[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 13:17

Middag :wave:
Pb: Fijn dat je kan crashen bij Maddy, succes met de paardjes!
Jn: Zo'n instructeur zou ik ook niet hoeven :n .
Bvw: Als Frits nu stout is, dan heeft hij zondag mooi wat goed te maken }> !
Vief: jij hebt een druk weekend vol leuke dingen zo te lezen.
Noor: jammer van de les, maar croosen in het bos is ook niet mis!
Snoekiej: Het is inderdaad wel fijn om tijdens een dip gewoon te kunnen kiezen om ipv dresuur gewoon veel te gaan springen en crossen of andersom, helemaal niet op wedstrijd gaan lijkt me vreselijk :o .
De oplossing voor die kinderen van JN vond ik trouwens ook wel goed gevonden := .

Net naar de tandarts geweest, was ik wel blij mee want was alleen maar controle en ben nu weer fijn thuis ipv tot kwart over 3 op school, ga zo maar naar Bandido want ik heb vanmiddag weer springles!

_Noor

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 13:41

@ Bvw: steeds op de 'rem' zetten is dan geen oplossing idd... Ik denk dat dat je instructeur probeert te zeggen dat je het rijden op moet lossen. Helpt het niet als je even doordraaft tot hij weer lekker los en rond is en dan die overgang nog eens maakt (100.000 keer tot hij snapt wat de bedoeling is)? Veel schakelen dus zodat hij lekker los en rond blijft in de overgangen.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 15:01

ik zet hem zelf niet op de rem hoor, maar hij blokkeerd zelf als ik weg wil rijden. Hij snapt de bedoeling ook heel goed maar wil het gewoon niet. Ik ben zelf dus bezig met veel overgangen omdat hij dat niet zo goed wil maar dan wordt het dus moeilijk voor hem en kapt hij er mee :(

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 15:11

De aanhouder wint denk ik dan altijd, zo lang je maar niet je geduld verliest (ben ik ook heel goed in). Of hij het nou wil of niet, ik zou iig niet opgeven en wat anders gaan doen. Uiteraard niet 100x blijven proberen, maar niet meteen opgeven.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 15:18

ik ga ook gewoon door! }>
Maar hij doet echt heel gevaarlijk! Hij is ook niet alleen een gevaar voor hemzelf en mij maar voor alles wat er in de buurt is. Hij weet ook dondersgoed waar hij het beste gek kan gaan doen. Namelijk boven op een hindernis, bij andere paarden tegen de bakrand aan, voor het kantineraam en buitenwedstrijden boven op een auto, bij de sloot, direct naast prikkeldraad. Op zo'n plek kan ik ook niks doen omdat het dan mis gaat en ik dus alleen maar kan wachten tot hij weer verstand krijgt! }:0

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 15:19

Komt me heeeeel bekend voor. Ik had dat ook wel eens en ook buiten en dan zoals jij zegt bij een sloot, prikkeldraad etc. Ze zijn zoooo slim!

Ben ik de enige die geen ruk zin meer heeft :o Wou dat het half 6 was :O

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 15:23

Kan me voorstellen dat je wou dat het half zes was, nog twee uur doorbijten...
Ik ben wel al thuis aan het "huiswerk maken"
maar ze zijn bezig de foto's op de site te zetten van heino dus ben nu een beetje afgeleid :P

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 15:24

Hehe... k heb eigenlijk zowat niets meer te doe en verder is het ineens rustig. Normaal heb ik zat te doen, maar de tijd gaat langzaam zo :O

Ik wacht ook nog op foto's van afgelopen weekend, maar helaas.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 15:28

ik heb al van beide paarden 3 foto's :D
Nu nog wachten op de foto's van de waterbak
Wacht ook nog op een telefoontje van de divoza. Heb een deken heen gebracht voor wassen+reparatie en mijn nieuwe laarzen omdat die nu al kapot gaan! Vind het alleen lang duren, belde ik op weten ze van helemaal niks! Hopelijk zijn ze het niet kwijt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 15:30

Divoza vind ik wel vaker onzorgvuldig. Gelukkig zelf nog een last gehad, maar k laat er ook nooit wat wassen of repareren.

