Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Al idee wanneer de volgende internationale gaat worden? Ga je in Waregem de internationale ook rijden? Kan dan gaan kijken. 
Ben al 3 keer naar de zee geweest met mijn paard!
En vanaf ik weer goed te been ben en eventjes rij al, zal ik ook weer naar de zee gaan dit jaar! Ook al ga ik alleen, Shuddy is een zalig paard om aan zee te rijden.
Niet bang van het water, braaf, en kan vet hard gaan om dan perfect terug te kunnen nemen.
tja een ex-renpaard en zo'n vlakte als aan de zee...
Als ik m'n voet wil weg trekken, zet die persoon dan gewoon hand om m'n been en duwt die dat op tafel. 
. Onze 6j deed dat op z'n 4 ook al super braaf, even makkelijk als thuis in de piste feitelijk!
. Maar toch proficiat voor de cross en dressuur!
!
. M'n vriend heeft de 5j voor de eerste keer dressuur gestart, L1, hij was voorlaatst
. Ze liet mooie stukken zien en heeft zeker veel meer potentieel dan de 6j maar ze heeft ZO veel bloed, aanleuning is dus nooit constant, galopwerk wel wat verzet en wijken vond ze ook even te spannend in de ring. Middendraf was wel super bvb en als ze zich ontspant en laat rijden laat ze echt mooie dingen zien. Maar er is nog heel veel werk aan... In het springen beetje hetzelfde verhaal + m'n vriend kan niet goed om met die spanning. Hij houdt haar veel te vast en dan spring ze helemaal zonder rug (wel nog een halve meter boven de palen want zo voorzichtig is ze wel) - ziet er echt niet aangenaam uit! Eén hindernis deed m'n vriend echt alles fout (foute afstand, te vroeg mee op de sprong, duwen met z'n zit in haar rug, ...) en ze begreep er niets van: bijna overkop... gelukkig gewoon "door" de hindernis maar het schol niet veel. Dan staat mijn hart echt stil he! Ik hoop gewoon dat ze op deze manier het vertrouwen niet verliest...
. Dressuur met mij was goed, alleen was hij plots even afgeleid omdat er iemand op zijn hurken de startlijst zat te lezen (vlak aan de A), en ik moest net daar aanspringen in galop. Sprong hij natuurlijk fout aan, en kreeg het niet meteen hersteld. Daardoor vergat m'n vriend te lezen en was iedereen gedurende 3-4 oefeningen de kluts kwijt... ben toch nog 6e geworden en net buiten de prijzen maar dus niet genoeg winstpunten om over te gaan
. 6j doet J mee in Genk (eerste keer!) ben benieuwd!
was mijn beste proef ooit. Wie het wil bekijken:
heb nog geen foto's van de cross gezien, als ik mooie heb, zal ik ze plaatsen. Heb wel eentje van de keuring na de cross
.
. Spannend de eerste keer bij de J! Genk is wel echt een mooie overgangscross vind ik.
.
. Ik roep ook vaak aan de kant en heb dan ook altijd ruzie met m'n vriend :p. Maar ik kan er gewoon niet tegen als hij begint in haar rug te duwen of niet genoeg galop heeft etc (niet dat ik het zelf beter zou doen maar het is sterker dan mezelf denk ik). Ik moet dat ook echt eens afleren want m'n vriend klaagt ook altijd dat hij dan heel afgeleid is. Rijdt je man ook paard?
en daarna kwamen ze met mega tank af, die had er al van in het begin moeten staan.
.
.
. Vantweekend ga ik wel gaan springen en de week erna ook
.
, jammer dat de combinatie samen zo gespannen is op wedstrijd, als jij minder last hebt van spanning, geen optie om de 5j ook te starten in dressuur? Anders wordt dat hele wedstrijdgebeuren zo'n stressboel voor dat paard he... En verder ervaring opdoen zeker?
.
Ben al in 't Zwin, Knokke-Heist, De Haan en De Panne geweest.