[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 15:00

Gefeliciteerd Rowo!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 15:07

Rowo, gefeliciteerd,

Simmie, had je gisteren nu ook een gesprek gehad?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 15:07

Ja, gistermorgen. Hoor ik maandag.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 15:08

Dus maandag krijg je van beide te horen Simmie? Spannend zeg!

edit: zo te zien heb ik weinig bij te lezen.

@ mootje: succes vandaag! Een lange dag heb je zeg... Hopelijk was het leuk! En wat had je ook alweer voor nieuwe laarzen besteld?

@ suussie: ideaal dat je je pa er ff op kan zetten zeg. Start hij 1 van de paarden eigenlijk nog officieel? Lesgeef ze vanmiddag! Hier is het super mooi weer!

@ marjan: misschien voor de zekerheid sedalin er in en een praam bij de hand? Ga je hem helemaal scheren?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 15:11

rowo schreef:

Ja, als het goed is wel. Zeker spannend. Straks kan ik nog kiezen...... zou helemaal een luxe positie zijn.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 15:13

Simmie schreef:
rowo schreef:

Ja, als het goed is wel. Zeker spannend. Straks kan ik nog kiezen...... zou helemaal een luxe positie zijn.

Dat zou toch echt super de puper zijn 8-) Naar welke gaat je voorkeur uit dan?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 15:15

Simmie: spannen zeg! Hopelijk maandag bij (een van) beide goed nieuws!
Rowo: mijn vader heeft Pancho tot 1.5 jaar geleden ook uitgebracht (t/m Z1) en start nu Vivre ook (B springen, B SGW en M1 dressuur). Met Weltsieger heeft hij nog geen plannen. Die mag ik alleen uitbrengen. Tegelijkertijd met mijn vader heb ik Pancho ook uitgebracht (zat telkens 1 klasse lager tot op het laatst toen zaten we samen in het Z1 2 wedstrijden). Pancho werd in de winter af en toe ook gestart door mijn zusje in het M1. Nu rijdt mijn moeder er op in het L1 en hoop ik in het voorjaar weer in het Z1 te verschijnen. Vivre wordt ondertussen ook nog door mijn zusje uitgebracht (M1 dressuur, L springen en B SGW) alleen staat dat nu door haar co-schappen op een laag pitje.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 15:16

Jeetje, veelzijdige paardjes dus die door iedereen wordt gereden. Als jij eens niet kan kan 1 van de anderen dus wel :)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 15:19

jah klopt. Wij rijden eigenlijk allemaal op elkaars paarden. Alleen met Vivre moet je niet te vaak wisselen want daar wordt ze chagerijnig van. De andere twee maakt het niets uit.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 15:20

Lijkt me idd voor de paarden soms wel verwarrend, maar ach ze weten niet beter. Ik ben blij dat ik mijn paarden niet hoef te delen :o Maar soms is het wel makkelijk als je eens minder tijd hebt.

Overigens ga ik zo even slapen, ben echt al weken om 7 uur of nog eerder uit bed :O

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 15:21

Mandy: Wat super zeg :D Gefeliciteerd!! Slaap ze :) Ben gelukkig nog niet moe :) Stonden om half 6 op (kwartiertje later dan ik er donderdagnacht in kroop :+)
Simmie: Spannend! Ik duim met je mee :)

Ik ben ook weer terug van mijn M1-debuut. Was wel een beetje bang dat het een enorme afgang zou gaan worden als ze weer zou gaan staken/uitbreken.. :o Maar ze was gelijk met het losrijden al heel relaxt, totaal anders als begin deze maand. Eerste proef liet ze rechts niet helemaal fijn los en sprong ze in het stukje contra over. Had haar hierdoor niet helemaal recht op 2 teugels sommige stukken, maar... Helemaal geen gemuts verder :D Voor de tweede proef (direct) erna, had ik even doorgevraagd rechts, maar dat had ik beter niet kunnen doen.. Ze kreeg het na het halthouden namelijk voor elkaar om haar tong over het bit te doen :\ Maar gewoon doorgereden, maar veel verzet en ze kroop helemaal achter het been. Viel me heel erg mee dat ze niet ontplofte en ik geen verliespunt had. Dus ondanks de barslechte proef, toch tevreden afgestapt :) Had de eerste proef 176 punten en de 2e proef een heel stuk minder, maar geheel terecht :)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 15:29

Gefeliciteerd met je 1e prijs Rowo! Goed debuut +:)+
Succes met lesgeven Sussie, hopelijk regen je niet nat.
Ik hoop dat je kan kiezen Simmie!!
Toch al een heel stuk beter/ fijner Vief! Fijn weekend verder, las iets terug al dat je heel druk weekend hebt! :D

