[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 20:07

Ik ben ook weer terug uit Gorssel, heb eerst even alles gelezen.
Het is alleen niet allemaal tot mijn vermoeide hoofd doorgedrongen

Wij zijn zaterdag vertrokken en kwamen rond 14.00 in Gorssel aan.
Mijn paard vond het niet zo gezellig op de box, dus die heeft eerst een kwartier staan steigeren
Ze is van de stress denk ik 80 - 100kg kwijtgeraakt, ik was net blij dat ik haar wat dikker kreeg.

Zaterdag parcours gelopen en ook ik vond de zandloper best spannend voor een paard dat nog niet zo heel handig is op smalle hindernissen.
Springparcours ook verkend, helaas was er zondag het eea verandert ivm afzet.

Dressuur ging redelijk in vergelijking met het losrijden
Het opstijgen voor het springparcours was een drama, ik had 1 voet in de beugel en toen scheurde ze het parkeerterrein over 2de keer galoppeerde ze pas weg toen ik zat.

Springen ging ook niet zo fijn, ik had 2 balken op 3 en 4. Daarna een k*t op 5, mijn schuld maar ze redde zich wel. Daarna liet ze zich wel beter rijden.

De cross maakte alles goed, ze sprong alles. Ik kreeg der alleen niet zo heel lekker terug. Doordat ze in het water draafde kon ik der in een arbeidsgalop houden voor de zandloper. Ze kwam groot over de eerste waardoor ze de tweede behoorlijk aanraakte.

Voor de rietsprong nog even gedag gezegd tegen Missjumpy en daarna foutloos door de finish.

Lielle, goed gereden en succes met je M debuut.
Simmie balen van Killea, maar super van Djinny.
Chantal gefeliciteerd met je winstpunt.

De dames die met de pony's zijn weggeweest gefeliciteerd met de winstpunten.

Scum, mijn pony is afgekeurd door de verzekering. Hij blijft bij mij, alleen wordt er dan een bedrag ingehouden op het uit te betalen bedrag.
Het is voor mij dus van belang dat ie zo laag mogelijk getaxeerd wordt, zodat ik zo veel mogelijk geld krijg

Gomir wie had je als tandarts en wie was er nu geweest?

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 20:11

missmuts schreef:
Klinkt goed, MissM. Volgende keer toch maar een lijstje maken van mee-te-nemen-spullen..?

Daar stond ie wel op alleen moet je hem dan wel in de auto stoppen, en niet op stal laten hangen
Maar nu heb ik er een speciaal voor de wedstrijden, dus dit zal me niet snel nog eens gebeuren. Alhoewel er natuurlijk genoeg andere dingen te vergeten zijn

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 20:15

Zo'n antwoord verwachtte ik al toen ik mijn eigen zinnetje teruglas.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 20:30

Leuke verslagen allemaal!

Marieke; handig he de ANWB. Ik krijg ze regelmatig op de koffie op mijn werk, altijd gezellig

Lielle: klinkt als een super wedstrijd! Op naar het M

Simmie; goed debuut zo te horen. Jammer van Killea, maar volgende keer beter.

Missmuts; fijn dat het lekker ging. Dat water komt vast wel goed als je er nog nooit eerder problemen mee gehad hebt.

MissM; ik heb dat soort dingen nooit.... Heb eens zonder laarzen in Venhuizen gestaan

GvdT; super toch. Toch al twee keer fijn het L uitgereden met je paardje, vorig jaar was het nog zo'n groentje...
Meneer Ansems heeft Otje nu gedaan(vader van Jack), die komt af en toe bij Marco op stal. Voorheen liet ik het Hans Ruigrok altijd doen.