Hopelijk zijn ze ze idd niet kwijt!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 15:33

deken is een ramboduo dus ook niet een die je kwijt wil raken :(
hoop ook niet dat ze het kwijt zijn, ik kan heel boos worden namelijk :P

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 15:36

Hehe... daar gaan ze dus misschien nog achterkomen :+

Phuw toch blij dat de paardjes met regendeken lopen. Wat een weer ineens :oo

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 15:42

hier is het nog heel mooi weer!
Heb alles ook nog naakt lopen, Wiso heeft zelfs haar exeemdeken nog op omdat ze last heeft van vliegen en haar deken ligt nog bij divoza ;)
Voor frits wil ik nog wel een regendeken

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 15:47

Hier is het nu weer droog maar het kwam met bakken uit de lucht. Normaal hadden ze nog wel naakt gelopen, maar omdat Zetje het zo op de spieren krijgt heeft ze een deken op. Net als de rest overigens...

De pony heeft normaal ook zijn exceemdeken nog op hoor. Maar die wordt zo nat (en blijft nat) als ik er niks over doe.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 16:01

wiso deken is altijd heel snel droog en ze heeft het ook helemaal niet koud dus laat ik hem maar op. Maar zou wel fijn zijn als ze nu ongeveer weer haar regendeken opkon. De beschermt ook goed tegen de vliegen

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 17:00

jemig... ik ben vandaag in theux gaan verkennen, en het kwam me toch met bakken uit de hemel zetten!! ik en mijn honden waren zeikenat!!...
het is wel een pittig parcourtje, we moeten na hindernis 14 een hele steile diepe kuil in en dan net voorbij het diepste punt weer omhoog en dan een hindernis springen, en dan weer steil omhoog...ben eens benieuwd hoe coopertje dat gaat vinden...denk dat ik maar in een vlotte stap omlaag ga.. en dan onderaan flink de benen eraan en hopen dat hij hem dan maar springt..

en als de ruiters uit het noorden de dressuurringen hier zien denk ik dat ze helemaal in de slappe lach liggen...scheef!!! maar ik laat het maar allemaal over me heen komen.. _O-

ik heb er ook 2 met eczeemdeken op lopen, maar het zonnetje is heir net doorgebroken dus ik laat ze maar effe erop liggen...

bvw..duimen dat ze je deken en laarzen vinden inderdaad... ligt divoza dicht bij jou in de buurt?? anders misschien een locale reiniger vinden?? het verzet gedrag van je paardje...veel succes ermee, en inderdaad de volhouder wint, maar soms mag je ook wel eens aan hulpmiddelen denken die misschien niet helemaal fijn voor het paard zijn, want je hoeft niet te verongelukken hoor!! soms met een ander (sterker) bit kun je al eens meer controle hebben over je paard...

PB zal zo hier zijn, dus ik ga gezellig bij de stallen wachten om haar te verwelkomen..

veel plezier hier allemaal met alle drukke weekenden!!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 22:06

:wave: laatste dagje ook weer overleefd :D.
Daarna meteen door met Bobo naar dressuurles gegaan. Die liep hele stukken super fijn, en toen er nog een paardje bij in kwam ging hij weeer even boevig doen haha :P.
Maar toch heel fijn gereden :D.

Vief: het is wat, die boevige paarden ;).

Jammer dat je cross training niet door ging Noor.

Ik ga lekker op de bank liggen en niks doen :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 22:55

Goedenavond!

Vanavond in Lisse geweest om de cross te lopen. Er staat een mooie cross en de dressuur is dit jaar lekker dichtbij en op zand. Ik zag dat ik tegelijk dressuur met Evie :D
Kim, Veel plezier met bankhangen!
Madelene, Succes in Theux!
Bianca, Wat een gekkerd die Frits :oo

Ik kan volgende week mijn nieuwe laarzen ophalen!
Net even mijn huis opgeruimd, al wat spullen klaargezet voor zondag. Morgen 9 uur 's ochtends beginnen tot een uur of 10 's avonds. Super interessant, maar het zal niet heel spannend zijn. Daarvoor nog boodschappen doen voor een natje en een droogje, want ik weet niet of er eten geregeld is.

Concoursgangers, Veel succes en plezier!

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 08:23

Alle crossers veel plezier dit weekend!

