[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:35

Later rijden zit er neit echt bij voor mij. Vanmiddag komt de smid en ik ben naar college. Opzich is het ook geen ramp dat ik niet rij. Hetje mist 2 voorijzers en Amati 2 achterijzers :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:39

Goedemorgen!

Ik lees hier veel over brillen. Ik heb een brillentic. In principe koop ik elk jaar twee nieuwe brillen. Dit omdat mijn sterkte schommelt en ik dan het montuur weer zat ben. Wisten jullie dat het in sommige landen (als Duitsland) verplicht is om altijd een reservebril bij je te hebben in het verkeer? Helaas zijn mijn ogen ongeschikt voor lenzen en laseren ;(

Gisteravond mijn derde springles gehad. Mijn instructeur vond hem echt super springen, al had hij nog een iets traag achterbeen. Ik kon hem amper uitzitten op een stijltje van 50cm :=

Ik heb nu ook door hoe ik hem moet inrijden. Stofzuigerend in een hoog tempo. De eerste 10min. krijg ik dan aardig wat te voorduren, maar daarna loopt hij als een zonnetje!

Vief, Veel plezier in Purmerreutel!
Hier miezert het trouwens een beetje.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:39

Ik heb Avi ook alle dagen gereden afgelopen week, dus die kan ook wel een dagje rust hebben. Maar morgen rijd ik ook al niet, dus ik vrees dat ik wacht tot vanmiddag. Dan zou het droog zijn.
Zo maar ff wat andere dingen doen.

Ik heb dit weekend mijn debuut met Zimble. Dan zal ik eens een filmpje plaatsen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:58

Goedemorgen!

Mandy: :(:) Zo'n nasleep is niet leuk! :(
PB: Ziet er netjes uit met je zus, daar kun je wel een paard mee delen inderdaad!
TG: Leuk filmpje, heerlijk zo'n blij paard.
Heleen: succes met je les en veel plezier dit weekend!
Vief: veel plezier bij opa en oma.
Mo: fijn dat hij het springen goed oppakt!'

Mijn paarden staat ook zonder peeskappen op het land/in de paddock. Met Jer ijs ik me af en toe dood want die gaat vaak als een malle tekeer (vooral zomers op het land).
Vanavond oefenspringen in Benningbroek en hopelijk dit weekend naar het strand. Ik wilde eigenlijk naar het Dijkgatsbos, maar ik vrees dat de paden daar echt te slecht zijn om een beetje knap te kunnen rijden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:52

Mijn paard gaat ook bloot het land in. Ik denk dat mijn stalgenoten het niet kunnen waarderen als hij iets om zijn benen moet. Normaal zijn we met 5 personen voor ong. 60 paarden en veulens.

Noor, de bodem in Dijkgatbos kennende, zal hij nog niet te rijden zijn. Strand is ook leuk! Succes met springen vanavond.

Ik heb een druk weekend. Zaterdag samen met een stalgenootje afgesproken dat we elkaar filmen (altijd handig), daarna een verjaardag. Zondag mijn paard wegbrengen en naar de Regio in Bodegraven (even de kunst afkijken).

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:59

@ Noorwijdenes: succes vanavond, ik wilde dit weekend ook naar het strand, maar degene met wie ik zou gaan heeft een gat in der trailer en een leenauto, dus dat gaat hem denk ik niet worden :\ .
@ rowo: Ik had gisteren hetzelfde als jij, ging rond een uur of 6 losrijden in de dresuurbak, was helemaal alleen en er stond zo'n lekker laag zonnetje zoals er vaak na een warme zomerdag is, heerlijk dat gevoel :).
@ Pb: Als je er 5 hebt kan je er inderdaad best een delen, ziet er netjes uit met je zus.
@ Mo: Leuk dat hij het springen zo goed oppakt.
@ vief: veel plezier bij je opa en oma.
@ WL: Foto, ik ben wel benieuwd hoe een "brillenhoofd" eruit ziet.

Zo ik heb gisteren les gehad (van mijn houding-instructeur), en Bam ging me toch lekker aan het sjouwen *D , ik kon hem zelfs eindelijk wat korter nemen en iets meer op zijn achterhand zetten zonder zelf voorover te vallen, echt zo'n fijn gevoel gaf dat. Als beloning ga ik hem zo lekker longeren, ik denk dat Bam wel spierpijn zal hebben :(:) .