En verder weet ik het niet meer

Ik ben vandaag lekker wezen springen. Ze waren wel ontzettend vervelend samen. Mijn zusje haar dressuur ging ook niet zo fijn, Otje was over het hele terrein te horen tijdens zijn verbouwactie(en Oot had wel kluisters op de wagen liggen, maar wist niet waar.... ). Eerste proef eindigde mijn zusje al bijna op de juryauto met groeten en mocht ze opnieuw binnenkomen, tweede proefje ging wat beter.
Springen met de merrie ging fijn(had alleen wat problemen met opstappen na het parcourslopen ). Was foutloos en tweede. In de barrage stonden we een keer midden in de hindernis, maar daar heeft ze van geleerd. Ze ging ontzettend dom rennen met haar kop recht omhoog terwijl ze heel hard begon te schreeuwen richting de trailers. En ik vond het niet nodig om haar er twee keer op te wijzen dat er een hindernis stond. Ze stond ook echt zo tussen de balken met zo'n uitdrukking van 'dit was geloof ik niet slim'. Daarna was ze er weer bij en uiteindelijk dus nog tweede.

Otje was ondertussen gelukkig gestopt met stampen, zodat zijn ijzers er nog onder zaten toen hij aan de beurt was. Kon meteen de ring in voor de prijsuitreiking van het B en het meisje dat eerste was ging zo gruwelijk hard dat Otje wel gezellig meedeed(kwam dus net van de trailer af ). Daarna geprobeerd wat los te rijden, maar Otje vond het tuigpaardnummer niet zo leuk geloof ik. Hij kan iig wel vlug wenden
Springen ging wel redelijk, maar vond het best wel weer spannend om de ring in te gaan. Had sinds de kampioenschappen de 14de niet meer gesprongen op concours en de afgelopen twee weken ook geen les meer gehad(en de weken daarvoor alleen beetje geknutseld op het lage werk). Vond het dus wel weer spannend en het was natuurlijk even afwachten hoe hij op die mexicaan zou zijn.
Ik maakte me voor niets zorgen, hij ging echt super! Dubbel nul en weer tweede. Hij was zo fijn te rijden, niet meer zo stom met zijn hoofd slaan en hij sprong zelfs een paar keer redelijk door zijn lijf heen. Straks komt het nog goed met dat beest
Ik kreeg een waardebon van Ooteman, maar omdat die al weg was mocht ik die ook omruilen voor een foto. Marcel van Paardenfoto had een paar hele leuke foto's erbij zitten dus ik heb nu een hele leuke foto van de merrie Ben ik wel blij mee!

BlueBalance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 20:31

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 20:44

Zit heel blond in het endurancetopic op BB te reageren
Kon je reactie al niet meer terugvinden Leuke foto's
Heb Lielle iig al gezien, ga nog even verder kijken.

BlueBalance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 20:48

Ik had al zo'n vermoeden Gomir. Macht der gewoonte zeg maar! BB hoort nou eenmaal bij het endurancetopic nietwaar......

Ik heb het linkje daar ook maar even geplaatst.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 20:51

Lekker Gomir!

wat irritant trouwens he, die paarden die zo aan elkaar plakken, pico en rex doen het ook, vreselijk! In de dressuurproef maar steeds hinniken en rondkijken....en als ze dan bij elkaar zijn kunnen ze elkaar niet luchten of zien

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 20:58

Ben ook weer bijgelezen!

Marieke, is dat de nieuwe vrachtwagen die jullie in de steek liet? Ik denk idd dat het goed is dat je Rex na laat kijken, mocht het niks zijn dan ga je in ieder geval niet twijfelen.

Een dag met ups en downs he, Simmie? Maar gelijk een winstpunt in je M-debuut is wel stoer hoor!
Enne Missmuts, geldt uiteraard ook voor jouw L-debuut!

Zo te horen heeft iedereen verder wel lekker gecrosst, en voor alle prijswinnaars alsnog gefeliciteerd.

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:03

Iedereen gefeliciteerd met de resultaten in Gorssel. Afbeelding

Toch jammer dat ik er niet bij kon zijn.

Zelf ben ik met Online naar een indoordressuur wedstijd in Arnhem geweest. Vandaag was de come back van Online na zijn blessure die hij in het voorjaar heeft opgelopen.

