[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:36

PB @ ik vind het shirt wel heel leuk.... :D maar ik hou wel meer van dat ... :o

Sussie85

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:37

Dan had ik het allang opgegeven denk ik, maar ik ben een doorzetter. Iets wat mij niet wil lukken, zal mij uiteindelijk wel lukken (tenminste daar ga ik voor).

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:40

Dan zou ik ook echt ermee kappen. Maar goed, ik vind dressuur alleen leuk als ik win en dik winst heb :D

Crossen maakt mij niks uit of prijs heb. Gaat meer om het gevoel dat ik erover heb. Liep het paard goed, fijne afstanden. Vind het niet fair hoe er soms wordt gejaagd naar de tijd want ze moeten prijs hebben.
Ik rijd liever iets kalmer om het paard fijne afstanden te geven.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:47

peanutbutter schreef:
Dan zou ik ook echt ermee kappen. Maar goed, ik vind dressuur alleen leuk als ik win en dik winst heb :D

Crossen maakt mij niks uit of prijs heb. Gaat meer om het gevoel dat ik erover heb. Liep het paard goed, fijne afstanden. Vind het niet fair hoe er soms wordt gejaagd naar de tijd want ze moeten prijs hebben.

Weer amen. Goh PB, wat zitten we op 1 lijn vandaag :P
Ga opdracht afmaken en dan slapen, moet morgen al vroeg in Lelystad zijn!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 21:47

Kletskousen :D
Simmie, Ja dat was het plan :j Maar anders kon ik niet mee doen :o Ik blijf duimen t/m maandag!
Shanouk, Wat een stomme kinderen :(
PB, Wat een superleuk shirt! Is het een dressuurpaard? Leuk beest! Ik ga ook liever voor controle ipv binnen de tijd!
Noor, Veel plezier in Lelystad!
Madelene, Leuk dat Cooper zo goed gaat. Chantal baalde vorige week goed dat ze niet naar jou toe kon door haar voet.

Ik ging mijn paard longeren en ik weet nu weer waarom ik nooit longeer ;( Hij sluit zich helemaal af, trilt als een rietje en kan alleen nog maar achterwaarts. Uiteindelijk lukte het longeren met hulp van een stalgenoot. Ik kan beter gewoon gaan rijden!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:52

Is een Kroonjuweel x Kelvin.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:59

:wave:

Pff drukke week weer met praktijk ;). Maar het gaat goed :). Morgen nog 1 dagje en dan weekend. Dan maar even bijtanken.
Vanmiddag voor ik de paarden ging trainen ook even een half uurtje geslapen :o.
Schimmeltje deed even boevig toen ik er net opzat :+. Daarna ging hij fijn, en springen deed hij super!
Sofie ging ook fijn :).

Noor: Jeetje wat balen :(:). Sterkte de komende tijd.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 22:33

Goedenavond.
Snoekiej: Jij hebt inderdaad gelijk met van dat schrijven bij een jury erg leerzaam kan zijn, had die tip ook al gehad en ben zaterdag schrijfster in Lisse :D !
Mootje: Dat is niet fijn als hij zo reageert op longeren. Longeren heb ik ook een hekel aan, Bam is wel braaf maar al dat gedoe met die touwen, ik doe wel zo longeren: halster af en rauzen maar :Y) , is het paard lekker zijn ei kwijt en ik heb ook een makkelijk dagje, zoals vandaag.
Gaaf trouwens dat je B gaat starten in Lisse!
Pb: Ik vind het paard nog veel leuker dan het shirt, die trouwens ook niet mis is :D !
Bianca: Leuk dat je zelf een onderwerp mag kiezen, sta je in ieder geval niet met je mond vol tanden als het over eventing gaat.

