[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WestBest

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 16:55

Mijn verslagje van ons L-debuut: Vanochtend lekker op tijd naar Gorssel. Rit verliep voorspoedig. Meestal zit ik er erg vroeg op voor de dressuur, maar nu dacht ik: laat ik maar niet zo lang losrijden. Wat blijkt: doordat Marieke (en nog iemand voor me) er niet waren, liep alles 20 minuten in. Daaag losrijden, snel maar proefje doen Oeste was niet geconcentreerd en het geheel werd wat rommelig. 164 punten was het resultaat.
Het springen ging heel fijn. Ik had even wat moeite met de hoogte en breedte (tis zeker 1,5 jaar geleden dat ik B-gesprongen heb en vind springen enger dan cross), maar het parcoursje ging prima. Lijnen waren erg fijn te rijden.
Toen de cross. Met crosslopen vond ik het L erg netjes overkomen. Oeste ging weer hard als altijd, maar ik kan er nu beter en relaxter boven blijven. Hij kwam helaas niet altijd terug voor de sprongen, dus heb hem hier en daar nog flink moeten corrigeren. Alle sprongen gingen goed, alleen het water vond hij te eng. Daar stopte hij dus. Ik heb heel rustig aan gedaan (laten kijken enzo.. ) en daarna ging hij goed door. Ik had van te voren erg opgezien tegen de zandloper, maar ook daar redde Oeste zich prima! Ik ben zo trots. Uiteindelijk met 1 weigering gefinished (en heeeel veeel tijdfouten denk ik vanwege mijn getut bij het water)... JOEPIIEE!

Lielle, ik heb je gister nog zien rijden. Zag er goed uit!

Simmie, goed gedaan in het M! Jammer dat het met Killea niet ging.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:14

reddytobias schreef:
Marieke: diegene die jij hebt gezien is een clubgenootje van mij

Ah, ik vroeg het me al af....wel een super leuke pony!

missmuts: gefeliciteerd met je debuut mét winstpunt! Ik zag je nog over de finish komen, allejezus wat ging jij hard! en sorry dat ik zo laat was

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:14

nou lekker missmuts!!! super hoor!!

en gelukkig heb je veel tijdfouten door een weigering. ik had een keer in Gorssel 16 tijdfouten omdat meneer niet langs de fontein durfde, terwijl we al in het water stonden... ben je foutloos met 16 tijdfouten

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:19

Thanks.

marieketencate schreef:
missmuts: gefeliciteerd met je debuut mét winstpunt! Ik zag je nog over de finish komen, allejezus wat ging jij hard! en sorry dat ik zo laat was

Ik moet nog steeds een gulden middenweg vinden tussen allejezus hard en handgalop.
Geef niets hoor. Ben blij dat je snel geholpen kon worden door de Wegenwacht. Overigens jij ook natuurlijk gefeliciteerd met je winstpunten! Ik heb de 5 (ja VIJF ) balken zien vallen... Hij bleef heel consequent vlak springen, verder zag het er niet slecht uit.

Ik zal straks reageren op de rest. Ik ga nu oma maar eens verlossen van mijn zoontje

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:24

ja een leukerd he!
ik ha dnog 2 fotootjes gevonden op me pc van deze combi
Afbeelding
Afbeelding

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:26

Zoals die 2e foto zag ik hem inderdaad gaan vandaag, koppie erop en oortjes strak naar voren!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:32

Ben ik ook weer even, leuk dat iedereen zo lekker gecrossd heeft
Wel schrikken dat je wagentje het zomaar begaf

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:33

ik moet morgen weer naar school.
wil ik mn rooster bekijken op internet doet die site het niet meer.
dat wordt nog een dagje vrij

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:36

Whahaha heb jij geluk!
Wel goed dat je erover begint, misschien dat er nog wat uitvalt

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:37

viefdepief schreef:
Whahaha heb jij geluk!
Wel goed dat je erover begint, misschien dat er nog wat uitvalt

hopen dat de site het doet

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:43

Nou de site deed het wel, maar de leraren vallen niet uit
Maar ik ga even naar Sambal, z'n plekjes weer insmeren

* heb eigenlijk helemaal geen zin, b-tje moe *

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:47

Moe?

wat heb je vannacht uitgevreten dan?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 18:06

goed gecrosst de crossers.. (jammer dat het niet bij iedereen helemaaal wou zoals ze hoopten.. )