Er is trouwens bij ons een klein ruitersportzaakje gesloten, en de gehele voorraad wordt bij ons in het dorp in een leegstaand pand verkocht tegen weggeefprijzen! Mijn moeder was er gisteren en heeft een mooie grijze zweetdeken van horze in mt 215 gekocht voor maar 10 euro, ik moest er nog 1 zonder singels voor het losstappen, de vorige heb ik bij sgw Wanroij laten liggen :+ .
En ze heeft ook een hele mooie leren buikflap van Br gekocht, daar was ik naar op zoek en was ook nog eens van 70 naar 20 euro afgeprijst :wow: .
Dus ik ga vanmiddag voor ik naar de kapper ga nog even gauw inkopen doen daar ;) .

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:05

jeetje wat een slechte ogen hebben sommige, kunnen jullie wel bokt lezen... _O- ik zou volgens mij ook wel aan een bril moeten tijdens autorijden, dan kan ik de borden niet lezen welke plaatsnamen en zo er op staan... :o maar heb ik er dus geen zin in.

MO @ gaat helemaal goed komen met je knol, ik had idd in het begin ook hetzelfde, na elke sprong moest ik mijn cap weer wat "omhoog" duwen omdat deze door de wapper wat voor mijn ogen zakte... ;) zag er wel maf uit denk ik....

Bull heeft een paar dagen vrij en staat lekker buiten, hij hinnikt naar me als ik hem kom halen... :+: hahaha en dan anderen waar die niet eens naar toe komt...een paard kan dan toch beter een stemgeluid vergelijken dan ik ooit gedacht had.

Momenteel rijd ik wat paardjes van klanten en zo bij die op vakantie zijn, dus dan heb ik een leuk extra zakcentje, kan ik weer wat "leuks" kopen... :D moet ook nog wat betere cross bescherming ahlen bij Canter, maar ben nog niet helemaal echt zeker van d eklaur die ik wil, dus eerst dat maar ff op de rit.

Tevens is Bull vorige week even bij Emmeloord geweest, hij heeft wat vreemd overklaarbare bultjes op de schouder al een aantal maanden en dat veranderde op den duur wat in korstjes en kleine rode kratertjes, behandeling met imaverol gaf geen resultaat evenals behandeling met betadine niet en enten tegen schimmel niet. Dus nu gaan ze een schimmelkweek nemen en met twee appelboortjes hebben ze op twee plaatsen door zo'n bultje heen geboord. Hopelijk geeft het een uitslag en heel belangrijk een behandelplan. Hij heeft er geen last van maar toch....

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:09

Ik moet gelijk aan een allergie voor zijn deken ofzoiets denken Bianca, of heb je dat al uitgesloten?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:09

Bianca, Een bril met jouw werk lijkt mij niet handig. Ik had er al moeite mee tijdens mijn puppy firefighting cursus. Hopelijk komt er iets onschuldigs uit die kweek. Een extra zakcentje is altijd leuk!

Dit is mijn brillenhoofd:
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=DYWPJ8YN

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:11

Ik moet trouwens nog wel een slachtoffer vinden voor het strand ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:15

Ik ging met mijn vorige paard altijd alleen naar Castricum. Is dat geen optie voor jou en Jer?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:18

Evie_Bandido schreef:
Ik moet gelijk aan een allergie voor zijn deken ofzoiets denken Bianca, of heb je dat al uitgesloten?

De bulten begonnen ( nu achteraf gezien) al in de zomer (juli) dus kan geen deken zijn. Ik dacht toen dat insecten hem flink te pakken hadden, beetje horzel dikte namelijk, vreemd was wel dat alles op 1 lijn zat. Toen de winter begon (september) werden de bulten kleiner maar kwam de huid wat zachter en pussiger eruit, om vervolgens een heel klein rood plekje te geven als een soort puistje, maar dan niet omhoog, maar als een klein gaatje in de huid (kratertje), de schilvers en korstjes bij de schouder zijn nog steeds niet weg en nu beginnen zich bulten bij de zadelplek en ribben (flank deel) te vertonen, zelfde beeld als van de zomer, bulten zijn nu alleen wel wat kleiner. Ik wissel hem altijd van deken, van september tot nu heeft hij 4 verschillende diktes opgehad,naar gelang de kou, dus in een deken kan het niet liggen hij heeft elke 6 weken een ander opgehad. De bulten zijn zo op afstand niet zichtbaar, maar ik voel en zie het wel allemaal als je met je paard bezig bent.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:18