Ben ook weer terug van Neede. Zal zo in verslagen topic wel verslag zetten. Heb wel 5 minuten heel verbaasd naar mijn dressuurcoupon zitten kijken.. Had 178 punten. :oo Dat heb ik nog nooit gereden met haar in een L1/ L2 proefje. 2e proef in het M1 was 177 dat is het laagste wat ik ooit gereden heb haha.
Gelukkig mijn coupon gekregen, maar het commentaar dat daar op staat. Komt helemaal niet overeen met mij... Maarja, ben het toch echt geweest. Met nr. en alles om kan dat niet misgaan. :+ Gelukkig stonden er meerdere bekenden te kijken en die zeiden allemaal dat de punten echt heel raar waren met het commentaar. Dus ik trek me er maar niet veel van aan, maar baal wel beetje omdat ik het niet snap. Was even goed verbaasd dus.
Was toen even nieuwsgierig wat anderen als commentaar hadden zag ik op 1 coupon met 200 nog wat punten staan: Rustige proef, paard loopt nog teveel met zijn neus omhoog en niet aan de teugel maar dat is in de B niet erg. :+

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 15:36

Rowo, de sollicitatie van vrijdag heeft mijn voorkeur, maar die andere is ook leuk! Wel 2 totaal verschillende dingen!

Raar van je dressuur Sannn!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 15:46

Jaa, nou ja. Het is nou eenmaal zo. Was vooral het moment dat ik het zag echt beetje boos/ verbaasd. Als het terecht was geen probleem.
Maar wij vonden het geen 178 punten waard. Andere keer heb je weer 200 bij een slechtere proef, ook wel eens niet verdiend. Dus wat dat betreft heft het elkaar op.
Bekende van ons is M jury lid en die zag de proef ook en die snapte het ook niet. Gelukkig maar dat zij het ook niet snapt, anders is er goed werk aan de winkel. Volgende week verenigingskampioenschappen en dan moet ik wel fatsoenlijk een L2 proefje kunnen rijden :P

Succes iedereen die verder nog concours/ SGW heeft dit weekend!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 17:31

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 17:36

Ik ben weer terug -O- We wilden beginnen met de test en toen begon het enorm te spoken... Terwijl een kleine windkracht 3 de max is was het nu 6/7 :+

Aan de hand van het weerbericht, gaan ze vanacht testen, maar dan lig ik lekker in bed te dromen over mijn debuut := Aan de hand van het weerbericht, kunnen ze pas rond 6 uur 's ochtends beginnen, dus ik ben heel erg benieuwd!

Rowo, Gefeliciteerd met je eerste prijs!
Sannn, Wat een gek commentaar zeg :+ Volgende keer beter!
Vief, Netjes voor je M1 debuut :j
Marjan. Ik ga die van mij sederen met tranquigel (paardendrogist heeft het), één streepje is ong. 75kg!
Simmie, Spannend zeg!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 17:39

Hoef je dan niet te werken 's nachts Mootje? Dat is wel fijn!

Haha, dat heb ik nu idd ook. Was alleen op het moment zelf best verbaasd/ boos. :+ Ben uiteindelijk nog 6e geworden! Niet verwacht na zulke slechte punten met dressuur en balkje met springen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 17:41

Aan de ene kant had ik er graag bij geweest vannacht, maar dan was morgen crossen een beetje onverantwoord geworden := En ik cross toch liever dan dat ik werk!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 17:43

Oh, ik dacht dat je niet BB kon starten omdat je moest werken en daarom B ging. Maar dan had ik dat verkeerd begrepen. :) Ik begrijp heel goed dat je er vannacht niet bij bent als je morgen je debuut hebt! Lijkt mij idd niet heel slim. :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 17:45

Ja dat was het plan, maar achteraf had ik dus beter vandaag kunnen starten (als gepland) ipv morgen, want dan had ik wel bij de test kunnen zijn. Ach, Ik heb wel alle voorbereidingen gedaan, en dat is in principe leuker dan de test zelf!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 18:06

Goeiemiddag!
Ik heb vanochtend Vorstin's manen getrokken en daarna nog even gereden. Ze ging fijn :) Daarna ook nog deels gewassen en haar staart gewassen, dat zag er allemaal niet uit := En morgen gaat Vorstin weer op de foto (staleigenaresse krijgt foto-les en laten ze nou nog een model nodig hebben O:)) dus ze moest weer even netjes erbij staan :)

Alle crossers succes!
Fijn dat Bobo lekker ging Kim
Lekker dat je Midnight gaat laten scheren Marjan. Dat heb ik ook vorig jaar voor het eerst gedaan en het beviel prima! Ik heb toen ook half oktober geschoren en ik hoefde niet nog een keer te scheren.
Drukke week Lotte
Fijn dat Jer weer lekker ging Noor
Tjsongejonge Rowo, wat een punten weer :D Gefeliciteerd!
Fijn dat je debuut meeviel Vief! Wel balen van die tong, wat een boef is het toch!
Weird van je dressuur Sannn, maar verder netjes hoor!
Lekker dat je weer terug kon Mootje :+ Alvast succes met je debuut morgen!!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 18:24