Ik heb net even op mn 3jarige pony voor het eerst langs de weg gestapt.. touwtje moest eraan (moeder )
het ging goed.. hij was helemaal niet bang

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 18:14

vervelend dat de site het niet doet

weet je waar ik last van heb, dat als ik explorer open of bv ''mijn documenten'' (vanaf het bureaublad) dan duurr het zowat 30 seconde voordat dat ding opent
en op internet zelf kan ik niet op linken drukken...dan doet hij gewoon niks

iemand enig idee wat dit is?!?!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 19:30

Chantal, fijn dat je er weer een wp bij hebt.

Marieke, ik dacht in een ander topic te lezen dat jij eerste was geworden. Wat een geluk dat de wegenwacht er zo snel was! Het is wel ver lopen naar het terrein in Gorssel, dus gelukkig dat je nog iets hebt kunnen 'losrijden'.
Online plast ook erg veel. Hij deed het vandaag meteen op de betonnen parkeerplaats toen we hem van de trailer af haalden! En hij is nu ook kortademig, maar bij hem komt het omdat hij totaal geen conditie meer heeft met die peesblessure. Snot uit de neus moet je echt mee oppassen. Groot gelijk dat je hem even laat nakijken.

Sim, dat M debuut klinkt super! Wat balen van Killea. Echt raar, ze lijkt zo safe in de cross?

Missmuts, gefeliciteerd met je eerste wp in het L. Ik vind het springen ook veel moeilijker dan de cross.

Hopelijk ben ik niemand vergeten. Wij zijn ook net terug van Arnhem. Online heeft zijn comeback ook weer gemaakt vandaag.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 19:38

Marieke: gefeliciteerd met je winstpunten!

missmuts: goed opgelost lijkt me bij het water! Hou er niet zo van als mensen het paard er als het ware inmeppen. Dan kan je ze beter even wat vertrouwen geven, de tijdfouten heb je toch al te pakken. De volgende keer staan ze dan toch weer stil.

Ik heb even een vraagje aan jullie. Heb een verslag geschreven voor in de plaatselijke huis aan huis krant van de hockey. Zitten er nog fouten in of dingen die beter kunnen?

Citaat:
Een spetterend begin voor hockeydames

Afgelopen zondag speelde het dames 1-team van Hardenberg tegen Haackey uit Haaksbergen op de Boshoek in Hardenberg.
Dit was de eerste wedstrijd van het nieuwe hockeyseizoen waarin dit team voor het eerst in de damescompetitie speelt dus er werd verwacht dat dit een moeilijke wedstrijd zou worden. Dit pakte echter anders uit.

De eerste helft van de wedstrijd werd Haackey gelijk al onder druk gezet door de Hardenbergse dames. Doordat de dames elkaar goed wisten te vinden in het veld leverde dit prachtige combinaties op. Hierdoor werd al snel het eerste doelpunt gemaakt door Andrea Prenger, die altijd vrij weet te komen van haar mannetje. Hierna kwam er een zwak moment van Haackey waar Hardenberg goed mee om wist te gaan; binnen een paar minuten stond het al 4-0 voor Hardenberg. De 2-0 kwam van Mirja Slotman, die altijd zorgt voor razendsnelle acties en haar stick op de juiste plaats heeft. De 3-0 kwam van de stick van de razendsnelle spits Lee-Anne Bakker, de 4-0 kwam weer van Andrea Prenger. Hierna liet Hardenberg zich de eerste helft wat terugzakken maar vlak voor rust werd er weer gescoord door Mirja Slotman.
De tweede helft werd Haackey wat feller maar het lukte ze niet om te scoren door de goed en hard werkende defensie van Hardenberg, bestaande uit Sanne Schaap, Marjolein van de Grampel, Leonoor Pol en natuurlijk niet te vergeten, de altijd geweldig keepende Mariët Claus. Op cruciale momenten stonden zij hun mannetje.
Ook door het goed samenspelen van Annemarie Vogel, Marloes Bulthuis, Sophie Vergouwen en Lianne Schmidt op het middenveld kon Haackey niks beginnen.
Door weer een prachtige aanval werd een strafcorner veroorzaakt waaruit Andrea Prenger wist te scoren. Sabine de Groot maakte het nog mooier dan het al was en wist ook te scoren.
Dankzij het aanmoedigen door onze geblesseerde speelsters **** en Jannica Knegt en de goede samenwerking van de defensie en het middenveld wist Hardenberg de nul te houden.
Uiteindelijk werd het dus 7- 0 voor de dames uit Hardenberg. Een prachtig begin van een nieuw seizoen!
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 19-04-13 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 19:48

andrea16 schreef:
Marieke: gefeliciteerd met je winstpunten!