Ik heb zojuist besloten dat Midnight dit jaar voor het eerst geschoren gaat worden. Hij zit al behoorlijk dik in het haar en hij zweet zich rot bij een beetje training.
Ben benieuwd hoe hij erop reageert.
Ik ga half oktober scheren dan. Ben benieuwd wat voor kleur hij krijgt.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 08:52

Crossers veel succes en plezier!!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 11:26

Alle crossers veeeel plezier en succes vandaag!! Geniet er van!!

Ik ga zo even bijlezen.. heb 't een beetje druk gehad := ..
Pffff wat een week..Maandag was natuurlijk een hele intensieve dag.. Dinsdag heel de dag op stal bezig geweest.. Woensdag heel de dag op de cath.kamer.. donderdag gewerkt en toen gelijk door naar het Cardiofeest, heb Wo toen pas om 22.00 gedaan :oo .. Echt erg! :o En gister gewerkt, gauw Wolin gedaan en toen ben ik van 19.30 tot 02.00 weg geweest naar de Kamasutra Beurs, wat errug leuk was :D .. En vanmorgen weer op tijd eruit.. met Beer in de weer geweest, die heb ik ook de afgelopen dagen net als Wolin beetje weinig gezien :o .. Zometeen naar de Van Santen Polo Trophy in Amsterdam.. vanavond nog even naar de bios met mn zus.. en dan ben ik er even klaar mee := ..... Pffffff......

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 12:15

Drukke week dus Lotte! :)

Net heerlijk met Jer gereden, weer een keer op S&T. Boscrossen van gisteren heeft hem goed gedaan. Staan nu lekker op het land!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 13:25

Noor: kun je al wennen aan de S&T?
Lotte: druk leven heb jij.
Marjan: ga je twee keer scheren dan?
Mootje: veel succes in Lisse! Ben benieuwd naar je nieuwe laarzen.
Kim: is je avondje nietsdoen bevallen?
Madelene en PB: succes in Theux!
Bvw: Frits weet dus heel goed wanneer hij wat kan maken. Mijn zusje is tijdens SGW Vrouwenpolder twee jaar geleden in de sloot (jah die diepe naast de start) terecht gekomen door een achteruitloop actie van Vivre. Dus samen met paard achteruit die diepe sloot in. Zuslief er snel afgesprongen. Die konden we uit de sloot takelen, maar Vivre stond binnen een paar seconden alweer op de kant. Sindsdien heeft mijn zusje een slotenfobie (en Vivre helaas niet) en dat weet Vivre dondersgoed. Starten in Vrouwenpolder hebben we overigens daarna niet meer gedaan. Lastig dat Frits het zo goed doorheeft wanneer hij wat kan maken. Op andere momenten laat hij het waarschijnlijk wel uit zijn hoofd.

Gisteren Pancho gereden. Ging lekker. Voor het eerst de keertwendingen weer geoefend. Gingen ook wel goed. Alleen de galop op de hulp was tijdelijk kwijt. Daarvoor heeft hij even flink op zijn dak gehad en daarna hoefde ik er maar aan te denken en hij ging al. Vanochtend Weltsieger gereden. Helaas had die vervelende zaterdag. In plaats van in de wei moest hij aan het werk en daar had hij dus echt geen zin in. In draf kreeg ik hem uiteindelijk wel voor elkaar, maar in galop bleef hij wisseltjes springen. Uiteindelijk pa er maar op gezet. Die heeft er nog een tijdje mee gestoeid en daarna ging het wel beter. Hoop dat hij gesnapt heeft dat als hij vervelend is dat hij dan drie keer zo hard moet werken en de wei voorlopig nog even ver weg blijft.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 14:49

*egobericht*

Vandaag mijn L2 debuut ging niet heel fijn. 1e proef ging nog wel, geen fouten maar allemaal net niet fijn. Tocht 197pnt en een 1e prijs :oo Tweede proef ging helemaal niet. 2x stilgezet en 177 -2 (wat me nog meevalt).
Avi ging redelijk fijn, soms wat onrustig in de aanleuning. K had 192 en 194 en was 1e en 3e en tevens beste over 2 ringen en een super mooie deken gewonnen :D Volgende keer gaan we L1.

*einde egobericht*

Nu alles opruimen en bijlezen.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 14:54

Netjes Rowo! Gefeliciteerd met je prijzen!

Ik moet zo op de ponyclub gaan lesgeven. Het is buiten, dus ik zal nog wel een keer goed nat regenen denk ik zo.