[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 21:58

Even bijgelezen, ik reageer morgen, teleurstelling moet nog even zakken... In ieder geval heel leuk dat hier zo gesupporterd werd!

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 00:32

Oh, zo jammer Antonius... Maar anderzijds stond je toch maar mooi vooraan na de dressuur en crosstte uw merrie haar eerste 1* gewoon foutloos rond in niet-evidente omstandigheden!

Heerlijk op het Cadzandse strand gereden hier...
Afbeelding

Aldislamp2

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:08

Hier ook meegevolgd op rechenstelle dit weekend, er is precies wel wat gebeurd in de cross ook, weinig die de 3* uitgereden hebben precies.

Daaph: Spijtig van de laatste balk, maar toch weer een knappe prestatie van Icarus. Spijtig dat je zelf niet naar Genk kan.

Antonius: Ik geef Evelyntje wel gelijk, je hebt toch een mooie prestatie geleverd met die goede dressuurpunten en foutloze cross, er zijn er niet veel die dat doen in hun eerste internationale wedstrijd. Het is natuurlijk wel heel spijtig van de jumping, en begrijp dat het een teleurstelling is, maar jumping kan je makkelijk aan werken en dan komt dat helemaal goed!

Evelyntje: ziet er zalig uit zo op het strand gaan rijden! Waarschijnlijk was het daar ook aangenamer van temperatuur?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 11:09

Leuke foto op het strand! Lijkt me echt zalig om te doen!

Vind het biet erg dat ik niet naar Genk kan. Ik rij er altijd al dus kan de hindernissen nog wel eens pakken als ik terug ben.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:58

Idd Antonius! Voor uw eerste internationale echt al een topprestatie! Jumping kan er idd nog aan gewerkt worden en ik ben zeker dat je sowieso in de prijzen gaat rijden dan! Dat het nu al zo nipt was idd een teleurstelling! Maar op naar de volgende keer. ;) Al idee wanneer de volgende internationale gaat worden? Ga je in Waregem de internationale ook rijden? Kan dan gaan kijken. :)

En strandritten idd heerlijk! :D Ben al 3 keer naar de zee geweest met mijn paard! :D En vanaf ik weer goed te been ben en eventjes rij al, zal ik ook weer naar de zee gaan dit jaar! Ook al ga ik alleen, Shuddy is een zalig paard om aan zee te rijden. :P Niet bang van het water, braaf, en kan vet hard gaan om dan perfect terug te kunnen nemen. :P tja een ex-renpaard en zo'n vlakte als aan de zee... :D

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:35

Haha dat lijkt mij inderdaad heel leuk Hanne! Hopelijk gaat de genezing vlot, heb je nog veel pijn?
Dat hard gaan is bij de mijne meestal ook geen probleem (maar wrs helemaal niet zo hard als de jouwe), dat terugnemen al iets moeilijker!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 19:29

Hohja soms wel bij de kiné. Ze moeten mij bijna aan de behandelingstafel vastnagelen. :') Als ik m'n voet wil weg trekken, zet die persoon dan gewoon hand om m'n been en duwt die dat op tafel. :P
Heb al 14 kinébezoeken gehad, nog 46 te gaan pff! Nuja 't zal tot op het einde pijn doen... Lichtjes over de grens gaan moet wel om te verbeteren, al de pezen en spieren rondom enkel zijn serieus getoucheerd. M'n achillespees ook erg stijf. De mobiliteit van m'n enkel is nog absoluut niet helemaal dat.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 19:48

Rijden op het strand is zalig :). Onze 6j deed dat op z'n 4 ook al super braaf, even makkelijk als thuis in de piste feitelijk!
Antonius: dat is echt heel zuur! Volgende keer beter zeker maar kan begrijpen dat je daar even anders over denkt ;). Maar toch proficiat voor de cross en dressuur!
Daaph: jij ook proficiat voor Icarus, blijft toch knap voor een 7j allemaal!
Hanne: nog veel beterschap, moet echt rot zijn met dit weer aan de kant te moeten zitten :( !
Varekaj: hopelijk fijne vakantie gehad? Ben je al begonnen met Icaro of heb ik erover gelezen? Merk je verschil met voor z'n castratie?

