[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:01

@teegee. Hij leeft zich lekker uit. Slidingstops zijn bij die van mij favoriet.
@ pb leuk dat je paard gaat delen. Bij mij en mijn zusje was dat nooit een optie. Dressuurmatig deed zij er niks aan waardoor ik altijd weer zeg maar puin mocht ruimen.
@corienn balen zeg van je auto
@ bvw Pekel ook? dan moet ik daar maar eens op gaan letten.

Mijn paarden staan nooit met peeskappen in de wei. Heb ze met rijden ook niet altijd om want in de proef mag het ook niet. Mijn merrie was niet gewend om zonder te lopen. De 1e keer dat zij zich aantikte stond ze gelijk op 3 benen maar ondertussen weet zij dat zij 4 benen heeft en daar op moet letten :D

rowo

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:08

Meld zich ook weer ff. Ik lees nog steeds mee, maar niet veel puf om te reageren. Alle nasleep van het ongeluk begint nu met advocaten, verzekeringen etc. En vandaag was er zo'n hufter dat ik het helemaal had gehad :r

@ caroline: jammer van je punten. Had je al lang niet meer gestart ivm je arm?

@ kim: geld uitgeven is nooit verkeerd natuurlijk :D En nog maar een maandje of niet dat je gaat?

Hier staan de paarden nooit met beschermers buiten :n Nooit gedaan ook. Maar k moet ook zeggen dat ze weinig moeite doen om rondjes te rennen :=

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:09

in vries (van de NDRJV) is trouwens ook twee proeven maar daar rijden ze eerst de hele rubriek uit en zit er dus vaak wel een uur tussen de proeven en dat vind niet iedereen fijn

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:19

@ rowo 1e weekend december was mijn laatste start en aanstaande weekend komt mijn debuut van 2010. Ik zit net 3 weken er weer op :D Vervelend zo'n nasleep :(:)
@ bvw Vries staat een streep door. Dat vind ik niks een uur ertussen.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:06

Hier in in het noorden is idd maar heel weinig waar je 2 proefjes kan rijden. Ik ga daarom ook meestal naar Oostwold. Ze hebben daar heel vaak wedstrijd, volgens mij kun je soms wel 2x per maand daar starten. En ik vind het een hele fijne manege om te rijden :) In Vlagtwedde is mijn paard altijd irritant dus daar ga ik niet meer heen met dressuur.
Een uur tussen de proefjes vind ik ook niet fijn.

PB: Leuk dat je zusje ook weer gaat rijden
Caroline: Een mooie oefening dus voor jou en je paardje

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:12

Begrijp dat je het dan helemaal gehad hebt Rowo.
Carolien: Heb er geen problemen mee om te delen met m'n zus. Ze is halverwege de 30, heeft 3 kleine kinderen en woont in Amsterdam. Dus die kan hooguit 1x in de week rijden. Daarnaast rijdt ze super netjes (heeft wel 15jaar niet gereden en rijdt nu half jaar weer op een manege) en luistert super naar mij.
Daarnaast ik heb nu 5 paarden, dan kan ik er best één delen :)
Afbeelding
Wel een echte duutser zo om te zien :o

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:17

Rowo: Inderdaad, nog een maandje en ik ben hier weg :D! 16 April vlieg ik.

PB: Denk ook dat ik maar een bril erbij moet nemen. Vooral 'savonds is het heel vervelend als ik nog op bed tv wil kijken. Dan moet ik m'n bed weer uit om mijn lenzen uit te doen :P.
Gezellig dat je zusje samen met jou gaat rijden ;).

Inderdaad weinig hier dat je 2 proeven kan rijden. Ben vorige week dan in Zwaagwesteinde geweest en over paar weken ga ik naar Exloo. Dus beide keer ongeveer een uurtje rijden hier vandaan.

Net even lekker gereden met Sofie :). Ze lag alweer lekker te slapen toen ik d'r uit d'r box haalde :=. Ze lijkt wel op mij.. ik lag ook al te slapen vanmiddag :o.

Geld uitgeven aan een bril, en prikken enzo vind ik dan toch iets minder leuk :o. Maar voor zomer kleertjes en schoenen vind ik het weer geen probleem. Moet alleen wel ook wat geld overhouden om IN Thailand uit te geven ;). Niet dat ik nu alles al opgemaakt heb haha.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:21

Zit er mede door de kosten van ieder jaar een bril (ben er nogal snel op uitgegeken, heb totaal geen bril hoofd en ogen die nog steeds verslechteren) en lenzen toch wel aan het overwegen om te gaan laseren.

Moet eerst een jaar stabiele ogen hebben, maar als het dit jaar stabiel is ga ik denk ik laten doen. Is 600,- per oog en een bril kost mij jaarlijks dat al en dan ook nog de lenzen erbij.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:29

Goede avond!!