Ik geloof dat ik ook niet helemaal goed heb uitgelegd wat ik bedoelde, heb heel de winter M1 gestart en eindigde elke keer ergens onderaan, dan vind ik er ook geen lol meer aan dus heb toen een wedstrijdpauze ingelast, in juni weer een keer gestart en 178 en 185 met prijs voor twee "redelijke" proeven, toen een tijdje gecrosst en met het idee dat de dressuur nog meer verbeterd was weer 2 dagen dressuur opgegeven in augustus, had de eerste dag echt onze beste proef ooit gereden, dacht ik :+ ,en daar had ik dus 178 voor. De andere proeven gingen ook wel redelijk en daar had ik 3x tussen de 165 en 170 (waarvan 1x een tweede prijs met 167 :? ). Ehm tsja, zo vind ik de dressuur ook niet leuk, als ik op dressuurwedstrijd ga ga ik toch wel voor de prijzen en tenminste een winstpunt, heb ook behoorlijk wat bekers en rozetten verzameld in de B en L, maar in de M leken we niet echt verder te komen.
Maar we gaan het zien, de wedstrijd is opgegeven :=.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 22:49

@mootje...ja jammer hè van chantal haar voet, maar we zouden het nog een keer inhalen..hoe is het nu met de voet trouwens?

Ik ga komende winter ook wat meer dressuur en springwedstrijden rijden...en dan zien we wel hoever we komen qua punten..hij is pas 5 en vond het nog totaal niet belangrijk hoe we zaten met de punten..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 22:54

Chantal loopt nogsteeds niet zoals het zou moeten. Ze heeft een flinke optater gehad :j

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 08:03

_Noor schreef:
peanutbutter schreef:

Weer amen. Goh PB, wat zitten we op 1 lijn vandaag :P
Ga opdracht afmaken en dan slapen, moet morgen al vroeg in Lelystad zijn!

Ben het ook met jullie eens.
Rij mijn paard ook nooit echt hard in de cross, tijdfouten boeien mij niet en zeker als ik HC rijd, rijd ik op mijn gemak. Ik hoef haar nooit terug te nemen voor een smalletje, zelfs meerdere achter elkaar is geen probleem. Volgens mij weet ze zelf dat ze tussen de vlaggen moet blijven. Ben wel eens mijn teugels kwijt geweest in en lijntje smalletjes (bij de gesp vast) maar dan loopt ze zo'n lijntje ook simpel door.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 08:27

goedemorgen!

Ga vlug hier 3 rijden en inpakken en opweg naar Madelene!
Morgen met 2 paarden Theux en we konden mooi crashen bij Maddy.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 08:28

Jij hebt je paard goed opgevoed Roos :D
Vandaag nog even werken en vanavond cross verkennen met een paar nieuwelingen in Lisse. Ik ben benieuwd hoe het er uit zien. Ik ben er al drie jaar niet geweest.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 08:28

Goeiemorgen :wave:

Succes PB :D

Ik heb de stallen ook al gedaan en moet zo eerst nog werken.
Ik de paarden allemaal onder een regendeken zetten want het regent. Wordt het gewoon droog en lijkt het droog te blijven :\ :(

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 09:24

Goeiemorgen!
@PB: Veel succes en plezier in elk geval!
@Rowo: Werkse!
@Mootje: Spannend dat je B-debuut er nu al zo snel is! Maar komt vast wel goed met jullie! ;)
@Roos: Jij hebt je merrie goed opgevoed dan!! Ben ik wel jaloers op!
@Evie: Komt vast wel goed met je dressuurwedstrijd, gewoon proberen lekker ontspannen te rijden.
@Kim: Succes met je laatste dagje praktijk deze week!
@Simmie: Fijn dat je een goed gevoel had over het gesprek van gisteren! Veel succes ook vandaag met je gesprek en ik zal duimen voor maandag! Jij hebt toch afgelopen zomer ook wel eens in Huizen bij de GJV gestart??? Hoe is het terrein daar?
@Madelene: Fijn dat Cooper steeds fijner gaat lopen!
@Snoekiej: Ik had echt heel snel mijn geduld verloren met zulke kinderen :o
@Noor: Heel veel plezier in Lelystad!