Hier was het een gemengd wedstrijdweekend :). M'n vriend heeft de 5j voor de eerste keer dressuur gestart, L1, hij was voorlaatst :+. Ze liet mooie stukken zien en heeft zeker veel meer potentieel dan de 6j maar ze heeft ZO veel bloed, aanleuning is dus nooit constant, galopwerk wel wat verzet en wijken vond ze ook even te spannend in de ring. Middendraf was wel super bvb en als ze zich ontspant en laat rijden laat ze echt mooie dingen zien. Maar er is nog heel veel werk aan... In het springen beetje hetzelfde verhaal + m'n vriend kan niet goed om met die spanning. Hij houdt haar veel te vast en dan spring ze helemaal zonder rug (wel nog een halve meter boven de palen want zo voorzichtig is ze wel) - ziet er echt niet aangenaam uit! Eén hindernis deed m'n vriend echt alles fout (foute afstand, te vroeg mee op de sprong, duwen met z'n zit in haar rug, ...) en ze begreep er niets van: bijna overkop... gelukkig gewoon "door" de hindernis maar het schol niet veel. Dan staat mijn hart echt stil he! Ik hoop gewoon dat ze op deze manier het vertrouwen niet verliest...
Hij heeft ze toch ingeschreven voor Genk in de B (raar maar waar maar op cross hindernissen gaat zij veel ontspannender en m'n vriend doet dat ook veel beter): zal dus nog veel werk zijn op dressuur en springen!
De 6j was wel foutloos in het springen. Begint echt mee te denken en op te lossen dus dat is goed voor mij in de toekomst :+. Dressuur met mij was goed, alleen was hij plots even afgeleid omdat er iemand op zijn hurken de startlijst zat te lezen (vlak aan de A), en ik moest net daar aanspringen in galop. Sprong hij natuurlijk fout aan, en kreeg het niet meteen hersteld. Daardoor vergat m'n vriend te lezen en was iedereen gedurende 3-4 oefeningen de kluts kwijt... ben toch nog 6e geworden en net buiten de prijzen maar dus niet genoeg winstpunten om over te gaan :(. 6j doet J mee in Genk (eerste keer!) ben benieuwd!

Gaat er nog iemand naar Genk? Daaph wel jammer dat je niet kan! Vindt dat qua sfeer etc toch de leukste cross precies!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:07

Zo mijn verhaal van een bewogen weekend... Het begon al met de keuring, mijn veearts had blijkbaar enkel de rhino ingevuld in mijn paard haar boekje, griep/tetanus was hij vergeten... Na heel wat gediscussieer en een fax van mijn veearts was ze gelukkig 'passed'. Op vrijdag dressuur moeten rijden om half 2, dus serieus heet, en niet alleen het weer... Fiona stond er zeer scherp aan, moest zeer voorzichtig rijden, maar wat een proef :j was mijn beste proef ooit. Wie het wil bekijken:
https://m.youtube.com/watch?v=pt9g5duwyN8
Was klein beetje teleurgesteld in het grote jury-verschil, 74% en 67%, maar goed, we hebben alles gegeven wat we hebben.

Dan zaterdag de cross, ik vond hem eigenlijk niet zo dik staan, en doordat de snelheid verlaagd was en de afstand verkort, zag ik het heel goed zitten. Ze vertrok als een pijl uit een boog en bleef heel goed doorlopen. Nog klein stukje misreden in een bocht, maar toch vrij simpel binnen tijd geraakt.

Gelukkig op zondag heel vlot door de keuring geraakt, en dan jumping... Losrijden kort gehouden, ze voelde goed aan. Ik ging binnen in mijn parcours en mijn man roept van de kant dat ik sneller moet rijden. Hierdoor was ik mij concentratie kwijt, ben beginnen vooruit rijden, mijn afstanden klopten langs geen kanten en op de 6 kwamen we onder de sprong, Fiona springt altijd, dus nu ook, maar dus erdoor, balk tussen haar benen en ik erover. Was super kwaad op mijn man, maar ja, brengt niet veel meer op he.
Over 2 weken Genk, dus ga nu nog maar keer gaan oefenen en hopen dat ze haar vertrouwen niet kwijt is.

