Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nu heb ik gelijk al een vraag; Op welke crossterreinen (ongv. tot Overijssel vanaf zuid-Holland gezien) worden leuke crosslessen gegeven op L niveau (en over een tijdje ook voorbereidend op het m)?. Inmiddels al uitgekeken op Moordrecht en ik kan niet vinden op welke niveau's de gegeven crosslessen zijn. Hebben jullie nog leuke aanraders? (Mag eventueel ook met paarden erbij, gebeurd wel vaker) SusanH schreef:Nee maar jij schrijft dat mensen die netjes rijden maar toch geen hoge stijlpunten rijden of een balk hebben terwijl ze de boel verder wel netjes voor elkaar hebben er de dupe van zijn. Dat is precies hoe de situatie bij ons nu is.
In het L, M en Z kun je gewoon nog steeds een wp rijden als je een balk hebt. Ik vind dat toch wel vreemd, dat er dan in de B ineens hele andere regels gelden. Ik snap ook wel dat ze de doorstroom naar de L iets in willen perken. Maar ik vind 75 stijlpunten te hoog. Leg de grens dan bij 70 bijvoorbeeld, of gewoon bij 60% een wp zoals bij de dressuur. Een 6 is in NL nog steeds gewoon voldoende.
. We moeten het er maar mee doen. Voorlopig heeft mijn man maar weer een en ander opgegeven. Hij wil gewoon graag de B uit, L springen komt meer overeen met wat hij in de SGW in het springparcours ook kan tegen komen als hij over gaat naar de M. Dat is de grootste reden dat hij nu toch graag wel eens L wil kunnen starten.Citaat:Wijziging winstpuntenregeling B-springen per 1 april 2015
•Een combinatie krijgt 1winstpunt bij een foutloos parcours en een stijlcijfer van 60 tot 75.
•Een combinatie krijgt 2 winstpunten bij een foutloos parcours en een stijlcijfer van 75 of hoger
•Een combinatie krijgt 1 winstpunt bij 1 t/m 4 strafpunten en een stijlcijfer van 75 of hoger.
Wil je M starten of Z (M Belgie)? Normaliter zijn de L, M en Z paarden op zaterdag en de B paarden op zondag.
. Ik heb vrijdag dressuur gestart, mijn man is gisteren wezen springen. Ik heb vrijdag mijn eerste prijsje ooit gereden, 1e proef ging lekker. Tweede proef mislukte doordat Chaplin stil wilde gaan staan om te mesten. Niet handig tijdens de middendraf. Hierna was ik de focus kwijt en voelde Chaplin strak. Dat kreeg ik er niet uit gereden. Terecht geen winst dus 2e proef. Volgende week weer hopelijk gaat het dan beter.