[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 18:54

Die nieuwe regeling van het springen is erg jammer Susan.

Ik ben blij dat ik mijn laatste punt heb gehaald

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 18:58

Ik weet nog steeds niet goed wat ik van de regeling vindt... Ergens niet verkeerd want je ziet een hoop minder kamikaze ruiters in het L tegenwoordig, maar mensen die netjes rijden en hun paard gewoon voorelkaar hebben maar geen hoge stijlpunten rijden of een balk oid hebben, zijn er wel de dupe van.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:32

Je ziet gewoon dat ze zo vooruit zijn gegaan. En mijn man is echt geen koekenbakker want hij mag gewoon M SGW starten dit jaar, dat lukt echt niet als je je paard niet voor elkaar hebt en er zelf als een zak aardappelen op zit. Dus ik vind de nieuwe regeling wel heel suf nog steeds :+

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:41

Je begrijpt volgens mij niet helemaal hoe ik het bedoel en betrekt het persoonlijk teveel op je man. Ik ben zelf M SGW, M dressuur en L springen geweest met een van mijn vorige paarden maar heb met mijn huidige paard nog geen wp in het B springen gereden, terwijl ik ook geen koekebakster ben, hahaha!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:55

Nee maar jij schrijft dat mensen die netjes rijden maar toch geen hoge stijlpunten rijden of een balk hebben terwijl ze de boel verder wel netjes voor elkaar hebben er de dupe van zijn. Dat is precies hoe de situatie bij ons nu is.

In het L, M en Z kun je gewoon nog steeds een wp rijden als je een balk hebt. Ik vind dat toch wel vreemd, dat er dan in de B ineens hele andere regels gelden. Ik snap ook wel dat ze de doorstroom naar de L iets in willen perken. Maar ik vind 75 stijlpunten te hoog. Leg de grens dan bij 70 bijvoorbeeld, of gewoon bij 60% een wp zoals bij de dressuur. Een 6 is in NL nog steeds gewoon voldoende.

Timster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:19

Mag ik me hier ook melden?
Met mijn 8-jarige pony heb ik nu 3 officiële crossen gereden in de B. Allemaal foutloos afgelegd en ondertussen qua stijl enorm verbeterd. Nu ga ik voor de eerste keer naar Alphen-Chaam. Eerst wilde ik hier ook B starten maar aangezien ik al niet heel veel crossen kan rijden dit jaar toch maar opgegeven in de L :) Nu heb ik gelijk al een vraag; Op welke crossterreinen (ongv. tot Overijssel vanaf zuid-Holland gezien) worden leuke crosslessen gegeven op L niveau (en over een tijdje ook voorbereidend op het m)?. Inmiddels al uitgekeken op Moordrecht en ik kan niet vinden op welke niveau's de gegeven crosslessen zijn. Hebben jullie nog leuke aanraders? (Mag eventueel ook met paarden erbij, gebeurd wel vaker)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:38

SusanH schreef:
Nee maar jij schrijft dat mensen die netjes rijden maar toch geen hoge stijlpunten rijden of een balk hebben terwijl ze de boel verder wel netjes voor elkaar hebben er de dupe van zijn. Dat is precies hoe de situatie bij ons nu is.

In het L, M en Z kun je gewoon nog steeds een wp rijden als je een balk hebt. Ik vind dat toch wel vreemd, dat er dan in de B ineens hele andere regels gelden. Ik snap ook wel dat ze de doorstroom naar de L iets in willen perken. Maar ik vind 75 stijlpunten te hoog. Leg de grens dan bij 70 bijvoorbeeld, of gewoon bij 60% een wp zoals bij de dressuur. Een 6 is in NL nog steeds gewoon voldoende.