En om het weekend helemaal fijn af te sluiten, ik ben Fiona haar paspoort vergeten in arville... Heb nu al naar arville en kbrsf gemaild, maar nog geen antwoord, ik hoop maar dat ze dit kunnen opsturen...

Qua organisatie vond ik het voor internationaal te zijn wel dik tegenvallen, slechts 4 paardendouches met zulke temperaturen, de cross anderhalf uur voor aanvang nog veranderen qua parcours, om 16u30 de cross moeten stilleggen omdat er geen koelwater meer is voor de paarden, het ijs om te koelen was op hoewel ze zeiden dat ze voldoende in voorraad hadden, bodem echt beton (in de cross kunnen ze dat nu niet helemaal oplossen, maar vb jumpingpiste kon toch wel meer besproeid geweest zijn). Ik had er meer van verwacht.

Steph: ik zal jullie dus zien in Genk! Vind dat ook een hele leuke qua sfeer!

Hanne: ja, de internationale in Waregem wil ik ook graag rijden, dat is alles voor dit jaar, voor de rest nog enkele nationale. Jouw genezing klinkt toch nog niet zo voorspoedig, hopelijk kan je de moed erin houden!

Evelyn: wauw wat een standfoto! Prachtig!

Daaphh: nogmaals bedankt voor je hulp bij het koelen! Je mag zeker filmpje plaatsen hoor.

Nogmaals iedereen bedankt voor het meeleven, was wel leuk om te lezen :) heb nog geen foto's van de cross gezien, als ik mooie heb, zal ik ze plaatsen. Heb wel eentje van de keuring na de cross :)
Afbeelding

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:27

Wat een verslag, direct een heel spannende eerste internationale. Zou inderdaad wel niet mogen dat ze te weinig koeling hebben. De bodem is de laatste jaren ofwel beenhard geweest ofwel modder waar je tot je knieën inzakt.
Heel knappe dressuurproef, gedurfd gereden en geen fouten! Spijtig van de jumping, maar komt wel goed in Genk, kan altijd eens gebeuren en dan de toeschouwers de mond snoeren dan ;).
Wij gaan ook naar Genk, mijn man terug met zijn eigen paard en F met de mijne.

Steph: enige manier om ze rustiger te maken zal kilometers maken zijn denk ik, heb zelf ook zo een sensitief geval en dat begint na een jaar eindelijk beter te gaan :). Spannend de eerste keer bij de J! Genk is wel echt een mooie overgangscross vind ik.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 23:00

Ik moet wel zeggen dat het ijs niet op was. S.arah was een van de aller laatste en had nog ijs. Maar het was inderdaad qua onrganisatie niet oke. Dat sproeierke dat ze in het begin hadden gezet mijn god... En dan op de ridersmeeting zo ne R hebben.

Candaag gaan wandelen op de cross van Genk. Denk dat zo goed als alles op staat. Ziet er leuk uit! Sommige moeilijker andere makkelijker! Ben benieuwd war hey gaat geven.

Ik vind Nokere trouwens ook een hele leuke om te gaan. Genk is ook leuk maar daar ken ik altijd al iedereen en het weekend na de cross is er jumoing dus dan is er ook een leuk feestje. En ik denk als ke niet blijft slapen het toch sowieso anders is.
Jardy als internationaal ben ik nog nooit geweest dus ook weer spannend! Wel wat ver voor alleen te rijdne maarja.. This maar zo

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 07:12

Nokere is inderdaad ook echt een knappe wedstrijd! Ik ben 3 of 4 jaar geleden mee geweest naar Jardy voor te groomen. Ik vond dat wel een hele mooie wedstrijd op een knap domein. De cross was knap gebouwd toen en vrij technisch, springen en dressuur op een zandpiste als k het mij goed herinner ;-)

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 08:12

We zijn al een aantal jaar gaan kijken naar Nokere en is idd een zeer knappe wedstrijd! Maar om te rijden "denk" ik minder tof, aangezien je dressuur en springen niet daar rijdt, en dus wel wat "heen en weer" gerij hebt in tegenstelling tot bvb Tongeren, Genk en Brugge. Maar als beide paarden ooit fijn L lopen dan doen we die ook zowiezo mee! M'n vriend heeft nog een hele mooie foto van hem daar op't water in M :).