Ik heb het idee dat mijn koppie uit elkaar spat vanmorgen. Zit wel op het werk, maar vraag me af of dat succesvol is :o Begin er nu wel een beetje genoeg van te krijgen mijn 'griep achtig iets' duurt nu al ruim een week....

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 09:43

:wave:

PB wat een gave polo! Het paardje is ook super leuk :D
Shanouk wat een etters! Gelukkig behandelen de buurjongentjes mij met groot respect ;)

Gister met Frits geoefend voor zondag en het was een ramp. Frits oervervelend en ik was het ook niet eens met de instructeur dus had de tranen zowat in de ogen staan... Wordt zondag denk ik wéér laatste met 170 punten

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 10:05

Kop op BVW!!! Gewoon proberen zo ontspannen mogelijk de proef door te gaan.
Wel erg balen dat je het niet met je instructrice eens was... Ik had gisteren ook een meningsverschil met instructrice op de club, Jipje wou links nog niet helemaal fijn loslaten, moest ik hem maar even met de stang erdoor rijden..... maar even uitgelegd dat dat voor mij niet de manier is en voor Jipje ook niet. Weet zeker dat hij dan steil overeind komt en zwaar beledigd is...

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 10:35

Gdm!

Crossers succes!

Lees om 1 uur wel bij internet is aan het rotzooien :(

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 10:42

Morgen :wave:

@ BVW: Niet opgeven.. Mijn schimmel is ook echt een ramp als het gaat om dressuurproefjes rijden :o en ik ga morgen mijn M1-debuut rijden (na alleen maar B proefjes met haar gereden te hebben..) ben ook heel erg benieuwd, maar als je het van te voren al niet positief inziet, kan het al bijna niks meer worden.. :(:)
@ Kim: Succes nog vandaag! En dan lekker een weekendje bijtanken dus :) Fijn dat je boevige schimmel zo braaf sprong :D
@ PB: Leuke foto's! En stoere polooo ;)
@ Mootje: Woll is soms ook echt een ramp en soms gaat het wel. Vind longeren ook niet echt leuk :o
@ Corien: Gaat lekker daar met het internet, of niet... :\
@ Noor: Veel plezier in Lelystad :)
@ Evie: Stoer dat de wedstrijd opgegeven is :D
@ Mootje: Wat leuk van je snelle debuut :):)

Woll was gister ook een boef. Die besloot hem toen ik in het halletje van de binnenbak nog even het lijstje invulde over het wel/niet aanwezig zijn bij de springles zich opeens razendsnel om te draaien en keihard naar haar stal te draven.. Ze heeft wel wat mensen laten schrikken haha maar liet zich ook gelukkig zo vangen... Niet de eerste keer dat ze met zo'n actie komt :+ Daarna wel fijn gereden. Ze was de hele week een beetje mat.. Weet niet precies waarom, dus blij dat ze gister weer fijn liep :)

Ik ben vandaag lekker een dagje vrij. Geen college en geen werkjes voor de verandering, dus gister na het samen eten met de meiden ouderwets gezellig met zijn allen de stad in gegaan :D Hele leuke avond gehad en het was opeens 05.15 uur toen ik in bed lag :+ Morgen al heel vroeg concours dus mijn mama komt vanavond hier slapen omdat ze anders wel heel vroeg op moet (zal straks even wat opruimen :P) Verder nog maar even wat boodschapjes doen, cadeautjes kopen voor jarige vriendinnetjes en de beide paardjes rijden. Morgen richting Utrecht, drankjes doen met een vriend van mij en 's avonds een verjaardagsfeestje van een vriendinnetje. Blijf daar maar slapen want zondag naar een ander jarig geweest vriendinnetje in Amersfoort en gezellig met haar mee op concours. Mijn weekend zit weer goed vol :Y)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 10:55