De eerste proef was Online een beetje kijkerig, maar niet zo erg als vorig jaar. Ik was best tervreden over de proef. 10 minuten later de tweede proef. Blijkbaar heeft Online nog onvoldoende conditie, want hij had de baterijen helemaal op. Middendraf wilde niet meer zo. Halthouden heeft hij echter nog zelden zo mooi gedaan.

De uitslag kwam snel en ik bleek 2x eerste te zijn geworden. Afbeelding Een mooie start van Online na zijn blessure.Afbeelding

Een leuk voorval tijdens het losrijden: Door een regenbui van vannacht was er een waterpoel in de losrijbak ontstaan. Tijdens het losrijden kwam er een eend aanvliegen en wilde landen op het water. Die landing ging niet zoals gepland en ging 2x over de kop. De eend krabbelde overend en schudde met z'n kop. Hij heeft nog ca 10 zitten badderen in de waterpoel. j

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:06

Nee, dat was nog de oude vrachtwagen gelukkig! De nieuwe is zo'n 22 jaar jonger
Eigenlijk was er ook niet zo heel veel aan de hand, maar het gaspedaal was losgeraakt van de bodem en scharnierde niet meer, kon dus gewoon het gas niet intrappen en dat schiet niet zo op he!

Bitwise: gefeliciteerd met de comeback en toch nog een heel klein waterbakje

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:15

Poe hee, zat net even de uitslagen van de hippiade van vandaag te bekijken en dat valt me toch weer niet mee van die jury's....veel verschil in punten, maar ook in plaatsing zoals deze:

12. [ 5] SIMONE TOOL BAARS & BLOEMHOFF 162 149 TWISK LE VAINQUEUR ( 2) ( 13) 59.80%

Ben je 2e en 13e en word je uiteindelijk 12e....blegh!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 21:21

BB, dan heeft mijn vriendje met jou staan praten op de waterbak

Ik reageer morgen wel verder, even uit mijn hoofd:

missmuts, netjes zo'n L debuut
marieke, da's minder van Rex!
gomir, proficiat, 2 * 2e

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:28

Pff, ik ben ook bekaf (wat een sport, uitrusten in het weekend zit er weer niet in ).

Ik ga ook morgen nog reageren. Ik had vandaag matige dressuur, Os was linksom stug. 156 en 13e van 30, dat klopte wel aardig. Springen 1 balk. Eerst riep de jury foutloos, toen toch 1 balk maar in de eindlijst sta ik weer foutloos
Cross ging heerlijk, foutloos!!! Dus ik ben weer "terug" en helemaal blij. Uiteindelijk 4e! (dankzij niet meegetelde balk )

Oh ja, erg gelachen om GvdT, die ongeveer achterstevoren op haar paard hing in de cross om gedag te zeggen!
Ik vond het maar niks, ik denk als ie zo weigert is het mijn schuld! Maar gelukkig sprongen ze prachtig over de doorwaadbare riethagen!
Laatst bijgewerkt door MJ_ op 11-09-05 21:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:28

Toe maar, Bitwise, begint een gewoonte te worden om op de eerste plaats te eindigen! Super hoor, gefeliciteerd.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:38

super iedereen van alle winstpunten en prijzen en goede debuten! (heb al niet meer onthouden wie wat allemaal had)
Simmie; balen van Killea, maar super van Djinny!
Marieke; dan lijkt het mij idd ook wel verstandig om nog eventjes met Rex naar de kliniek te gaan..
ik ben gister dus samen met stel vrienden naar appelpop (= muziekfestival in Tiel) geweest, jeetje, wat was het druk daar, maar wel heel gezellig!, vervolgens nog met zn 5e bij een vriend blijven slapen.. dus dat was wel leuk, maar aan de andere kant is het vandaag ook alweer een maand geleden van me vader..
andrea; leuk, hopelijk kun je dan samen met die pony weer 'opbouwen'

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:43

Jeetje wat gaat dat snel Brittjlover. Het lijkt voor jezelf zeker een stuk korter geleden?