TG lekker paard hoor!! helemaal naar zijn zin :D
Pb ziet er goed uit!!! :D je kan er toch wel 1 missen, ;) dat ene dagje dat je zus rijd :P

Baal ook wel van me auto maar ja, dan kan die wel weer een tijd mee :)

Heb lasko lekker gereden, behalve dat ik me brood omhoog voelde komen :+
Jackson gelongeerd was echt knetter gek gillen en 10 minuten met zijn staart er op gelopen *D

Wij hebben hier altijd 2 proeven, best wel lekker eigenlijk :j

Ga nu lekker richting bed,

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:03

peanutbutter schreef:
Zit er mede door de kosten van ieder jaar een bril (ben er nogal snel op uitgegeken, heb totaal geen bril hoofd en ogen die nog steeds verslechteren) en lenzen toch wel aan het overwegen om te gaan laseren.

Moet eerst een jaar stabiele ogen hebben, maar als het dit jaar stabiel is ga ik denk ik laten doen. Is 600,- per oog en een bril kost mij jaarlijks dat al en dan ook nog de lenzen erbij.

Ik heb denk ik al 1,5 jaar dezelfde sterkte. Dus ik zou wel een tijdje met één bril kunnen doen denk ik zo. En ik neem gewoon een goeie waar ik lang mee kan. Heb hem toch niet dagelijks op. Dus hoef ook niet regelmatig een nieuwe ;). Wil gewoon één goeie en klaar.
Maar als jij inderdaad regelmatig er op uitgekeken bent dan worden de kosten wel wat hoger ;). Ook doordat je sterkte nog veranderd dus :=..

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:10

mijn bril is ook echt té saai, ik vind het ook vreselijk maar het is wel makkelijker dan lenzen. Maar ben wel heel blij met de lenzen die dingen beslaan tenminste niet!

Wiso net gereden, had springles.
Ze liep dressuurmatig lekker en met springen was ze lekker fanatiek. Daardoor kwam ze in de dubbel elke keer heel dicht op de tweede maar ze kwam toch elke keer snel omhoog! Heerlijk :D
Heb dus fijn gereden!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:10

Jammer dat je haar net niet genoeg kon sluiten en dat ze wat drukkig werd Caroline!
Leuk PB dat je zus ook rijd :) ! Voor die ene keer per week maakt het ook weinig uit dan.
Ik moet ook nog naar de oogarts. Ik heb al een ogentest bij Hans Anders gedaan, alleen kreeg ik niet uitleg dat ik moest scherpstellen op het plaatje dus keek ik maar wat gedachtenloos vooruit, en dan doet mijn rechteroog zo goed als niets dus daar kwam uit dat hij lui was. Bij de dokter zat er nieteens zoveel verschil in, iets van -0,75 links en -1,25 rechts?. Binnenkort maar even werk van maken.
Winkelen is leuk, maar prikken zijn niet zo leuk idd Kim.

Ik had net een infoavond bij het HTC, iemand van EQ nogiets?, die Outdoor Gelderland en allemaal internationale wedstrijden organiseren gaf nog een lezing oid over het organiseren van zo'n wedstrijd. Wel interessant! Daarna gingen ze een paard zadelmak maken, alleen deed die niets. Die liep braaf zijn rondje en deed niet gek. Dus een 3 jarige van stal geplukt, zadel erop, rondje longeren, bokken en gekdoen, ruiter erop. Klaar, ook zadelmak. Was wel leuk om te zien hoe hun dat doen!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:16

jee mirthe, heb je een grote afwijking dan ik!
Maar een lui oog? dat wordt dan rondlopen met een pleister over je oog :+

Ik hou niet zo van winkelen, heb eigenlijk liever een spuit in me lijf, dat duurt niet zo lang...

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:20

Ik weet het niet meer precies. Maar ik tuur zo zegt mam.
Hij is helemaal niet lui vind ik. Voor de pleisters was ik te oud zei de dokter gelukkig :')
Fijn dat je les goed ging!
Wbt die spuit, ik heb echt een naaldenfobie, dus ik winkel liever. Zijn vandeweek ook al 3 keer naar de Divoza geweest :o . Mogen nog een keer heen, hebben een heel fijn zomerjacket besteld van Dare2B :) . We hebben nu ook dekjes met Stal Tienkamp erop, wel leuk :))

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:32

Ik heb een hekel aan spuiten! Ik heb er 2 weken terug al 2 gehad. In m'n bips :=. 9 maart krijg ik nog 2.
Winkelen vind ik wel leuk :D. Maar niet als ik echt naar iets op zoek ben want dan kan ik het niet vinden. Ik moet gewoon af en toe even de stad in :).

