[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Margriet_

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 00:10

Ik had het stuk thuis al even gelezen! Erg mooi en groot stuk! Gaaf hoor.
Rowo zo nou dan is het maar goed dat je dus nog hebt gebeld.

Ik weet niet wat voor ruiter ik ben. :+ Vindt jonge paarden wel erg leuk, maar ben wel blij dat ik W ook nog heb, waarmee ik gewoon kan doen wat ik wil. Zonder daarbij na te hoeven denken zeg maar. Vanavond W voor het eerst dit jaar weer in het donker gereden, was wel spannend. Hij hoorde de paarden naast de bak door de wei lopen, maar zag ze niet.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 00:17

Hallo alle bank-hangers 8-) .
Zo Wuppie: wat gaaf zo'n artikel!! Leuk dat het zo goed gaat hoor. Ik herinner me Koekie nog van het begin. Echt super dat het zo goed gaat!
Rowo: dat is schrikken van Zetje! Fijn dat het nu wel ontdekt is. Beterschap!
Oh, ik zag nog iemand met mooie prijzen en leuke artikeltjes! Weet niet meer wie het was, sorry :o .
Kris: ook voor jou raad ik Horse Body Balance (Jeanette) aan (nou ja: voor je paard dan hè!). Check maar eens met Rob.
TG: beterschap!

Wij hadden vanavond BHV training: we hebben het lege kantoorpand ontruimd :D . Ging in ieder geval gestructureerder dan vorige keer. Binnenkort gaan we overdag voor het eggie oefenen: dan mag iedereen naar buiten. Daarna lekker TV gekeken en nu snel naar buiten nog wat beestenboel doen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 00:34

Goedenavond.
Snoekiej: Gelukkig wel ja :+ .
Noor: veel van wat ze zei kwam ook erg overeen met wat jij zaterdag zei, ik merkte toch wel weer dat ik de laatste tijd veel dressuurles van mijn springinstructeur gehad heb, die krijgt Bam heel fijn los door zijn lijf aan het lopen maar net dat "dressuurprik-tintje" ontbreekt dan een beetje.
Marieke: Ik kan het net niet allemaal lezen, maar leuk stuk!
rowo: Slim dat je naar de kliniek bent gegaan, hopelijk geneest het goed.
Henny: succes bij de ta.

Wat voor ruiter ik ben weet ik nog niet precies, ik ben nu aan mijn eerste paard bezig en die heb ik vanaf zadelmak helemaal zelf opgeleid en dat vond ik zeker erg leuk en leerzaam, zeker omdat ik het zelf ook nog allemaal moest leren. Nu ben ik in alle 3 de discipline's M en dat is toch ook zeker leuk, voor mijn gevoel begint daar een beetje "het echte werk", moeilijk maar wel een uitdaging. Maar prijzen rijden in de B t/m L2 dressuur was toch ook wel erg leuk :o en af en toe lijkt het me ook wel weer leuk om een jong paard erbij te hebben, een 5 jarige ofzo.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 00:50

Ik vind alles leuk. Heb lol aan zadelmak maken, aan door rijden en op meer niveau rijden. Merk wel dat jonge paarden rijden mij heel goed af gaat. Ben daar gewoon heel handig in. Aan de andere kant kan ik ook paarden alles leren tot Z niveau. Scheelt natuurlijk ook dat heel veel paarden rijd/heb gereden. Uiteindelijk nog de beste manier van leren paardrijden.
Maar zou niet alleen jonge beesten willen doen.
Dressuurwedstrijden vind ik geen hol aan. Pas vanaf Z niveau vind ik het leuk worden.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 01:13

Frits vind dressuur geen reet aan en ik dus ook niet :+

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 07:07

Ik vind het ook allebei erg leuk. Het liefst heb ik ze net zadelmak, en dan doorrijden. Dan zie je vanzelf wel waar het schip strandt.
Zo, en nu ga ik naar werk :+

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 09:14

Werkze Snoekiej!

Jeetje Rowo, dat is wel even schrikken! Gelukkig is er een goede prognose....

Marieke, leuk stukje in de krant :)

Het maakt mij ook niet uit of ik B of internationaal rijd. het is beide even leuk en even uitdagend!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 09:51

Goeiemorgen!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 09:58

Ook goedemorgen!