missmuts: goed opgelost lijkt me bij het water! Hou er niet zo van als mensen het paard er als het ware inmeppen. Dan kan je ze beter even wat vertrouwen geven, de tijdfouten heb je toch al te pakken. De volgende keer staan ze dan toch weer stil.

Ik heb even een vraagje aan jullie. Heb een verslag geschreven voor in de plaatselijke huis aan huis krant van de hockey. Zitten er nog fouten in of dingen die beter kunnen?

Citaat:
Een spetterend begin voor hockeydames

Afgelopen zondag speelde het dames 1-team van Hardenberg tegen Haackey uit Haaksbergen op de Boshoek in Hardenberg.
Dit was de eerste wedstrijd van het nieuwe hockeyseizoen waarin dit team voor het eerst in de damescompetitie speelt dus er werd verwacht dat dit een moeilijke wedstrijd zou worden. Dit pakte echter anders uit.

De eerste helft van de wedstrijd werd Haackey gelijk al onder druk gezet door de Hardenbergse dames. Doordat de dames elkaar goed wisten te vinden in het veld leverde dit prachtige combinaties op. Hierdoor werd al snel het eerste doelpunt gemaakt door Andrea Prenger, die altijd vrij weet te komen van haar mannetje. Hierna kwam er een zwak moment van Haackey waar Hardenberg goed mee om wist te gaan; binnen een paar minuten stond het al 4-0 voor Hardenberg. De 2-0 kwam van Mirja Slotman, die altijd zorgt voor
razendsnelle
acties en haar stick op de juiste plaats heeft. De 3-0 kwam van de stick van de razendsnelle spits Lee-Anne Bakker, de 4-0 kwam weer van Andrea Prenger. Hierna liet Hardenberg zich de eerste helft wat terugzakken maar vlak voor rust werd er weer gescoord door Mirja Slotman.
De tweede helft werd Haackey wat feller maar het lukte ze niet om te scoren door de goed en hard werkende defensie van Hardenberg, bestaande uit Sanne Schaap, Marjolein van de Grampel, Leonoor Pol en natuurlijk niet te vergeten, de altijd geweldig keepende Mariët Claus. Op cruciale momenten stonden zij hun mannetje.
Ook door het goed samenspelen van Annemarie Vogel, Marloes Bulthuis, Sophie Vergouwen en Lianne Schmidt op het middenveld kon Haackey niks beginnen.
Door weer een prachtige aanval werd een strafcorner veroorzaakt waaruit Andrea Prenger wist te scoren. Sabine de Groot maakte het nog mooier dan het al was en wist ook te scoren.
Dankzij het aanmoedigen door onze geblesseerde speelsters **** en Jannica Knegt en de goede samenwerking van de defensie en het middenveld wist Hardenberg de nul te houden.
Uiteindelijk werd het dus 7- 0 voor de dames uit Hardenberg. Een prachtig begin van het nieuw seizoen!

2x razendsnelle zou ik niet doen. En 2x 'een' in de zin ook niet. Voor de rest ziet het er prima uit hoor.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 19-04-13 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 20:11

Dankje! Was me nog niet opgevallen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 20:40

Scum schreef:

Sim, dat M debuut klinkt super! Wat balen van Killea. Echt raar, ze lijkt zo safe in de cross?

Bedankt. Het ging echt lekker met Djin in de cross. Ik vond zelf alleen dat we iets te hard inkwamen op de waterbak.
En wat Killea gister bezielde weet ik echt niet. Het losspringen ging zo goed en ze laat met gewoon staan in de ring.
Je hebt gelijk dat ze zo safe is met de cross dus ik begrijp niet wat er nou aan de hand was. Ik denk dat ze het te warm vond en dacht "ga vandaag zelf maar crossen als je zo nodig wil".

