Lief hoor CalvinenGino , maar ze wordt 6 dus de verjaardag is nog echt een ding, en er wil ook familie op visite komen. De meesten vinden het al niks dat wij zo vaak iets met paarden doen, en ze vinden het al helemaal zielig als onze dochter mee gaat. Denk dat we het gewoon thuis vieren
Elke: voorzichtig positieve berichten dus. Hopen dat het doorzet!
Toch wat positieve berichten dus Elke. Fijn! Nu hopen dat de tijgende lijn voortzet.
streep
Geplaatst: 24-01-16 19:37
ik heb mezelf overwonnen. We deden het super! Vanochtend dacht ik ojee Joke met je stoere mond. En toen iedereen ich ging voorstellen dacht ik wat doe ik hier in dit L groepje. Maar we hebben alles gesprongen behalve het puntje want dat hebben we nog nooit gedaan dus ik zei dat wil ik graag samen met Alice oefenen. Maar voor de rest ging het super. Een paar weigeringen maar dat was meer omdat ik nog niet goed stuurde of even twijfelde omdat ik dacht ...ojeee. Thx M_Vainqueur ik heb genoten. En ik was niet bang voor de hoogte alleen sommige lijntjes vond ik moeilijk. Ik heb genoten . Op naar volgende week.
Hier mensen die half maart richting putten gaan om daar een oefencross te rijden ? Lijkt me een goed rondje ter voorbereiding op debuut L in maarsbergen ! Heb daar nog nooit een oefencross gereden, is dat leuk daar?
Ik ga dan naar putten. Ik vind het altijd fijn beginnen daar. Je kunt van alles kiezen qua hoogte tot ik denk zo maximaal kleine L hoogte. Tis niet groot of lang maar wel leuk. Trakhener, piano op verschillende mogelijkheden, water is een soort vijvertje, en vaak iets van tonnen en puntje.
Gelukkig wel!! ben rustig aan begonnen met wat werk. Gelukkig pakt ze dat weer fijn op al is ze na een half uur lekker rijden wel moe dus doen lekker kalm aan.
Mijn conditie training ook maar weer vanaf nul weer begonnen..
Nou hier begint de eerste ellende zoals verwacht al door de nieuwe regels van het eventingforum wbt de C pony's. Heb dus in December al een uitgebreide mail gestuurd over bepaalde zaken waar ze naar mijn idee geen rekening mee hebben gehouden. En nooit mail terug gehad.... En dan lees je vervolgens bij eventing Etten-Leur het kampioenschap voor ons: Voor de categorie A,B,C pony's is het helaas niet mogelijk om te starten op Eventing Etten-Leur. Wel wordt er op 28 februari een oefencross georganiseerd in hetzelfde bos. Opgeven kan bij jammartens@hotmail.com (ook voor grotere pony's/paarden)
Nou dat is dus verplicht mee doen in de M of geen mogelijkheid tot starten.
Ik hoop dat ik hier mijn vraag kan stellen Omdat ik dit jaar ga crossen komt mijn pony ook op ijzers te staan. Nu hebben we al kalkoenen meegekregen toen we haar kochten, we hebben 2 verschillende vierkanten en 2 verschillende punten (1 met Widia punt, andere niet). Nu heb ik geen ervaring met crossen en ijzers dus mijn vraag is eigenlijk wanneer je welke kalkoenen gebruikt
Opzich snap ik wel dat je op droge/harde bodem de punten gebruikt en natte bodem de vierkanten maar ik heb al op bokt gekeken en sommige doen aan de buitenkant en binnenkant verschillende en wanneer moet je dan welke gebruiken want ik neem aan dat die widia punten er niet voor niks op zitten? Wanneer gebruik je dan de met en wanneer zonder?
_Elke
Geplaatst: 08-02-16 15:46
Kalkoenen eronder is altijd een goede vraag. Het ligt denk ik ook erg aan je paard of die stevig op z'n pootjes staan of niet. Mijne heeft bijvoorbeeld altijd genoeg grip met een punt. Die doe ik dus meestal in.
Maar mocht het echt super modderig zijn dan heb ik grove stompen erbin.
Maar ik heb ook wel eens een training gedaan met niks eronder. Dus gewoon voorzichtig door de wendingen.
Die widia punt zit er geloof ik puur in zodat hij niet slijt
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 08-02-16 18:07
Wij gebruiken meestal de stompe kalkoenen voor training en de duurdere met puntje op wedstrijd.
Mijn man heeft van het weekend weer gesprongen. Twee parcoursen. Maar die winstpunten in de B zijn zo suf. Super net rondje, maar bij beide rondjes 1 balk. Met 71 stijlpunten geen winst. Mijn man staat sinds april vorig jaar op B+8. Niet echt motiverend. Heb ooit eens ergens gehoord dat je als je M SGW bent (met winst) je ook L springen mag starten. Maar dat kan ik nergens meer terugvinden. Iemand hier die dat weet?
Antonius
Geplaatst: 08-02-16 18:13
Grote vierkante kalkoen als er modder ligt, punten als het hard ligt, ik heb ook nog kleine vierkantjes voor normale ondergrond. Punten vermijd ik zoveel als mogelijk, omdat dit grote blessures geeft als het paard zichzelf ermee aantikt. Er zijn daarmee ruiters die enkel puntjes aan de buitenkant zetten en aan de binnenkant dan een vierkante.