Ik heb nu een 15 jarige op stal die alleen de basis van alles kent (ex-politie paard) en eentje van 10 die lichte tour gelopen heeft, maar door de vorige eigenaar niet goed verder gereden is en daardoor toen hij eenmaal bij mij stond nog geen B-proef kon lopen. Inmiddels is hij er weer helemaal bovenop, alleen ben ik geen sterruiter en kan ik er niet meer uitrijden dan een M2 proef. Hij staat dan ook nog steeds te koop. Wel leuk hoor, paardje dat (zelfs voor mij) de wissels om de pas springt en voor een piaffe of pirouette zijn pootje niet omdraait. Ik vind paarden opleiden ook wel erg leuk om te doen, maar vind het soms toch ook wel fijn om op een paard te stappen waarbij ik niet zoveel hoef na te denken :o

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 10:02

Morgen :wave:

Mandy: Wat een verhaal van Zetje zeg :oo Wat hebben jullie veel mazzel gehad als ik dat zo lees!
Shanouk: Succes met je dagje werken! Je was er al vroeg bij :D
Marieke: Gaaf stuk zeg :))

Ik zit in de pc-zaal op mijn groepsgenootje te wachten. Even een ochtend hard aan de slag met onze paper en vanmiddag schoonmaken en daarna door naar Wolles :)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 10:04

Mrogen!

Jeetje Mandy, gelukkig lijkt het allemaal iets mee te vallen. Hopelijk hersteld het voorspoedig!
Marieke, gaaf stukje in de krant!

Ik heb Uk zelf ook doorgereden. Die was alleen zadelmak. Ik had hem 2 jaar geleden kunnen verkopen, het was dat hij niet helemaal goed was op de foto's. Anders had ik toen een jonkie weergekocht. Ik vind het beide wel leuk. Uk stap ik ook met plezier weer op, het is ook wel makkelijk om op te kunnen stappen en weg te kunnen rijden.

Over zwangerschap en paardrijden. Hier vanaf week 34 niet zoveel meer gereden. En 7 weken na de bevalling had ik de 1ste officieele wedstrijd weer. 5 weken na de bevalling onderlinge wedstrijd. Ben geloof ik na ruim 3 weken weer opgestapt.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 10:06

wat is dat toch verschillend met zwangerschappen. De een kan bijna tot het einde rijden en bij de ander zit het na 12 weken al niet lekker meer in het zadel.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 10:09

Dat is inderdaad zo. Het is ook maar net hoe je je voelt en hoe het gaat, daar heb je helaas niets over te zeggen. Ik deed ook niet zo heel veel meer op het laatst. Plus dat mijn zusje hem toen ook fulltime reed en meenam op wedstrijd.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 10:19

Morgen! Pff vroeg op m'n vrije dag!
Eerst naar de TA en dan vanaaf als we niet teveel pijn hebben springles!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 10:23

henny sterkte bij de ta

ik kan niet meepraten over zwangerschappen :n

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 10:25

Lekker blonT. Zit op het werk maar Heb mijn laptop en aantekeningen thuis laten liggen :x

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 10:29

Dat is niet handig Lielle!
Ik kan niet in mijn ledenadministratie systeem. Hij wil niet opstarten. Ook niet handig. Zit nu alles old fashion bij te houden met pen en papier.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 10:35

Goedemorgen!

Lielle: Dat is een erg blonde actie :o?

Over paarden, als eerst zou ik wel 2 paarden willen hebben maar dat gaat niet. Ik heb eigenlijk nog alleen maar een heel groen beest gehad. Tot nu toe vind ik dat wel heel leuk, Urban kochten wij als 6 jarige die net van de wei was afgeplukt, gecastreerd en onder het zadel gedaan.
Hij kon alleen stap, draf en galop en een enkel pasje wijken voor je been. Verder nog heel slunsig, 0,0 bespiering. Zelf helemaal doorgereden tot wat ik nu heb berijkt. Weet nog hoe de eerste sprongen waren, en de eerste boomstam en afsprong die hij moest doen. En als ik dan nu zie hoe hij alles doet ben ik daar heel trots op en ik hoop nog veel meer te bereiken natuurlijk.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 10:41

_lautje_ schreef:
Dressuurwedstrijden vind ik geen hol aan. Pas vanaf Z niveau vind ik het leuk worden.