Ik dacht er eerst nog over om IJsselsteijn niet met haar te rijden omdat ze Diepenheim en Barchem ook nog loopt, maar na gisteren ben ik van gedachten veranderd.

Met Djin rijd ik nog IJsselsteijn en Bathmen en dan vind ik het genoeg voor haar dit jaar.

Missmuts, gefeliciteerd met je wp. Klinkt ook als een geslaagd debuut!
Heb je dan vaker problemen op het water met Oeste?

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 20:57

Ik ben ook weer terug uit Gorssel.

Leuk om al die verschillende verslagen weer te lezen, vooral als je zelf ook hebt gereden, dan "zie" je iedereen als het ware lopen en rijden.

Lielle: gefeliciteerd met je prijs

Missmuts: fijn om te lezen dat je L-debuut goed ging!

Simmie: Jammer dat Killea het af liet weten, maar een mooi M-debuut!

Marieke: Lang leve de ANWB!

Hier dan ook mijn verslag:

Gisteravond alles klaargezet, en vanmorgen netjes op tijd om kwart voor 7 vertrokken. In Gorssel aangekomen Marple rustig klaargemaakt voor de dressuur, om er dan achter te komen dat mijn cap nog in Egmond hing... Eventjes stress dus, en toen mijn juf niet bij de veewagen bleek te zijn (helemaal op een ander parkeerterrein) maar besloten om een nieuwe cap erbij te kopen.

Toen op weg naar het dressuurterrein waar ik gelukkig nog de tijd had om in te rijden. Marple wilde niet helemaal lekker aan het werk (sporen zaten bij mijn cap in de tas...) maar toch een redelijke dressuurproef neergezet (162 punten). Daar Chantal nog even gezien, en op weg naar de trailer Marieke met Rex rond zien stappen. Toen idd op zoek gegaan naar de springtuin, en daarna de cross gelopen. Ik voorzag alleen wat problemen op 5, al dat wit daar is Marple meestal niet zo van gecharmeerd.

Het springen ging niet helemaal netjes, ze maakte zich sterk en ik verviel in mijn fout om terug te trekken, dus we gingen ietwat te hard. Ze deed ontzetten haar best om van het hout af te blijven, en we waren zowaar foutloos. Hier was ik ontzettend blij mee omdat onze laatste springervaringen nou niet geweldig waren en ons vertrouwen een beetje weg was. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik een beetje tegen deze wedstrijd opzag. Ik had mezelf al voorgenomen als het vandaag niet goed zou gaan dat ik er dan mee zou stoppen, en maar te accepteren dat ik te onzeker ben. (Ik was door dat besluit trouwens vandaag absoluut niet zenuwachtig meer zoals ik anders nog wel eens ben )

De cross ging heerlijk, al had ze voor 5 inderdaad wel wat extra "aanmoediging" nodig. We kwamen foutloos rond met tijd-fouten omdat ik onderweg nog wel wat aan controle wil overhouden. Uiteindelijk was ik 8e (en er waren 7 prijzen )

We gaan dus toch nog maar even verder....

Oh ja, zag ik net dat er een foto van mij in het programma boekje staat (over de heg van 15/16)

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 20:59

Simmie schreef:
Missmuts, gefeliciteerd met je wp. Klinkt ook als een geslaagd debuut!
Heb je dan vaker problemen op het water met Oeste?

Dank je wel. Ik noem het zeker geslaagd! Nee, Oeste is altijd direct het water in gegaan, maar hij kwam er wel altijd veel op terug. Ik denk dat hij nu schrok. Ik ga eens even bekijken waar ik de komende weken kan oefenen.

Teskt ziet er goed uit, Andrea. Ik ga mee met de opmerkingen van Scum.

Hoe ging het met Online?

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 20:59

he wat super MIssM, dat geeft weer wat vertrouwen zo'n dag!! lekker hoor!

dus op naar de volgende?!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:01

Klinkt goed, MissM. Volgende keer toch maar een lijstje maken van mee-te-nemen-spullen..?

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:03

Gefeliciteerd MissM! Volgende keer wel even wat zeggen hoor, want ik heb jou niet herkend

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:05

ANWB is inderdaad ideaal, zijn ook altijd erg aardige vrolijke kerels! Vonden het helemaal niet erg om om 6 uu 's morgens "Tina trucker" weer even op weg te helpen _/-o_