is kan ik dan weer lekker rondje plas doen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:40

GOede morgen!!

Jeetje mirthe wat balen zeg van dat veulen :(:)
Evelien balen van borex les-ze met caap!
Lau lekker dan dobert heeft mooie hoofdstellen... erg duur idd horen niet kapot te gaan nee!
Karen geloof best dat het nu super spannend is!!

Zo ik ga richting stal.. peerd heeft vrij :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:42

Ik ben ook blij dat we ze aan huis hebben. Al is het deze winter weer erg bar geweest. Gisteren weer eens kunnen springen in de bak, lekker met de lampen aan. Oro was er helemaal blij mee dat hij eindelijk weer iets leuks kon doen.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:57

@ Mandy: Inderdaad een dagje vrij. 2 zelfs ;). Moet nog wel even druk met school aan de gang hoor. Maar vond dat ik wel even mocht uitslapen vandaag.

@ Mirthe: Jeetje wat erg :(:)

@ Noor: Hopelijk voelt je vader zich wat beter. Gefeliciteerd met je vader! Wat leuk dat de kleine Sem kwam :D

@ Margriet: Succes met het verhuizen ;). Hopelijk hebben jullie gauw weer internet.

@ TG: Snap dat het spannend is :=. Hopelijk huppelt er straks een mooi veulen rond :D.

Hier is het ook super fijn dat de paardjes aan huis staan. Al is de bak nog een beetje hard, dus daar rijden we nog niet in. Kan al wel weer buitenritjes maken dus dat vind Sofie wel zo leuk :P.

Zal zo even de paardjes buiten zetten en de stallen doen. Vanmiddag maar even goed met school aan de slag en dan als ik even tijd heb even met de hondjes het bos in.
Vanavond nog even een sprongetje maken met Bobo :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 12:03

@ Texelse: bedankt :) Als Jer zo zijn best doet als zaterdag en er iets "strakker" aanstaat, ben ik tevreden en dan zien we wel waar het schip strandt! ;)
@ JN: succes met je tentamen!
@ Sim: geeft niet hoor!
@ Karen: dat hebben wij ook, alleen maar spanning en niet leuk! Hebben vorige week wel wat hengstennamen verzonnen...Hopelijk niet voor niets!
@ Lau: zonde van je hoofdstel!!
@ Eef: balen van Borex...

Ik sta ook op een kleine stal en ben op het moment (zo'n beetje) de enige die rijdt. De rest is geblesseerd of niet fanatiek en het jonge paard staat tijdelijk op een manege zodat ze die wel door kan rijden met dit weer.. Maar zelfs als iedereen gewoon fit is en rijdt, rij ik nog heel vaak alleen. Prima te doen met alleen een 20x40 buitenbak :) Als we een keer met z'n 3en rijden, zijn we allemaal van de rel :P

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 12:45

De winter moet gewoon snel voorbij zijn!

Ik ben wel heel blij met de stal waar ik nu sta. Heb een 30X55 binnenbak en een 35X70 buitenbak.
Er staan naast mij maar 2 pensionklanten en wat dressuurpaarden van de eigenaar.
Als je met zn drieen bent is het veel. :)

Ga morgenavond nog op wedstrijd met Capri, kijken of hij zich kan gedragen.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:00

't is precies z'n vader, onze Sem, alweer 6 maanden.
Afbeelding

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:03

Wat een schatje!

Heb net alvast kaarten voor de hengstenkeuring besteld. :)

Het is hier echt TE rustig......

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:12

moguh!!!!

alles bijgelezen!!

(dus het is gedaan met de rust evelien ;) )

mistid: balen van je merrie zeg
noor: leuk zo'n kind, hoorde gister dat sam/sem 1 van de populairste namen was van 2010!

lijkt mij ook niks zo pensionstal etc... ik heb echt geluk thuis, 6 paarden, 3 hectare grond, goede buitenbak, longeerpaddock en binnenbak op 1,5 km afstand die we altijd mogen/kunnen gebruiken, en waar het rustig is. (bijna altijd alleen rijden)

evelien: welke dagen ga je naar de HK? ik en dienke gaan donderdag/vrijdag, mijn pa komt vrijdag ook. en 's nachts een hotelletje pakken :D

kaarten krijg ik gelukkig gratisscchhh.. voordeel van kwpn bestuurslid zijn ;)

vanmorgen hier alles bekapt/beslagen. 6 stuks, lekker luchtje op de wasplaats nu :P

