Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
SusanH schreef:Nee maar jij schrijft dat mensen die netjes rijden maar toch geen hoge stijlpunten rijden of een balk hebben terwijl ze de boel verder wel netjes voor elkaar hebben er de dupe van zijn. Dat is precies hoe de situatie bij ons nu is.
In het L, M en Z kun je gewoon nog steeds een wp rijden als je een balk hebt. Ik vind dat toch wel vreemd, dat er dan in de B ineens hele andere regels gelden. Ik snap ook wel dat ze de doorstroom naar de L iets in willen perken. Maar ik vind 75 stijlpunten te hoog. Leg de grens dan bij 70 bijvoorbeeld, of gewoon bij 60% een wp zoals bij de dressuur. Een 6 is in NL nog steeds gewoon voldoende.
Citaat:Wijziging winstpuntenregeling B-springen per 1 april 2015
•Een combinatie krijgt 1winstpunt bij een foutloos parcours en een stijlcijfer van 60 tot 75.
•Een combinatie krijgt 2 winstpunten bij een foutloos parcours en een stijlcijfer van 75 of hoger
•Een combinatie krijgt 1 winstpunt bij 1 t/m 4 strafpunten en een stijlcijfer van 75 of hoger.