MO @ je haar op de rechterfoto ziet er leuk uit !!!!!! lekker vlot

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:20

Bianca, daar was ik 10jaar jonger dan nu :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:33

mo_van_dijk schreef:
Ik ging met mijn vorige paard altijd alleen naar Castricum. Is dat geen optie voor jou en Jer?

Misschien wel, maar Jer is wel heel stout in de duinen. Dat vindt ie te smal en dus eng..
Maar wellicht vind ik nog iemand ;)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:14

Mirthe ik ga vandaag ook nog naar Divoza! Mijn rijbroek gaat stuk, vind ik niet helemaal kunnen dus ga ik er maar even mee terug...
Lotte het brillenmens :P
Veel plezier Heleen
Evie_Bandido dat zijn nog eens leuke kortingen :D
Bianca klinkt wel heel gek, hopelijk gaat het weer over! Komt het ook niet door irritatie van het tuig oid?

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:27

Morning!!

Ik zal eens een foto maken van mij met bril, ik heb de bril soms op, mensen vragen dan aan mij "Heb je een nieuwe bril?"... ze denken dus dat ik altijd een bril op heb :)) , schijnbaar past het dan gewoon bij me, maar ik draag het liefste lenzen.. mijn bril moet overigens weer naar de opticien, want de glazen moeten vervangen worden.. ik zie met die bril nu ook niet zoveel meer B-) . Heb overigens gewoon één bril, van Vogue :) .

Je ziet 'm niet heel goed.. maar..ik met bril :+ .. Toen zag ik nog scherp met de bril ;) .
Afbeelding

@Mo: Goh dat wist ik niet, dat je in Duitsland een extra bril moet hebben in de auto := .. Veiligheid voor alles ;) .
@Vief: Veel plezier bij opa & oma :wave:

Wolin gaat altijd zonder peesbeschermers het land op of in de paddock.. Wel de eerste twee dagen dat ze weer het land op gaan, dan zijn ze helemaal gek en weten ze geloof ik niet waar ze hun benen laten, dus dan gaan haar N.E.W. Airowear om :) . Ik rij buiten met WoofWear beschermers.. Met longeren heeft ze zowiezo altijd springschoenen om, niet altijd peesbeschermers :) .

Ik ga maar eens richting stal :wave: , straks avonddienst, dus nog even wat leuks doen met Wootje.. Zijn die van jullie ook zo aan het ruien? :oo Wolin heeft alleen nog pluisvacht op haar buik, denk dat ze bijna door de rui heen is..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:29

WL, Vreselijk. Er is niet tegen aan te borstelen! Furminator werkt ook niet want de haren zijn te dun.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:31

Hahaha de Furminator :P .. Ik gebruik zo'n massageborstel met van die punten.. Vind Wolin zalig, ze gaat er echt voor staan :)) . En hele dotten haar krijg ik er mee af :j , werkt super.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:32

ik wou dat die van mij begonnen, Helvetia is nog een lief beertje ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:37

WL Die gebruik ik ook, en zo'n wonderborstel van Kieffer!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:39

Die Tinker van ons :oo ...pffff.. wil iemand nog kussenvulling? Gratis af te halen :)) ... Die ouwe is ook wat aan het ruien :j .

Ik ben ook in de rui := .. Morgen naar de kapper, zus en ik laten hetzelfde knippen!!
Dit...
Afbeelding
.. gaat het dus worden... hoop ik ;) .
Op de een of andere manier door tijdgebrek niet naar de kapper kunnen gaan, nu dus maar eens doen :) .

@Mo: Wonderborstel *D ..? Hahaha.. zal eens googlen!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:42

Oeps, dat is een leuk, maar wel bewerkelijk kapsel WL!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:43

oh dat is wel een gaaf kapsel!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:44

Ziet er leuk uit WL! Maar je hebt wel altijd haar in je gezicht, ben ik bang.