Antonius: klinkt allemaal super! Die dressuur! Ziet er iig wel internationaal waardig uit ja! Super gereden! Wel stom dat er te weinig water was dan, op een dag zoals zaterdag zou dat toch echt niet mogen... Maar ja, je weet niet wat er mis liep etc (bvb grondwater ineens op ofzo). Echt jammer van het springen. Maar moet wel toegeven dat ik het ken helaas :+. Ik roep ook vaak aan de kant en heb dan ook altijd ruzie met m'n vriend :p. Maar ik kan er gewoon niet tegen als hij begint in haar rug te duwen of niet genoeg galop heeft etc (niet dat ik het zelf beter zou doen maar het is sterker dan mezelf denk ik). Ik moet dat ook echt eens afleren want m'n vriend klaagt ook altijd dat hij dan heel afgeleid is. Rijdt je man ook paard?

Aldislamp: ja daarom dat we ook in Genk een keer J wilden proberen. Daar liep de 6j vorig jaar zijn eerste cross, en toen zei m'n vriend al dat J/L best wel meeviel dus vandaar. Hopelijk pakt hij goed aan. Welke klasses rijden jullie mee?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 08:36

Organisatie liet idd wa te wensen over, al vond ik dat de afspuitplaatsen wel genoeg waren, kheb nooit moeten wachten voor af te spuiten. Mr de kwaliteit van het stroo was erg slecht, tgene da in de stal lag, een vierde was beschimmeld en het stroo dat ik bijhaalde was lijk sneeuw, twaren allemaal kleine stukjes. En tja de bodem, das echt een ramp en ze beginnen te laat met bespoeien en prikken. Ze laten de grond eerst helemaal uitdrogen maar dan lukt het niet meer met spoeien, dat water is dan een druppel op een hete plaat. Dat met dat water was idd wel een lachertje zeg, niet te geloven zoiets :7 en daarna kwamen ze met mega tank af, die had er al van in het begin moeten staan.

Kvind het wel jammer voor de organisatie, ze doen wel hun best maar ze hebben steeds van alles tegen en laten hier en daar een steekje vallen. Al zou het volgend jaar toch beter moeten zijn, tschijnt dat dan het promodorp en de jumping/dressuur dan op een zandpiste zou zijn bij het kasteel. Zou toch al stuk schelen en hopelijk kunnen ze weer wat internatinale ruiters aan trekken.

Echt jammer van de jumping antonius, maar dressuur en cross wel top he! In Genk gaat het vast weer helemaal goed :j.

Ik ga mss naar Sopot binnen enkele weken. Ken ik helemaal niet, tis alleen heel ver rijden :+.

Genk ga ik niet want kan geen verlof nemen. Ik ga wel nr Ciney :). Vantweekend ga ik wel gaan springen en de week erna ook :).

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 08:55

Antonius klinkt als een spannend/intensief debuut...je moet maar zo denken, kan alleen maar beter worden van hier uit! maar die dressuur zag er goed uit!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 10:54

Afspuitplaatsen vond ik inderdaad ook genoeg, ook niet moeten wachten.

Op donderdag was er een dopingcontrole maar op de andere dagen helemaal niets. Vond ik ook maar gek.

Ik ga ook naar Ciney

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 13:49

Mooie proef Antonius, heel constant precies. Ze wist ni echt van de warmte, amai. Snap je teleurstelling hoor, en je kwaadheid... Maarja, op naar de volgende zeker? Ga je nog parcours rijden voor Genk? Komt wel goed!