Ik heb -2.00 en -2.25 ofzo. Dus niet heel erg verschil. Maar zonder lenzen zie ik echt vrij weinig. Dan kan ik geen tv meer kijken. Dus brilletje is coming.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 01:19

peanutbutter schreef:

Dat is ook wat ik wil. Alleen heb ik wel echt een superbrillen hoofd.. Ben zelf gevraagd om op de foto te gaan voor een opticien met verschillende brillen B-) .. Zit bij zo'n hele hippe opticien en als ik binnenkom zegt hij "Ah, mijn favoriete brillenhoofd!!" _O- En lenzen elk halfjaar bijna 100 euro.. lijkt me heerlijk om 's ochtends gewoon je bed uit te springen en gelijk helder te kunnen zien..
Maar mijn ogen verslechteren nog te veel, zit nu bijna tegen de -4 (en voel me praktisch blind).. dus voor mij nog even geen laser :\ ..

Trouwens, leuk dat je zus weer is gaan rijden!! :D Af en toe stapt mijn moeder op Wo, vind ze helemaal geweldig en ik ook, want Wolin en mijn moeder zijn ook echt twee handen op één buik ;) , ook goed voor haar heup, want Wolin rijd ontzettend fijn en is niet zo breed als de Tinker.. Mijn zus en Wolin gaan daarentegen helemaal niet, zij is echt de Tinker gewend.
Laatst bijgewerkt door WolinLotte op 25-02-10 01:32, in het totaal 2 keer bewerkt

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 01:22

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 08:51

Goede morgen!!

WL tegen wordig kunnen ze best veel laseren toch?

Vriendin van mij wou ook heel graag, heeft een test afgelegt bij eyefision (beste van NL) en daar kwamen ze tot de conclusie dat ze een kleine afwijking in het oog heeft en dus niet kan laseren, dus die was er behoorlijk ziek van!

Zo maar richting werk, vanaaf 1 rijden, en dan lekker onder de wol..

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 08:57

Leuk filmpje TeeGee! Blij paard! :D
Hier gelukkig nog nooit oogproblemen. Dus jij hebt een brillenhoofd WL? Foto's :D

Gisteravond weer fijn gesprongen. Over een uurtje heb ik dressuurles. We hebben veel gedaan afgelopen week, maar Olivier krijgt nu een paar dagen vrij. We gaan een weekendje weg.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:00

Heleen veel plezier met je weekendje!!

heb zelf wel een tijdje een bril gehad, moet me eigenlijk weer eens testen :=

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:21

Goeiemorgen!
@PB: Wat leuk dat je zus ook weer is gaan rijden!
@Kim: Thailand komt nu wel snel dichterbij zo. Spannend hoor al die laatste dingetjes regelen en doen.
@TG: Zo die was weer helemaal happy en had het voorjaar in de bol inderdaad :D
@Heleen: Veel plezier met je dressuurles! In ieder geval heb je gisteren dus ook lekker kunnen springen.
@Caroline: Het was dus een mooie oefening en je weet nu waar je nog aan moet werken ;)
@Mandy: :(:) Kan me voorstellen dat dat allemaal niet fijn is.
@Corien: Balen zeg van je auto!

En hier nog een brildrager ;) Ik heb -3.25 en -3.75 :o Zonder mijn bril voel ik me dan ook behoorlijk 'blind'. Geloof niet dat lenzen wat voor mij zouden zijn, net als laseren. Ik ben te veel gewend aan mijn bril en vind mezelf dan ook erg kaal zonder :o Daarnaast heb ik nog een extra afwijking aan mijn rechteroog waardoor een bril voor mij de enige optie is.
En bij ons zijn ook bijna geen mogelijkheden in de winter om 2 proeven te rijden helaas. Maar we gaan alweer hard richting het zomerseizoen, heerlijk :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:22

Ik heb zeker geen te kleine afwijking.. :+ Heb -5 aan één oog en aan de ander -3. Moet bij mij ook eerst nog stabieler zijn.

Bleh wou net gaan rijden, maar het is zulk pisweer dat ik het wel uit mn hoofd kan laten. MIsschien nog maar even mn college van vanmiddag voorbereiden dan.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:26

Goeiemorgen :wave:

Allemaal mensen met 'slechte' ogen hier. K ben blij dat ik er geen last van heb, althans.... niet dat ik weet!

@ pb: hier hetzelfde! Het regent hier ook al, niks aan! Ik ga ook straks maar rijden, laat me niet nat worden.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:31

Morgen :wave:

't Weer is idd 3x niks :n Ik was gister al helemaal onderkoeld toen ik tijdens mijn 1,5 uur durende buitenrit 1 uur regen had en pas 3 kwartier later thuis was... :\ Kan nu gelukkig in de binnenbak terecht. Dus ga gauw een broodje doen en dan rijden. Straks naar mijn opa en oma in Purmerend. Ook al zo lekker dichtbij :+

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:33

Ik heb gistermiddag gereden toen het heeeerlijk weer was. Weer zo'n voorjaarsgevoel met een waterig zonnetje. Ik kan niet wachten tot het weer zover is.

Veel plezier in Purmerend Vief!