Daar heb je gelijk in. De regeling an sich vind ik niet beroerd, maar de grens mag idd wel iets lager.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:03

Ja, want bijna niemand heeft een 7,5 of hoger voor rijstijl. Ik ken ze wel hoor, die dat met gemak halen, maar die rijden vaak zelf met 1 of meerdere paarden in 1 of meerdere hogere klasses. En andersom zie ik er in het L, M of Z ook zat rijden die maar een mager 6je zouden halen, of soms zelfs dat nog niet eens := . We moeten het er maar mee doen. Voorlopig heeft mijn man maar weer een en ander opgegeven. Hij wil gewoon graag de B uit, L springen komt meer overeen met wat hij in de SGW in het springparcours ook kan tegen komen als hij over gaat naar de M. Dat is de grootste reden dat hij nu toch graag wel eens L wil kunnen starten.

huckellover: dat kan bij HC de Schalm. Er zijn ponylessen op dat niveau maar je kan ook met de paarden mee rijden. SGW trainingen (complete cursus voor het hele seizoen) of losse lessen. Lessen worden ingedeeld op niveau.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 23:25

Ik heb geen kennis van het westen qua terreinen. Is Lelystad ver weg voor je? Anders kun je eens zoeken op roxana graman. Super les op ieder niveau en ook top locatie met veel hindernissen.

Mag je man niet eerder over of heeft die nooit eerder L gesprongen susan? Ik vind de B maar raar hoor. Inderdaad de grens ligt veel te hoog.

Foutloos is gewoon een winstpunt waard of je moet er achterstevoren op zitten maar dan rij je vaak ook niet foutloos.. Ik hoop voor je man dat die snel z'n punten heeft!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 23:34

Hij is pas gaan springen sinds we dit paard hebben. Dus hij zal op eigen kracht de B door moeten. Gewoon maar blijven proberen de balkjes zullen hopelijk ooit wel boven blijven. En anders wachten we wel tot het outdoorseizoen. Buiten is toch net iets makkelijker vaak doordat je wat meer de ruimte hebt.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 10:01

ik las op FB ergens dat er gisteravond weer een bijeenkomst voor het springen is geweest?? hopelijk gaan ze het weer ietsje aanpassen, want ik vind het ook jammer met deze regeling. Zeker voor mij omdat ik alleen maar in de winter op (enkele) springwedstrijden kan gaan. Ik mag nu ook M sgw starten en heb B +4 springen, wilde graag L parcoursen rijden om voor te bereiden op het M sgw springparcours, maar moet nu weer oefenparcoursen rijden. Ook niet erg, maar soms wil je ook wel een door.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:16

Nou, toevallig zag ik dat ook op FB. Degene die het postte had precies hetzelfde meegemaakt als mijn man dit weekend, op zich 2 nette rondjes (want 71 stijlpunten) maar wel bij beiden 1 balk. Mijn man wil geen oefenrondjes rijden. Voor het geld wat je daar voor betaalt start hij liever officieel. Mijn man wil idd ook L starten ter voorbereiding op het springen in de M SGW. Nu fingers crossed dat hij zaterdag wel iig een puntje meepakt. Zou mooi zijn.

Denk niet dat de KNHS het gaat wijzigen. Ze vinden het ivm de veiligheid belangrijk dat mensen niet te snel doorstromen naar het L. Dat is op zich een goede reden, maar de manier waarop zou wel anders kunnen volgens mij. Het is best demotiverend om iedere keer zo terug te komen van wedstrijd.

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:59

Met 71 stijlpunten en een balk heb je toch nog 1 wp?

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:33

Ik zie dit op de site van de KNHS:

Citaat:
Wijziging winstpuntenregeling B-springen per 1 april 2015

•Een combinatie krijgt 1winstpunt bij een foutloos parcours en een stijlcijfer van 60 tot 75.
•Een combinatie krijgt 2 winstpunten bij een foutloos parcours en een stijlcijfer van 75 of hoger
•Een combinatie krijgt 1 winstpunt bij 1 t/m 4 strafpunten en een stijlcijfer van 75 of hoger.