Steph snapt de moeilijkheid van aan de kant te staan ;), jammer dat de combinatie samen zo gespannen is op wedstrijd, als jij minder last hebt van spanning, geen optie om de 5j ook te starten in dressuur? Anders wordt dat hele wedstrijdgebeuren zo'n stressboel voor dat paard he... En verder ervaring opdoen zeker?

Weer was perfect op t strand! Maar nu hier ook meer mijne temperatuur... Vanochtend al om 7u gereden omdat k veel werk heb, maar voor het weer had t niet gehoeven. Beter zo ;).

Waar ga je jumping rijden PP?

Ik zou volgend weekend graag nog parcourtje rijden en dan weekend erop Ciney! Tussendoor nog water op artevelde gaan bekijken hoop ik! Met de zee ertussen verwacht ik eigenlijk dat we van dat het koekeloeren vanaf nu in voorwaartse beweging kan, maar da gaan we mss even testen op voorhand dan...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:01

Dit weekend in aalter en de week erna vosselare (deinze) en de 21ste zou ik willen gaan oefenen bij vincent M. Eens zien of ik springlesgever kan strikken voor les daar. Ga jii de zondag of zaterdag nr ciney?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:38

Wanneer is waregem? Wil eigenlijk wel komen kijken dan.

Jammer van de val antonius,maar de rest ging blijkbaar goed? Hoe was het met je zenuwen gesteld?

Hanne, waar ga jij aan de zee rijden en wanneer is dat toegelaten? Kan je vlot op het strand? Zou dat graag nog eens doen deze zomer.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:44

Dat zal ik dan pas bekijken! :) Ben al in 't Zwin, Knokke-Heist, De Haan en De Panne geweest. :)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:44

En 't Zwin en Knokke-Heist zijn het gemakkelijkste qua uren. En De panne niet maar wel het zaligste strand bij laagwater! Geen golfbrekers. :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 15:20

Waregem is het laatste weekend van september geloof ik.

Wij gaan op zaterdag naar Ciney normaal.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 16:24

En begin oktober nationaal op zelfde terrein. Had daar misschien kunnen rijden. _-:(
Coffins hé... :')
Misschien volgend jaar als paard het kan. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:15

Met toegelaten bedoelde ik welke periodes van het jaar en in de ochtend, avond :p

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:35

Steph: mijn man heeft vroeger gereden, maar puur recreatief. We hebben al afgesproken voor in Genk dat hij maar achter de hoek moet staan als ik moet springen, ik wil hem niet zien of horen ;)
Nokere vind ik een top cross! Heel mooi kader, verzorgde hindernissen, dik genoeg... Wij rijden sowieso over en weer, is maar 40 km, dus hier geen last dat dress/jump op andere locatie is, maar mocht ik moeten blijven slapen, zou dat idd wel een andere 'sfeer' zijn.
Genk kijk ik wel naar uit, qua sfeer idd top en een beetje andere cross dan de anderen,door zoveel in het bos te zitten, ben je precies meer alleen met je paard.

Ik heb trouwens wel enkele keren moeten wachten om af te spuiten in arville, geen ramp he, maar had er gewoon wat meer van verwacht. Het feit dat het zo smerig was, vond ik eigenlijk nog erger.

PP ga je op jumping in Aalter of gewoon trainen? Ik wil donderdag op llyda gaan trainen, is hier om de hoek en als mijn gevoel nog niet ok zit,wil ik begin volgende week nog eens naar Aalter gaan. Heb overigens ook eens gemaild naar B.londeel om les te vragen, maar nog geen antwoord gekregen.
Als je gaat trainen bij vin.cent, kan je dan geen les vragen aan hem? Laat hij eigenlijk andere lesgevers toe op zijn eigen terrein?

Varekaj: mijn zenuwen vielen mee, zeker door de aanpassingen aan de cross, had ik eigenlijk geen stress. Qua hindernissen vond ik hem niet zo dik staan. Heb altijd het meest zenuwen voor de jumping, dus dat zal er niet op beteren ;)