Helaas, Lelystad ging toch niet door. Zag het smsje alleen beetje laat dus paard was al gepoetst, trailer al aangekoppeld en auto al ingepakt. Dus toen maar naar het Dijkgatbos geweest :) Lekker twee rondjes gereden en wat nieuwe dingen geprobeerd: opsprong na het water deed hij meteen super <3 Heb ook de "M-lus" gereden, nog een slootje gepakt en het smalletje van het M. Hier heb ik wel wat (lees: heel veel) overtuigingskracht moeten uitoefenen, maar uiteindelijk zijn we erover gegaan ;) En zo kwam het dus dat Jer om even over 10en alweer lekker in de paddock van het zonnetje stond te genieten.

Straks naar de kapper en vanavond eetclub met de meiden! Alweer een tijd geleden en ik had al een lekker menuutje op de mail :D

Mijn vader begint 5 oktober (pas) met de chemo! 3 kuren, dus 9 weken en dan weer een scan.

@ Vief: zo, vol weekend!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 11:06

Noor, Jammer dat Lelystad niet doorging. Dijkgatbos was dus een succes. Heb je die rioolbuis ook gesprongen of bedoel je de achterste M-lus?
Vief, Dat is inderdaad een druk weekend :D
JN, Balen dat je je niet zo lekker voelt :(:) Lekkere opmerking van je instructeur ;(

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:21

@ Mootje: de achterste M-lus. Die rioolbuis heb ik nog wel even bijgestaan, maar die spring ik (vraag me niet waarom) liever een keer onder begeleiding. :o Bovendien vond ik de bodem daar te slecht.
@ JN: lekker dan zo'n instructeur.... >;)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:55

jammer dat de les niet doorging Noor! Maar zo toch nog lekker bezig geweest!

Frits die wil heel moelijk rond lopen en blijven. Als ik ga aandraven die drukt hij zijn neus eruit en maak ik dus direct een ophouding. Dan blokkeert hij en begint zo te steigeren dat hij net niet achterover gaat en zo te bokken dat alles en iedereen wat in de buurt is dekking moet zoeken. De instructeur vind dat ik geen ophouding moet geven want anders "gaat het een keer mis en zo los je het ook niet op". Volgens hem moet ik gewoon géén ophouding geven en dan komt het vanzelf goed, hij wordt vanzelf ronder...

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:56

Goeiemorgen :Z
Ik ben gisteravond naar SSR geweest voor de 2e ronde van de disputenkamerkroegentocht. Was erg leuk :) Daarna nog even meegegaan naar SSR. Ik was om half 4 thuis :')
Heb nog even een wasje aangezet en gedoucht, en daarna ben ik lekker mijn bed in gerold!

Over die kinderen: Ik had al gezegd dat ze hier heeel snel mee op moesten houden, maar daar trokken ze zich niets van aan. Volgende keer schijn ik te moeten dreigen dat ik het tegen hun vader zeg }>
En over steeds onderaan rijden: Ik heb ook wel een tijdje gehad dat ik steeds met punten in de 170 thuiskwam. Daar werd ik ook heel erg gedemotiveerd van. Toen ben ik geloof ik weer een poosje gaan springen. Achteraf was ze er gewoon nog niet genoeg aan voor de M.

Lekker dat Coop zo fijn gaat Madelene!
Leuk shirt PB! Veel plezier!
Fijn dat je lekker gereden hebt Noor :) En lekker dat je naar Dijkgatbos bent geweest!
Wat apart dat Corion zo bang is met longeren Mootje!
Fijn dat de paardjes lekker gingen Kim
Evie, gaat vast wel lukken :) Ik herken me wel in je verhaal.
:(:) Beterschap Benthe
Wat balen dat je les niet ging Bvw :(:) Maar niet opgeven joh! Een slechte generale betekent vaak goede proeven!
Haha Woll weer met haar acties Vief :+ Blijft toch een grappig paard!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:58

lekker laat Shanouk!
Volgende keer gewoon op die kinderen inrijden }>