Dan heb je dus geen wp met 71 voor stijl en een balk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:42

Nee met een balk moet je minimaal 75 stijlpunten hebben, idd zoals hierboven staat.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:56

Ik zou, als belgje, willen proberen in te schrijven voor vrouwenpolder, zou daar ruimte zijn in de M reeks, of zit die sowieso volzet? Qua afstand is het de enige die voor mij kan in Nederland, en er is hier in Belgie dan bijna 2 maand geen enkele cross...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 09:32

Antonius: de inschrijving start hier altijd 6 weken voorafgaande aan de wedstrijd. Wanneer dat voor Vrouwenpolder is kun je terug zien op de eventing kalender. Weet uit mijn hoofd zo even niet wanneer die wedstrijd is, maar volgens mij niet heel erg in het begin van het seizoen toch? Dan kun je als de inschrijving opent gewoon opgeven :j

In dit topic kun je ook bekijken wanneer de inschrijving opent: [SGW] Inschrijfdata SGW's 2016

Ik ga morgen weer dressuur starten. Mijn man gaat zaterdag nog eens een poging wagen zijn laatste 2 winstpunten te halen. Fingers crossed dat hij nu de balken laat liggen allemaal.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:33

Vrouwenpolder is begin juni, dus inderdaad nog even, maar plan gewoon graag :)
Er staat op de kalender dat het 4 en 5 juni is, betekent dit dan dat je kan kiezen welke dag je rijdt, of zijn bepaalde klasses op zaterdag, en de andere klasses dan op zondag?

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:47

Vrouwenpolder is een zeer vriendelijke wedstrijd :) Wil je M starten of Z (M Belgie)? Normaliter zijn de L, M en Z paarden op zaterdag en de B paarden op zondag.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:59

Wel, op de website van VLP (dus mijn eigen federatie) lees ik dat M in Nederland gelijk staat met M in België voor ruiters die nog geen 1* uitgereden hebben. Nu heb ik vorig jaar 1x 1* gestart in Arville, foutloze cross maar gevallen in jumping, dus wedstrijd niet uitgereden... Ik vermoed dus dat ik sowieso M moet inschrijven in Nederland?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:51

Dat zou je bij de KNHS na kunnen vragen. In NL is het zo dat je met 10 winstpunten in een bepaalde klasse over mag. Dus met M+10 mag je Z starten. Maar M in NL staat niet gelijk aan het M in Belgie, dat komt weer meer overeen met het Z hier in NL als ik het goed heb. Ik heb geen idee hoe het in Belgie zit met winstpunten en mogen promoveren, en of je als je M start in Belgie, je Z moet starten in NL.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 23:20

Niemand die in Indoor Twente heeft gestart? Of morgen nog gaat starten?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 11:04

Nee, dat is echt te ver rijden voor ons. Volgens mij is het wel een mooie wedstrijd. Voor springen en dressuur blijven we in een straal van max 20 km rond stal :j . Ik heb vrijdag dressuur gestart, mijn man is gisteren wezen springen. Ik heb vrijdag mijn eerste prijsje ooit gereden, 1e proef ging lekker. Tweede proef mislukte doordat Chaplin stil wilde gaan staan om te mesten. Niet handig tijdens de middendraf. Hierna was ik de focus kwijt en voelde Chaplin strak. Dat kreeg ik er niet uit gereden. Terecht geen winst dus 2e proef. Volgende week weer hopelijk gaat het dan beter.

Mijn man heeft een winstpunt erbij in het B springen. Nu nog eentje *\o/*

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 11:59

Susan gefeliciteerd met je prijs

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 12:06

Ik heb zojuist wel gestart in ambt-delden. Allereerste keer indoorSGW gereden. Wauw kicken hoor. Foutloos springparcours en foutloze cross. Hard gereden maar toch nog iets een tijdsoverschrijding :| (raar)
Qua aankleding en hindernissen etc echt heel mooi gedaan. Moesten zelfs nog een deel naar buiten galloperen (speciaal aangelegde baan)naar een andere binnenhal en daar nog aantal hindernissen crossen en toen weer terug de hoofdhal in.
Vond de strafpuntentelling wel beetje apart maar goed ik zie vanavond uitslag op startlijsten. :o