Hahahaha _O- Ook al zo'n fanatieke dinsdagavond dressuurruiter. :P

Ik begin de dressuur nu thuis wel leuker te vinden doordat ik nu eindelijk bijna door andermans s hit heen ben en nu echt wat kan gaan doen. Instructeur zei laats; je hebt nu alle fouten weggewerkt en nu kom je bij het echte probleem, fijn na anderhalf jaar. :+
Op concours is het jammergenoeg nog steeds drama.

Lielle, dat is niet zo handig. :P

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 10:53

Ga vanmiddag maar thuis werken, heb nu nog wat afspraken (en mijn iPhone)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 11:06

lekker slim lielle!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 11:28

Moggel

Goeiemorgen Lielle, nie zo slim, maar thuis werken lijkt me dan wel weer heel fijn
Das wel lekker Jantine dat jij ook nog zo lang hebt kunnen rijden en er na de tijd weer gauw op zat. Voelde je je nooit onzeker als je op het paard zat met beeb in je buik?

Ik vind zadelmak maken niet leuk, dat doet altijd auw ;) maar als er een stuur en rem op zit vind ik het wel heel leuk om ze de rest zelf te leren. Vond het met de Ronaldo het vervelendste dat die als hij bang was zn kop helemaal achterover sloeg (zo'n wc-eend idee) en dan maar hard ging rennen. Dan kun je echt helemaal niets. Maar vind het nu heerlijk dat ik zo met Zeus weg kan rijden, hij is wel baldadig maar nooit gemeen.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 12:21

Zeus is leuk! De foto's zijn ook echt mooi.

Ga zo met Scene naar het bos, ben benieuwd. :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:31

Lielle: Fijn dat je thuis kan werken!
muts_marijke schreef:
Ik vind zadelmak maken niet leuk, dat doet altijd auw maar als er een stuur en rem op zit vind ik het wel heel leuk om ze de rest zelf te leren.Vond het met de Ronaldo het vervelendste dat die als hij bang was zn kop helemaal achterover sloeg (zo'n wc-eend idee) en dan maar hard ging rennen. Dan kun je echt helemaal niets.

Dit deed Bam ook toen we hem net hadden, hoe hij het voor elkaar kreeg weet ik niet maar hij lag nog net niet met zijn kop bij me opschoot, dit deed hij als er een ander paard hem uit tegenovergestelede richting wilde passeren, dat vond ie maar doodeng :+. (Ben nog steeds benieuwd in hoeverre hij nou eigenlijk zadelmak was, hij is gewoon heel braaf van nature, zal nooit bokken of omhoog komen maar er zat eigenlijk nog totaal geen rem of stuur op). Dat vond ik nou juist wel een van de leuke dingen om zo'n, jong paard te leren dat dat soort dingen niet eng zijn. Jeetje wat voel ik me nu oud :Y) , zolang lijkt het geleden dat Bam als een kip zonder kop door de bak heen rende.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:33

Thanx allemaal! Eerste gedeelte is achter de rug! Nu wachten tot de kroon gebakken is!

Mijn paardje is dressuur gefokt en altijd dressuurmatig gereden! M² en Z klaar!
Dressuren ging steeds slechter en staakte altijd zijn tweede proef!

Springen ging al helemaal niet! Alles stopte hij of ging er dwars doorheen!

Ik reed hem altijd als de ouwe eigenaresse op vakantie was en had zo'n klik met dat beest! Bij mij gedroeg hij zich wel en kon er mee lezen en schrijven! En z'n kop vond ik zo mooi!
Zei haar altijd als je hem ooit verkoopt wil ik hem...

Maand later koopcontract van mijn huis getekend en belde zij op, ik heb geen zin meer in het rijden... Wil jij Max kopen?? Uhhh heel graag maar heb er nu het geld niet voor helaas! Had ik weer!
Dacht dat beest is zo verkocht!

Half jaar te koop gestaan minimaal 8 kijkers geweest! Ene viel eraf, ander staakte hij bij enz!

Toen belde de moeder van zijn oude eigenaresse! Hen jij moet hem kopen hij wil alleen maar jou....
Heb hem gekocht van ons spaargeld om naar Thailand te gaan voor een bodemprijs incl alle toebehoren!

Dressuren vinden we allebei niks doen we dus amper als wedstrijd dan!
Springen doet hij bij mij geweldig! Nooit geen stop of wat dan ook!
Zelfs het crossen doet hij geweldig!

Zal het moet zo zijn, dan toch bestaan???