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:17

Wij gaan 5 feb naar Den Bosch :D

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:25

wij dan dus 3 en 4. ik vind de zaterdag meer een show-dag. heb ik minder mee, ik ga vooral voor de informatie/jonge hengsten (met name dressuur) dan is de vrijdag een must als dressuurdag. zie ik de hengst vrij bewegen en op de donderdag vrij springen. alle connecties even weer aanhalen en verder veel kijken/kletsen, leuk dagje uit. De zaterdag is vooral show/veiling en 3de bezichtiging aan de hand.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:33

Mensen, als jullie een auto in de sloot zien liggen: rij dan alsjeblieft gewoon door anders probeert de kneus die te water is gereden jou(w verzekering) daarvoor aansprakelijk te stellen.

Heb "mevrouw" en haar verzekering gesproken en ze krijgt een brief van haar verzekering dat ze geen zaak heeft.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:34

Ik ben aan het werk. Ben er verder vandaag niet. Werk tot 16uur dan gauw na huis en tegen 16.50 weer op weg na Ermelo!! Ben erg benieuwd na het gesprek en hoe het oefenspringen gaat....

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:36

Noor, ze heeft het serieus doorgezet??? Wat zei ze??

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:40

Wat een vervelende nasleep heeft je reddingsactie opgeleverd Noor.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:42

Tjeetje Noor, dat is toch wel een raar zaakje zo zeg. Met dank voor je behulpzaamheid moet je maar denken :( . Je zat toch niet in Hauwert op kleuterschool he?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:43

Noor & Margreet, Sterkte met paps :(:)
Noor, Mijn schoenen komen inderdaad bij Omoda geweest. Goede kwaliteit voor een leuke prijs en een fijne service!
Lielle, Hier hetzelfde als bij jou. Ik heb op een manege gestaan met drie binnenbanen (alles bezet) en een buiten'zwembad' van 80x100. De bodems vond ik binnen trouwens ook niet je van het.
Mistid, -O- Alweer een veulen verloren, gaat het met de merrie wel goed?
Eef, Werk ze en veel plezier met je dressuurles!
Noor, na jouw verhaal rijd ik inderdaad gewoon door ;) Het is dus (voor jou) opgelost?
BV, druk dagje :) Succes vanavond!

Het is echt weer abnormaal druk op 't werk.
Auto moet 4 nieuwe banden ;( Ik zei: Laat maar zitten, ik koop wel een nieuwe. Een uur later bel ik terug wat voor prijs ze mij konden bieden, kan het ineens veel goedkoper voor dezelfde banden als die er nu opzitten. Verder nog twee lampjes en dat was het (gelukkig)!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:43

Margreet, wat een heerlijk ventje is Sem! Was inderdaad de populairste naam van 2010. En toch hoor je hem hier weinig vind ik.
Noor, wat balen zeg dat ze het op zo´n manier nog probeert!

@hier, ben me aan het vervelen. Van verveling maar de keukenkastjes aan het opruimen en poetsen. Heb verder het hele huis al brandschoon. Weet echt niet wat ik nog moet doen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:48

tientjeh schreef:
@hier, ben me aan het vervelen. Van verveling maar de keukenkastjes aan het opruimen en poetsen. Heb verder het hele huis al brandschoon. Weet echt niet wat ik nog moet doen.

Ik weet nog wel een adres waar je je kan uitleven, helaas niet in de buurt ben ik bang :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:51

Nou, het kwam er op neer dat ik een te ruime bocht heb genomen en haar dus zo'n beetje van de weg heb afgereden!! -:(- .

Begon ermee dat ik vanmorgen gebeld werd door de verzekering.
Haar gebeld dat ik daar erg verbaasd over was. Toen hing ze een heel verhaal op over dingen die ik gezegd zou hebben (ja doei!). Ik was echt woest en dat heb ik haar ook verteld. Nogmaals vertelt hoe het wèl gegaan is en daarna de verzekering gebeld. Zij gaven aan dat dit geen zaak wordt, tenzij ze bewijs kan leveren. En dus is het opgelost voor mij, want bewijs is er niet.
Maar pissed was ik wel. Als ze nu nog bellen oid, verwijs ik ze gewoon door naar de verzekering en klaar.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:53

* zen *