Avond!
Net even (lees: 2 uur) op bed gelegen, filmpje aan, einde niet gehaald :z

@ Vief: netjes die eerste proef. En vooral fijn dat Woll gewoon braaf was!!
@ Mootje: jammer van de test, veel succes alvast morgen.
@ Simmie: spannend!
@ Rowo: gefeliciteerd!! Je gaat lekker!
@ Snoekiej: mooi dat Vorstin goed gaat!
@ Sussie: Ja, heb Jer sowieso steeds (nou, heb al 3 keer gestart) gestart in het Z1 met S&T. Gaat er steeds fijner op lopen eigenlijk. Had de afgelopen weken alleen steeds op trens gereden omdat ik toch alleen maar aan het crossen was ;)

Vanmiddag met een vriendin die ook een huis gekocht heeft en moeders naar een paar meubelzaken geweest, beetje inspiratie opgedaan ;)
Vanavond een feestje, maar even kijken of we wel gaan :O

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 18:47

@ rowo gefeliciteerd. Mooie punten :D
@ vief Jammer dat woll stout was met haar tong maar in de 1e proef zat je toch al dichtbij een wp.
@ marjan ik moet ook scheren maar ga de merrie pas rond 10-10 doen. Mijn beide paarden krijgen een spuit sedalin en dan moet ik nog oppassen voor rondvliegende benen. Merrie heeft al een beste vacht. Ruin niet dus die stel ik zolang mogelijk uit.
@ mootje succes met je debuut.

Gisteren koper gehad voor de ruin. Denk dat deze ruiter wel met het paard over weg kwam. Hij was alleen geen groot paard gewend en hij was wat sterk maar daar had ik hem al voor gewaarschuwd. Omdat het bij mij weer gruwelijk nat is durfde hij niet veel te springen dus breng hem eind volgende week even naar een binnenmanege. Zijn wel serieuze mensen en als dat doorgaat dan krijgt hij een 5* huis.
Vandaag cross gelopen in Neede. L is best pittig in vergelijking met vorig jaar en de bodem is ook niet fijn maar we gaan ervoor :D . Alles is klaar. Morgen rond 7u op pad want moet een stukje omrijden.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 18:53

Zo ben weer terug van lesgeven op de ponyclub. De les was naar binnen verplaatst dat was een geluk. Het hoosde flink. Op een gegeven moment regende het zo hard dat ik kon roepen wat ik wou maar niemand die me hoorde. Heb dus maar even mijn mond gehouden.

sann: wat een vreemd commentaar. Helaas maak je dat allemaal wel eens een keer mee.
Vief: netjes van je eerste proef, jammer dat ze in de tweede haar tong over het bit gooide.
Mootje: succes morgen! Jammer dat je de test niet meer mee hebt kunnen maken.
Rowo: Momenteel heeft het voor mij alleen maar voordelen om de paarden te delen. Iedereen heeft het zo druk dat als ik wil rijden er altijd wel één beschikbaar is.
Snoekiej: fijn dat Vorstin lekker gaat.
Noor: S&T is voor beide even wennen. Ik moest echt wennen aan die twee teugels in mijn handen en daarmee net zo handig zijn als met trens. Pancho vond het in het begin helemaal niets twee bitten in zijn mond. Hebben even moet zoeken naar de juiste stang voor zijn kleine mondje. Gelukkig gaat Jer er ook steeds fijner op lopen!
Veel plezier bij het feestje (als je nog gaat)!
Caro: succes morgen! Fijn dat je een serieuze koper hebt voor je ruin.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 18:57

Rowo gefeliciteerd met je punten
Viedepief, balen dat hij zijn toch over het bit had maar wel fijn dat je toch nog hebt door kunnen rijden.
Mootje succes morgen maar komt vast helemaal goed
Caro, succes met de verkoop van je ruin en succes morgen.

Nog even over het scheren. Midnight is een erg coole kikker, maakt zich eigenlijk nergens echt heel erg druk om. Dus wilde het eigenlijk zonder verdoving proberen. Maar misschien dat ik toch een spuit bestel om bij de hand te hebben.
Ik ga hem wel helemaal scheren ja als het lukt, inclusief benen en hoofd. Maar wacht nog even tot na de crosstraining op 10 oktober.
Zal dan wel 2 keer moeten scheren deze winter verwacht ik ja aangezien ik nu vroeg scheer.
ach ja we zien wel, is de eerste keer dus kijk wel wat en hoe het gebeurd.