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:45

Canter: De dressuur vandaag was ca 1500 meter van het crossterrein van vorige week. Ik heb ter plekke alweer voor de volgende wedstrijd ingeschreven

Je zou bijna verhuizen overwegen, toch?

MissM. Mijn allereerste SGW (1980 of nog eerder in de prehistorie) ben ik zonder singel vertrokken. Gelukkig waren er bekende die al klaar waren. Zelfs ooit een keer zonder paarden vertrokken. Ging met mijn broer op wedstrijd en pa reed. Pa merkte op dat de trailer wel erg licht aanvoelde. Vraag mijn broer, "Jij had ze toch op geladen?", Nee, ik dacht dat jij dat met Pa had gedaan

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:48

haha bitwise, handig paarden vergeten
Canter, ja idd, lijkt nog veel korter geleden..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 23:02

Heel handig bitwise Clubgenootje van me heeft dat ook eens gehad, die stond met een lege veewagen op les

Gefeliciteerd miss_jumpy

MIjn E-rijbewijs heeft inmiddels zijn geld dik opgebracht. Werd vandaag alweer van de weg geplukt (tweede keer al in een jaar en ik rij echt niet vreemd )
Ik draai de oprit naar de snelweg af en een politieagent komt de oprit af. Rijdt heel langzaam, kijkt nog eens een keer, draait bij de rotonde en komt achter me aan....'Politie volgen' en toen stond ik bij het tankstation weer stil.
Alles was uiteraard in orde en mijn verlichting deed het ook nog steeds dus ik mocht weer gaan. Ze vroegen nog wel of ik een prijs gewonnen had (lintjes lagen ergens voorin)

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 07:12

Gefeliciteerd, Miss_jumpy! Goed gedaan.

Haha...m'n paard zou ik niet snel vergeten, denk ik.
Gomir, dat komt omdat je er zo jong uitziet. Op weg naar Ermelo (ORUN) werden mijn mede-cursisten ook altijd (meerdere keren) aangehouden. Die zagen er ook erg jong uit. Men gelooft dan blijkbaar niet dat je al B en E kunt hebben.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 07:14

Super Miss_jumpy, 4e plek!

Missmuts, goed hoor 1e keer L!

GvdT, proficiat met je foutloze cross.

Bitwise, proficiat! Hoeveel punten had je?

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 07:27

Bitwise, ik vergeet jou Gefeliciteerd, dat is een leuke terugkomer!

Thanks, Lielle.

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 07:36

Nu mijn verslagje van Gorssel...

Wij zijn zaterdagmorgen ook om half 5 vertrokken.
Onderweg regende het pijpen stelen en onweer....Eenmaal in Gorssel om half 7 nog steeds en bliksem. Dus in de stroomende regen de cross gelopen. Het was ook nog donker maar oke.
Toen we klaar waren met lopen hield het op met regenen en onweren dus alles kwam goed.

De dressuur van de M ging redelijk was heel gespannen en erg heet. Het springen ging oke 2 fouten en de cross 1 stopje op 4...Vind gaten nog wat eng, maar dat komt goed. Het beestje is pas 5 jaar en erg onervaren maar ook dat komt zeker goed.Hij pakte heel fijn aan. Had nog nooit zo het water ingesprongen maar dat ging oke..

Toen was het vliegwerk voor de dressuur van de L. Moest om 12.10 de cross in van de M en om 12.51 dresuren van het L.
Maar dat ging oke 191 punten. 0 rondje met springen en een foutloze cross wat de 1e plaats op leverde...yippie
Hij pakte super aan... Vond die zandloper zelf kort staan met allebei mijn paarden.
Dus ik heb een goed weekeinde gehad op naar Varseveld het KNHS Kampioenschap **!!!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 08:19

Gefeliciteerd Patsmu!! En alvast veel succes in Varsseveld!

vond die zandloper inderdaad kort staan, nu je het zegt....zat er met allebei vrij dicht onder.