Evie_Bandido schreef:Ik moet gelijk aan een allergie voor zijn deken ofzoiets denken Bianca, of heb je dat al uitgesloten?
De bulten begonnen ( nu achteraf gezien) al in de zomer (juli) dus kan geen deken zijn. Ik dacht toen dat insecten hem flink te pakken hadden, beetje horzel dikte namelijk, vreemd was wel dat alles op 1 lijn zat. Toen de winter begon (september) werden de bulten kleiner maar kwam de huid wat zachter en pussiger eruit, om vervolgens een heel klein rood plekje te geven als een soort puistje, maar dan niet omhoog, maar als een klein gaatje in de huid (kratertje), de schilvers en korstjes bij de schouder zijn nog steeds niet weg en nu beginnen zich bulten bij de zadelplek en ribben (flank deel) te vertonen, zelfde beeld als van de zomer, bulten zijn nu alleen wel wat kleiner. Ik wissel hem altijd van deken, van september tot nu heeft hij 4 verschillende diktes opgehad,naar gelang de kou, dus in een deken kan het niet liggen hij heeft elke 6 weken een ander opgehad. De bulten zijn zo op afstand niet zichtbaar, maar ik voel en zie het wel allemaal als je met je paard bezig bent.